cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 825/2273/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Заяць О.В. Суддя-доповідач: Пилипенко О.Є.
У Х В А Л А
Іменем України
21 січня 2014 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду в складі:
головуючого судді: Пилипенко О.Є.,
суддів: Глущенко Я.Б. та Шелест С.Б.,
при секретарі Грабовській Т.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за апеляційною скаргою Закритого акціонерного товариства "Ресторан станції "Чернігів" на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 27 серпня 2013 року у справі за адміністративним позовом Заступника прокурора м. Чернігова в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства "Ресторан станції "Чернігів" про стягнення штрафу, -
В С Т А Н О В И Л А:
В червні 2013 року позивач - Заступник прокурор м. Чернігова в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Чернігівського окружний адміністративного суду з адміністративним позовом до Закритого акціонерного товариства "Ресторан станції "Чернігів" про стягнення штрафу, в якому просив стягнути з ЗАТ «Ресторан станції «Чернігів» в дохід Державного бюджету України штраф у розмірі 1700,00 грн.
Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 27 серпня 2013 року позов задоволено повністю.
Не погоджуючись із судовим рішенням, відповідач звернувся із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 27 серпня 2013 року та прийняти нову, якою у задоволенні позову відмовити повністю. Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що при ухваленні постанови суду першої інстанції були порушені норми матеріального права.
У судове засідання сторони та їх представники не з'явилися, причини неявки суду невідомі, про розгляд справи були повідомлені належним чином.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін.
Згідно ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає за необхідне апеляційну скаргу Закритого акціонерного товариства "Ресторан станції "Чернігів" - залишити без задоволення, а постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 27 серпня 2013 року - залишити без змін, виходячи із наступного.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198 та ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Відповідно до ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог в повному обсязі, суд першої інстанції виходив з того що, відповідачам порушено вимоги статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», пункт 1 глави 7 розділу V «Положення про розкриття формації емітентами цінних паперів», а саме - ЗАТ "Ресторан станції "Чернігів" не подав регулярну річну інформацію за 2011 рік до територіального органу Комісії за місцезнаходженням емітента в електронній та паперовій формах, за що уповноваженим органом було винесено постанову №3238-ЦД-1-Е, якою на ЗАТ "Ресторан станції "Чернігів" накладено штраф у розмірі 1700,00 грн. У встановленому порядку, відповідач дану постанову не оскаржив, доказів її скасування до суду не надав, а тому звернення позивача із позовом про стягнення суми штрафу є законним та обґрунтованим.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.
Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено колегією суддів, заступником директора Центрального територіального департаменту НКЦПФР складено акт № 3272-ЦД-1-Е від 05.12.2012 року про правопорушення на ринку цінних паперів, в якому встановлено ознаки порушення ЗАТ «Ресторан станції Чернігів» вимог статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», пункту 1 глави 7 розділу V «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого Рішенням Державної комісії з цінних перів та фондового ринку від 19.12.2006 року №1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.02.2007 року за №97/13364 (зі змінами та доповненнями), а саме: неподання ЗАТ "Ресторан станції "Чернігів" регулярної річної інформації за 2011 рік до територіального органу Комісії за місцезнаходженням емітента в електронній та паперовій формах (а.с. 9).
Постановою від 05.12.2012 року призначено до розгляду справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ЗАТ «Ресторан станції Чернігів».
Постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 3238-ЦД-1-Е від 13.12.2012 року до відповідача було застосовано штрафну санкцію у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 1700 грн.
У добровільному порядку відповідачем штраф сплачено не було, а тому позивач звернувся до суду.
Обговорюючи правомірність заявлених позовних вимог, колегія суддів приходить до наступного.
Відповідно до статті 40 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.
Згідно статті 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії та уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.
Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.
Якщо під час проведення перевірки уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку проводилось вилучення документів, які підтверджують факт порушення, до акта про правопорушення додаються копії цих документів та копія протоколу про вилучення цих документів. Посадова особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.
Згідно статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Так, з матеріалів справи вбачається, що Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було встановлено порушення відповідачем статті 40 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", що полягало у неподанні ЗАТ «Ресторан станції «Чернігів» регулярної річної інформації за 2011 рік до територіального органу Комісії за місцезнаходженням емітента в електронній формі та на паперових носіях.
З вказане порушення позивачем, відповідно до статей 11, 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" було винесено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів.
Як вже зазначалось рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідачем, натомість ані в запереченнях до позовної заяви, ані в апеляційній скарзі не надано доказів скасування постанови Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 3238-ЦД-1-Е від 13.12.2012 року.
ЗАТ «Ресторан станції «Чернігів» посилається на оскарження вищезазначеної постанови до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (а.с. 25), проте такі доводи не можуть бути прийнятими колегією суддів до уваги з огляду на Лист Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 17.07.2013 року № 14/02/13784/нк, що був наданий на запит Прокуратури міста Чернігова, відповідно до якого 08.01.2013 року до Комісії надійшли скарги ЗАТ «Ресторан станції «Чернігів» на постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 13.12.20013 р. Ж3237-ЦД-1-Е (вх.134з), №3238-ЦД-1-Е (вх.135з), № 3239-ЦД-1-Е (вх. 136з). У розгляді зазначених скарг було відмовлено відповідно до п.п.3,4 р. XV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 р. № 1470.
За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції було вірно встановлено фактичні обставини справи, надано належну оцінку дослідженим доказам. В зв'язку з цим колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу Закритого акціонерного товариства "Ресторан станції "Чернігів" залишити без задоволення, а постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 27 серпня 2013 року - без змін.
Керуючись ст. ст. 41, 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Закритого акціонерного товариства "Ресторан станції "Чернігів" - залишити без задоволення.
Постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 27 серпня 2013 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів в касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий: О.Є. Пилипенко
Судді: Я.Б. Глущенко
С.Б. Шелест
.
Головуючий суддя Пилипенко О.Є.
Судді: Глущенко Я.Б.
Шелест С.Б.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2014 |
Оприлюднено | 03.02.2014 |
Номер документу | 36932592 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Пилипенко О.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні