Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 січня 2014 року Справа №811/4084/13-а
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Момонт Г.М., розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Кіровограді адміністративну справу
за позовом : Приватного підприємства «Прем'єр-Постач-2007»
до відповідача : Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області
про визнання протиправним та скасування наказу,
за участю :
секретаря судового засідання - Дмитрієвої А.В.,
представників:
позивача - Тютюника Р.В.,
відповідача - Данілова С.О., Кукобенко Т.М., Іщенко А.В.,
Приватне підприємство «Прем'єр-Постач-2007» звернулося з позовом до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування наказу №1465 від 23.12.2013 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що оскаржуваний наказ винесено безпідставно, оскільки на запит податкового органу позивачем надано письмові пояснення та їх документальні підтвердження, водночас запит податкового органу не відповідає вимогам чинного законодавства, так як не містить посилання на підставу його направлення передбачену п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України, а відтак ПП «Прем'єр-Постач-2007» звільнене від обов'язку надавати відповідь на такий запит. Також позивач зазначає, що в оскаржуваному наказі не вказано обґрунтування проведення позапланової перевірки з обставин, які викладено в пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України.
Відповідачем до суду подано заперечення на позовну заяву відповідно до змісту якого, позов ним не визнається у повному обсязі, оскільки наказ №1465 від 23.12.2013 р. «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки» є правомірним та винесеним із урахуванням усіх приписів законодавства України.
У судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги та просив їх задовольнити, представники відповідача заперечили проти задоволення позовних вимог.
На підставі ч.3 ст.160 КАС України в судовому засіданні 24.01.2014 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено у строк до 29.01.2014 р., про що повідомлено сторонам під час проголошення вступної та резолютивної частини постанови у судовому засіданні.
Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,
ВСТАНОВИВ:
19 листопада 2013 року Кіровоградська ОДПІ ГУ Міндоходів у Кіровоградській області направила на адресу ПП «Прем'єр-Постач-2007» запит №13116/10-11-23-22-06 від 19.11.2013 р. «Про надання письмових пояснень та їх документального підтвердження щодо взаємовідносин з придбання товарів (робіт, послуг) у ТОВ «Атаргатіс А» (код за ЄДРПОУ 38433695) за травень 2013 року (а.с.8-9, 48, 49).
На вказаний запит ПП «Прем'єр-Постач-2007» 13.12.2013 р. надало до Кіровоградської ОДПІ ГУ Міндоходів у Кіровоградській області письмову відповідь №235 та копії свідоцтва про державну реєстрацію підприємства, свідоцтва платника ПДВ, виписки з Єдиного державного реєстру, договору з контрагентом, договору на оренду офісного та складського приміщення, копії отриманих податкових накладних, бухгалтерських документів (а.с.10, 50-99, 101-191). Водночас судом встановлено, що на запит Кіровоградської ОДПІ ГУ Міндоходів у Кіровоградській області ПП «Прем'єр-Постач-2007» не надано до податкового органу копій реєстру отриманих та виданих податкових накладних за відповідні періоди взаємовідносин, інформацію щодо включення до складу податкового кредиту та податкових зобов'язань, в разі подальшого продажу товарів (робіт, послуг), сум ПДВ по взаємовідносинах з ТОВ «Атаргатіс А», копій первинних документів на транспортування товару та вантажні роботи (довіреностей та товарно-транспортних накладних на перевезення товару, інформацію стосовно того, хто оплачував перевезення товару та номера платіжних документів), копій договорів на зберігання продукції, відомостей щодо включення до складу валових витрат та витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток, витрат понесених в зв'язку із придбанням товарів (робіт, послуг) у ТОВ «Атаргатіс А» у відповідних періодах, відомостей щодо включення до складу валового доходу та доходу вартості поставленої продукції.
У відповідності до п.41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.
Згідно з пп.20.1.2, 20.1.3, 20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом; отримувати безоплатно від державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності та їх посадових осіб, у тому числі від органів, які забезпечують ведення відповідних державних реєстрів (кадастрів), інформацію, документи і матеріали; проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Вказані права контролюючого органу кореспондуються, зокрема, з обов'язком платника податків подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством, визначеним п.16.1.7 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України.
У відповідності до п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин, зокрема, якщо за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
Порядок отримання інформації органами державної податкової служби за їх письмовим запитом визначається Кабінетом Міністрів України.
У відповідності до п.10 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. №1245 (далі за текстом - Порядок) у запиті зазначаються: посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують.
Відповідно до п.14 Порядку суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту, якщо інше не передбачено Податковим кодексом України.
У разі коли за результатами перевірок інших платників податків або за результатами аналізу податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, платник податків зобов'язаний надати пояснення та їх документальне підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня надходження запиту.
Згідно з ч.1 ст.16 Закону України «Про інформацію» від 02.10.1992 р. №2657-ХІІ податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.
Відповідно до ст.74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.
Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань.
У відповідності до пп.1.3.1 п.1.3 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника податку - фізичної особи-підприємця, затверджених наказом Міністерства доходів і зборів України від 14.06.2013 р. №165, чинних на час розгляду даної справи, під час реалізації Методичних рекомендацій використовуються такі програмні продукти, як підсистеми інформаційної системи «Податковий блок» - «Реєстрація ПП», «Обробка податкової звітності та платежів», «Податковий аудит», «Аналітична система», «Облік платежів».
Як встановлено судом, підставою для направлення Кіровоградською ОДПІ ГУ Міндоходів у Кіровоградській області запиту ПП «Прем'єр-Постач-2007» стало отримання податкової інформації щодо відсутності у ТОВ «Атаргатіс А» об'єкту оподаткування податком на додану вартість по ланцюгу постачання товарів (робіт/послуг) з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями у травні 2013 р. відображеної в акті ДПІ у Красногвардійському районі ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області №1061/22-02/37374031 від 07.11.2013 р. «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Атаргатіс А» під час здійснення господарських відносин з контрагентами за травень 2013 року» (а.с.200-209) та в автоматизованій системі «Податковий блок» (а.с.211).
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що Кіровоградська ОДПІ ГУ Міндоходів у Кіровоградській області мала правові підстави для направлення на адресу позивача відповідного запиту.
Представник позивача в судовому засіданні зазначив, що запит Кіровоградської ОДПІ ГУ Міндоходів у Кіровоградській області складено не у відповідності до вимог чинного законодавства, оскільки у запиті №13116/10-11-23-22-06 від 19.11.2013 р. не вказано підстави для його направлення, у тому числі з посиланням на відповідну норму Податкового кодексу України, що передбачає підстави для направлення запиту.
Як встановлено судом, запит 13116/10-11-23-22-06 від 19.11.2013 р. підписано заступником керівника Кіровоградської ОДПІ ГУ Міндоходів у Кіровоградській області, він містить перелік інформації, що запитується та документів, що її підтверджують, а також містить посилання на підстави для надіслання запиту, зокрема, у запиті зазначено, що запит надсилається на підставі отриманої податкової інформації та відповідно до п.п.20.1.6 п.20.1 ст.20, п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України.
Таким чином, вказаний запит містить посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації та на підстави для надіслання запиту, що відповідає змісту п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України та п.10 Порядку. При цьому суд зауважує, що ні Податковий кодекс України, ні Порядок не визначають обов'язку податкового органу зазначати у запиті норму закону, яким передбачені підстави для надіслання такого запиту.
З огляду на викладене суд дійшов висновку, що станом на 19.11.2013 р. у податкового органу були наявні підстави передбачені абз.6 п.73.3 Податкового кодексу України для направлення запиту ПП «Прем'єр-Постач-2007», при цьому запит №13116/10-11-23-22-06 від 19.11.2013 р. відповідав вимогам передбаченим Податковим кодексом України та Порядком, а тому позивач зобов'язаний був надати за таким запитом до податкового органу запитувану податкову інформацію та її документальне підтвердження.
Натомість, як встановлено в судовому засіданні, ПП «Прем'єр-Постач-2007» вимоги запиту №13116/10-11-23-22-06 від 19.11.2013 р. не виконано, оскільки не надано у повному обсязі до податкового органу вказані у запиті інформацію та документи.
На підставі п.79.1 ст.79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу.
У відповідності до пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється, якщо, зокрема, за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Згідно з п.78.4 ст.78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.
23.12.2013 р. посадовою особою Кіровоградської ОДПІ ГУ Міндоходів у Кіровоградській області на ім'я в.о. начальника Кіровоградської ОДПІ ГУ Міндоходів у Кіровоградській області подано доповідну записку №204/11-23-22-06 щодо надання дозволу на підставі пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України на проведення позапланової документальної виїзної перевірки ПП «Прем'єр-Постач-2007» з питань правильності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість та доходів та витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування з податку на прибуток по взаємовідносинах з ТОВ «Атаргатіс А» за травень 2013 року (а.с.40).
Наказом в.о. начальника Кіровоградської ОДПІ ГУ Міндоходів у Кіровоградській області від 23.12.2013 р. №1465 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки» призначено проведення документальної позапланової виїзної перевірки Приватного підприємства «Прем'єр-Постач-2007» з питань правильності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість та доходів та витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування з податку на прибуток по взаємовідносинах з ТОВ «Атаргатіс А» за травень 2013 року терміном на 5 робочих днів з 23.12.2013 року (а.с.7, 39).
Зі змісту наказу №1465 від 23.12.2013 р. судом встановлено, що підставою для винесення зазначеного наказу є пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, а тому посилання позивача на те, що наказ не містить обґрунтування проведення позапланової перевірки є безпідставним.
Оскільки до Кіровоградської ОДПІ ГУ Міндоходів у Кіровоградській області надійшла податкова інформація, викладена в акті ДПІ у Красногвардійському районі ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області №1061/22-02/37374031 від 07.11.2013 р. «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Атаргатіс А» під час здійснення господарських відносин з контрагентами за травень 2013 року» та в автоматизованій системі «Податковий блок», зважаючи на те, що на обов'язковий запит податкового органу ПП «Прем'єр-Постач-2007» у повному обсязі не надано інформації та її документального підтвердження, суд дійшов висновку, що у відповідача були наявні підстави для проведення документальної позапланової перевірки передбачені п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України та винесення наказу від 23.12.2013 р. №1465 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки», а тому адміністративний позов задоволенню не підлягає.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови у повному обсязі.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Г.М. Момонт
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2014 |
Оприлюднено | 29.01.2014 |
Номер документу | 36803642 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Г.М. Момонт
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні