ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04.02.2014 р. Справа № 914/4402/13
Господарський суд Львівської області у складі судді М.Король при секретарі судового засідання Кияк І.В. розглянув справу за позовом прокурора Личаківського району м. Львова в особі
позивача: Львівської міської ради, м. Львів;
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю „Спортивно-оздоровчий клуб „Євроспорт", м. Львів;
про: внесення змін в договір оренди землі.
У судовому засіданні взяли участь представники:
прокуратури: Лука Г.В. (посвідчення № 020328)
позивача: Синьовський Б.В. - представник (довіреність в матеріалах справи);
відповідача: Фрусенко А.О. - представник (довіреність в матеріалах справи), Зуб М.Й. - директор
В судовому засіданні 04.02.2014 р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Суть спору: прокурор Личаківського району м. Львова звернувся до господарського суду Львівської області в інтересах держави в особі Львівської міської ради (м.Львів) з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю „Спортивно-оздоровчий клуб „Євроспорт" (м.Львів) про внесення змін в договір оренди землі від 29.09.2004 року.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що у договір оренди землі від 29.09.2004 року (кадастровий номер земельної ділянки № 4610137200:02:001:0009) повинні бути внесені зміни в частині розміру орендної плати у зв'язку з затвердженням нормативно-грошової оцінки земель.
Ухвалою суду від 21.11.2013 р. прийнято позовну заяву до розгляду, порушено провадження у справі, призначено її до розгляду в судовому засіданні на 10.12.2013 р.
Ухвалами від 10.12.2013 року та 15.01.2014 року судом відкладено розгляд справи з підстав, викладених у відповідних ухвалах.
Ухвалою від 15.01.2014 року судом продовжено строк розгляду справи на 15 днів за клопотанням представника відповідача на підставі ст. 69 господарського процесуального кодексу України.
В судовому засіданні 28.01.2014 року судом оголошувалась перерва до 04.02.2014 року.
Прокурор та представник позивача позовні вимоги підтримали з підстав, викладених в позовній заяві, додаткових письмових поясненнях прокурора від 04.02.2014 р. (вх. №4630/14) та додаткових поясненнях до позову позивача від 04.02.2014 р. (вх. №4736/14).
Відповідач проти позову заперечив з мотивів, наведених у відзиві на позовну заяву.
Крім цього, в судове засідання 28.01.2014 року представником відповідача подано клопотання (вх.. № 3416/14 від 28.01.2014 року) про припинення провадження у справі.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, повно та об'єктивно дослідивши докази в їх сукупності, суд встановив наступне.
29.09.2004 року між Львівською міською радою (орендодавцем згідно договору) та Товариством з обмеженою відповідальністю „Спортивно-оздоровчий клуб „Євроспорт" (орендарем згідно договору) було укладено договір оренди землі.
Відповідно до п. 1 договору орендодавець на підставі діючого Положення „Про оренду земельних ділянок у м. Львові та порядок встановлення розмірів орендної плати за земельні ділянки" та ухвали Львівської міської ради № 1455 від 24.06.2004 року „Про користування ТзОВ „Спортивно-оздоровчий клуб „Євроспорт" земельною ділянкою на пл. Петрушевича, 1 у м. Львові" надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться у м. Львові на просп.. Є.Петрушевича, 1 для обслуговування спортивного комплексу.
В оренду передається земельна ділянка, кадастровий № 4610137200:02:001:0009, загальною площею 1,2591 га, у тому числі під забудовою 0,3017 га, під твердим покриттям - 0,0447 га, відкриті землі 0,2619 га, інші - 0,6508 га.
Згідно п.5 даного договору, нормативна грошова оцінка переданої в оренду земельної ділянки становить 2 594 879,19 грн.
Пунктом 8 договору встановлено, що договір укладено на 10 (десять) років до 24 червня 2014 р.
Орендна плата вноситься орендарем у формі та розмірі 41 107,10 грн. в рік (п.9 договору).
Ухвалою Львівської міської ради №2712 від 18.06.2009 р. затверджено нормативну грошову оцінку земель м. Львова, яку введено в дію з 01.01.2011 р.
Управлінням природних ресурсів та регулювання земельних відносин направлено відповідачу вимогу - повідомлення №2403-вих-610 від 15.04.2013 р., в тексті якої зазначено про скерування трьох примірників змін до договору оренди земельної ділянки на пл. Петрушевича, 1, двох примірників договору про відшкодування втрат від недоотримання коштів Львівською міською радою за фактичне землекористування з 01.01.2011 р. та трьох примірників розрахунку орендної плати за земельну ділянку.
У відповідь на вказане звернення відповідач направив лист, в якому заперечив щодо п. 9.4 запропонованого проекту змін до договору в зв'язку з його невідповідністю нормам чинного законодавства, в іншій частині внесення змін до договору оренди землі відповідач просив надати повний розрахунок нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки.
Оцінивши подані докази та наведені обґрунтування за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ст.792 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов'язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений строк у володіння та користування за плату. Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.
Орендою землі є засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності (ст.1 Закону України „Про оренду землі").
Згідно з п.14.1.125 ст.14 Податкового кодексу України, нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
Відповідно до ч. 5 ст.5 Закону України „Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка використовується при визначенні розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Згідно з п.2 ч.1 ст.13 Закону України „Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: щодо земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років (ст.18 Закону України „Про оцінку земель").
Відповідно до ч.2 ст.20 вказаного Закону, дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка знаходиться у м. Львів, пл. Петрушевича, 1, що є об'єктом договору, внесення змін до якого є предметом позовних вимог позивача, становить 10 240 260,3 грн., що підтверджується витягом з технічної документації управління Держкомзему у м. Львів.
Згідно з ч.1 ст. 23 Закону України „Про оцінку земель", технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону України „Про оцінку земель", рішення рад щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.1 статті 271 Податкового кодексу України.
Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (п. 271.1 ст. 271 Податкового кодексу України).
Згідно з ст.3 Бюджетного кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Неприйняття Верховною Радою України закону про Державний бюджет України до 1 січня відповідного року не є підставою для встановлення іншого бюджетного періоду.
Відповідно до п. 13 договору розмір орендної плати переглядається у разі зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.
Зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку (п. 36 договору).
Згідно з ст. 30 Закону України „Про оренду землі", зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується у судовому порядку.
Відповідно до ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду (ст. 188 ГК України).
Управлінням природних ресурсів та регулювання земельних відносин направлено відповідачу вимогу - повідомлення №2403-вих-610 від 15.04.2013 р., в тексті якої зазначено про скерування трьох примірників змін до договору оренди земельної ділянки на пл. Петрушевича, 1, двох примірників договору про відшкодування втрат від недоотримання коштів Львівською міською радою за фактичне землекористування з 01.01.2011 р. та трьох примірників розрахунку орендної плати за земельну ділянку.
У відповідь на вказане звернення відповідач направив лист, в якому заперечив щодо п. 9.4 запропонованого проекту змін до договору, в якому зазначено, що договір поширює свою дію на відносини сторін щодо користування земельною ділянкою, що становлять об'єкт оренди, які виникли з 01.01.2011 р.- з моменту введення в дію ухвали №2712 від 18.06.2009 р. „Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Львова".
Щодо іншої частини запропонованих змін до договору оренди землі відповідач не заперечив, просив надати повний розрахунок нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки.
Згідно ст. 1 ГПК України, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності (далі - підприємства та організації), мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.
У разі прийняття господарським судом позовної заяви, поданої прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. (ч. 2 ст. 29 ГПК України).
У листі від 04.02.2014 р. №2403 - 127, адресованого начальнику юридичного управління (копія листа міститься в матеріалах справи), зазначено, що відповідно до рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 30.12.2011 р. №1106 „Про затвердження стандартів адміністративних послуг, які надає управління природних ресурсів та регулювання земельних відносин департаменту містобудування через управління „Дозвільний офіс" укладання змін до договору оренди землі на підставі ухвали та документів, виготовлених спеціалізованою землевпорядною організацією. Управлінням листом від 15.04.2013 р. №2403-вих-610 було скеровано ТзОВ „Спортивно-оздоровчий клуб „Євроспорт" зміни до договору оренди землі, виготовлені спеціалізованою землевпорядною організацією. Відповідно до ухвали міської ради від 07.02.2013 р. №2103 „Про внесення змін до ухвали міської ради від 26.07.2012 р. №1675", не може бути внесено зміни до договору оренди землі згідно з новою нормативною грошовою оцінкою земель м. Львова при відсутності підписаного зі сторони орендаря (землекористувача) проекту договору оренди землі та договору (угоди) про відшкодування втрат від недоотримання коштів за користування земельною ділянкою за період з 01.01.2011 р. (введення у дію ухвали міської ради від 18.06.2009 р. №2712 „Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Львова") до часу підписання та реєстрації змін до договору оренди землі у Львівській міській раді або відсутності підписаного зі сторони орендаря (землекористувача) проекту змін до договору оренди землі з окремим пунктом, у якому передбачено сплату орендної плати за землю за період з 01.01.2011 р. до часу підписання та реєстрації змін до договору оренди землі у Львівській міській раді".
З наведеного вбачається, що саме позивач ухиляється від підписання змін до договору оренди землі в редакції, викладеній у прохальній частині позовної заяви. Пункти змін до договору, якими запропоновано врегулювати відносини щодо відшкодування втрат від недоотримання коштів за користування земельною ділянкою за період з 01.01.2011 р. (введення у дію ухвали міської ради від 18.06.2009 р. №2712 „Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Львова") до часу підписання та реєстрації змін до договору оренди землі у Львівській міській раді, не є предметом судового розгляду у даній справі.
Матеріалами справи встановлено, що прокурор звернувся з позовною заявою, в якій просить внести зміни у договір оренди землі від 29.09.2004 р., укладений між Львівською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю „Спортивно-оздоровчий клуб „Євроспорт", в частині запропонованого проекту змін до договору, проти підписання якого відповідач не заперечував до порушення провадження у справі та в процесі розгляду справи. Пункт договору (п.9.4), щодо якого сторонами не досягнуто згоди, не є предметом спору.
Зважаючи на викладене, суд приходить до висновку, що відповідачем не порушено прав та охоронюваних законом інтересів позивача, а тому позовні вимоги є безпідставними, необгрунтованими та такими, що не підлягають до задоволення.
Щодо поданого відповідачем клопотання про припинення провадження у справі, то необхідно зазначити наступне.
Господарський суд припиняє провадження у справі у зв'язку з відсутністю предмета спору (пункт 11 частини першої ст. 80 ГПК України), зокрема, у випадку припинення існування предмета спору (наприклад, сплата суми боргу, знищення спірного майна, скасування оспорюваного акта державного чи іншого органу тощо), якщо між сторонами у зв'язку з цим не залишилося неврегульованих питань (Постанова пленуму Вищого господарського суду України №18 від 26.12.2011 р. „Про деякі питання практики застосування ГПК України судами першої інстанції").
Підтримання прокурором та позивачем позовних вимог свідчить про те, що між сторонами залишились неврегульовані питання.
Частиною 2 ст. 34 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Згідно з ст.33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 3, 12, 33, 34, 44, 49, 82- 85, Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. В задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Повне рішення складено 06.02.2014 р.
Суддя Король М.Р.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2014 |
Оприлюднено | 07.02.2014 |
Номер документу | 37002018 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Король М.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні