ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ
СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
Вн. № 6/145
П О С Т А Н О
В А
І М Е Н Е
М У К Р А Ї Н И
м. Київ
12.05.2009
р.
№ 6/145
Окружний
адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Добрянської Я.І. при секретарі судового
засідання Зубко Л.П. вирішив адміністративну справу
за позовом
Київський міський центр зайнятості
до
Спільне підприємство Закрите акціонерне
товариство "Гамаюн"
про
стягнення заборгованості в розмірі
17041,00грн.
Представники сторін:
позивача: ОСОБА_1.
відповідача:
не з'явилися
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС
України в судовому засіданні 12.05.2009 р. проголошено вступну та резолютивну
частини постанови.
Обставини справи:
Позивач Київський міський центр
зайнятості (надалі - позивач) звернувся
до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Спільного
підприємства Закритого акціонерного товариства «Гамаюн»(надалі - відповідач)
про стягнення коштів на загальну
суму 17 041,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог
представник позивача зазначив наступне.
Позивачем в межах компетенції,
встановленої Законом України «Про зайнятість населення» від 01.03.1991 р. №
803-ХІІ, була проведена перевірка СП ЗАТ «Гамаюн»щодо звільнення працівників
Товариства ОСОБА_2. та ОСОБА_3. у зв'язку з реорганізацією підприємства на
підставі п. 1 ст. 40 Кодексу Законів України
про працю. Під час перевірки було
встановлено порушення відповідачем ч. 5
ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення»в частині неподання звіту про
фактичне вивільнення працівників по формі №
4-ПН (факт).
Ухвалою Окружного адміністративного
суду м. Києва від 06.04.2009 р. провадження у справі № 6/145 було зупинено до
12.05.2009 р. та зобов'язано позивача повідомити відповідача шляхом надання оголошення в засобах масової
інформації.
Київським міським центром
зайнятості було надано оголошення в
газеті «Урядовий кур'єр»від 30.04.2009 р.
Відповідач в судове засідання не
з'явився, заперечень на позов не надав, свого представника не направив, про
дату час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, докази чого
наявні в матеріалах справи.
Також, в ході судового розгляду, позивач
подав клопотання про збільшення позовних
вимог та просив стягнути 17 041,00 грн. боргу та 630,00 грн. -витрати на
публікацію оголошення в газеті «Урядовий кур'єр».
Розглянувши подані стороною
документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і
повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно
оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення
спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Київський міський центр зайнятості
відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне
страхування на випадок безробіття»та Положення про Київський міський центр
зайнятості, є місцевим органом державної виконавчої влади і підпорядковується Державному
центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України та виконує
покладені державою функції по забезпеченню зайнятості населення. Центр створено
з метою забезпечення реалізації питань, пов'язаних з регулюванням зайнятості
населення, професійною орієнтацією, професійним навчанням та соціальною
підтримкою тимчасово непрацюючих громадян.
Київським міським центром
зайнятості була проведена перевірка Спільного підприємства Закритого
акціонерного товариства «Гамаюн» щодо дотримання вимог законодавства України
про зайнятість населення. За результатами перевірки був складений акт від
11.09.2008 р.НОМЕР_2-ш та встановлено порушення позивачем вимог ч. 5 ст. 20
Закону України «Про зайнятість населення»від 01.03.1991 р. № 803-ХІІ (із
змінами та доповненнями).
Як вбачається з матеріалів справи,
у відповідності до наказу НОМЕР_1 від 01.08.2008 р. по СП ЗАТ «Гамаюн»звільнені
у зв'язку з реорганізацією підприємства по п.1 ст.40 КЗпП України
працівники ОСОБА_2. з посади продавця та
ОСОБА_3. з посади товарознавця з 02.08.2008 р. Звіт про заплановане звільнення
працівників по формі № 4-ПН (план) поданий до Дніпровського районного центру
зайнятості від 02.06.2008 р. вх.НОМЕР_2.
Звіт про фактичне звільнення
працівників по формі № 4-ПН (факт) в центр зайнятості не подавався, що є
порушенням п.5 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення».
Згідно ч.5 ст.20 Закону України
«Про зайнятість населення», при вивільненні працівників (у тому числі працюючих
пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і
праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням
підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату
працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форм власності,
повідомляють про це не пізніш як за два місяці у письмовій формі державну
службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування
професій, спеціальностей, кваліфікацій, розмір оплати праці, а в десятиденний
строк після вивільнення - направляють списки фактично вивільнених працівників,
зазначаючи в них інвалідів.
Пунктом 2 ч.5 ст.20 Закону України
«Про зайнятість населення»визначено, що у разі неподання або порушення строків
подання цих даних, стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за
кожного вивільненого працівника.
Згідно АктуНОМЕР_2-ш від 11.09.2008
р. та довідці про річну заробітну плату ОСОБА_2. та ОСОБА_3. від 05.09.2008 р.
№ 24, сума штрафу, яка підлягає стягненню із СП ЗАТ «Гамаюн», складає 17 041
грн. 00 коп. (сімнадцять тисяч сорок одна грн. 00 коп.).
Як встановлено судом та вбачається
з матеріалів справи, Київським міським центром зайнятості з метою досудового
врегулювання спору, 03.10.2008 р. Директору СП ЗАТ «Гамаюн»було направлено
претензію про сплату суми штрафу. Однак, відповідачем сума штрафу на рахунок
Київського міського центру зайнятості не сплачена.
Право Київського міського центру
зайнятості стягувати з підприємств, установ, організацій штрафи за порушення
ст.20 Закон України «Про зайнятість населення»регламентовано цим Законом, Положенням
про державну службу зайнятості та Положенням про інспекцію по контролю за
додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженими постановою
Кабінету Міністрів України від 24.06.1991р. №47.
Так, у п.1 «Положення про державну
службу зайнятості»зазначено, що державна служба зайнятості складається з
Державного центру зайнятості Мінпраці, центру зайнятості Автономної Республіки
Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних,
міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості. У п.2 вказаного
Положення передбачено, що основними завданнями державної служби
зайнятості є, зокрема,
контроль за дотриманням законодавства про зайнятість
підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності.
Згідно п.п. «ф», п.4 «Положення про
державну службу зайнятості», державна служба зайнятості відповідно до
покладених на неї завдань здійснює контроль за дотриманням підприємствами,
установами і організаціями усіх форм власності, законодавства про зайнятість
населення.
Відповідно до п.п. «л», п.8
вказаного Положення, державна служба зайнятості має право стягувати відповідно
до Закону України «Про зайнятість населення»штрафи з підприємств, установ та
організацій усіх форм власності, зокрема, у разі неподання або порушення
строків подання державній службі зайнятості письмового повідомлення про
наступне вивільнення працівників, як це передбачено пунктом 5 статті 20 Закону
України «Про зайнятість населення».
На підставі того, що Київський
міський центр зайнятості є місцевим органом державної виконавчої влади та
місцевим органом державної служби зайнятості і підпорядковується Державному
центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України та ним же
утворюється, Київський міський центр зайнятості має право подавати до Окружного
адміністративного суду м. Києва позовні заяви про стягнення з підприємств,
установ, організацій штрафи за порушення ст. 20 Закону України «Про зайнятість
населення».
Вищезгаданою Постановою Кабінету
Міністрів України № 47 від 24.06.1991р. затверджено «Положення про інспекцію по
контролю за додержанням законодавства про зайнятість»(далі - Положення), яка,
згідно п.1, 2 цього Положення, входить до складу державної служби зайнятості та
складається з інспекції Державного центру зайнятості Мінпраці, інспекцій
центрів зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та
Севастопольського міських центрів зайнятості на правах підрозділів відповідних
центрів зайнятості. Інспекція здійснює контроль за дотриманням підприємствами,
установами, організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими
роботодавцями законодавства про зайнятість.
Відповідно до вищезазначеного
Положення, інспекція має право застосовувати економічні санкції до підприємств,
установ, організацій усіх форм власності, за порушення законодавства про
зайнятість населення, передбачені статтями 5 і 20 Закону України «Про
зайнятість населення»і за недодержання вимог статей 8 і 18 зазначеного Закону.
Несплата відповідачем вказаної суми
наносить суттєву шкоду державі, так як перешкоджає в повному обсязі, Київському
міському центру зайнятості забезпечувати соціальний захист громадян шляхом
виплати допомоги по безробіттю та матеріальної допомоги у передбачених
законодавством випадках.
Таким чином, суд погоджується
позицією позивача щодо правомірності стягнення з відповідача Спільного
підприємства Закритого акціонерного товариства «Гамаюн» суми штрафу в розмірі
17 041,00 грн.
Відповідно до ст. 162 Кодексу
адміністративного судочинства України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити
адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні
повністю або частково, у разі задоволення адміністративного позову суд може
прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних
повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або
визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього
рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення.
Суд може прийняти іншу постанову,
яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і
громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з
боку суб'єктів владних повноважень.
Враховуючи вищенаведене, суд
прийшов до висновку про задоволення позовних вимогах в повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу
адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті
обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків,
встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Позивач надав необхідні докази, які свідчать про порушення СП ЗАТ
«Гамаюн»вимог Закону України «Про зайнятість населення».
Враховуючи викладене та керуючись
ст.ст. 71, 94, 97, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва,
-
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Спільного
підприємства Закритого акціонерного товариства «Гамаюн» (02100, м. Київ, вул..
Попудренка, 26/9, код ЄДРПОУ 19127134, р/р26008301330563, МФО банку 322142 в
Дніпровському від. ПІБ України») на рахунок Київського міського центру зайнятості
(01033, м. Київ, вул.. Жилянська, 47-Б) за реквізитами КМЦЗ р/р 37179301900001
в ГУ ДКУ м. Києва, МФО 820019, код ЄДРПОУ 03491091 штраф у розмірі 17 041,00
грн. (сімнадцять тисяч сорок одну грн.
00 коп.) та витрати по публікації
оголошення в засобах масової інформації на суму 630,00 грн. (шістсот тридцять
грн. 00 коп.).
Постанова відповідно до ч. 1 ст.
254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після
закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим
Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова суду може бути оскаржено
до суду апеляційної інстанції шляхом подання заяви про апеляційне оскарження
постанови суду та апеляційної скарги. Заява про апеляційне оскарження постанови
суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня складення постанови
в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом
двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про
апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються Київському апеляційному
адміністративному суду через Окружний адміністративний суд міста Києва.
Суддя
Добрянська Я.І.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2009 |
Оприлюднено | 29.05.2009 |
Номер документу | 3688720 |
Судочинство | Адміністративне |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Пахолюк Валентина Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні