10.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 січня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/10282/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді Тріфанової С.С.,
при секретарі Саприкіній Т.О.
за участю:
представника позивача №1: Сіротіна О.М. (довіреність № 72 від 20.01.2014)
представника позивача №2: Чижова О.В. (довіреність №1302 від 04.12.2013)
представника відповідача: Божинов І.Б. (довіреність №08-08-4 від 08.01.2014)
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом приватного акціонерного товариства «Регенерат» до Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправним та скасування рішення від 01.10.2013 №127/04-09-3254,-
ВСТАНОВИВ:
09 грудня 2013 року приватне акціонерне товариство «Регенерат» (далі - ПАТ «Регенерат») звернулось до суду з позовом до Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправним та скасування акту перевірки коштів від 25 вересня 2013 року №04-12-181, визнання протиправним та скасування рішення від 01.10.2013 №127/04-09-3254.
В обґрунтування вимог позивач зазначив, що 25 вересня 2013 року приватним акціонерним товариством «Регенерат» одержано Акт перевірки коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №04-12-181 Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, яким встановлено порушення п.п. 14,15,16 Порядку обчислення середньої заробітної плати для розрахунку виплат по загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 року №1266 (із змінами та доповненнями) (надалі - Порядок №1266), а саме в частині призначення, обчислення і виплати допомоги в робочих днях при змінному графіку роботи для застрахованих осіб, період непрацездатності яких згідно графіку роботи в третю зміну, припадає на дві дати. У зв'язку із чим виявлено неправомірно витрачені страхові кошти у сумі 1370,14 грн.
Не погодившись з висновками вказаного акту перевірки коштів від 25 вересня 2013 року №04-12-181 позивачем на адресу Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності подано заперечення № 1100 від 03.10.2013р.
Листом Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 05-09-3534 від 18.10.2013р. зазначені заперечення позивача залишені без задоволення.
Рішенням Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності від 01 жовтня 2013 року №127/04-09-3254 (надалі - Рішення №127) ПАТ «Регенерат» зобов'язано повернути неправомірно витрачені страхові кошти у сумі 1370,14 грн. та згідно з ч.1 ст.ст.21, 22, п.6 ч.1 ст.28, ст..30 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18 січня 2001 №2240-III (із змінами та доповненнями) (надалі - Закон №2240-III) сплатити штрафну санкцію у розмірі 50% неправомірно витрачених страхових коштів у сумі 685,07 грн. у десятиденний термін від дня отримання Рішення №127.
Рішення №127/04-09-3254 оскаржене ПАТ «Регенерат» листом №1111 від 07.10.2013 до Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. У задоволенні скарги рішенням Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №05-09-3535 від 18.10.2013 відмовлено.
Рішення Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №05-09-3535 від 18.10.2013 за результатами розгляду скарги ПАТ «Регенерат», оскаржено до Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності листом №1166 від 24.10.2013.
12.11.2013 рішенням Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про результати розгляду скарги №265 відмовлено ПАТ «Регенерат» у задоволенні скарги страхувальника щодо скасування рішення Виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 01.10.2013, а рішення про результати розгляду скарги від 18.10.2013 №05-09-3535 - залишено без змін.
Позивачем зазначено, що спірною обставиною є неприйняття відповідачем до заліку витрат ПАТ «Регенерат» в сумі 1370,14 грн. за години тимчасової непрацездатності за індивідуальними графіками роботи працівників у кількості 12 листків непрацездатності, які переходили з останньої доби непрацездатності в наступну добу. Вказано позивачем на ту обставину, що не є спірною обставиною між сторонами, що вказаними в Акті робітниками встановлено індивідуальний графік роботи за змінами, робочий час яких переходить з однієї доби в наступну добу.
В обґрунтування позовних вимог також зазначено, що відповідно до «Правил внутрішнього трудового розпорядку працівників ПАТ «Регенерат» (додаток №1 до колективного договору на 2012-2014 р.р.) та додатку №14 «Графік роботи (змінності) ПРАТ «Регенерат» до колективного договору, підписаних 03.04.2012 керівником ПАТ «Регенерат» та головою профспілкового комітету, «робоча» доба починається не з 0 годин як календарна, а о 7 годині ранку (з першої зміни). Режимом роботи передбачено, що технологічні робочі в третю зміну (з 23 год. 00 хв. До 07 год. 00 хв.) частково працюють у календарний добі, наступній за днем виходу на роботу. Позивач посилається на те, що вихід на роботу в середині зміни законодавством не передбачено та це суперечить чинній нарядній системі, бо працівник перед початком зміни повинен отримати наряд на виконання робіт та інструктаж щодо дотримання техніки безпеки на робочому місці.
Позивач вважав акт перевірки Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 25 вересня 2013 року №04-12-181 та рішення Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності від 01 жовтня 2013 року №127/04-09-3254 винесені незаконно і необґрунтовано, а тому на думку позивача вони мають бути скасовані.
Ухвалою суду про відкриття провадження у справі від 24 грудня 2013 року відмовлено ПАТ «Регенерат» у відкритті провадження в адміністративній справі в частині вимог про визнання протиправним та скасування акту перевірки коштів від 25 вересня 2013 року №04-12-181, у зв'язку з тим, що дані вимоги не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Під час судового засідання представники позивача позовні вимоги підтримали, надали пояснення аналогічні викладеним у позові та просили суд задовольнити позовні вимоги.
Представник відповідача під час судового засідання позовні вимоги не визнав, надав заперечення, у яких просив суд відмовити ПАТ «Регенерат» у задоволенні позову з наступних підстав. Так, Положенням про експертизу тимчасової непрацездатності, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров'я України від 9 квітня 2008 року №189 визначено поняття випадку тимчасової непрацездатності, а саме: випадком тимчасової непрацездатності вважається тимчасова непрацездатність, яка триває безперервно від початку визначеного захворювання, травми тощо, підтверджується видачею листка непрацездатності, заповненого у відповідності до вимог чинного законодавства, з можливим продовженням лікування в одному або декількох закладах охорони здоров'я до відновлення працездатності, що підтверджується закриттям листа непрацездатності "Стати до роботи" (у графі "Стати до роботи" зазначається число і місяць, коли працівнику слід приступати до роботи).
Вважав, що відновлення працездатності у застрахованої особи виникає саме з того дня, який зазначений у листку непрацездатності у графі «Стати до роботи», а тому допомога по тимчасовій непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві та професійним захворюванням, виплачується Фондом застрахованим особам починаючи з шостого дня непрацездатності за весь період до відновлення працездатності, тобто до того дня, який зазначений у листку непрацездатності у графі «Стати до роботи». З урахуванням вищевикладеного, представник позивача просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи суд вважає, що позовна заява підлягає задоволенню з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що ПАТ «Регенерат», код ЄДРПОУ 13373004, є юридичною особою, зареєстроване Виконавчий комітет Лисичанської міської ради в Луганській області 08.05.1997, про що внесено запис в Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України.
На підставі наказу № 377 від 03.09.2013р., з 23.09.2013р. по 25.09.2013р. головним спеціалістом контрольно-ревізійного відділу Виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності проведено планову документальну перевірку по коштам Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності ПАТ «Регенерат» за період з 01.04.2011 по 30.06.2013, за результатами якої 25 вересня 2013 року складено акт №04-12-181. (а.с.11-14).
Згідно висновків акту перевірки встановлено порушення п.п. 14,15,16 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 року № 1266.(а.с.12)
Рішенням № 127/04-09-3254 від 01.10.2013 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, зобов'язано ПАТ «Регенерат» повернути Фонду неправомірно витрачені страхові кошти у розмірі 1370,14 грн. та накладено на позивача штрафні санкції у сумі 685,07 грн. (50 % від неправомірно витрачених страхових коштів)(а.с.15).
Як вбачається з матеріалів справи, а саме з табелів виходів за квітень 2011 - червень 2013 року та листків непрацездатності працівників ПАТ «Регенерат» ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, (а.с.46-57, 58-87), останній день хвороби вказаних осіб припадав на початок зміни, яка закінчувалась у день, який визначено у листках непрацездатності як день "стати до роботи".
Відповідно до статті 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій.
Правові, організаційні та фінансові основи загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами, у разі смерті, а також надання послуг із санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованим особам та членам їх сімей визначає Закон України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" від 18.01.2001 № 2240-III (надалі - Закон № 2240).
Згідно статті 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати, у разі настання тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві.
Згідно ч.2 ст.35 Закону №2240 допомога по тимчасовій непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві та професійним захворюванням, виплачується Фондом застрахованим особам, починаючи з шостого дня непрацездатності за весь період до відновлення працездатності або до встановлення медико-соціальною експертною комісією інвалідності (встановлення іншої групи, підтвердження раніше встановленої групи інвалідності), незалежно від звільнення застрахованої особи в період втрати працездатності у порядку та розмірах, встановлених законодавством.
Положенням про експертизу тимчасової непрацездатності, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров'я України від 9 квітня 2008 року №189 визначено поняття випадку тимчасової непрацездатності, а саме: випадком тимчасової непрацездатності вважається тимчасова непрацездатність, яка триває безперервно від початку визначеного захворювання, травми тощо, підтверджується видачею листка непрацездатності, заповненого у відповідності до вимог чинного законодавства, з можливим продовженням лікування в одному або декількох закладах охорони здоров'я до відновлення працездатності, що підтверджується закриттям листа непрацездатності - "Стати до роботи" (у графі "Стати до роботи" зазначається число і місяць, коли працівнику слід приступати до роботи).
Отже, оплата перших п'яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві, здійснюється за рахунок коштів роботодавця у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Порядок обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 року № 1266.
Згідно п. 20 Порядку сума страхових виплат застрахованій особі та оплати за перших п'ять днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця розраховується шляхом множення суми денної (годинної) виплати, розмір якої встановлюється у відсотках середньоденної (середньогодинної) заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) залежно від страхового стажу, якщо його наявність передбачено законодавством, на кількість: днів (годин), які підлягають оплаті за графіком роботи підприємства, установи, організації (структурного підрозділу підприємства, установи, організації або за індивідуальним графіком роботи), - для допомоги по тимчасовій непрацездатності та оплати за перших п'ять днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця.
У разі, коли робочий час підсумовується або його облік ведеться в годинах, а також, коли в місяцях розрахункового періоду, за який обчислюється середня заробітна плата, або в періоді, за який виплачується допомога, встановлюється неповний робочий день, для розрахунку застрахованій особі допомоги по тимчасовій непрацездатності та оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця застосовується середньогодинна заробітна плата (п.15 цього Порядку).
Відповідно до п.2.1 Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров'я України 13.11.2001 № 455 (далі - Інструкція № 455), зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 4 грудня 2001 року за № 1005/6196, листок непрацездатності у разі захворювання чи травми видається на весь період тимчасової непрацездатності, до її відновлення або до встановлення групи інвалідності медико-соціальною експертною комісією.
Відповідно до п. 2.2 Інструкції № 455 продовження листка непрацездатності здійснюється з обов'язковим зазначенням посад та прізвищ лікаря, завідувача відділення або голови лікарсько-консультативної комісії, що засвідчується їх підписами.
У стаціонарному відділенні запис усього терміну лікування може бути вказаний в одному рядку з обов'язковим зазначенням посад та прізвищ лікаря і завідувача відділення, що засвідчується їх підписами та печатками.
У графі "Стати до роботи" вказують словами число і місяць, коли приступити до роботи; посаду, прізвище лікаря, що засвідчується його підписом та печаткою закладу охорони здоров'я "Для листків непрацездатності". У разі продовження тимчасової непрацездатності підкреслюється "Продовжує хворіти" та зазначається номер нового ЛН.
Пунктом 1 Інструкції про порядок заповнення листка непрацездатності, наказом Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства праці та соціальної політики України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 3 листопада 2004 р. N 532/274/136-ос/1406 № 532, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2004 р. за N 1456/10055 визначено, що листок непрацездатності - це багатофункціональний документ, який є підставою для звільнення від роботи у зв'язку з непрацездатністю та з матеріальним забезпеченням застрахованої особи в разі тимчасової непрацездатності, вагітності та пологів.
Вказаною Інструкцією у пунктах 3.12., 3.13 визначений порядок заповнення листка непрацездатності.
Так, у графі "Звільнення від роботи" у першому стовпчику "З якого числа" дата видачі листка непрацездатності (число, місяць, рік) позначається арабськими цифрами; у другому стовпчику "До якого числа включно" дата продовження ЛН (число і місяць) позначається літерами; у четвертому стовпчику "Підпис та печатка лікаря" продовження або закриття ЛН підтверджується підписом та печаткою лікаря.
У відповідності до статті 57 КЗпП України час початку і закінчення щоденної роботи (зміни) передбачаються правилами внутрішнього трудового розпорядку і графіками змінності у відповідності з законодавством.
При змінних роботах працівники чергуються в змінах рівномірно в порядку, встановленому правилами внутрішнього трудового розпорядку (стаття 58 КЗпП).
На ПАТ «Регенерат»"робоча" доба починається не з 0 годин як календарна, а о 7 годині ранку (з першої зміни). Таким режимом роботи передбачено, що робочі в третю зміну частково працюють у календарній добі, наступній за днем виходу на роботу. Вихід на роботу в середині зміни законодавством не передбачено. До того ж це суперечить чинній нарядній системі, бо працівник перед початком зміни повинен отримати наряд на виконання робіт та інструктаж щодо дотримання техніки безпеки на робочому місці.
Ведення табельного обліку робочого часу на підприємствах, в установах і організаціях регламентується наказом Державного комітету статистики України від 35.12.2008 р. № 489. У табелі обліку використання робочого часу робляться відмітки про зміну за графіком, вихідні дні, фактично відпрацьований час, відпрацьовані за місяць дні, в тому числі надурочні, нічні години роботи та інше, а також перебування на лікарняному, у відпустці тощо.
Суд зазначає, що Порядок обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 р. №1266 дозволяє застосовувати середньогодинну заробітну плату для визначення розміру допомоги з тимчасової непрацездатності у випадках, коли для підрахунку робочого часу працівників ведеться підсумований облік робочого часу.
Цим Порядком не передбачено поділ зміни на частини для оплати листків непрацездатності застрахованої особи в залежності від графіку виходу працівника на роботу, у т.ч. у випадках багатозмінного режиму роботи.
Для розробки єдиного підходу щодо оплати листків непрацездатності особам, які працюють за змінним графіком роботи, 12 травня 2011 року у Міністерстві соціальної політики України проведено узгоджувальну нараду з представниками Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, Профспілки працівників вугільної промисловості України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, на якій прийнято рішення при оплаті листків непрацездатності особам, які працюють за змінним графіком роботи, керуватись листом Мінпраці України з цього питання від 29.01.2010 р. № 21/18/99-10 як органу, якому надано право давати роз'яснення щодо застосування Порядку, та органу державного нагляду за діяльністю фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування.
У зазначеному листі Мінпраці рекомендовано Фонду "з метою недопущення порушення прав застрахованих осіб на отримання в повному обсязі допомоги за страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням,... приймати до заліку оплачені за рахунок коштів Фонду години протягом всієї тривалості робочої зміни, яка переходить на іншу добу, якщо на початок зміни застрахована особа була непрацездатною".
Пунктом 4 Постанови Кабінету Міністрів України № 1266 надано право Міністерству праці та соціальної політики давати роз'яснення щодо застосування Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, а зміст листа Мінпраці України від 29.01.2010 р. № 21/18/99-10 не суперечить загальним засадам та змісту законодавства щодо соціального страхування з тимчасової непрацездатності, тому його положення слід застосовувати до спірних правовідносин.
Статтею 61 Кодексу законів про працю України встановлено, що запровадження підсумованого обліку робочого часу з тим, щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала нормального числа робочих годин допускається за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) підприємства, установи, організації на безперервно діючих підприємствах, в установах, організаціях, а також в окремих виробництвах, цехах, дільницях, відділеннях і на деяких видах робіт, де за умовами виробництва (роботи) не може бути додержана встановлена для даної категорії працівників щоденна або щотижнева тривалість робочого часу.
Судом встановлено, що спірною обставиною є неприйняття відповідачем до заліку витрат ПАТ «Регенерат» в сумі 1370,14 грн. за години тимчасової непрацездатності за індивідуальними графіками роботи працівників у кількості 12 листків непрацездатності, які переходили з останньої доби непрацездатності в наступну добу. Не є спірною обставиною між сторонами, що вказаними в Акті робітниками встановлено індивідуальний графік роботи за змінами, робочий час яких переходить з однієї доби в наступну добу.
Відповідно до додатку №1 до колективного договору на 2012-2014 року, а саме до розділу 5 Правил внутрішнього трудового розпорядку працівників, затверджених директором ПАТ «Регенерат» та узгоджених головою профспілкового комітету ПАТ «Регенерат» 03 квітня 2012 року, на підприємстві встановлено такий режим роботи (а.с.16-20):
а) для працюючих за однозмінним графіком (керівники, спеціалісти, службовці, крім провідного інженера-технолога дільниць девулканізації та рафінування, інженера-технолога дільниць девулканізаци та рафінування, інженера з охорони праці, керівників структурних підрозділів, вказаних в підпункті б) цього пункту:
- початок роботи - 7.30, - закінчення роботи - 16.00
- перерва для відпочинку та прийому їжі - з 11.30 до 12.00.
Вихідні дні - суббота, неділя. Тривалість зміни 8 годин.
б) для працюючих за однозмінним графіком (служба технічного обслуговування виробництва, виробнича дільниця, дільниця виробництва регенерату підвищеної в'язкості та гумових сумішей, лабораторія з контролю виробництва та їх керівники, провідний інженер-технолог дільниць девулканізації та рафінування, інженер-технолог дільниць девулканізації та рафінування, інженер з охорони праці):
- початок роботи-7.00, - закінчення роботи-15.30
- перерва для відпочинку та прийому їжі-з 11.00 до 11.30.
Вихідні дні згідно з графіками змінності. Тривалість зміни 8 годин.
в) для працюючих за трьохзмінним трьохбригадним графіком (технологічні робітники (рафінувальники, девулканізаторники)):
I зміна:
- початок роботи-7.00, - закінчення роботи-15.00
- перерва для відпочинку та прийому їжі - 20 хвилин
II зміна:
- початок роботи - 15.00, - закінчення роботи-23.00
- перерва для відпочинку та прийому їжі - 20 хвилин
III зміна:
- початок роботи -23.00, - закінчення роботи - 7.00 наступного дня
- перерва для відпочинку та прийому їжі - 20 хвилин
Вихідні дні згідно з графіками змінності. Тривалість зміни 7,7 годин.
г) для працюючих за трьохзмінним чотирьохбригадним графіком (технологічні робітники (різальники еластомерів, гумових та азбестових виробів, дробильники), майстри змін, чергові слюсарі-ремонтники, чергові електромонтери з ремонту та обслуговування електроустаткування):
I зміна:
- початок роботи-7.00, - закінчення роботи-15.00
- перерва для відпочинку та прийому їжі - 20 хвилин
II зміна:
- початок роботи-15.00, - закінчення роботи-23.00
- перерва для відпочинку та прийому їжі - 20 хвилин
III зміна:
- початок роботи-23.00, - закінчення роботи - 7.00 наступного дня
- перерва для відпочинку та прийому їжі - 20 хвилин
Вихідні дні згідно з графіками змінності. Тривалість зміни 7,7 годин,
д) для працюючих за добовими графіками (сторожі):
- початок роботи-8.00, - закінчення роботи-8.00 наступного дня,
- початок роботи-15.00, - закінчення роботи-8.00 наступного дня.
Тривалість зміни - 23 години (або 16 годин відповідно).
Вихідні дні згідно із графіками змінності.
в) для працівників їдальні:
- початок роботи-7.00, - закінчення роботи-15.30
Перерва для відпочинку та прийому їжі - 30 хвилин.
Вихідні дні - субота, неділя. Тривалість зміни 8 годин.
Напередодні святкових та неробочих днів тривалість роботи скорочується на одну годину.
Судом встановлено, підтверджено матеріалами справи, що на підприємстві позивача встановлений графік робочих змін кожна з яких триває певну кількість часів. (а.с.20).
Тобто фактично встановлений для технологічних робітників (різальників еластомерів, гумових та азбестових виробів, дробильники), майстри змін, чергові слюсарі-ремонтники, чергові електромонтери з ремонту та обслуговування електроустаткування (трьохзмінний чотирьох бригадний графік роботи), технологічних робітників (рафінувальники, де вулканізаторники) (трьохзмінний трьохбригадний графік роботи) 7,7 годинний робочий день (додаток №14 до колективного договору на 2012-2014 року (а.с.20).
Фактично встановлений робочий день, який триває певну кількість годин.
Тобто в ПАТ «Регенерат» не встановлений підсумований облік робочого часу для робітників, а тому підстави для розрахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності працівників із застосуванням середньогодинної, замість середньоденної заробітної плати, немає.
Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу про адміністративне судочинство України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач не надав суду належних та допустимих доказів запровадження на підприємстві позивача підсумованого обліку робочого часу для технологічних робітників (різальників еластомерів, гумових та азбестових виробів, дробильники), майстри змін, чергові слюсарі-ремонтники, чергові електромонтери з ремонту та обслуговування електроустаткування (трьохзмінний чотирьох бригадний графік роботи), технологічних робітників (рафінувальники, де вулканізаторники) (трьохзмінний трьохбригадний графік роботи), і доводи відділення фонду про ведення підсумованого обліку робочого часу носять характер припущень.
За наявності на підприємстві обліку робочого часу кожного працівника за табелем виходів на роботу за затвердженим графіком роботи (змінності) за обліковий період, і з урахуванням того, що вихід на роботу в середині зміни законодавством не передбачено, при розрахунку допомоги з тимчасової непрацездатності належить застосовувати середньоденну заробітну плату, а не середньогодинну.
Суд вважає, що у випадках, коли робоча зміна за графіком розпочалася у період тимчасової непрацездатності працівника та переходить на іншу добу, Фонд має оплачувати за свої кошти години протягом всієї тривалості робочої зміни.
Враховуючи зазначене суд приходить до висновку, що рішення відповідача від 01.10.2013 №127/04-09-3254 в частині повернення приватним акціонерним товариством «Регенерат» неправомірно витрачених страхових коштів за період після 01.11.2011 у сумі 1370,14 грн. та застосування штрафу у розмірі 50% неправомірно витрачених страхових коштів за період після 01.01.2011 у сумі 685,07 грн. є неправомірним та підлягає скасуванню.
Згідно ст. 94. Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа), а у випадку часткового задоволення позову - відповідно до задоволених вимог.
Керуючись ст.ст. 2, 17, 87, 94, 98, 136, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов приватного акціонерного товариства «Регенерат» до Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправним та скасування рішення від 01.10.2013 №127/04-09-3254, - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 01.10.2013 №127/04-09-3254, в частині повернення приватним акціонерним товариством «Регенерат» неправомірно витрачених страхових коштів за період після 01.11.2011 у сумі 1370,14 грн. та застосування штрафу у розмірі 50% неправомірно витрачених страхових коштів за період після 01.01.2011 у сумі 685,07 грн.
Стягнути з Державного бюджету України на користь приватного акціонерного товариства «Регенерат» (93118, Луганська обл., місто Лисичанськ, вул.Орджонікідзе, б. 128 ідентифікаційний номер 13373004) судові витрати із сплати судового збору у розмірі 172,05 грн. (сто сімдесят дві грн. 05 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанову в повному обсязі складено та підписано 27 січня 2014 року.
Суддя С.С. Тріфанова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2014 |
Оприлюднено | 29.01.2014 |
Номер документу | 36831656 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.С. Тріфанова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні