Постанова
від 21.01.2014 по справі 822/4631/13-а
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/4631/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 січня 2014 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіПетричковича А.І. при секретаріСтрахарській М. В. за участі:представника позивача Атаманюк Л.В., представника відповідача Бабій О.М., представника третьої особи Жолдак В.Я., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Хмельницькому районі, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог - Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Хмельницькому районі до Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції у Хмельницькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог - Державне підприємство "Новатор", про відміну державної реєстрації і зобов"язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою суду від 20.12.2013 року відкрито провадження в адміністративній справі за позовом №8203/06 від 04.12.2013 у якому позивач просить: відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи Дочірнього підприємства "Машинно-тракторна станція виробничого об"єдання "Новатор" (код ЄДРПОУ 31521936); зобов"язати Реєстраційну службу Хмельницького міськрайонного управління юстиції у Хмельницькій області внести до Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи Дочірнього підприємства "Машинно-тракторна станція виробничого об"єднання "Новатор" (код ЄДРПОУ 31521936) за рішенням суду.

У суді представник позивача позовні вимоги підтримала, покликаючись на ті ж докази, що у позовній заяві і письмових поясненнях від 21.01.2014 року, які підтвердила у суді.

Представник відповідача позов не визнала і надала суду письмові заперечення, які підтвердила у суді.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог - Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Хмельницькому районі, просить позов задовольнити, а інша третя особа - ДП "Новатор" до суду не з"явилась, хоч належно була повідомлена про час та місце розгляду справи.

Заслухавши учасників судового розгляду і дослідивши докази, суд прийшов до таких висновків, враховуючи наступне.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців серії АГ №777466, станом на 24.12.2013 року, 10.09.2013 року зроблений запис про припинення державної реєстрації Дочірнього підприємства "Машинно-тракторна станція виробничого об"єднання "Новатор" за рішенням засновників (стор. 52 - 53 справи).

Судом встановлено, що позивачем, як додаток до позову надано Довідку №1717/02 від 09.09.2013 року, яка має назву "про відсутність заборгованості із сплати страхових внесків...", а Реєстраційній службі Хмельницького міськрайонного управління юстиції у Хмельницькій області, також Довідку №1717/02 від 09.09.2013 року, яка вже має іншу назву "про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску...". Крім цього, у цих довідках вказується довідка Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Хмельницькому районі №62 від 27.02.2013 року, яка по суті є листом, адже повинна була бути видана довідка за формою визначеною Додатком №6 до Порядку взяття на облік та зняття з обліку в органах Пенсійного фонду України платників єдиного внеску на загальнобов"язкове державне соціальне страхування.

Згідно наказів позивача №5 і №6 від 25.12.2013 року до посадових осіб ОСОБА_1 та ОСОБА_2 за допущені порушення при вирішенні питань щодо Дочірнього підприємства "Машинно-тракторна станція виробничого об"єднання "Новатор", застосовано дисциплінарні стягнення.

Суд неодноразово вимагав у позивача пояснити дотримання ним вимог ч.3 ст.6 КАС України, а саме права звернення до адміністративного, суду позовними вимогами про відміну державної реєстрації, вказавши, якими законами України це передбачено, однак позивач не вказав в тому числі і суді цього Закону. Позивач посилається на Закони України "Про збір та облік єдиного внеску" і "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", однак вони не визначають цього права позивачу.

Згідно ч.1 ст.4 Закону України № 755-IV від 15.05.2003 року "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі - Закон № 755-IV), державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Частиною 1 ст.6 Закону № 755-IV визначено, що державний реєстратор: проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; передає органам державної статистики (далі - органи статистики), доходів і зборів, Пенсійного фонду України повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб; формує та веде реєстраційні справи (крім реєстраційних справ юридичних осіб, зареєстрованих відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону); оформлює та видає виписки, витяги та довідки з Єдиного державного реєстру; проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців; проводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб та державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичними особами - підприємцями; звертається до суду із заявою про зміну мети установи у встановленому законом порядку; здійснює оформлення, видачу та засвідчення юридичним особам дублікатів оригіналів їх установчих документів та змін до них; вносить до Єдиного державного реєстру відомості про державну реєстрацію особи на підставі рішення суду; здійснює облік одержаного ним від заявника електронного документа та направляє заявнику підтвердження факту одержання електронного документа, проводить необхідні реєстраційні дії у випадках, передбачених цим Законом, та надсилає заявнику відповідний документ у вигляді електронного документа і на паперовому носії. У разі наявності підстави для відмови у проведенні державної реєстрації заявникові надсилається відповідне повідомлення в електронній формі; повідомляє правоохоронні органи щодо порушення визначеного законом строку для подання відповідними посадовими особами юридичної особи та фізичною особою - підприємцем державному реєстраторові рішень щодо припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; проводить у випадках, передбачених цим Законом, спрощену процедуру державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації та припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; здійснює інші дії, передбачені цим Законом.

Згідно ч. 1 ст.35 Закону № 755-IV, державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, без розгляду повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України відомості про внесення такого запису.

Частиною 5 ст.36 Закону № 755-IV визначено, що у разі якщо після закінчення процедури припинення, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення кредиторами своїх вимог юридичній особі в установленому законом порядку органом доходів і зборів та/або Пенсійного фонду України не надані довідки про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування або рішення про відмову в їх видачі, голова комісії з припинення або уповноважена ним особа не раніше ніж через десять робочих днів з дня закінчення такого строку набуває право на подання державному реєстраторові документів, передбачених частинами першою - третьою статті 36 цього Закону, за винятком зазначених довідок, для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за принципом мовчазної згоди. За наявності підстав, визначених абзацом першим цієї частини, державний реєстратор проводить державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за принципом мовчазної згоди, про що вносить відповідний запис до Єдиного державного реєстру. Відповідно до ч.12 цієї ж статті, за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позивач не довів позовні вимоги про відміну державної реєстрації Дочірнього підприємства "Машинно-тракторна станція виробничого об"єднання "Новатор" і відповідно вчинення дій щодо цього, яка (реєстрація) як встановлено судом державним реєстратором проведена відповідно до вимог Закону № 755-IV, а дисциплінарні проступки працівників позивача і наявність боргу не спростовують вищевказаний висновок суду, що підтверджено доказами, які перевірено судом, тому суд відмовляє у задоволенні позовних вимог.

На підставі викладеного, керуючись Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" і ст.ст. 4-15, 70-71, 94, 99, 122, 158-163, 186 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову №8203/06 від 04.12.2013 року відмовити.

Копії постанови надати сторонам, повний текст якої виготовлено 24.01.2014 року.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Постанова не набрала законної сили.

Суддя /підпис/А.І. Петричкович "Згідно з оригіналом" Суддя А.І. Петричкович

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.01.2014
Оприлюднено28.01.2014
Номер документу36811239
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/4631/13-а

Ухвала від 08.02.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 25.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 27.02.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 08.02.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Постанова від 21.01.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 20.12.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 11.12.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні