cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98 УХВАЛА
Справа № 40/305 05.02.14 За позовом Заступника прокурора Деснянського району міста Києва в інтересах держави в особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Закритого акціонерного товариства "Інвестиційна компанія "Укоопінвест"
про стягнення 1700,00 грн.
Суддя Літвінова М.Є.
Представники сторін:
від прокуратури: Онуфрієнко А.О. - прокурор
від позивача: Гальмиз О.В. - представник за дов.
від відповідача: Іванов О.С. - представник за дов.
Обставини справи:
На розгляд господарського суду міста Києва передані позовні вимоги Заступника прокурора Деснянського району міста Києва в інтересах держави в особі Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства "Інвестиційна компанія "Укоопінвест" про стягнення 1700,00 грн.
Ухвалою від 25.05.2006 порушено провадження у справі №40/305. Розгляд справи призначений на 06.06.2006.
Ухвалою від 06.06.2006 розгляд справи відкладений на 19.06.2006.
Ухвалою від 19.06.2006 продовжено строк вирішення спору та відкладено розгляд справи на 03.07.2006.
Ухвалою від 03.07.2006 зупинено провадження у справі до вирішення справи №38/91а
Розпорядженням від 28.03.2007, у зв'язку з призначенням судді Смірнової Л.Г. суддею Київського апеляційного господарського суду, справу передано на розгляд судді Літвінової М.Є.
Ухвалою від 09.01.2014 провадження у справі поновлено, розгляд справи призначено на 27.01.2014.
В судовому засіданні 27.01.2014 оголошено перерву на 05.02.2014, на підставі ст. 77 Господарського процесуального кодексу України.
03.02.2014 від позивача надійшло клопотання про заміну позивача Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку на Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно з п. 5 ст.13 Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо національних комісій, що здійснюють державне регулювання природних монополій, у сфері зв'язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг" у тексті Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" слова "Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку" в усіх відмінках замінено на відповідно словами "Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку" у відповідному відмінку.
Відповідно до ч.3 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо національних комісій, що здійснюють державне регулювання природних монополій, у сфері зв'язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг" передбачене цим Законом перейменування національних комісій, що здійснюють державне регулювання природних монополій, у сфері зв'язка та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг, не є реорганізацією національних комісій та не має наслідком звільнення з посад голів та членів таких комісій. Вважати національні комісії, що здійснюють державне регулювання природних монополій у сфері зв'язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг, перейменованими з дати видання відповідного наказу Президента України.
Відповідно до п. 1 Указу Президента України від 23.11.2011 №1061/2011 "Про ліквідацію Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку"ліквідувати Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно п. 1 Указу Президента України від 23.11.2011 №1063/2011 "Про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку" утворити Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.
У зв'язку зі змінами внесеними Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо національних комісій, що здійснюють державне регулювання природних монополій, у сфері зв'язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (ст.5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні").
Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку замінити назву позивача - Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку на Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.
Дослідивши у судовому засіданні 05.02.2014 матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд вважає, що провадження у справі № 40/305 підлягає припиненню з огляду на таке.
Як передбачено ст. 12 Господарського процесуального кодексу України, господарським судам підвідомчі:
1) справи у спорах, що виникають при укладанні, зміні, розірванні і виконанні господарських договорів, у тому числі щодо приватизації майна, та з інших підстав, крім:
спорів про приватизацію державного житлового фонду;
спорів, що виникають при погодженні стандартів та технічних умов;
спорів про встановлення цін на продукцію (товари), а також тарифів на послуги (виконання робіт), якщо ці ціни і тарифи відповідно до законодавства не можуть бути встановлені за угодою сторін;
спорів, що виникають із публічно-правових відносин та віднесені до компетенції Конституційного Суду України та адміністративних судів;
інших спорів, вирішення яких відповідно до законів України та міжнародних договорів України віднесено до відання інших органів;
2) справи про банкрутство;
3) справи за заявами органів Антимонопольного комітету України, Рахункової палати з питань, віднесених законодавчими актами до їх компетенції;
4) справи, що виникають з корпоративних відносин у спорах між господарським товариством та його учасником (засновником, акціонером), у тому числі учасником, який вибув, а також між учасниками (засновниками, акціонерами) господарських товариств, що пов'язані із створенням, діяльністю, управлінням та припиненням діяльності цього товариства, крім трудових спорів;
5) справи у спорах щодо обліку прав на цінні папери;
6) справи у спорах, що виникають із земельних відносин, в яких беруть участь суб'єкти господарської діяльності, за винятком тих, що віднесено до компетенції адміністративних судів.
Таким чином, господарський спір підвідомчий господарському суду, зокрема, за таких умов:
- участь у спорі суб'єкта господарювання;
- наявність між сторонами, по-перше, господарських відносин, врегульованих Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, іншими актами господарського і цивільного законодавства, і, по-друге, спору про право, що виникає з відповідних відносин;
- наявність у законі норми, що прямо передбачала б вирішення спору господарським судом;
- відсутність у законі норми, що прямо передбачала б вирішення такого спору судом іншої юрисдикції (п. 3.1. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 24 жовтня 2011 року № 10 "Про деякі питання підвідомчості і підсудності справ господарським судам").
Як вбачається з матеріалів справи 40/305 спір виник у зв'язку із застосуванням до відповідача санкцій за порушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу у розмірі 1 700,00 грн. відповідно до акту про правопорушення на ринку цінних паперів постановою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно із ч.1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.
Статтею 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Таким чином, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є суб'єктом владних повноважень на якого покладено здійснення владних управлінських функцій на основі законодавства.
За вимогами ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», штрафи, накладені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.
Відповідно до ст.3 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАСУ) справа адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Статтею 1 КАСУ передбачено, що цей кодекс визначає юрисдикцію, повноваження адміністративних судів щодо розгляду адміністративних справ, порядок звернення до адміністративних судів та порядок здійснення адміністративного судочинства.
Згідно п. 6 Розділу VII Прикінцевих та Перехідних положень КАСУ до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи підвідомчі господарським судам відповідно до Господарсько-процесуального кодексу України 1991 року вирішують у перші та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами КАСУ.
Таким чином, спір у справі №40/305 не відноситься до компетенції господарських судів і підлягає вирішенню в порядку адміністративного судочинства.
Як передбачено п. 1 ч. 1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України господарський суд припиняє провадження у справі, якщо спір не підлягає вирішенню в господарських судах України.
За таких обставин, провадження у справі №40/305 підлягає припиненню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 12, 80, 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд міста Києва, -
У Х В А Л И В:
Припинити провадження у справі № 40/305.
Суддя М.Є. Літвінова
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2014 |
Оприлюднено | 08.02.2014 |
Номер документу | 37036045 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Літвінова М.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні