cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27.01.2014 Справа № 901/1897/13
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Річ - Плюс"
до відповідача Сімферопольської міської ради
за участю прокурора міста Сімферополь в інтересах держави в особі Сімферопольської міської ради
про внесення змін до договору
за зустрічним позовом Сімферопольської міської ради
до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Річ - Плюс"
за участю прокурора міста Сімферополь в інтересах держави в особі Сімферопольської міської ради
про внесення змін до договору
Суддя Іщенко І.А.
За участю представників сторін:
від позивача (відповідача за зустрічним позовом) - Гаджев А.О., довідка АА№866876, керівник;
від позивача (відповідач за зустрічним позовом) - Єременко А.А., довіреність № 08/05-02, представник;
від відповідача (позивач за зустрічним позовом) - Кудімова Є.С, посвідчення № 350 від 31.12.2013, головний спеціаліст юрисконсульт;
від прокуратури - Провотар, прокурор;
Суть спору : Товариство з обмеженою відповідальністю "Річ - Плюс" звернулось до Господарського суду Автономної Республіки Крим із позовною заявою до відповідача - Сімферопольської міської ради та просить суд внести зміни до договору оренди земельної ділянки № 863-Г від 08.11.2010, зареєстрованого в комітеті з управління земельними ресурсами міської ради м. Сімферополь за № 2074 від 11.11.2010, виклавши пункти 3.2, 3.3, 4.3, 8.4 у наступній редакції:
« 3.2. После окончания срока действия Договора Арендатор, надлежащим образом исполняющий обязанности в соответствии с условиями Договора, имеет преимущественное право на возобновление договора аренды на новый срок в установленном порядке».
« 3.3. Арендатор, который имеет намерение воспользоваться преимущественным правом на заключение договора аренды земельного участка на новый срок, обязан уведомить об этом Арендодателя в установленном порядке, но не позднее, чем за один месяц до истечения срока действия Договора (но не ранее, чем за два месяца до истечения срока Договора)».
« 4.3. В случаях изменения условий хозяйствования, предусмотренных Договором, изменения размеров земельного налога, арендной платы, изменения коэффициентов индексации, определенных законодательством, ухудшения состояния Земельного Участка не по вине Арендатора, подтвержденные документами, в других случаях, предусмотренных действующим законодательством, размер арендной платы подлежит обязательному пересмотру в течение 30 дней с момента возникновения соответствующих обстоятельств, путем внесения соответствующих изменений в Договор. Приведение в данном случае условий Договора в соответствие с установленными требованиями осуществляется путем подписания дополнительного соглашения к Договору».
« 8.4. Передача в залог и внесение в уставной фонд права аренды Земельного Участка не допускается».
Ухвалою господарського суду Автономної Республіки Крим від 13.06.2013 провадження по справі було порушено, справу призначено до розгляду.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач ухиляється від підписання додаткової угоди, у зв'язку з чим порушує права та інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю "Річ - Плюс".
12.07.2012 до суду від прокуратури м. Сімферополя надійшло повідомлення про вступ у справу прокурора в інтересах держави в особі Сімферопольської міської ради.
17.07.2013 від Сімферопольської міської ради до господарського суду Автономної Республіки Крим надійшов зустрічний позов до Товариства з обмеженою відповідальністю "Річ - Плюс", згідно якого позивач за зустрічним позовом просить суд внести зміни до договору оренди земельної ділянки № 863 - Г від 08.11.2010, зареєстрованого в комітеті з управління земельними ресурсами міської ради за № 2074 від 11.11.2010, укладеного між Сімферопольською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Річ-Плюс», виклавши пункти договору в такій редакції:
« 2.2. Нормативная денежная оценка Земельного Участка составляет 31534090,51 грн. (тридцать один миллион пятьсот тридцать четыре тысячи девяносто грн. 51 коп.)».
« 4.1. Арендная плата устанавливается в размере 1 955 147, 44 грн. (Один миллион девятьсот пятьдесят пять тысяч сто сорок семь грн. 44 коп.) в год и вносится в денежной форме следующим образом: ежемесячно до 30 числа, месяца следующего за расчетным - 162928,95 грн. (Сто шестьдесят две тысячи девятьсот двадцать восемь грн. 95 коп.)».
Расчет арендной платы, подписанный сторонами, является неотъемлемым приложением Договора (Приложение №1)».
Зустрічні позовні вимоги мотивовані тим, що виконання договору, на попередніх умовах, в частині орендної плати порушує співвідношення майнових інтересів сторін і позбавляє орендодавця того, на що він розраховував при укладенні договору - отримання орендної плати в розмірі, який не нижче встановленого мінімального розміру орендної плати та нормативної грошової оцінки землі.
Ухвалою господарського суду Автономної Республіки Крим від 19.07.2013 зустрічну позовну заяву прийнято до провадження разом з первісним позовом, привласнено №901/1897/13, та призначено до слухання.
Ухвалою господарського суду Автономної Республіки Крим від 23.07.2013 провадження по справі №901/1897/13 зупинено до набрання законної сили судового рішення по справі № 901/945/-г за позовом заступника прокурора міста Сімферополя в інтересах держави в особі Державної інспекції сільського господарства в Автономній Республіці Крим до відповідачів: Сімферопольської міської ради, Товариства з обмеженою відповідальністю "Річ - Плюс", про визнання недійсними пунктів рішення, договору оренди земельної ділянки та спонукання до виконання певних дій.
Постановою Севастопольського апеляційного господарського суду від 02.09.2013 по справі № 901/945/-г за позовом заступника прокурора міста Сімферополя в інтересах держави в особі Державної інспекції сільського господарства в Автономній Республіці Крим до відповідачів: Сімферопольської міської ради, Товариства з обмеженою відповідальністю "Річ - Плюс", про визнання недійсними пунктів рішення, договору оренди земельної ділянки та спонукання до виконання певних дій апеляційну скаргу заступника прокурора міста Сімферополя залишено без задоволення, рішення господарського суду Автономної Республіки Крим від 23.04.2013 у справі № 901/945/-г залишено без змін.
Ухвалою господарського суду Автономної Республіки Крим від 26.09.2013 провадження по справі №901/1897/13 поновлено, справу призначено до розгляду.
Ухвалою господарського суду Автономної Республіки Крим від 03.10.2013 за клопотанням Товариства з обмеженою відповідальністю "Річ - Плюс" строк розгляду справи продовжено в порядку статті 69 Господарського процесуального кодексу України до 31.10.2013.
Ухвалою господарського суду Автономної Республіки Крим від 31.10.2013 провадження по справі №901/1897/13 зупинено до набрання законної сили судового рішення по справі № 901/3622/13 за позовом заступника прокурора міста Сімферополя в інтересах держави до відповідачів: Сімферопольської міської ради, Товариства з обмеженою відповідальністю "Річ-Плюс" про визнання недійсними пунктів рішення, договору оренди земельної ділянки та спонукання до виконання певних дій.
09.01.2014 Заступник прокурора м. Сімферополя звернувся до суду з клопотанням про поновлення провадження по справі в порядку статті 79 Господарського процесуального кодексу України, згідно якого повідомляє, що ухвалою господарського суду Автономної Республіки Крим від 23.12.2013, яка набрала законної сили 30.12.2013 провадження по справі припинено, та просить суд поновити провадження по справі № 901/1897/13. Суд вважає, що матеріали справи в достатній мірі характеризують правовідносини, що склалися між сторонами, та вважає за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами.
Ухвалою господарського суду Автономної Республіки Крим від 13.01.2014 зобов'язано сторони направити своїх представників до приміщення господарського суду Автономної Республіки Крим (вул. О. Невського/Річна, 29/11, каб. 103, м. Сімферополь, АР Крим) 27.01.2014 о 10 годин 00 хвилин.
Ухвалою господарського суду Автономної Республіки Крим від 27.01.2014 провадження по справі № 901/1897/13 поновлено, справу призначено до розгляду.
У судовому засіданні представник Товариства з обмеженою відповідальністю "Річ - Плюс" первісний позов підтримав, наполягав на його задоволенні.
Прокурор, а також Представник Сімферопольської міської ради проти первісного позову заперечували, вважаючи його необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню.
Прокурор та представник позивача за зустрічним позовом підтримали позовні вимоги Сімферопольської міської ради.
Представник Товариства з обмеженою відповідальністю "Річ - Плюс" просив суд у задоволенні зустрічного позову відмовити, за мотивами викладеними у відзиві, згідно якого вважає, що вимоги Сімферопольської міської ради суперечать діючому законодавству (а.с. 189-194).
Суд вважає, що матеріали справи в достатній мірі характеризують взаємовідносини сторін, та вважає за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами.
Розгляд справи здійснювався в межах строку встановленого статтею 69 Господарського процесуального кодексу України.
Судовий процес фіксувався за допомогою звукозаписувального пристрою в порядку статті 81-1 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд
ВСТАНОВИВ:
08.11.2010 між Сімферопольською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Річ-Плюс» було укладено договір оренди земельної ділянки за № 863- Г, згідно якого Товариству була надана у оренду земельна ділянка площею 5 га з ціллю не сільськогосподарського використання, а саме для будівництва багатоквартирної житлової забудови з об'єктами торгово-промислового призначення, що розташовані за адресою: м. Сімферополь, вул. Козлова/вул. Балаклавська, кадастровий номер 01:101:000:00:03:006:0094. Вказаний договір пройшов державну реєстрацію 30.08.2012. ( а.с. 29-37).
Пунктом 2.1 договору передбачено, що вказаний договір укладено на підставі Закону України «Про оренду землі», «Про місцеве самоврядування в України», а також на виконання рішення 48 - ої сесії Сімферопольської міської ради п'ятого скликання № 780 від 14.05.2010 та рішення господарського суду Автономної Республіки Крим від 10.03.2010 у справі № 2-29/5166-2009.
Відповідно до пункту 2.2 Договору нормативна грошова оцінка спірної земельної ділянки складає 13950891,09 грн.
Згідно з пунктом 3.1 Договір оренди землі укладено на п'ять років, а саме до 14.05.2014.
Вважаючи, що Договір оренди землі суперечить нормам чинного законодавства Товариство з обмеженою відповідальністю "Річ - Плюс" звернулось до суду з позовом про внесення внесення змін до договору, виклавши їх в редакції позивача.
Частиною 1 статті 188 Господарського кодексу України, зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
Статтею 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Стаття 652 Цивільного кодексу України передбачає можливість внесення змін до договору, у зв'язку з істотною зміною обставив.
у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов'язання.
Так вказаною нормою встановлено, що зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах.
Якщо сторони не досягли згоди щодо приведення договору у відповідність з обставинами, які істотно змінились, або щодо його розірвання, договір може бути розірваний, а з підстав, встановлених частиною четвертою цієї статті, - змінений за рішенням суду на вимогу заінтересованої сторони за наявності одночасно таких умов:
1) в момент укладення договору сторони виходили з того, що така зміна обставин не настане;
2) зміна обставин зумовлена причинами, які заінтересована сторона не могла усунути після їх виникнення при всій турботливості та обачності, які від неї вимагалися;
3) виконання договору порушило б співвідношення майнових інтересів сторін і позбавило б заінтересовану сторону того, на що вона розраховувала при укладенні договору;
4) із суті договору або звичаїв ділового обороту не випливає, що ризик зміни обставин несе заінтересована сторона.
У разі розірвання договору внаслідок істотної зміни обставин суд, на вимогу будь-якої із сторін, визначає наслідки розірвання договору виходячи з необхідності справедливого розподілу між сторонами витрат, понесених ними у зв'язку з виконанням цього договору.
Зміна договору у зв'язку з істотною зміною обставин допускається за рішенням суду у виняткових випадках, коли розірвання договору суперечить суспільним інтересам або потягне для сторін шкоду, яка значно перевищує затрати, необхідні для виконання договору на умовах, змінених судом.
Проте, суд не вбачає, що невнесення змін до пунктів 3.2., 3.3., 4.3., 8.4. договору оренди землі призведе до порушення співвідношення майнових інтересів сторін і позбавить позивача того, на що він розраховував при укладенні договору. Суд не вбачає, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Річ - Плюс", як заінтересована сторона, несе якийсь ризик зміни обставин.
Інших обставин, всупереч приписам статей 33, 34 Господарського процесуального кодексу України, суду доведено не було.
Отже, враховуючи те, що зміна договору на підставі судового рішення, згідно з частиною 4 статті 652 Цивільного кодексу України, допускається лише у виняткових випадках, а наявності таких випадків Товариством з обмеженою відповідальністю "Річ - Плюс" суду не доведено, підстави для внесення змін до пунктів 3.2., 3.3., 4.3., 8.4. договору оренди землі відсутні, у зв'язку з чим суд відмовляє у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Річ - Плюс".
Щодо зустрічного позову, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини 1 статті 2 Закону України «Про оренду землі» (далі - Закон), відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Згідно статті 13 Закону, договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Згідно пункту 4.1. Договору орендна плата встановлюється в розмірі 688546,57 грн.
Відповідно до пункту 4.3. Договору розмір орендної плати може бути переглянутий за згодою Сторін також у випадках зміни умов господарювання, погіршення стану земельної ділянки не з вини Орендодавця і Орендаря, в інших випадках передбачених законодавством.
Таким чином, у разі збільшення відповідно до Законів України розміру земельного податку, Орендодавець має право вимагати збільшення орендної плати.
Відповідно до інформаційним листом Вищого господарського суду України від 24.11.2011 № 01-06/1642/2011 «Про доповнення інформаційного листа Вищого господарського суду України від 05.03.2011 № 01-06/249« Про становлення Верховного суду України, прийнятих за результатами перегляду співів господарських судів »законодавча зміна граничного розміру орендної плати за земельну ділянку державної та комунальної власності, є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Рішенням Сімферопольської міської ради «Про затвердження мативно грошової оцінки земель м. Сімферополь» від 30.06.2011 № 177 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Сімферополя і введена в дію нова нормативна грошова оцінка земель м. Сімферополя з 01.01.2012 , а також затверджено вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання оцінним земельною районах м. Сімферополя.
Рішення про нову грошову оцінку земель прийнято на виконання вимог ч. 2 ст. 18 Закону України «Про оцінку земель» , якою встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах насенних пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.
Раніше нормативна грошова оцінка земель в м. Сімферополь була затверджена рішенням Сімферопольської міської ради № 58 від 25.12.1998.
Відповідно до пункту 287.1 статті 287 Податкового кодексу України, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Статтею 15 Закону України «Про оренду землі» встановлено, що орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату;
Згідно зі статтею 21 Закону України «Про оренду землі» орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.
Відповідно до пункту 14.1.147 статті 14 Податкового кодексу України, плата за землю - це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (пункт 288.1 статті 288 Податкового кодексу України).
Статтею 271 Податкового кодексу України закріплено, що базою оподаткування є:
- нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом;
- площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
Відповідно до частини 5 статті 5 Закону України «Про оцінку земель», нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Отже, саме нормативна грошова оцінка земельної ділянки є вихідною базою для обчислення розміру плати за землю.
Згідно з пунктом 288.5 статті 288 Податкового кодексу України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу за користування земельною ділянкою «інших категорій земель» не може бути меншою трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом, та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Відповідно до пункту 274.1 статті 274 Податкового кодексу України, ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272, 273, 276 і 278 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 288.4 статті 288 Податкового кодексу України, розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Частиною 1 статті 632 передбачено, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Статтею 30 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Як вже було вказано вище, аналогічні умови були закріплені сторонами в пункті 3 Договору оренди землі.
Отже, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом. При цьому, суд враховує, що сторонами в договорі оренди передбачена можливість збільшення розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною.
Необхідність внесення змін до договору оренди земельної ділянки та викладення в новій редакції пунктів 2.2. та 4.1. договору оренди земельної ділянки № 863-Г від 08.11.2010 обумовлена ??зміною нормативної грошової оцінки земельної ділянки і відповідно ціни договору та розміру орендної плати.
Згідно до статті 188 Господарського кодексу України, зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
На виконання рішення Сімферопольської міської ради «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Сімферополь» від 30.06.2011 № 177, керуючись нормами чинного законодавства, з метою приведення істотних умов договору оренди земельної ділянки № 863 - Г від 08.11.2010, укладеного між сторонами , виконавчий комітет Сімферопольської міської ради, згідно частини 2 статті 188 Господарського кодексу України листом від 07.05.2013 за № 3514/24/01-54 направив для підписання на адресу ТОВ «Річ - Плюс» проект додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки, згідно якої пункти 2.2 та 4.1 Договору було викладено в наступній редакції:
« 2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 11534090,51 грн.».
« 4.1. Орендна плата встановлюється у розмірі 1955147,44 грн. на рік та вноситься в грошовій формі наступним чином: щомісяця до 30 числа, місяця наступного за розрахунковим - 162928,95 грн.
Розрахунок орендної плати , підписаний сторонами, є невід'ємним додатком Договору (Додаток Л- 1 )».
Проте, відповідач за зустрічним позовом, додаткову угоду про внесення змін в договір оренди не підписав.
Так як сторонами в договорі оренди передбачена можливість внесення змін до умов договору (пункт 7.2. Договору), у тому числі збільшення розміру орендної плати (пункт 4.3 Договору), а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду орендної плати, встановленої умовами договору.
Відповідно до статті 144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.
Частиною 1 статті 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Відповідно до частин 3, 4 статті 11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства. У випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.
Згідно з частиною 1 статті 632 Цивільного кодексу України, ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
З урахуванням викладеного, позовні вимоги Сімферопольської міської ради підлягають частковому задоволенню.
Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на позивача за первісним позовом.
У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення, повне рішення складено 31.01.2014.
Керуючись статями 32, 33, 49, 75, 82-84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
1. У задоволенні первісного позову відмовити.
2. Зустрічний позов задовольнити частково.
3. Внести зміни до договору оренди земельної ділянки № 863 - Г від 08.11.2010, зареєстрованого в комітеті з управління земельними ресурсами міської ради за № 2074 від 11.11.2010, укладеного між Сімферопольською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Річ-Плюс", виклавши пункти договору в такій редакції:
" 2.2. Нормативная денежная оценка Земельного Участка составляет 31534090,51 грн. (тридцать один миллион пятьсот тридцать четыре тысячи девяносто грн. 51 коп.)".
" 4.1. Арендная плата устанавливается в размере 1955147,44 грн. (Один миллион девятьсот пятьдесят пять тысяч сто сорок семь грн. 44 коп.) в год и вносится в денежной форме следующим образом: ежемесячно до 30 числа, месяца следующего за расчетным - 162928,95 грн. (Сто шестьдесят две тысячи девятьсот двадцать восемь грн. 95 коп.)".
4. В інший частині зустрічного позову відмовити.
5. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Річ - Плюс" (вул. Репіна, 15/3, м. Севастополь, Україна, 99045, ЄДРПОУ 33187326) на користь Сімферопольської міської ради (вул. Толстого, 15, м. Сімферополь, АР Крим, Україна, 95000, ЄДРПОУ 33433669) судовий збір в розмірі 1147,00 грн.
6. Наказ видати після набрання рішення законної сили.
Суддя І.А. Іщенко
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2014 |
Оприлюднено | 04.02.2014 |
Номер документу | 36947167 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Котлярова Олена Леонідівна
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
І.А. Іщенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні