Рішення
від 24.12.2008 по справі 40/293-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

40/293-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,  

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" грудня 2008 р.                                                            Справа № 40/293-08

вх. № 9453/4-40

Суддя господарського суду  

при секретарі судового засідання

за участю представників сторін:

позивача - 1. Прудников Д.М., дов. № 4-12/08-01 від 04.12.2008 року, 2. Прудников Д.М.   відповідача - не з*явився

розглянувши справу за позовом 1. Товариства з обмеженою відповідальністю "Землевпорядне підприємство "АКР", м. Харків, 2. Приватної фірми "ОРІОН"  

до  Управління культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації, м. Харків  

про захист порушеного права власності

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Землевпорядне підприємство "АКР" (ЄДРПОУ 34951709) та Приватне підприємство "Оріон" (ЄДРПОУ 31690858) звернулись до суду з вимогою про захист порушеного права власності на земельні ділянки (надалі - Позивачі) які розташовані території Старосалтівської селищної ради Вовчанського району Харківської області. Останні є юридичними особами відповідно до законодавства України і є суб'єктами цивільних правовідносин за статтями 2, 80, 318 Цивільного кодексу України, статтями 80, 93, 116 Земельного кодексу України.

Позов обґрунтований тим, що відповідно до вимог статтей 118, 121 Земельного кодексу України Позивачі звернулись до Управління культури та туризму Харківської обласної державної адміністрації (далі  - Відповідач) з листом про погодження проектів відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства на території Старосалтівської селищної ради Вовчанського району Харківської області. Зазначені вище листи були розглянуті Відповідачем і Позивачі отримали відмови у погодженні проектів землеустрою від 17 червня 2008 року № 08-20/2696; від 17 червня 2008 року № 08-20/2697; від 17 червня 2008 року № 08-20/2698;  від 17 червня 2008 року № 08-20/2699; від 17 червня 2008 року № 08-20/2700 та від 10 квітня 2008 року № 8-20/1550.

Судом встановлено, що у зазначених відносинах Позивачі діють на підставі укладених договорів на виконання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства на території Старосалтівської селищної ради Вовчанського району Харківської області. За зазначеними договорами Позивач і замовники знаходяться у відносинах представництва.   Оскільки Позивачами на виконання вимог ЗКУ та Розпоряджень Старосалтівської селищної ради Вовчанського району Харківської області, були укладені договори про розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок оскільки Позивачі маєють спеціальний дозвіл на виконання землевпорядних робіт.

Розроблений проект землеустрою був погоджений Позивачами із усіма необхідними органами державної та виконавчої влади відповідно до вимог частини 6 статті 124 і статті 151 Земельного кодексу України, Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок" від 26 травня 2004 року № 677, розроблені та отримані: висновки Управління містобудування та архітектури; висновки про погодження проектів землеустрою районним відділом земельних ресурсів; висновок відділу архітектури та містобудування; погодження ДП ОАСУ "Слобідська археологічна служба"; розроблені та погоджені акти погодження меж земельних ділянок; висновки районної СЄС; висновки Управління екології та природних ресурсів в Харківській області; отримані кадастрові номери на земельні ділянки та отримані інші необхідні погодження відповідно до законодавства.

Згідно до № 6-зем земельні ділянки, що відводяться Позивачами, на підставі укладених договорів належить до земель запасу, що не надані у власність або постійне користування. Земельні ділянки не віднесені до категорії особливо цінних продуктивних земель, а тому можуть надаватись у користування або у власність за сільськогосподарським призначенням.

          Відповідач в обґрунтування своєї позиції навів Позивачам наступне. Земельна ділянка яка відводиться Позивачами знаходиться в зоні розташування пам'ятки археологічної спадщини – поселення "Метайлівка" Старосалтівської селищної ради (Охор. № 12, Рішення Харківського ОВК № 61 від 25 січня 1972 року). Інших підстав для непогодження проектів землеустрою Відповідач не надав і не зазначив. Також Відповідач  не надав копію відповідного рішення на яке посилається. У судове засідання Відповідач не надав та не надіслав доказів які б обґрунтовували його позицію.

          Позивачами надані висновки науково-археологічних експертиз інституту археології НАН України державного підприємства "Науково-дослідний центр "Охоронна археологічна служба України" дочірнього підприємства "Слобідська археологічна служба" за формою № 4, відповідно до яких в межах спірних земельних ділянок не виявлено пам'яток археології, а здійснення земляних робіт та іншої роботи може проводитись після повного археологічного дослідження ділянок.

Судом встановлено, що до земель України належать усі землі в межах її території,  в тому числі острови та землі,  зайняті водними об'єктами,  які за основним цільовим призначенням поділяються на категорії. Категорії земель України мають особливий правовий режим (стаття 18 Земельного кодексу України). При цьому землі України   за   основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії (стаття 19 Земельного кодексу): а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі  природно-заповідного  та  іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі   промисловості, транспорту,  зв'язку,  енергетики, оборони та іншого призначення. Земельні ділянки кожної категорії земель,  які не надані у власність  або  користування  громадян  чи юридичних осіб,  можуть перебувати у запасі. Останнє має місце і у конкретному спорі про право

Згідно із статтею 20 Земельного кодексу України віднесення  земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади  та  органів місцевого  самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна  цільового призначення  земель провадиться органами  виконавчої  влади  або  органами місцевого  самоврядування,   які приймають  рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування,  вилучення (викуп) земель і  затверджують проекти  землеустрою   або   приймають   рішення   про  створення  об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення. Зміна цільового призначення  земель,  які  перебувають  у  власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України. Зміна  цільового  призначення  земель, зайнятих  лісами,  провадиться  з  урахуванням висновків  органів виконавчої влади з питань  охорони  навколишнього  природного  середовища та лісового  господарства.

Порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення  земель (стаття 21 Земельного кодексу України) є підставою для: а) визнання  недійсними рішень  органів  державної  влади та  органів місцевого самоврядування про надання (передачу)  земельних ділянок громадянам та юридичним особам; б) визнання недійсними угод щодо земельних ділянок; в) відмови  в  державній  реєстрації земельних  ділянок  або визнання реєстрації недійсною; г) притягнення  до відповідальності  відповідно  до   закону громадян   та   юридичних   осіб,   винних   у порушенні  порядку встановлення та зміни цільового призначення земель.

Відповідно до норм діючого земельного законодавства землями сільськогосподарського призначення (стаття 22 Земельного кодексу України) визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури  або призначені для цих цілей. Сьогодні до земель сільськогосподарського призначення належать: а) сільськогосподарські   угіддя рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги);  б) несільськогосподарські угіддя (господарські   шляхи  і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім  тих,  що віднесені до земель лісогосподарського призначення, землі під господарськими  будівлями  і дворами,  землі  тимчасової  консервації тощо). Землі  сільськогосподарського призначення  передаються  у  власність та надаються у користування:  а) громадянам -   для   ведення   особистого    селянського господарства,  садівництва, городництва, сінокосіння та випасання  худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва; б) сільськогосподарським   підприємствам   -   для    ведення  товарного сільськогосподарського виробництва; в) сільськогосподарським   науково-дослідним установам   та навчальним закладам,  сільським професійно-технічним  училищам та загальноосвітнім  школам  -  для  дослідних  і  навчальних  цілей, пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства; г) несільськогосподарським підприємствам,   установам    та  організаціям, релігійним організаціям і об'єднанням громадян - для ведення підсобного сільського господарства.

Землі,   придатні   для  потреб  сільського  господарства, повинні   надаватися насамперед    для    сільськогосподарського використання (стаття 23 Земельного кодексу України). Визначення земель,   придатних   для  потреб  сільського господарства,  провадиться на підставі даних державного земельного кадастру. Для будівництва  промислових підприємств, об'єктів житлово-комунального господарства, залізниць  і  автомобільних шляхів, ліній  електропередачі   та зв'язку,   магістральних трубопроводів, а також для інших потреб, не пов'язаних з веденням сільськогосподарського виробництва, надаються переважно несільськогосподарські угіддя  або  сільськогосподарські угіддя гіршої якості. Лінії електропередачі  і  зв'язку та  інші  комунікації проводяться головним чином вздовж шляхів, трас тощо.

Землекористувачі зобов'язані (стаття 96 Земельного кодексу України): а) забезпечувати використання землі за цільовим призначенням; б) додержуватися вимог законодавства про охорону довкілля; в) своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату;  г) не порушувати прав власників суміжних земельних ділянок та  землекористувачів; ґ) підвищувати  родючість  ґрунтів  та зберігати інші корисні властивості землі; д) своєчасно надавати відповідним органам виконавчої влади та органам  місцевого  самоврядування  дані  про  стан і використання  земель та  інших  природних  ресурсів  у  порядку,  встановленому законом; е) дотримуватися  правил  добросусідства   та   обмежень, пов'язаних з встановленням земельних сервітутів та охоронних зон; є) зберігати геодезичні знаки, протиерозійні споруди, мережі зрошувальних і осушувальних систем. Законом можуть бути встановлені   інші   обов'язки землекористувачів.

Судом встановлено, що земельні ділянки які відводяться замовниками та на які розробляються проекти відведення земельних ділянок будуть використовуватись виключно за цільовим призначенням відповідно до норм діючого земельного законодавства без зміни їх цільового призначення, оскільки інше б суперечило вимогам діючого законодавства. Тому вважати, що є підстави для завдання шкоди земельним ділянкам суд вважає неможливим та не обґрунтованим з боку Відповідача.

Представник позивачів у судовому засіданні підтримує заявлені позовні вимоги і просить їх задовольнити у повному обсязі.

Представник Відповідача у судове засідання не зявився, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином.

За статтею 152 Земельного кодексу України Держава забезпечує громадянам та  юридичним  особам  рівні умови захисту прав власності на землю. Власник земельної   ділянки   або  землекористувач  може вимагати усунення будь-яких порушень його прав  на  землю,  навіть якщо  ці  порушення  не  пов'язані  з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: а) визнання прав;     б) відновлення  стану  земельної  ділянки,  який  існував до  порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; в) визнання угоди недійсною; г) визнання  недійсними рішень  органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; ґ) відшкодування заподіяних збитків; д) застосування інших, передбачених законом, способів.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування за ст. 154 ЗКУ без рішення суду не мають права втручатись у здійснення  власником повноважень щодо володіння,  користування і розпорядження належною йому земельною ділянкою або   встановлювати    непередбачені законодавчими актами додаткові обов'язки чи обмеження.  Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування несуть відповідальність  за  шкоду,  заподіяну  їх  неправомірним втручанням  у  здійснення власником  повноважень  щодо володіння, користування і розпорядження земельною ділянкою.

У  разі  видання  органом  виконавчої  влади  або  органом місцевого самоврядування акта,  яким порушуються права особи  щодо  володіння, користування  чи  розпорядження  належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним (стаття 155 Земельного кодексу України). Збитки,  завдані власникам  земельних  ділянок  внаслідок видання  зазначених  актів,  підлягають відшкодуванню  в  повному обсязі органом, який видав акт.

Судом встановлено, що незважаючи на те що Позивачі, виконали всі вимоги статтей 118, 123, 124 Земельного кодексу України, Постанови Кабінету Міністрів України (надалі - ПКМУ) "Про затвердження Порядку вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів" від 31 березня 2004 року № 427, ПКМУ "Про затвердження Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок" від 26 травня 2004 року № 677, здійснив належне погодження проектів відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства, про що зазначалося вище, з (а) органом по земельних ресурсах, (б) органами містобудування та архітектури, (в) санітарно-епідеміологічними органами, (г) обласними та районними органами культурної спадщини, (д) здійснив погодження меж із суміжними землекористувачами, розробив та погодив належним чином акти вибору земельних ділянок, розробив та погодив акти встановлення та погодження меж земельної ділянки та виносу межових знаків, акти обстеження земельних ділянок - Відповідач надав негативні висновки до проектів землеустрою, чим порушив відповідні цивільні права Позивачів та замовників на земельні ділянки.

Згідно із пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, та земель, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів — відповідні органи виконавчої влади.

Як зазначено у листі Верховної Ради України 12 грудня 2006 року лист N 01-5/236 за статті 116 Конституції України  управління об'єктами державної власності відповідно до закону здійснює Кабінет Міністрів України. Законом України “Про управління об'єктами державної власності” передбачено, що управління об'єктами державної власності — це здійснення Кабінетом Міністрів України та уповноваженими ним органами повноважень щодо реалізації прав держави як власника таких об'єктів, пов'язаних з володінням користування і розпорядженням ними у межах визначених законодавством з метою задоволення державних та суспільних потреб. Таким чином за урядом уповноваженими ним органом законодавчо закріплено право здійснення повноважень щодо реалізації прав держави як власника зазначених об'єктів – Відповідачем (Постанова ВГСУ від 23.01.2007 року за справою № 47/83).

Вищій господарський суд України у інформаційному листі від 20 листопада 2008 року № 01-8/685 "Про практику застосування у вирішенні спорів деяких норм чинного законодавства (за матеріалами справ, розглянутого Верховним Судом України)" зазначив, що Господарським судам підвідомчі справи у спорах, пов'язаних із  захистом  цивільних прав і обов'язків на земельну ділянку,  що використовується в господарській діяльності, в яких беруть участь  суб'єкти господарської діяльності.Так за приписами  статей 1,  41,  12 Господарського процесуального кодексу України, згідно  з  якими  господарські  суди  розглядають справи в порядку позовного провадження,  коли  склад  учасників  спору  відповідає приписам  статті 1 Господарського процесуального кодексу України,  а правовідносини,  з яких виник спір,  мають господарський характер. При цьому  господарські суди вправі розглядати справи у спорах, що виникають із земельних відносин,  в яких беруть участь суб'єкти господарської діяльності, оскільки земля є об'єктом цивільних прав та обов'язків і використовується  в  господарській діяльності  на підставі цивільно-правових угод.

Суд вважає, що можливо дійти висновку про те, що вказаними діями Відповідач порушив право Позивачів та замовників на отримання земельних ділянок у власність.

За статтею 16 Цивільного кодексу України одним із способів захисту цивільних прав є спонукання до вчинення певної дії, зокрема зобов'язання до укладення договору та визнання права, оскільки перелік способів захисту цивільного права не є вичерпним, (ч. 1 п. 6 ст. 3, ч. 5 ст. 11, ч. 2 ст. 386 ЦКУ, ч. 3 ст. 152, ст.ст. 155, 158 ЗКУ).

Судом достовірно встановлено, що Позивач вчинив всі необхідні дії щодо погодження проектів відведення земельних ділянок, а власник земельних ділянок підтвердив їх виконання шляхом надання відповідних погоджеень в особі своїх державних органів які є актом державного органу тобто юридична форма рішень цих органів, є офіційним письмовим документом, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язків характер для суб'єктів цих відносин (Постанова ВГСУ від 23 січня 2007 року за справою № 47/83).

Також, відповідно пункту 3 до Роз'яснення президії вищого арбітражного суду України від 27 червня 2001 року № 02-5/743 "Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних із захистом права власності на землю і землекористування" у разі ухилення ради від оформлення права на земельну ділянку заінтересована особа відповідно до статей 74 і 77 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» вправі звернутись до господарського суду з заявою про спонукання органу державної влади або місцевого самоврядування вчинити певні дії.

Згідно із статтею 16 Господарського процеуального кодексу України справи у спорах про право власності на майно або про витребування майна з чужого незаконного володіння чи про усунення перешкод у користуванні майном розглядаються господарським судом за місцезнаходженням майна.

Судом встановлено. що проекти землеустрою, розроблені Товариством з обмеженою відповідальністю "Землевпорядне підприємство "АКР", щодо відведення земельних ділянок у власність громадянам із земель запасу державної власності для ведення особистого селянського господарства, які розташовані за межами населеного пункту на території Старосалтівської селищної ради Вовчанського району Харківської області, розроблений Товариством з обмеженою відповідальністю „Землевпорядне підприємство „АКР”  згідно розпоряджень Вовчанської районної державної адміністрації № 234, 235, 236, 237, 238 від 18.03.2008 року.  Роботи проведені відповідно „Земельного кодексу України” від 25.01.2001р. №2768-ІІІ, Закону України "Про землеустрій" від 22 травня 2003 року № 858-IV, „Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання Державних актів на право власності на земельну ділянку, право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі”, згідно зі змінами до інструкції, затвердженої Наказом Держкомзема України від 4 травня 1999 року № 43 зі змінами, затвердженими Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах № 322 від 29 грудня 2003 року, Наказ Державного комітету України по земельних ресурсах „Про затвердження Тимчасового порядку ведення Державного реєстру земель” від 02 липня 2003 року № 174, Постанови Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 року № 677 “Про затвердження Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок”. Товариство з обмеженою відповідальністю „Землевпорядне підприємство „АКР” діє на підставі Статуту, ліцензії серії АВ № 332068 Державного агентства земельних ресурсів України на проведення землевпорядних робіт.

Згідно розпоряджень Вовчанської районної державної адміністрації № 234, 235, 236, 237, 238 від 18 березня 2008 року громадянам надано згоду на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок за рахунок земель сільськогосподарського призначення (землі запасу), загальною площею 10,0000 га, в тому числі: ріллі - 10.0000 га, розташованих за межами населеного пункту на території Старосалтівської селищної ради Вовчанського району Харківської області, для ведення особистого селянського господарства з подальшою передачею в приватну власність в розмірі: Весова Олена Анатоліївна - 2.0000 га, Ярошевська Ірина Григорівна - 2.0000, Прокопов Антон Віталійович - 2.0000, Ярошевський Олег Анатолійович - 2.0000, Весов Едуард Віталійович - 2.0000.

В ході польових робіт виконане обстеження наявних пунктів геодезичної мережі, здійснене закладання тимчасових пунктів, координати яких визначені за допомогою GPS - приймачів, виконана прив'язка до наявних та тимчасових пунктів. Точність робіт відповідає вимогам "Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98)". Матеріали польових вимірювань зберігаються в архіві Товариства з обмеженою відповідальністю „Землевпорядне підприємство „АКР”. Рельєф ділянок спокійний. Під'їзд буде здійснюватися по польовим та асфальтованим дорогам.

В ході камеральних робіт складено необхідні планові матеріали. Акти погодження меж земельних ділянок погоджено з суміжними землекористувачами. Відповідно до Українського класифікатора цільового використання землі (УКЦВЗ) земельні ділянки віднесені до земель для ведення особистого підсобного господарства, садівництва, городництва, сінокосіння і випасання худоби. Код цільового використання – 2.2. В межах земельної ділянки, яка передається у власність гр. Весовій Олені Анатоліївні є опора ПЛ 110кВ загальною площею 0.0067га. Охоронна зона ПЛ 110кВ на земельній ділянці становить 1.1317га.

Згідно статті 111 Земельного Кодексу України та класифікатора обмежень прав власності на землю та використання земельних ділянок встановлені обмеження прав на земельну ділянку, яка передається у власність гр. Весовій Олені Анатоліївні: зміна цільового використання; дотримання режиму використання земель для охоронних і санітарно-захисних зон; в санітарно-захисних зонах інженерно-технічних споруд і комунікацій. Згідно статті 99 Земельного Кодексу та класифікатора обмеження права використання чужої земельної ділянки (сервітути) встановлений земельний сервітут в межах земельної ділянки, яка передається у власність гр. Весовій Олені Анатоліївні: використання земельної ділянки для ремонту лінії електропередач. Відведення земельних ділянок суттєво не вплине на використання суміжних земельних ділянок.

Щодо проектів відведення земельних ділянок розроблених ПП "Оріон", то необхідно зазначити наступне. Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок гр. Шепилєвій Наталі Володимирівні, гр. Коноваленко Олені Іванівні, гр. Сировій Світлані Іванівні для ведення особистого селянського господарства, які розташовані на території Старосалтівської селищної ради, Вовчанського району, Харківської області, розроблений ФОП Бондаренко Ю.Б. згідно розпорядження Вовчанської райдержадміністрації від 21 серпня 2007 року №,546,544, 545 та договором з замовником  на виконання. Межі та площі земельних ділянок, що проектуються до відведення для ведення особистого селянського господарства визначені згідно з матеріалами обґрунтовування та обстеження на місцевості. Земельні ділянки відводяться із земель резерву сільськогосподарського призначення. Земельні ділянки мають : конфігурацію правильну; рельєф спокійний з ухилами 0; під'їзд   до   земельних   ділянок   здійснюється   по   існуючим ґрунтовим дорогам. Даним проектом, відповідно до Земельного кодексу України, передбачено відвести гр. Шепилєвій Наталі Володимирівні- 2.0 га, гр. Коноваленко Олені Іванівні- 2.0га, гр.Сировій Світлані Іванівні- 2.0га земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства. Кадастрова зйомка масштабу  1:5000 виконана полярним способом з точок планового обґрунтування за допомогою світодальноміру та металевою 50     метровою     стрічкою.  Кути     повороту     меж     земельної  ділянки закоординованні. Обробка результатів вимірювань виконана на ПК з застосуванням програмного комплексу "Інвент-Град". За результатами матеріалів землекористування складається з ділянок площею - 2.0га, 2.0га, 2.0га. загальною площею - 6.0га для ведення особистого селянського господарства. В процесі інвентаризації виконано детальне обстеження, уточнення та погодження  меж земельних  ділянок.  Роботи   виконувались  в  присутності землевласника, суміжних землекористувачів та представника Старосалтівської селищної ради, про що свідчать підписи у акті встановлення та погодження меж.

В результаті виконаних робіт складено кадастровий план земельної ділянки, план зовнішніх меж з вказівкою координат, довжини ліній та дирекційних кутів, експлікація земель за формою № 6-зем. Технічний контроль та приймання матеріалів польових та камеральних робіт виконувались директором Приватної фірми "Оріон", камеральним переглядом матеріалів та безпосередньо у полі. Розходження між відстанями, обчисленнями по координатах, та виміряними безпосередньо, не перебільшує 0,2 метра. Журнал польових вимірювань знаходиться в архіві Вовчанської п/ф "ОРІОН "Пред'явлені до прийомки роботи виконані відповідно до діючих НТД та прийняті з відміткою "добре". Вказаний проект відведення погоджено Хотімлянською сільською радою, Вовчансько. районною санепідемстанцією, державним управлінням екології та природних ресурсів Харківської області, Вовчанським районним відділом земельних ресурсів, відділом містобудування та архітектури Вовчанського району.

Таким чином, доводи Позивачів повністю спростовують доводи Відповідача, а тому суд вважає, що позовні вимоги Позивачів підлягають задоволенню у повному обсязі.

Приймаючи до уваги, що Позивачі не наполягають на стягненні з відповідача судових витрат, суд вважає, що витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу слід покласти на Позивачів.

Враховуючи викладене та керуючись статтями  6, 8, 19, 55, 124, 129 Конституції України, статтями 1, 16, 54, 55, 56, 57 Господарського процесуального кодексу України, статтями 2, 16, 318, 379, 386, 792  Цивільного кодексу України, статтями 80, 93, 116, 118, 121 Земельного кодексу України, статтями 1, 4, 12, 33, 43, 47-49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України,-

  

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Визнати такими, що порушують право власності та визнати недійсними:

висновок управління культури і туризму Харківської облдержадміністрації щодо погодження проекту відведення земельної ділянки у власність гр. Весову Е.В. для ведення особистого селянського господарства на території Старосалтівської селищної ради Вовчанського району Харківської області від 17 червня 2008 року №  08-20/2696;

висновок управління культури і туризму Харківської облдержадміністрації щодо погодження проекту відведення земельної ділянки у власність гр. Яро шевському О.В. для ведення особистого селянського господарства на території Старосалтівської селищної ради Вовчанського району Харківської області від 17 червня 2008 року №  08-20/2697;

висновок управління культури і туризму Харківської облдержадміністрації щодо погодження проекту відведення земельної ділянки у власність гр. Прокопову для ведення особистого селянського господарства на території Старосалтівської селищної ради Вовчанського району Харківської області від 17 червня 2008 року №  08-20/2698;

висновок управління культури і туризму Харківської облдержадміністрації щодо погодження проекту відведення земельної ділянки у власність гр. Весовій О.А. для ведення особистого селянського господарства на території Старосалтівської селищної ради Вовчанського району Харківської області від 17 червня 2008 року №  08-20/2699;

висновок управління культури і туризму Харківської облдержадміністрації щодо погодження проекту відведення земельної ділянки у власність гр. Ярошевській І.Г. для ведення особистого селянського господарства на території Старосалтівської селищної ради Вовчанського району Харківської області від 17 червня 2008 року №  08-20/2700;

висновок управління культури і туризму Харківської облдержадміністрації щодо погодження проекту відведення земельних ділянок у власність гр.гр. Шепилевої Н.В., Коноваленко О.І., Сирової С.В. для ведення особистого селянського господарства на території Старосалтівської селищної ради Вовчанського району Харківської області від 10 квітня 2008 року № 08-20/1550;

Визнати погодженими проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадянам із земель запасу державної власності для ведення особистого селянського господарства, які розташовані за межами населеного пункту на території Старосалтівської селищної ради вовчанського району Харківської області громадянам Весовій О.А. (2.0000 га), Ярошевській І.Г. (2.0000 га), Прокопову А.В. (2.0000 га), Ярошевському О.А. (2.0000 га), Весову Е.Д. (2.0000 га) розроблених Товариством з обмеженою відповідальністю "Землевпорядне підприємство "АКР" (ЄДРПОУ 34951709).

Визнати погодженим проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства, (код цільового використання – 2.2), розташованих на території Стросалтівської селищної ради Вовчанського району, Харківської області гр. Шепилевої Наталі Володимирівни, Коноваленко Олени Іванівни, Сирової Світлани Володимирівни розроблений Приватною фірмою "ОРІОН" (ЄДРПОУ 31690858).

Повний текст рішення підписаний 24.12.2008 року

Суддя                                                                                            

Дата ухвалення рішення24.12.2008
Оприлюднено28.05.2009
Номер документу3679912
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —40/293-08

Постанова від 30.11.2011

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Ільїн О.В.

Ухвала від 14.05.2011

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Сіверін В. І.

Рішення від 24.12.2008

Господарське

Господарський суд Харківської області

Хотенець П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні