cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
28 січня 2014 р. (11 год. 55 хв.) Справа №801/2749/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кузнякової С.Ю., за участю секретаря судового засідання Лєбєдєвої О.М., представника позивача Позігуна В.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Приватного акціонерного товариства "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій"
до Державна податкова інспекція у м. Алушті АР Крим Державної податкової служби
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
Обставини справи: Приватне акціонерне товариство "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій"звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Алушті АР Крим Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 26.02.2013 р. № 0000161501 щодо збільшення суми земельного податку у розмірі 281961,36 грн. та застосування штрафних санкцій у розмірі 140980,78 грн., а також № 0000151501 щодо збільшення суми земельного податку у розмірі 161882,17 грн. та застосування штрафних санкцій у розмірі 80941,09 грн.
Позовні вимоги мотивовані помилковістю висновків податкового органу при проведенні камеральних перевірок про порушення позивачем податкового законодавства, що призвело до заниження податкового зобов'язання по земельному податку за січень-грудень 2010р. у сумі 281961,56 грн. та за червень-грудень 2012р. у сумі 1611882,17 грн., оскільки дані щодо нормативно-грошової оцінки земельної ділянки взяті податковим органом з висновку з технічної документації нормативної грошової оцінки земель № 601 від 24.03.2008р., наданого Алуштинським міським управлінням земельних ресурсів. Проте, постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 06.02.2013р. у справі 2а-11625/12/0170/8 визнано протиправними дії Алуштинського міського управління земельних ресурсів по складанню витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 8,3842 га, якою користується ПрАТ "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій" № 651 від 24.03.2008 р. та № 634 від 17.02.2009 р. Разом з цим, наведеною постановою визнати протиправними дії Алуштинського міського управління земельних ресурсів по застосуванню технічної документації про нормативну грошову оцінку с. Запрудне відносно земельної ділянки площею 8,3842 га, якою користується ПрАТ "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій" та визнано протиправними дії Алуштинського міського управління земельних ресурсів при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 8,3842 га, якою користується ПрАТ "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій", зокрема при розрахунку коефіцієнтів Км3 та Кф. В зв'язку з цим позивач вважає, що податкові повідомлення-рішення від 26.02.2013 р. № 0000161501 щодо збільшення суми земельного податку у розмірі 281961,36 грн. та застосування штрафних санкцій у розмірі 140980,78 грн., а також № 0000151501 щодо збільшення суми земельного податку у розмірі 161882,17 грн. та застосування штрафних санкцій у розмірі 80941,09 грн.прийняті відповідачем з порушенням норм діючого законодавства та підлягають скасуванню.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, та просив їх задовольнити у повному обсязі, надавши пояснення по суті спору.
Відповідач у судове засідання явку свого представника не забезпечив, про дату, час та місце розгляд справи повідомлений належним чином, про поважність причин неявки суд не повідомив, обґрунтованість своєї позиції виклав у письмових запереченнях на позов, в яких просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі (а.с. 75-76).
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, враховуючи, що адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними у ній матеріалами у відсутності нез'явившегося відповідача.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши думку представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши надані докази, суд -
ВСТАНОВИВ:
31.01.2013р. Державною податковою інспекцією у м. Алушті АР Крим Державної податкової служби була проведена камеральна перевірка податкової декларації з плати за землю (земельний податок) на 2010 рік від 09.01.2013р. № 9007146998 за період з 01.01.2010р. по 30.01.2011р., за результатами якої складено акт від 31.01.2013р. № 169/15-3/01268880.
З даного акту слідує, що згідно уточнюючій податковій декларації з плати за землю (земельний податок) на 2010 рік від 09.01.2013р. № 9007146998 платником нараховано земельного податку у сумі 5884,79 грн., що призвело до заниження податкового зобов'язання з земельного податку за січень-грудень 2010р. у сумі 281961,56 грн. (287846,35 - 5884,79). Таким чином, сума не нарахованих податкових зобов'язань по земельному податку за січень-грудень 2010р. складає 281961,56 грн.
На підставі вказаного акту перевірки відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення від 26.02.2013р. № 0000161501 про визначення суми грошового зобов'язання з земельного податку з юридичних осіб в загальному розмірі 422942,34 грн., з яких 281961,56 грн. - основний платіж та 140980,78 грн. - штрафні (фінансові) санкції (штрафи).
31.01.2013р. Державною податковою інспекцією у м. Алушті АР Крим Державної податкової служби була проведена камеральна перевірка податкової декларації з плати за землю (земельний податок) на 2012 рік від 09.01.2013р. № 9084070083 за період з 01.06.2012р. по 30.01.2013р., за результатами якої складено акт від 31.01.2013р. № 170/15-3/01268880.
З даного акту слідує, згідно уточнюючій податковій декларації з плати за землю (земельний податок) на 2012 рік від 09.01.2013р. № 9007146998 платником нараховано земельного податку за червень-листопад 2012р по 816,18 грн. щомісячно, та за грудень 2012р. 816,15 грн., що призвело до заниження податкового зобов'язання з земельного податку за червень-грудень 2012р. у сумі 117483,90 грн. Таким чином, сума не нарахованих податкових зобов'язань по земельному податку за червень-грудень 2012р. складає 1611882,17грн.
На підставі вказаного акту перевірки відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення від 26.02.2013р. № 0000151501 про визначення суми грошового зобов'язання з земельного податку з юридичних осіб в загальному розмірі 242823,26 грн., з яких 161882,17 грн. - основний платіж та 80941,09 грн. - штрафні (фінансові) санкції (штрафи).
Не погодившись з наведеним податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду щодо його оскарження.
Оцінюючи правомірність рішень відповідача, суд керувався критеріями, закріпленими у частині 3 статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Отже, "на підставі" означає, що суб'єкт владних повноважень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України та зобов'язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним.
"У межах повноважень" означає, що суб'єкт владних повноважень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов'язків, встановлених законами.
"У спосіб" означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний дотримуватися встановленої законом процедури вчинення дії, і повинен обирати лише встановлені законом способи правомірної поведінки при реалізації своїх владних повноважень.
Суд з'ясовує, чи використане повноваження, надане суб'єкту владних повноважень, з належною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупередженості до особи, стосовно якої вчиняється дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудливо, тобто доцільно з точки зору законів логіки і загальноприйнятих моральних стандартів; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорційно та адекватно; досягнення розумного балансу між публічними інтересами та інтересами конкретної особи.
У актах камеральної перевірки зазначено, що згідно висновку з технічної документації нормативної грошової оцінки земель № 601 від 24.03.2008р., наданого Алуштинським міським управлінням земельних ресурсів, та листом відділу Деркомзему у м. Алушті від 17.04.12 №10-03/12-723 нормативно-грошова оцінка земельної ділянки, яка знаходиться у використанні приватного акціонерного товариства «Алуштинськиий завод залізобетонних конструкцій» станом на 01.01.2012р. дорівнює 28784635,44 грн. Згідно листу від 12.01.2012р. №355/22/6-12 Центрального органу виконавчої влади з питань земельних яким була проінформована Державна податкова служба України про індексацію нормативної грошової оцінки земель за 2011 рік, розмір плати за землю підлягає індексації на коефіцієнт, який визначається виходячи з добутку коефіцієнту індексації: за 2010 рік - 1, за 2011 рік - 1. Т.ч. нормативно-грошова оцінка земельної ділянки, яка знаходиться у використанні приватного акціонерного товариства «Алуштинський завод залізобетонних конструкцій» станом на 01.01.2010р. дорівнює 28784635,44 грн. Земельний податок складає 1% від грошової оцінки ділянки, тобто земельний податок на 2010 рік дорівнює 287846,35 грн. (28784635,44 х 1%) та земельний податок на 2012 рік дорівнює 287846,35 грн. (28784635,44 х 1%).
З матеріалів справи вбачається, що Приватне акціонерне товариство "Алушинський завод залізобетонних конструкцій", відповідно до нової редакції Статуту, затвердженого протоколом зборів акціонерів відкритого акціонерного товариства "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій" від 08 квітня 2011 року № 1, є правонаступником Відкритого акціонерного товариства "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій" зі всіма майновими правами, грошовими коштами, зобов'язаннями та іншими правами та обов'язками, створеного відповідно до наказу Фонду державного майна в Автономній Республіці Крим № 116 від 28 січня 1997 року, перетвореного з державного підприємства "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій", яке відокремлено і виділено в окреме державне підприємство від тресту "Ялтакурортбуд", що реорганізовано з тресту "Ялтаспецбуд", якому 15 листопада 1969 року надано у постійне користування дві земельні ділянки загальною площею 8,5 га (3,0 га та 5,5 га).
Згідно з ч. 1 ст. 92 ЗК України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.
Відповідно до ст. 206 ЗК України використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Приписами п. "в" ч. 1 ст. 96 ЗК України до обов'язків землекористувачів віднесено обов'язок своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.
Порядок оподаткування землі в Україні в 2010 році регулювався положеннями Закону України від 03.07.1992 №2535-ХІІ "Про плату за землю", а починаючи з 01 січня 2011 року, визначається розділом XIII "Плата за землю" Податкового кодексу України від 02 рудня 2010 року № 2755-VI.
З ст. 2 та ст. 5 Закону України "Про плату за землю" слідує, що плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди. Суб'єктом плати за землю (платником) є власник земельної ділянки, земельної частки (паю) і землекористувач, у тому числі орендар.
В Законі України "Про плату за землю" міститься Розділ 2 "Плата за землі сільськогосподарського призначення", Розділ 3 "Плата за землі населених пунктів" та Розділ 4 "Плата за землі промисловості, транспорту, зв'язку, оборони та іншого призначення, а також за землі природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного призначення та за землі лісового і водного фондів (за межами населених пунктів)". Аналіз зазначених Розділів дає підстави вважати, що в Розділі 2 визначальним критерієм для визначення податку є цільове призначення земельної ділянки, в Розділі 3 - місцезнаходження земельної ділянки, а Розділі 4 - цільове призначення земельної ділянки з урахуванням її місцезнаходження.
Таким чином, для визначення ставки земельного податку відповідно до Закону України "Про плату за землю", землі розділені на три групи: 1) землі сільськогосподарського призначення; 2) землі населених пунктів; 3) землі промисловості, транспорту, зв'язку, оборони та іншого призначення, а також на землі природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного призначення та на землі лісового і водного фондів (за межами населених пунктів).
Статтею 7 цього ж Закону визначено, що ставки земельного податку з земель, грошову оцінку яких встановлено, справляються у розмірі одного відсотка від їх грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у частинах п'ятій - десятій цієї статті та частині другій статті 6 цього Закону.
З положень статті 8 вказаного Закону податок за земельні ділянки, надані для підприємств промисловості, транспорту, зв'язку та іншого призначення, за винятком земельних ділянок, зазначених у частинах другій та третій цієї статті і частині другій статті 6 цього Закону, справляється з розрахунку 5 відсотків від грошової оцінки одиниці площі ріллі по області.
Підставою для нарахування земельного податку, відповідно до ст. 13 Закону України "Про плату за землю", є дані державного земельного кадастру. Власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою (ст. 15 Закону України "Про плату за землю").
Відповідно до Земельного кодексу України, Закону України "Про оцінку земель" та постанови Кабінету Міністрів України від 30.05.97 № 525 «Про Методику нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів)» Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 27.01.2006 № 19/16/22/11/17/12 "Про Порядок нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель у межах населених пунктів)", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 квітня 2006 р. за № 389/12263, затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель у межах населених пунктів), що регламентує механізм нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів: промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення; земель природно-заповідного та іншого природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення; земель лісового і водного фондів.
Згідно п. 1.3 наведеного Порядку нормативна грошова оцінка земель використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.
Відповідно до Земельного кодексу України, Закону України "Про оцінку земель" та постанови Кабінету Міністрів України від 23.03.95 № 213 "Про Методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів" наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 27.01.2006 № 18/15/21/11 "Про Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів" зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 квітня 2006 р. за № 388/12262, затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, що регламентує механізм нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення та населених пунктів.
Згідно з п. 1.3 вказаного Порядку нормативна грошова оцінка земель використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Пунктом 1.4 Вказаного Порядку передбачено, що інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення є матеріали державного земельного кадастру (кількісна і якісна характеристика земель, бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель), матеріали внутрігосподарського землевпорядкування, а земель населених пунктів - їх генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, матеріали економічної оцінки території, матеріали інвентаризації земель населених пунктів, проекти забудови та розподілу території населених пунктів, місцеві правила забудови.
Разом з тим, слід зазначити, що відповідно до п. 34, п. 35 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", до компетенції сільських, селищних, міських рад віднесено вирішення питань регулювання земельних відносин та затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування земельними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад.
Органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які, з положень статті 144 Основного Закону, є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платники податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства з 01.01.2011 врегульовані Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755- IV (далі - ПК України).
Згідно з пп. 9.10 п. 9.1 ст. 9 ПК України до загальнодержавних податків та зборів належить плата за землю.
Платник податків, на вимогу пп. 16.1.4. п. 16.1 ст. 16 ПК України, зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до пп. 14.1.72 п. 14.1 ст. 14 ПК України під земельним податком слід розуміти обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі - податок для цілей розділу XIII цього Кодексу).
У пп. 14.1.73 п. 14.1 ст. 14 ПК України зазначено, що землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.
Розділ XIII ПК України регулює питання плати за землю, за змістом ст. 269 та 270 якого землекористувачі є платниками земельного податку, базою оподаткування якого є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
З ст. 271 ПК України слідує, що базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом або площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено. При цьому, рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Отже, нормативна грошова оцінка земель є складовою для визначення розміру земельного податку, на підставі якої складається технічна документація з нормативної грошової оцінки земель.
Так, відповідно до пп. 14.1.125 п. 14.1 ст.14 ПК України під нормативною грошовою оцінкою земельних ділянок для цілей розділу XIII, глави 2 розділу XIV цього Кодексу слід розуміти капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
Отже, розрахунок земельного податку за нормами Закони України "Про оцінку земель" та нормами Податкового Кодексу України напряму залежить від нормативної грошової оцінки, на визначення якої насамперед впливає розташування земельної ділянки: у межах населених пунктів чи за межами населених пунктів.
Відповідно до ст. 138 КАС України предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.
Для встановлення обставин, зазначених у частині першій цієї статті, у судовому засіданні заслуховуються пояснення осіб, які беруть участь у справі, показання свідків, досліджуються письмові та речові докази, у тому числі носії інформації із записаною на них інформацією, висновки експертів.
Підстави для звільнення від доказування встановлені статтею 72 КАС України
Так, згідно ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 06.02.2013 у справі № 2а-11625/12/0170/8 за позовом Приватного акціонерного товариства "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій" до Державної податкової інспекції у м. Алушті АРК ДПС, Алуштинського міського управління земельних ресурсів про визнання протиправними податкових повідомлень-рішень, податкової вимоги, дій адміністративний позов задоволено. Визнано протиправними дії Алуштинського міського управління земельних ресурсів по застосуванню технічної документації про нормативну грошову оцінку с. Запрудне відносно земельної ділянки площею 8,3842 га, якою користується ПрАТ "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій". Визнано протиправними дії Алуштинського міського управління земельних ресурсів при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 8,3842 га, якою користується ПрАТ "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій", зокрема при розрахунку коефіцієнтів Км3 та Кф. Визнано протиправними дії Алуштинського міського управління земельних ресурсів по складанню витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 8,3842 га, якою користується ПрАТ "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій" № 651 від 24.03.2008 р. та № 634 від 17.02.2009 р. Визнано протиправною та скасовано першу податкову вимогу ДПІ у м. Алушті АРК № 1/365 від 29 грудня 2010 року у розмірі 710542,58 грн. за земельним податком ВАТ "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій". Постанова набрала законної сили 30.07.2013.
Під час розгляду Окружним адміністративним судом справи № 2а-11625/12/0170/8 за позовом Приватного акціонерного товариства "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій" до Державної податкової інспекції у м. Алушті АРК ДПС, Алуштинського міського управління земельних ресурсів про визнання протиправними податкових повідомлень-рішень, податкової вимоги, дій, судом досліджений висновок від 24 вересня 2012 року № 1786/1787 будівельно-технічної експертизи по адміністративній справі № 2а-6578/12/0170/8, при дослідженні питання знаходження земельної ділянки в межах населеного пункту, судовим експертом зроблено висновки про те, що земельна ділянка, якою користується ПрАТ "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій", площею 8,3842 га розташована частково за межами населеного пункту. Площа земельної ділянки, яка розташована за межами населеного пункту становить 19,00 кв.м.
При дослідженні питання правомірності проведення розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки 8,3842 га, якою користується ПрАТ "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій", з урахуванням знаходження земельної ділянки в межах населеного пункту, судовим експертом, було зроблено висновок про те, що розрахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 8,3842 га, якою користується ПрАТ "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій", з урахуванням того, що земельна ділянка, якою користується ПрАТ "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій", площею 8,3842 га виходить за межі населеного пункту - зроблено невірно. Невірно розраховано значення коефіцієнту Км3 та Кф.
Таким чином, відповідно до висновку судового експерту, розрахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 8,3842га, якою користується ПрАТ "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій", з урахуванням того, що земельна ділянка, якою користується ПрАТ "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій", площею 8,3842 га виходить за межі населеного пункту - зроблено невірно, оскільки як було встановлено при дослідженні за межі населеного пункту виходить земельна ділянка лише площею 18,23 кв.м. (0,0019 га). Нормативну грошову вартість земельної ділянки площею 18,23 кв.м. - необхідно зробити відповідно до вимог "Порядку нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель в межах населених пунктів)", затвердженого наказом Державного комітету України по земельним ресурсам від 27.01.2006 № 18/15/21/11.
Висновком судово-економічної експертизи від 28.12.2012 №265/12 по адміністративній справі № 2-а-11625/12/0170/8 з урахуванням пояснення до висновку від 28.01.2013р. на вирішення якої було поставлено визначення розміру земельного податку на земельну ділянку площею 8,3842 га, якою користується ПрАТ "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій" за період 2008-2012 роки з урахуванням висновку будівельно-технічної експертизи № 1786/1787 від 24.09.2012 року, про те, що Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель с. Запрудне, порядок та процедура розрахунку нормативної грошової оцінки с. Запрудне, Маломаяцької сільської ради не відповідають вимогам чинного законодавства, за ставками земельного податку для земельних ділянок, для яких нормативно - грошова оцінка земель не проведена, встановлено, що розмір земельного податку на земельну ділянку, якою користується ПрАТ "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій", визначається на підставі п. 278.1 ст. 278 ПК України, у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки одиниці ріллі по АР Крим або по області, а переплата земельного податку до бюджету за період з 2008 по 2012 роки складає 100551,61 грн.
Отже, як встановлено судом під час розгляду справи № 2а-11625/12/0170/8 технічна документація з нормативної грошової оцінки земель с. Запрудне, порядок та процедура розрахунку нормативної грошової оцінки с. Запрудне, Маломаяцької сільської ради не відповідають вимогам чинного законодавства, а тому розрахунок земельного податку за період 2008-2012 роки повинен відбуватись за ставками земельного податку згідно вимог податкового законодавства, як для земельної ділянки, нормативно - грошова оцінка якої не проведена. Складені Алуштинськими міським управлінням земельних ресурсів витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 8,3842 га, якою користується ПрАТ "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій" № 651 від 24.03.2008 р. та № 634 від 17.02.2009 р. є незаконними і їх використання, надання податковому органу, не має правових наслідків для ПрАТ "Алуштинський завод залізобетонних виробів".
Судовим рішення, яке набрало законної сили, у адміністративній справі № 2а-11625/12/0170/8 встановлено, що відповідно наданої інформації Республіканського комітету по земельним ресурсам Автономної Республіки Крим від 12.12.2012р. №10612/10-40-100 та згідно з матеріалами "Грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення", проведеного в 1995 році відповідно до Методики грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення і населених пунктів, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.95 № 213, грошова оцінка 1 га ріллі на території Автономної Республіки Крим складає (з урахуванням коефіцієнтів індексації): 2008 рік - 11506,71 грн., 2009 рік - 13255,73 грн., 2010 рік - 14 037,82 грн., 2011 рік - 14037,82 грн., 2012 рік - 24651,43 грн.
На підставі, п. 278.1 ст. 278 ПКУ ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населеного пункту, надані підприємству промисловості, транспорту, зв'язку, енергетиці встановлюється у розмірі 5 % від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по АР Крим або по області.
Згідно з Законом України "Про плату за землю" від 03.07.1992 № 2535-ХІІ зі змінами та доповненнями (у редакції, що була чинна на час виникнення спірних відносин), який визначає розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, а саме ст. 8 розділу 4 "…плата за землі промисловості та ін. (за межами населених пунктів)", податок за земельні ділянки, надані для підприємств промисловості, транспорту, зв'язку та іншого призначення, за винятком земельних ділянок, зазначених у частинах другій та третій ст. 6 цього Закону, справляється з розрахунку 5 відсотків від грошової оцінки одиниці площі ріллі по області.
Тобто, розрахунок земельного податку підприємства, повинен складати 5 % від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по АР Крим або:
2008 рік 11506,71 гривен х 8,3842 = 96 474,56 х 5 % = 4 823,73 гривен
2009 рік 13255,73 гривен х 8,3842 = 111138,69 х 5 % = 5556,93 гривен
2010 рік 14037,82 гривен х 8,3842 = 117 695,89 х 5 % = 5 884,79 гривен
2011 рік 14037,82 гривен х 8,3842 = 117695,89 х 5 % = 5884,79 гривен
2012 рік 24651,43 гривен х 8,3842 = 206682,52 х 5 % = 10334,13 гривен.
Окружний адміністративний суд при розгляді адміністративної справи № 2а-11625/12/0170/8 у постанові від 06.02.2013р., яка набрала законної сили, встановив факт, що при розрахунку земельного податку, застосуванню підлягають положення не п. 274.1 ст. 274 ПК України, на чому наголошує податковий орган, а положення п. 278.1 ст. 278 ПК України, відповідно до яких ставка податку за земельні ділянки, надані підприємствам промисловості, транспорту, зв'язку, енергетиці встановлюється у розмірі 5 % від нормативної грошової оцінки одиниці площі пашні по АР Крим або по області.
У свою чергу, використання ДПІ у м. Алушті АР Крим ДПС при розрахунку розміру земельного податку недостовірних відомостей щодо розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки, наданих Алуштинським міським управлінням земельних ресурсів, призвело до помилкового збільшення податковим органом платнику податків податкових зобов'язань.
Таким чином висновки відповідача наведені у актах камеральної перевірки податкової декларації з плати за землю (земельний податок) від 31.01.2013р. № 169/15-3/01268880. на 2010 рік та № 170/15-3/01268880 на 2012 рік щодо не нарахованих податкових зобов'язань по земельному податку за січень-грудень 2010р. у сумі 281961,56 грн. та щодо не нарахованих податкових зобов'язань по земельному податку за червень-грудень 2012р. у сумі 1611882,17 грн. відповідно спростовуються матеріалами справи.
Суд враховує, що рішення, дії суб'єкта владних повноважень не можуть бути упередженими, тобто здійснюватися дискримінаційно через власний, у тому числі фінансовий, корпоративний інтерес. Суд також враховує, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів.
На підставі викладеного, суд вважає, що спірні податкові повідомлення - рішення не можуть бути визнані такими, що прийняті на підставі закону, безсторонньо (неупереджено) та добросовісно.
Таким чином, податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Алушті АР Крим Державної податкової служби від 26.02.2013 р. № 0000161501та № 0000151501є протиправними та підлягають скасуванню.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
В зв'язку з чим, суд вважає за необхідне стягнути з Державного бюджету на користь позивача судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2294,00 грн., здійснення сплати якого документально підтверджено платіжним дорученням № 132 від 14.02.2013р. (а.с. 2).
У судовому засіданні, яке відбулось 28.01.2014 року, було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до ч. 3 ст. 160 КАС України постанову складено у повному обсязі 03.02.2014 року.
Керуючись ст. ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Алушті АР Крим Державної податкової служби від 26.02.2013 р. № 0000161501.
3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Алушті АР Крим Державної податкової служби від 26.02.2013 р. № 0000151501.
4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного акціонерного товариства "Алуштинський завод залізобетонних конструкцій" (код за ЄДРПОУ 01268880) 2294,00 грн. (дві тисячі двісті дев'яносто чотири грн. 00 коп.) судового збору.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кузнякова С.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 28.01.2014 |
Оприлюднено | 06.02.2014 |
Номер документу | 36988053 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кузнякова С.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кузнякова С.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кузнякова С.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кузнякова С.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кузнякова С.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні