Постанова
від 21.01.2014 по справі 804/16555/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 січня 2014 р. Справа № 804/16555/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Олійника В.М. , розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Автомир Дніпро" про тимчасову заборону діяльності , -

ВСТАНОВИВ :

06 грудня 2013 року Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області звернулася до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Автомир Дніпро», в якому просить тимчасово заборонити (зупинити) діяльність щодо утворення та розміщення відходів без ліміту на утворення та розміщення відходів товариства з обмеженою відповідальністю «Автомир Дніпро» (код ЄДРПОУ 36960956, що знаходиться за адресою: вул. Набережна Заводська, 9 Б, м. Дніпропетровськ, 49000), про що видати виконавчий лист та направити його на адресу Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області; тимчасово заборонити (зупинити) діяльність щодо експлуатації стаціонарних джерел викидів в атмосферне повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря товариства з обмеженою відповідальністю «Автомир Дніпро» (код ЄДРПОУ 36960956, що знаходиться за адресою: вул. Набережна Заводська, 9 Б, м. Дніпропетровськ, 49000), про що видати виконавчий лист та направити його на адресу Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що в ході планової перевірки ТОВ «Автомир Дніпро» було встановлено, що на підприємстві в наявності ємність для зберігання нафтопродуктів, відкрита стоянка автотранспорту, склад зберігання масел, зварювальна дільниця тощо. Інвентаризація джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря не проводилась, дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря відсутній, що є порушенням ст. ст. 10,11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря».

У зв'язку з тим, що виявлені факти являються грубим порушенням природоохоронного законодавства, діяльність щодо експлуатації джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря ТОВ «Автомир Дніпро», що знаходиться за адресою вул. Набережна Заводська, 9 Б, м. Дніпропетровськ, 49000, забороняється законом і підлягає безумовній тимчасовій забороні.

Користування нежитловими та адміністративними приміщеннями за адресою: вул. Набережна Заводська, 9 Б, м. Дніпропетровськ здійснюється на підставі договору оренди нежитлових приміщень від 01.07.2013 року № 90-13, укладеного між ТОВ «Автомир Дніпро» та ПАТ «Прогрес».

17 січня 2014 року на адресу суду надійшли письмові заперечення відповідача проти позову.

В письмових запереченнях представник відповідача повідомив суд, що ТОВ «Автомир Дніпро» здійснювало господарську діяльність щодо надання послуг технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів за адресою м. Дніпропетровськ, вул. Набережна Заводська 9-б на підставі укладеного договору оренди нежитлових приміщень з публічним акціонерним товариством «Прогрес».

Станом на 06 грудня 2013 року господарську діяльність відповідач щодо надання послуг технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів припинив за власною ініціативою. Зазначений договір оренди нежитлових приміщень з ПАТ «Прогрес» розірвано, що підтверджується відповідною додатковою угодою до договору оренди про дострокове розірвання договору та актом повернення нежитлових приміщень. Фактично господарську діяльність відповідач щодо надання послуг технічного обслуговування автотранспортних засобів припинив до 06 грудня 2013 року, тобто до моменту подання даного адміністративного позову.

Згідно пункту 4 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше п'яти днів з дня подання відповідачем заперечення проти позову.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, суд доходить до висновку, що позовна заява не підлягає задоволенню.

Судом встановлено, що Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області в період з 07.10.2013 року по 19.11.2013 року відповідно до плану заходів з виконання покладених на Державну екологічну інспекцію у Дніпропетровській області завдань на IV квартал 2013 року, в рамках перевірки ПАТ «Прогрес», на підставі наказу № 1600-П від 07.10.2013 року, направлення № 4-9737-11-3 від 07.10.2013 року, повідомлення № 4-9738-11-3 від 07.10.2013 року було проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства України ТОВ «Автомир Дніпро». За результатами перевірки було складено акт.

ТОВ «Автомир Дніпро» здійснює свою діяльність на підставі Статуту (нова редакція), зареєстрованого виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради від 18.07.2013 року за №12241050013048706 та Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серія AB № 671053 від 29.01.2010 року. Основний вид діяльності за КВЕД - 2010 - оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів.

Користування нежитловими та адміністративними приміщеннями за адресою: вул. Набережна Заводська, 9 Б, м. Дніпропетровськ, здійснюється на підставі договору оренди нежитлових приміщень від 01.07.2013 року № 90-13, укладеного між ТОВ «Автомир Дніпро» та ПАТ «Прогрес».

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" №877 від 05.04.2007 р.

Частиною 7 статті 7 вказаного Закону передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Правові і організаційні основи та екологічні вимоги в галузі охорони атмосферного повітря визначено Законом України «Про охорону атмосферного повітря» №2707 від 16.10.1992 р. (далі Закон №2707).

Відповідно до статті 12 Закону №2707 господарська чи інші види діяльності, пов'язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.

Статтею 10 Закону №2707 передбачені зобов'язання підприємств, установ, організацій та громадян - суб'єктів підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зокрема: здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо; вживати заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин і зменшення впливу фізичних факторів; здійснювати контроль за обсягом і складом забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря і рівнями фізичного впливу та вести їх постійний облік.

Згідно ч. 5 ст. 11 Закону №2707 викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

В ході планової перевірки ТОВ «Автомир Дніпро» встановлено, що на підприємстві знаходиться ємність для зберігання нафтопродуктів, відкрита автостоянка, склад зберігання автомобільного мастила, зварювальна дільниця тощо. Інвентаризація джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря не проводилась, дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря відсутній, що є порушенням ст. ст. 10,11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря».

Правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов'язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, сортуванням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території України визначено Законом України «Про відходи» № 187 від 05.03.1998 р. (далі Закон № 187).

Відповідно до п. а ст. 32 Закону № 187 заборонено вести будь-яку господарську діяльність, пов'язану з утворенням відходів, без одержання від уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів.

Статтею 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» №1264 від 25.06.1991 р. встановлено, що суб'єкти права власності на відходи повинні вживати ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення.

Розміщення відходів дозволяється лише за наявності спеціального дозволу на визначених місцевими радами територіях у межах установлених лімітів з додержанням санітарних і екологічних норм способом, що забезпечує можливість їх подальшого використання як вторинної сировини і безпеку для навколишнього природного середовища та здоров'я людей.

В ході планової перевірки ТОВ «Автомир Дніпро» встановлено, що на підприємстві утворюються наступні види відходів: відпрацьовані ртутовмісні лампи, відходи тари, макулатура, відпрацьована оргтехніка, промащене ганчір'я, відпрацьовані нафтопродукти та інші відходи. Інвентаризація відходів, що утворюються при діяльності підприємства відсутня, норми утворення, їх склад, властивості та ступінь небезпечності для навколишнього природного середовища не визначено, дозволи на розміщення відходів та ліміти на утворення та розміщення відходів на 2013 рік відсутні.

Відповідач здійснював свою діяльність за адресою м. Дніпропетровськ, вул. Набережна Заводська, 9-б на підставі договору нежитлових приміщень з ПАТ «Прогрес».

Однак, згідно додаткової угоди від 06.12.2013 року до договору оренди нежитлових приміщень №90-13 від 01.07.2013 р. ТОВ «Автомир Дніпро» та ПАТ «Прогрес» дійшли згоди про дострокове розірвання договору з 06 грудня 2013 р. Відповідно до умов додаткової угоди сторони вважають себе не пов'язаними будь-якими правами та обов'язками з 06 грудня 2013 р., але не раніше виконання усіх фінансових зобов'язань та підписання акту приймання-передач за даним договором.

Дійсність виконання додаткової угоди підтверджується наступними документами.

Відповідно до Акту прийому-передачі до договору оренди нежитлових приміщень №90-13 від 01 липня 2013 р., який складено 06 грудня 2013 року, орендар - позивач передав, а орендодавець - ПАТ «Прогрес» прийняв у володіння приміщення гаражу площею 262,4 кв.м.; будівлю автогаражу площею 370,3 кв.м.; підсобне приміщення площею 15,0 кв.м.; навіс площею 149,2 кв.м.; альтанку площею 8,7 кв.м.

Згідно Акту №1 прийому-передачі невід'ємного обладнання (виробничий корпус) від 06 грудня 2013 року орендар передав, а орендодавець прийняв у володіння, користування та розпорядження кондиціонери, котли, насос, комплект арматури трубопроводів, газовий лічильник, водонагрівач, кран-балку, витяжну вентиляцію.

Згідно Акту № 2 від 06 грудня 2013 року приймання-передачі пожежного інвентарю в приміщеннях гаражу, орендар передав орендодавцю пожежний інвентар.

Оскільки на час розгляду справи відповідач припинив господарську діяльність в орендованому приміщенні, в якому власне і були встановлені вищевказані порушення законодавства, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 122, 162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 КАС України та може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст. 186 КАС України, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд.

Суддя (підпис) З оригіналом згідно. Суддя Постанова не набрала законної сили 21 січня 2014 року. СуддяВ.М. Олійник В.М. Олійник В.М. Олійник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.01.2014
Оприлюднено25.01.2014
Номер документу36793767
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/16555/13-а

Ухвала від 09.12.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 25.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 13.05.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Постанова від 21.01.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні