Рішення
від 03.02.2014 по справі 914/4403/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03.02.2014 р. Справа № 914/4403/13

За позовом: Прокурора Личаківського району міста Львова в інтересах держави в особі Львівської міської ради, м. Львів, до відповідача:Товариства з обмеженою відповідальністю Комерційно -виробничої фірми «Всесвіт ЛТД», м. Львів, про: внесення змін в договір оренди землі №Л-1222 від 05.11.2010р. Суддя М.М. Синчук при секретарі О. Гринчишин За участю представників: прокурор: не з'явився. позивача:Синьовський Б. В. - довіреність №1.7 вих.67 від 28.08.13р. відповідача:Яшин В. Ю. - довіреність б/н від 10.02.12р. Представникам сторін роз'яснено права та обов'язки передбачені ст.ст. 20, 22 ГПК України. Заяв про відвід судді не подавалось. Клопотань про технічну фіксацію судового процесу не поступало.

На розгляд господарського суду Львівської області подано позов Прокурора Личаківського району міста Львова в інтересах держави в особі Львівської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю Комерційно-виробничої фірми «Всесвіт ЛТД» про внесення змін в договір оренди землі №Л-1222 від 05.11.2010р.

Позивач звернувся до суду з позовною вимогою: 1) Внести зміни до п.5 та п.9 Договору оренди земельної ділянки, укладеного 05.11.2010 року між Львівською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю Комерційно -виробничою фірмою «Всесвіт ЛТД» та викласти їх у наступній редакції:

- п. 5. «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 8 840 099,10 грн.»;

- п. 9. «Орендна плата за землю вноситься орендарем у формі та розмірі 265 202,97 грн. (двісті шістдесят п'ять тисяч двісті дві гривні дев'яносто сім копійок) в рік, що становить 3 відсотки від нормативної грошової оцінки земельної ділянки та вноситься щомісячно рівними частинами на р/р № 33215812700006 в УДК у Львівській області, МФО 825014, ЄДРПОУ 38007620, отримувач: міський бюджет для Личаківського району, код платежів 13050200, для юридичних осіб до 30-го числа місяця наступного за звітним.»

Ухвалою суду від 20.11.2013р. провадження у справі порушено, розгляд справи призначено на 03.12.2013р.

В судових засіданнях представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав наведених у позовній заяві, надав оригінал Договору оренди землі від 05.11.2010р., копію ухвали Львівської міської ради від 18.06.2009р., копію листа №2403-вих-401 від 27.03.2013р. та копію реєстру відсилки листів від 27.03.2013р.

В судовому засіданні 21.01.2014 р. прокурор подав письмові пояснення по справі, заявлені позовні вимоги підтримав повному обсязі.

В судових засіданнях представник відповідача надав заперечення на позов б/н від 14.01.2013р., просить в задоволенні позову відмовити повністю.

В судових засіданнях розгляд справи відкладався для надання сторонам можливості виконати вимоги ухвал суду в повному обсязі.

В судове засідання 03.02.2014 р. прокурор не з'явився.

В судове засідання 03.02.2014 р. представник позивача з'явився, позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просить суд позов задовольнити в повному обсязі.

В судове засідання 03.02.2014 р. представник відповідача не з'явився, надав пояснення по справі, щодо заявлених позовних вимог заперечив в повному обсязі з підстав наведених у запереченні на позовну заяву.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Вислухавши представників сторін, проаналізувавши матеріали справи, суд встановив наступне.

05 листопада 2010 р. між Львівською міською радою (позивач у справі) та Товариством з обмеженою відповідальністю Комерційно-виробничою фірмою «Всесвіт ЛТД» (відповідач у справі) укладено Договір оренди землі, зареєстрований в Управлінні Держкомзему у м. Львові 17.06.2011 р. за №461010004000229, (надалі - Договір). (а.с. 20-23 )

Договір оренди землі від 05.11.2010 р. підписано та завірено мокрою печаткою відповідача, вказано ідентифікаційний номер та місце знаходження відповідача, а саме: м. Львів, вул. Торфяна, 7. (а.с. 23)

За умовами цього Договору позивач (орендодавець), на підставі ухвали Львівської міської ради від 07.06.2007 року за №899 «Про затвердження Положення про організацію, проведення та оформлення купівлі-продажу у власність або надання в оренду земельних ділянок несільськогосподарського призначення у м. Львові» та ухвали Львівської міської ради від 08.07.2010 р. №3775 «Про продовження Товариству з обмеженою відповідальністю Комерційно-виробничій фірмі «Всесвіт ЛТД» терміну оренди земельної ділянки на вул. Богданівській, 44» надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться у м. Львові на вул. Богданівській, 44, для обслуговування будівель та ведення підприємницької діяльності.

Відповідно до Прикінцевих положень Договору, цей договір набирає чинності після підписання сторонами та його державної реєстрації.

Відповідно до п. 2. Договору в оренду передається земельна ділянка, кадастровий №4610137200:08:012:0052, загальною площею 0,9030 га, в тому числі: під забудовою - 0,2240 га, твердим покриттям - 0,6790 га.

Відповідно до п. 8. Договору, цей договір укладено на 10 (десять) років до восьмого липня дві тисячі двадцятого року.

Пунктом 5. Договору встановлено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 2 960 395,20 грн.

Пунктом 9 Договору визначено, що орендна плата вноситься Орендарем в розмірі 88 811,86 грн. в рік, що становить 3% нормативної грошової оцінки земельної ділянки, та вноситься щомісячно рівними частинами на розрахунковий рахунок №33215812700006 в УДК в Львівській області, МФО 825014, код ЄДРПОУ 22389406, одержувач: місцевий бюджет Личаківського району, код платежу 13050200.

Пунктом 13 Договору встановлено, що розмір орендної плати переглядається відповідно до Закону України "Про оренду землі" та за цим договором у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.

Відповідно до статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади.

Статтею 14 Конституції України встановлено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Відповідно до статті 142 Конституції матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Статтею 143 Конституції визначено, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності.

Відповідно до статті 144 Конституції України встановлено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Пунктом 4 статті 11 Цивільного кодексу України передбачено, що у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

Відповідно до п. в) частини першої статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Статтею 84 Земельного кодексу України передбачено, що у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.

Статтею 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що міські ради правомочні розглядати та вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законам до їх відання.

Згідно пункту 34 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до пп.1 п. а. частини першої статті 33 Земельного кодексу України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження щодо підготовки і внесення на розгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб землі, що перебувають у власності територіальних громад; визначення в установленому порядку розмірів відшкодувань підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності за забруднення довкілля та інші екологічні збитки; встановлення платежів за користування комунальними та санітарними мережами відповідних населених пунктів.

Частиною першою статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що рада в межах повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Відповідно до статті 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках ,встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Згідно статті 206 Земельного кодексу України, використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Відповідно до статті 21 Закону України "Про оренду землі" розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Пунктом 14.1.136 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності є обов'язковим платежем, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Відповідно до ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; не може перевищувати: а) для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі) - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; б) для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Відповідно до ст. 271 Податкового кодексу України базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Відповідно до п. 14.1.125. п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України нормативна грошова оцінка земельних ділянок для цілей розділу XIII , глави 2 розділу XIV цього Кодексу - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно частини другої статті 792 Цивільного кодексу України відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.

18.06.2009 року Львівською міською радою прийнято та розміщено на сайті Львівської міської ради ухвалу №2712 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Львова" затверджено нову нормативно грошову оцінку земель міста Львова, яка містить схему оціночних районів міста, коефіцієнти нормативно грошової оцінки земель різного функціонального призначення у розрізі економіко-планувальних зон, коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки. (а.с. 39)

Згідно п. 15.6-15.7 Положення про підготовку, організацію, проведення та оформлення купівлі-продажу у власність або надання в оренду земельних ділянок в м. Львові, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 26.07.2012 р. №1675, орендар має право вимагати зменшення орендної плати у випадках, передбачених законодавством України; рішення про зміну орендної плати за земельну ділянку приймає міська рада відповідною ухвалою за погодженням з постійною комісією фінансів та планування бюджету. Ухвала Львівської міської ради від 26.07.2012 р. №1675, була прийнята Львівською міською радою за попереднім погодженням з постійною комісією фінансів та планування бюджету, постійною комісією землекористування, постійною комісією архітектури, містобудування та охорони історичного середовища, постійної комісії економічної політики, підприємництва, інвестицій та зовнішніх відносин, що підтверджується відповідними візами на ухвалі.

Станом на момент розгляду справи по суті доказів визнання незаконною чи скасування ухвали Львівської міської ради від 18.06.2009 року №2712 прокурором та сторонами суду не заявлено та не подано.

Згідно довідки Управління Держкомзему у м. Львові від 01.10.2012 року №40/3/703, нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки, яка перебуває в оренді Товариства з обмеженою відповідальністю Комерційно -виробничої фірми «Всесвіт ЛТД» станом на 2012 р. становить 978,97 грн. (а.с. 26 )

Згідно з проведеним департаментом містобудування Львівської міської ради розрахунком розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності для Товариства з обмеженою відповідальністю Комерційно -виробничої фірми «Всесвіт ЛТД», нормативна грошова оцінка орендованої Товариством з обмеженою відповідальністю Комерційно -виробничою фірмою «Всесвіт ЛТД» земельної ділянки станом на 0110.2012 р. становить 8 840 099,10 грн., розмір орендної плати в рік становить 265 202,97 грн. (а.с. 24 )

З метою внесення змін до договору оренди землі від 05.11.2010 року, позивач звертався до відповідача, за адресою вказаною в Договорі, з листом від 27.03.2012 року вих. №2403-вих.-401 із пропозицією про підписання та повернення направленого вказаним листом проекту договору про внесення змін до договору оренди землі від 05.11.2010 року (належним чином завірена копія листа та докази її скерування відповідачу є в матеріалах справи). Однак відповіді від відповідача позивач неодержав. (а.с. 47, 48 )

При винесенні рішення суд виходив з наступного.

На органи прокуратури, відповідно до статті 121 Конституції України, покладено представництво інтересів держави в суді у випадках визначених законом. Право на звернення прокурора або його заступника до Господарського суду в інтересах держави передбачено пунктом 6 статті 20 Закону України "Про прокуратуру" та частиною другою статті 2 ГПК України.

Згідно з ч.1 ст.36-1 Закону України "Про прокуратуру" представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. Підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави (ч.3 ст.36-1 Закону України "Про прокуратуру").

Формами представництва є звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, або про визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб (ч.2 ст.36-1 Закону України "Про прокуратуру").

Відповідно до рішення Конституційного Суду України від 08.04.1999р. у справі № 1-1/99 з урахуванням того, що "інтереси держави" є оціночним поняттям, прокурор у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносин. Державні інтереси закріплюються як нормами Конституції України, так і нормами інших правових актів. Інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону, гарантування державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі як національного багатства, захист прав усіх суб'єктів права власності та господарювання тощо.

Даний позов заявлено прокурором Личаківського району м. Львова в межах наданих йому законодавством повноважень в інтересах держави в особі Львівської міської ради для захисту її прав, передбачених Законом України "Про місцеве самоврядування" та Податковим кодексом України, а тому суд вважає, що прокурором доведено підставність звернення з відповідним позовом.

Відповідно до ч. 7 ст. 16 ГПК України справи у спорах, передбачених пунктом 6 частини першої статті 12 цього Кодексу, розглядаються господарським судом за місцезнаходженням об'єктів земельних відносин або основної їх частини, за винятком справ, передбачених частиною четвертою цієї статті.

Згідно п. 6 ч. 1 ст. 12 ГК України господарським судам підвідомчі справи у спорах, що виникають із земельних відносин, в яких беруть участь суб'єкти господарської діяльності, за винятком тих, що віднесено до компетенції адміністративних судів.

Відповідно до ст.792 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов'язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений строк у володіння та користування за плату. Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.

Орендою землі є засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності (ст.1 Закону України "Про оренду землі").

Пунктом 2.19. постанови Пленуму Вищого Господарського суду України від 17.05.2011 року №6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" визначено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братись судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку. У визначених законом випадках застосовуються ціни, які встановлюються або регулюються уповноваженими органами виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Відповідно до пункту 13 Договору розмір орендної плати переглядається відповідно до Закону України "Про оренду землі" та за цим договором у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.

Згідно частини другої статті 651 Цивільного кодексу України, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Згідно з статтею 30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується у судовому порядку.

Відповідно до п. 36 Договору зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін, у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.

Як зазначено в рішенні Конституційного Суду України від 09.07.2002 р. у справі щодо офіційного тлумачення положення частини другої статті 124 Конституції України (справа про досудове врегулювання спорів), положення частини другої статті 124 Конституції України щодо поширення юрисдикції судів на всі правовідносини, що виникають державі, в аспекті конституційного звернення необхідно розуміти так, що право особи (громадянина України, іноземця, особи без громадянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами. Встановлення законом або договором досудового врегулювання спору за волевиявленням суб'єктів правовідносин не є обмеженням юрисдикції судів і права на судовий захист. Обрання певного засобу правового захисту, у тому числі і досудового врегулювання спору, є правом, а не обов'язком особи, яка добровільно, виходячи з власних інтересів, його використовує.

Відповідно до п. 2.6.1 Постанови пленуму Вищого господарського суду України №8 від 29.05.2013 р. Про внесення змін і доповнень до постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 N 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. При цьому надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору оренди є правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання останнім вимог частини другої статті 188 ГК України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору за наявності спору (тобто за відсутності згоди відповідача на зміну умов договору)".

Однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата, яка встановлюється згідно з методикою розрахунку орендної плати. Ця методика та порядок використання орендної плати для земель, які перебувають у державній або комунальній власності, встановлюються в договорі відповідно до закону України "Про плату за землю" ст. 15 та 21 ЗУ "Про оренду землі" в редакції на час виникнення спірних відносин).

Згідно зі ст. 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, установлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Статтею 2 ЗУ "Про плату за землю" установлено, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим законом. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.

Методику розрахунку ставок земельного податку визначено в ст. 7 Закону України "Про оплату за землю" (в редакції на час виникнення спірних правовідносин).

Порядок проведення нормативної грошової оцінки земель не рідше ніж один раз на 5-7 років передбачений ст. 18 Закону України "Про оцінку земель".

Відповідно до ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Оскільки сторонами в Договорі оренди передбачено можливість збільшення розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, та законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Отже чинним законодавством передбачено можливість зміни умов Договору.

Таким чином, встановивши підстави для зміни розміру орендної плати у Договорі через його невідповідність встановленому законом розміру, Львівська міська рада вправі вимагати від орендаря приведення цього Договору у відповідність до вимог законодавства шляхом внесення відповідних змін з метою усунення порушення сторонами договору вимог законодавства, обов'язкового для позивача і відповідача.

Судом встановлено, що Львівською міською радою вжито всіх передбачених чинним законодавством України заходів досудового розв'язання спору і наявні всі підстави для внесення змін до Договору щодо визначення розміру грошової оцінки земельної ділянки та розміру орендної плати, що ґрунтуються на вимогах закону.

Відповідно до статті 4 -3 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.

Відповідно до статті 32 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Згідно приписів статті 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідно до абзацу 2 статті 34 ГПК України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Статтею 43 ГПК України передбачено, що господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

Суд, заслухавши пояснення прокурора та представників сторін, оглянувши та дослідивши докази по справі, оцінив їх в сукупності та прийшов до висновку, що позов є документально та нормативно обґрунтований, відповідачем не спростований і підлягає до задоволення повністю.

Судові витрати прокурор за даним позовом не сплачував, оскільки, відповідно до пункту 11 частини першої статті 5 Закону України від 08.07.2011 року №3674-VI "Про судовий збір" (у чинній редакції), звільнений від сплати судового збору за позовами про захист інтересів держави.

Приписами частини першої та підпункту 1 пункту 2 частини другої статті 4 Закону України від 08.07.2011 року №3674-VI "Про судовий збір" встановлено, що із позовних заяв немайнового характеру, сплачується судовий збір у розмірі однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду.

Нормою частини першої статті 8 Закону України "Про Державний Бюджет України на 2013 рік" передбачено, що станом на 01.01.2013 року розмір мінімальної заробітної плати становить 1 147,00 грн.

Таким чином суд вважає, що судові витрати у справі слід покласти відповідно до статті 49 ГПК України на відповідача та стягнути їх з нього в доход Державного Бюджету України, так як спір виник внаслідок неправомірного ухилення відповідача від внесення змін до договору оренди землі.

На підставі викладеного та керуючись ст.36-1 Закону України "Про прокуратуру", ст.ст. 1, 21, 30 Закону України "Про оренду землі", ст.ст.651,792 Цивільного кодексу України, ст.188 Господарського кодексу України, п.14.1.136 ст.14, п.271.1 ст.271, п.288.1 ст.288, п.288.5.2 ст.288 Податкового кодексу України та ст.ст. 3,12,16,33,34,44,49,82- 85,111-28 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити повністю.

2. Внести зміни до Договору оренди землі від 05 листопада 2010 року, який укладено між Львівською міською радою (адреса: 79006, пл. Ринок, 1, м. Львів, ідентифікаційний код 04055896 ) та Товариством з обмеженою відповідальністю Комерційно-виробнича фірма «Всесвіт ЛТД» (адреса: місто Львів, вул. Богданівська, б. 44, 79056; ідентифікаційний код 19166884 ), який зареєстрований у Львівській міській раді 05.11.2010 року за №Л-1222 та у Управлінні Держкомзему у місті Львів від 17.06.2011 року за №461010004000229, шляхом викладення п. 5 Договору в наступній редакції:

«Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 8 840 099,10 грн.».

3. Внести зміни до Договору оренди землі від 05 листопада 2010 року, який укладено між Львівською міською радою (адреса: 79006, пл. Ринок, 1, м. Львів, ідентифікаційний код 04055896 ) та Товариством з обмеженою відповідальністю Комерційно-виробнича фірма «Всесвіт ЛТД» (адреса: місто Львів, вул. Богданівська, б. 44, 79056; ідентифікаційний код 19166884 ), який зареєстрований у Львівській міській раді 05.11.2010 року за №Л-1222 та у Управлінні Держкомзему у місті Львів від 17.06.2011 року за №461010004000229, шляхом викладення п. 9 Договору в наступній редакції:

«Орендна плата за землю вноситься орендарем у формі та розмірі 265 202,97 грн. (двісті шістдесят п'ять тисяч двісті дві гривні дев'яносто сім копійок) в рік, що становить 3 відсотки від нормативної грошової оцінки земельної ділянки та вноситься щомісячно рівними частинами на р/р №33215812700006 в УДК у Львівській області, МФО 825014, ЄДРПОУ 38007620, отримувач: міський бюджет для Личаківського району, код платежів 13050200, для юридичних осіб до 30-го числа місяця наступного за звітним.»

4. Стягнути з Товариством з обмеженою відповідальністю Комерційно-виробнича фірма «Всесвіт ЛТД» (адреса: місто Львів, вул. Богданівська, б. 44, 79056; ідентифікаційний код 19166884 ) в дохід державного бюджету України 1 147,00 грн. судового збору.

5. Наказ видати відповідно до ст. 116 ГПК України.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 05.02.2014 р.

Суддя Синчук М.М.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення03.02.2014
Оприлюднено08.02.2014
Номер документу36994509
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/4403/13

Постанова від 24.09.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Сибіга О.М.

Ухвала від 05.09.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Сибіга О.М.

Ухвала від 16.06.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Сибіга О.М.

Постанова від 23.04.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Ухвала від 25.03.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Ухвала від 24.02.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Рішення від 03.02.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Синчук М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні