ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
27 січня 2014 року № 826/20320/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Федорчука А.Б., розглянувши адміністративну справу в письмовому провадженні
за позовом Приватного акціонерного товариства "Будівельні технології"
до Головного управління Держземагенства у м. Києві, Державного кадастрового
реєстратора Головного управління Дерземагенства у м. Києві Берус Тетяни
Миколаївни, Державного кадастрового реєстратора Головного управління
Дерземагенства у м. Києві Бевзюк Володимира Олександровича, Державного
кадастрового реєстратора Головного управління Дерземагенства у м. Києві
Рудик Богдана Ігоровича, Державного кадастрового реєстратора Головного
управління Дерземагенства у м. Києві Олійника Богдана Івановича
про скасування рішень, визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії.
На підставі ч. 6 ст. 128 КАС України, Суд розглядає справу у письмовому провадженні.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач, в особі Приватного акціонерного товариства "Будівельні технології" (надалі по тексту Позивач), звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Головного управління Держземагенства у м. Києві (надалі по тексту Відповідач - 1), Державного кадастрового реєстратора Головного управління Дерземагенства у м. Києві Берус Тетяни Миколаївни (надалі по тексту Відповідач - 2), Державного кадастрового реєстратора Головного управління Дерземагенства у м. Києві Бевзюк Володимира Олександровича (надалі по тексту Відповідач - 3), Державного кадастрового реєстратора Головного управління Дерземагенства у м. Києві Рудик Богдана Ігоровича (надалі по тексту Відповідач - 4), Державного кадастрового реєстратора Головного управління Дерземагенства у м. Києві Олійника Богдана Івановича (надалі по тексту Відповідач - 5) про визнання дій Головного управління Дерземагенства у м. Києві, Державного кадастрового реєстратора Головного управління Дерземагенства у м. Києві Берус Тетяни Миколаївни, Державного кадастрового реєстратора Головного управління Дерземагенства у м. Києві Бевзюка Володимира Олександровича, Державного кадастрового реєстратора Головного управління Дерземагенства у м. Києві Рудика Богдана Ігоровича, Державного кадастрового реєстратора Головного управління Дерземагенства у м. Києві Олійника Богдана Івановича щодо відмови у внесенні до Державного земельного кадастру технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:82:005:0014 в натурі (на місцевості) на заяву Приватного акціонерного товариства «Будівельні технології» протиправними; скасувати Рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру № РВ-8000002442013 від 05.08.2013 року, № РВ-8000003112013 від 02.09.2013 року, № РВ-8000005062013 від 07.10.2013 року, № РВ-8000006422013 від 29.10.2013 року, № РВ-8000007482013 від 19.11.2013 року, № РВ-8000008262013 від 10.12.2013 року; зобов'язати Головне управління Дерземагенства у м. Києві внести до Державного земельного кадастру Технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) Приватному акціонерному товариству «Будівельні технології» для реконструкції нежитлового будинку під культурно-розважальний центр та подальшої його експлуатації на Володимирському узвозі, 4 у Печерському районі м. Києва, Код земельної ділянки № 8000000000:82:005:0014 та видати відповідний Витяг з Державного земельного кадастру.
В обґрунтування позовних вимог Позивач зазначає, що Відповідачі, всупереч приписам Порядку ведення Державного земельного кадастру, вимагали від Позивача, здійснення дій, які не передбачені Порядком ведення Державного земельного кадастру чи Законом України «Про державний земельний кадастр».
В судове засідання з'явився представник Відповідач - 1 та заперечував проти позовних вимог в повному обсязі.
Представники Відповідачів 2 - 5 до суду не з'явилися, хоча були належним чином повідомлені про судовий розгляд справи, відповідно до вимог статей 35, 37 Кодексу адміністративного судочинства України. Заперечень проти позовних вимог не надали.
У відповідності до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва встановив наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до п. 24 рішення Київської міської ради від 21.12.2000 року № 123/1100 «Про надання і вилучення земельних ділянок» Позивачу надана в оренду строком на 10 років земельна ділянка для реконструкції нежитлового будинку під культурно-розважальний центр та подальшої його експлуатації на Володимирському узвозі, 4 у Печерському районі м. Києва.
На виконання вищезазначеного рішення між Позивачем (Орендар) та Київською міською радою (Орендодавець) було укладено договір оренди земельної ділянки від 04 травня 2001 року.
Договір було зареєстровано Київським міським управлінням земельних ресурсів 05 жовтня 2001 року за № 82-6-00027 у книзі записів державної реєстрації договорів. Кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:82:005:0014.
Позивач зазначає, що Приватне акціонерне товариство «Будівельні технології» 20 січня 2012 року звернулось до Київського міського голови із клопотанням про поновлення дії договору оренди. Вказане клопотання разом з доданими документами було передано для розгляду в установленому порядку Головному управлінню земельних ресурсів Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 26 січня 2012 року.
З матеріалів справи вбачається, що Приватне акціонерне товариство «Будівельні технології» є власником нежилого будинку, який знаходиться на вищевказаній земельній ділянці, площею 1786 кв.м., який знаходиться за адресою: м. Київ, Володимирський узвіз, 4, літера «В».
Приватне акціонерне товариство «Будівельні технології» 23 липня 2013 року звернулось до Головного управління Дерземагенства у м. Києві із заявою про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, а саме - було подано Технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:82:005:0014 в натурі (на місцевості).
Державним кадастровим реєстратором Головного управління Дерземагенства у м. Києві Берус Тетяною Миколаївною 05 серпня 2013 року було прийнято рішення № РВ-8000002442013 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) Приватному акціонерному товариству «Будівельні технології».
Підставою для прийняття рішення про відмову слугувало невідповідність електронного документа установленим вимогам, а саме: відомості електронного документа не відповідають відомостям зазначеним у документації із землеустрою.
Позивач зазначає, що Приватним акціонерним товариством «Будівельні технології» було усунуто зазначену підставу для відмови у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру.
Приватне акціонерне товариство «Будівельні технології» 20 серпня 2013 року звернулось до Головного управління Дерземагенства у м. Києві із заявою про внесення відомостей до Державного земельного кадастру та було подано Технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:82:005:0014 в натурі (на місцевості).
Державним кадастровим реєстратором Головного управління Дерземагенства у м. Києві Бевзюком Володимиром Олександровичем 02 вересня 2013 року було прийнято рішення № РВ-8000003112013 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) Приватному акціонерному товариству «Будівельні технології».
Підставою для прийняття рішення про відмову слугувало невідповідність поданих документів вимогам, установленим Законом України «Про державний земельний кадастр» та Порядку ведення Державного земельного кадастру, а саме: в документації із землеустрою відсутні документи майнового характеру на будівлі, зображені на кадастровому плані, код КВЗУ та код КВЦПЗ привести у відповідність до класифікаторів; невідповідність електронного документа установленим вимогам, а саме: відомості електронного документа не відповідають відомостям зазначеним у документації із землеустрою (зокрема відсутні контури об'єктів нерухомого майна).
Позивач зазначає, що Приватним акціонерним товариством «Будівельні технології» було усунуто зазначені в рішенні підстави для відмови у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру.
Приватне акціонерне товариство «Будівельні технології» 24 вересня 2013 року звернулось до Головного управління Дерземагенства у м. Києві із заявою про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, та було подано Технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:82:005:0014 в натурі (на місцевості).
Державним кадастровим реєстратором Головного управління Дерземагенства у м. Києві Рудиком Богданом Ігоровичем 07 жовтня 2013 року було прийнято рішення № РВ-8000005062013 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) Приватному акціонерному товариству «Будівельні технології».
Підставою для прийняття рішення про відмову зазначено невідповідність поданих документів вимогам, установленим Законом України «Про державний земельний кадастр» та Порядку ведення Державного земельного кадастру, а саме: пункту 2.8. Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 18 травня 2010 року № 376 (відсутній короткий опис суміжних землекористувачів в пояснювальній записці).
Позивач зазначає, що Приватним акціонерним товариством «Будівельні технології» було усунуто зазначену підставу для відмови у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру.
Приватне акціонерне товариство «Будівельні технології» 15 жовтня 2013 рок звернулось до Головного управління Дерземагенства у м. Києві із заявою про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, а саме - було подано Технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:82:005:0014 в натурі (на місцевості).
Державним кадастровим реєстратором Головного управління Дерземагенства у м. Києві Олійником Богданом Івановичем 29 жовтня 2013 року було прийнято рішення № РВ-8000006422013 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) Приватному акціонерному товариству «Будівельні технології».
В рішенні про відмову зазначено невідповідності поданих документів вимогам, установленим Законом України «Про державний земельний кадастр» та Порядку ведення Державного земельного кадастру, а саме: на Акті прийомки-передачі межових знаків на вказано уповноважену особу, що розписувалась (ПІБ, посада).
Позивач зазначає, що Приватним акціонерним товариством «Будівельні технології» було усунуто зазначену підставу для відмови у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру.
Приватне акціонерне товариство «Будівельні технології» 05 листопада 2013 року знову звернулось до Головного управління Дерземагенства у м. Києві із заявою про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, а саме - було подано Технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:82:005:0014 в натурі (на місцевості).
Державним кадастровим реєстратором Головного управління Дерземагенства у м. Києві Бевзюком Володимиром Олександровичем 19 листопада 2013 року було прийнято рішення № РВ-8000007482013 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) Приватному акціонерному товариству «Будівельні технології».
Підставою для прийняття рішення про відмову зазначено підстави щодо невідповідності поданих документів вимогам, установленим Законом України «Про державний земельний кадастр» та Порядку ведення Державного земельного кадастру, а саме: відповідно до Постанови КМУ від 02 жовтня 2013 року № 726 Про внесення змін до Постанов Кабінету міністрів України від 01 серпня 2011 р. № 835 і від 17 жовтня 2012 р. № 1051 код КВЦПЗ 03.14 замінити на 03.15; невідповідності електронного документа установленим вимогам, а саме: привести у відповідність електронний документ документації із землеустрою.
Позивач зазначає, що Приватним акціонерним товариством «Будівельні технології» було усунуто зазначені підстави для відмови у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру.
Приватне акціонерне товариство «Будівельні технології» 26 листопада 2013 року звернулось до Головного управління Дерземагенства у м. Києві із заявою про внесення відомостей до Державного земельного кадастру та було подано Технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки із кадастровим номером 8000000000:82:005:0014 в натурі (на місцевості).
Державним кадастровим реєстратором Головного управління Дерземагенства у м. Києві Олійником Богданом Івановичем 10 грудня 2013 року було прийнято рішення № РВ-8000008262013 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) Приватному акціонерному товариству «Будівельні технології».
Підставою для прийняття рішення про відмову було зазначено наступне невідповідності поданих документів вимогам, установленим Законом України «Про державний земельний кадастр» та Порядку ведення Державного земельного кадастру, а саме: Згідно з додатком 2 до Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Держкомзему від 18.05.2010 № 376, долучити список межових знаків, переданих на зберігання; невідповідності електронного документа установленим вимогам, а саме: Відомості електронного документа привести у відповідність до підпункту 5 пункту 65 Вимог до змісту, структури і технічних характеристик електронного документа, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2012 року № 1051.
Позивач зазначає, що Приватним акціонерним товариством «Будівельні технології» було усунуто зазначену підставу для відмови у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру.
Повно та всебічно дослідивши наявні матеріали справи, а також норми чинного законодавства, суд прийшов до висновку про не обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.
В частині щодо скасування рішень № РВ-8000002442013 від 05.08.2013, №РВ-8000003112013 від 02.09.2013, №РВ-8000005062013 від 07.10.2013, №РВ-8000006422013 від 29.10.2013, №РВ-8000007482013 від 19.11.2013 року, Суд зазначає наступне.
Під час судового засідання представником Позивача було надано пояснення, що Приватним акціонерним товариством «Будівельні технології» були усунуті порушення, які зазначені були в Рішеннях: № РВ-8000002442013 від 05.08.2013, №РВ-8000003112013 від 02.09.2013, №РВ-8000005062013 від 07.10.2013, №РВ-8000006422013 від 29.10.2013, №РВ-8000007482013 від 19.11.2013року, що в свою чергу свідчить про те, що Позивач погодився з підставами, які були зазначені в даних Рішеннях.
З матеріалів справи та пояснень представника Позивача вбачається, що ним визнається правомірність винесення Рішень № РВ-8000002442013 від 05.08.2013, №РВ-8000003112013 від 02.09.2013, №РВ-8000005062013 від 07.10.2013, №РВ-8000006422013 від 29.10.2013, №РВ-8000007482013 від 19.11.2013року, які стали підставою для відмови в внесенні відомостей до Державного земельного кадастру.
Враховуючи вищевикладене, Суд приходить до висновку, що позовні вимоги в частині визнати протиправним та скасування Рішень № РВ-8000002442013 від 05.08.2013, №РВ-8000003112013 від 02.09.2013, №РВ-8000005062013 від 07.10.2013, №РВ-8000006422013 від 29.10.2013, №РВ-8000007482013 від 19.11.2013року не підлягають задоволенню.
В частині позовних вимог щодо скасування Рішення № РВ-8000008262013 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, Суд зазначає наступне.
У відповідності до ст. ст. 193 - 195 Земельного кодексу України, Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах кордонів України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами. Державний земельний кадастр є основою для ведення кадастрів інших природних ресурсів. Призначенням державного земельного кадастру є забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ і організацій, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю і цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою. Основними завданнями ведення державного земельного кадастру є: а) забезпечення повноти відомостей про всі земельні ділянки; б) застосування єдиної системи просторових координат та системи ідентифікації земельних ділянок; в) запровадження єдиної системи земельно-кадастрової інформації та її достовірності. Державний земельний кадастр, у відповідності до статті 4 Положення N 15, ведеться Держкомземом та його територіальними органами, які здійснюють його формування, ведення, збереження і забезпечують доступ до відповідної інформації органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. Адміністратором автоматизованої системи державного земельного кадастру є державне підприємство "Центр державного земельного кадастру".
Згідно ст. 4 Закону України «Про Державний земельний кадастр» від 07.07.2011 р. №3613-VI (надалі по тексту Закон №3613-VI), регулювання відносин, що виникають при веденні Державного земельного кадастру, здійснюється відповідно до Конституції України, Земельного кодексу України, цього Закону, законів України "Про землеустрій", "Про оцінку земель", "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність", "Про захист персональних даних", інших законів України та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.
У відповідності до ст. 11 Закону №3613-VI, відомості про об'єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об'єктів у натурі (на місцевості), визначеним з точністю відповідно до державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів. Зміна вимог державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів щодо показників точності або способів її визначення, зміна геодезичної або картографічної основи Державного земельного кадастру (у тому числі систем координат), що використовувалися для його ведення, не є підставою для визнання відомостей Державного земельного кадастру такими, що підлягають уточненню, якщо на момент їх внесення вони відповідали державним стандартам, нормам та правилам, технічним регламентам.
Частиною 1 ст. 15 Закону №3613-VI, передбачено, що до Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки: кадастровий номер; місце розташування; опис меж; площа; міри ліній по периметру; координати поворотних точок меж; дані про прив'язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі; дані про якісний стан земель та про бонітування ґрунтів; відомості про інші об'єкти Державного земельного кадастру, до яких територіально (повністю або частково) входить земельна ділянка; цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель); склад угідь із зазначенням контурів будівель і споруд, їх назв; відомості про обмеження у використанні земельних ділянок; відомості про частину земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки; нормативна грошова оцінка; інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку.
У відповідності до п. 2.1 - 2.5 Наказу Державного комітету України із земельних ресурсів, від 18.05.2010, № 376 "Про затвердження Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками" (надалі по тексту Інструкція №376), встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на підставі розробленої та затвердженої технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок або проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Документація із землеустрою щодо встановлення меж житлової та громадської забудови розробляється у складі генерального плану населеного пункту, проектів розподілу територій і є основою для встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості). Комплекс робіт із встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) включає: підготовчі роботи, топографо-геодезичні, картографічні роботи та роботи із землеустрою, камеральні роботи, складання і оформлення матеріалів технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), а також встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками. Підготовчі роботи включають збір та аналіз виконавцем наявних документації із землеустрою, матеріалів інвентаризації земель, планово-картографічних матеріалів, правових підстав надання земельної ділянки у власність (користування), відомостей про наявність спірних питань щодо меж земельної ділянки, переліку обмежень у використанні земельної ділянки і наявні земельні сервітути, списків координат пунктів державної геодезичної мережі. Топографо-геодезичні, картографічні роботи та роботи із землеустрою виконуються, а результати цих робіт оформлюються відповідно до Законів України "Про землеустрій", "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність", Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Укргеодезкартографії від 09.04.98 N 56, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 23.06.98 за N 393/2833 (із змінами).
Згідно п. 2.8 Інструкції №367, Технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) включає: пояснювальну записку, яка містить опис місця розташування земельної ділянки, відомості про власника (користувача) земельної ділянки, відомості про виконавця (виконавців), реквізити відповідних ліцензій, необхідних для виконання робіт, відомості про власників (користувачів) суміжних земельних ділянок, стислий опис виконаних робіт; технічне завдання на встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (додаток 1); копію документа, що посвідчує фізичну особу, або копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи; копію документа, що посвідчує право на земельну ділянку (у разі його наявності); матеріали польових топографо-геодезичних робіт; план меж земельної ділянки, складений за результатами кадастрової зйомки, на якому відображаються зовнішні межі земельної ділянки із зазначенням власників (користувачів) суміжних земельних ділянок, усі поворотні точки меж земельної ділянки, лінійні проміри між точками по межах земельної ділянки, межі вкраплених земельних ділянок із зазначенням їх власників (користувачів). На бажання замовника замість плану меж земельної ділянки може складатися кадастровий план земельної ділянки; перелік обмежень у використанні земельної ділянки і наявні земельні сервітути; у разі необхідності документ, що підтверджує повноваження особи діяти від імені власника (користувача) земельної ділянки при встановленні меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); акт прийомки-передачі межових знаків на зберігання, який включається до документації із землеустрою після виконання робіт із встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками (додаток 2).
У Додатку 2 до Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками №376, зокрема зазначено: «СПИСОК межових знаків, переданих на зберігання, з зазначенням: №, номер знака, Абрис та опис місцезнаходження межового знака.
Судом досліджено матеріали справи та встановлено, що позивачем до позовної заяви було додано Технічну документацію 2013 р., в даній технічній документації міститься Акт приймання-передачі межових знаків на зберігання від 09.04.2013 р.
В Акті приймання-передачі межових знаків на зберігання від 09.04.2013 р. в п. 1, п. 4 зазначено наступне: « 1. Поворотні точки межі земельної ділянки за кодом № 8 000 000 000:82:005:0014, яка знаходиться на Володимирському узвозі, 4 у Печерському районі м. Києва, площею 0,1407 га, переданої ПрАТ "Будівельні технології" для реконструкції нежитлового будинку під культурно-розважальний центр та подальшої його експлуатації, у кількості 7 (семи) шт. закріплені в натурі (на місцевості) межовими знаками. Схема прив'язки межових знаків до об'єктів і контурів місцевості відображена на абрисі, що додається. 4. Межові знаки у кількості 7 (семи) шт. пред'явлені та передані на зберігання - представнику ПрАТ "Будівельні технології", в особі генерального директора Дідика Р.В. І Про адміністративну відповідальність за знищення межових знаків згідно з пунктом "е" частини першої статті 211 Земельного кодексу України та статті 56 Кодексу України про адміністративні правопорушення користувач земельної ділянки ознайомлений.».
Судом встановлено, що Технічній документації за 2013 р. міститься Абрис земельної ділянки, Каталог координат поворотних точок межі земельної ділянки засвідчені ОСОБА_6.
В матеріалах міститься Акт обстеження земельної ділянки до справи А-20061 від 23.01.2013 р., в якому зазначено наступне: «З урахуванням даних технічної документації щодо відновлення меж земельної ділянки, розробленої ФОП СТАХОВ Є.О. у 2012 році поворотні точки межі зазначеної земельної ділянки у кількості 6 штук закріплені в натурі (на місцевості) межовими знаками та передані на зберігання землекористувачу (акт прийомки-передачі межових знаків від 31.05.2012. Межові знаки представником землекористувача пред'явлені.».
З матеріалів справи, а саме в Технічній документації за 2001 р. та в Технічній документації за 2013 р. відсутній список межових знаків переданих на зберігання з зазначенням №, номер знака, Абрис та опис місцезнаходження межового знака, що в свою чергу про порушення вимог п. 2.8 Інструкції №367.
Крім того, Суд звертає увагу, що в технічній документації за 2013 р. в Акті приймання-передачі межових знаків на зберігання від 09.04.2013 р. зазначено, що Позивачу передано на зберігання 7 межових знаків, а в Акт обстеження земельної ділянки до справи А-20061 від 23.01.2013 р. зазначено, що на спірній ділянці Позивача знаходиться 6 штук закріплені в натурі (на місцевості) межових знаків, отже в Технічних документаціях за 2001 р. та за 2013 р. містяться розбіжності.
Відповідач зазначає, що ПрАТ «Будівельні технології» потрібно звернутись до виконавця робіт по виготовленню Технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для реконструкції нежитлового будинку під культурно-розважальний центр та подальшої його експлуатації на Володимирському узвозі, 4 у Печерському районі м. Києва з вимогою привести вищезазначеної документації до норм та вимог чинного законодавства і тільки після цього звертатись до Головного управління.
Враховуючи вищевикладене, Суд приходить до висновку, що при винесенні Рішення № РВ-8000008262013 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру було прийнято у відповідності до законодавства.
В частині позовних вимог щодо зобов'язати Головне управління Дерземагенства у м. Києві внести до Державного земельного кадастру Технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) Приватному акціонерному товариству «Будівельні технології» для реконструкції нежитлового будинку під культурно-розважальний центр та подальшої його експлуатації на Володимирському узвозі, 4 у Печерському районі м. Києва, Код земельної ділянки № 8000000000:82:005:0014 та видати відповідний Витяг з Державного земельного кадастру, Суд зазначає наступне.
Як випливає зі змісту Рекомендації № R (80) 2 Комітету Міністрів державам-членам стосовно реалізації адміністративними органами влади дискреційних повноважень від 11.03.1980 під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень на відповідність закріпленим частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями. Завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання вимог права, інакше було б порушено принцип розподілу влади.
Принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень - єдиним критерієм здійснення правосуддя є право. Тому завданням адміністративного судочинства завжди є контроль легальності. Перевірка доцільності переступає компетенцію адміністративного суду і виходить за межі завдання адміністративного судочинства.
Отже, під дискреційним повноваженням суд розуміє таке повноваження, яке надає певний ступінь свободи адміністративному органу при прийнятті рішення, тобто, коли у межах, які визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибрати один з кількох варіантів рішення.
Враховуючи вищевикладене суд вважає, що відповідачем рішення № РВ-8000008262013 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру прийнято у відповідності до вимог чинного законодавства, а зобов'язання Відповідача внести до Державного земельного кадастру Технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) Приватному акціонерному товариству «Будівельні технології» для реконструкції нежитлового будинку під культурно-розважальний центр та подальшої його експлуатації на Володимирському узвозі, 4 у Печерському районі м. Києва, Код земельної ділянки № 8000000000:82:005:0014 та видати відповідний Витяг з Державного земельного кадастру, буде втручанням у дискреційні повноваження відповідача, а тому судом проводитись не може.
Враховуючи все вищенаведене в сукупності, виходячи з наявних матеріалів справи, обґрунтувань позовних вимог та документів, наданих на їх підтвердження, Суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.
Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст.11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
У відповідності до ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративній справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення сторін.
Зважаючи на вищенаведене, виходячи з наявних матеріалів справи, Суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню в повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись статтями 11, 69, 70, 71, 99-102, 103, 158-163, 172, 177, 179 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.
Постанова відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя А.Б. Федорчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2014 |
Оприлюднено | 31.01.2014 |
Номер документу | 36902682 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Федорчук А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні