cpg1251
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"04" лютого 2014 р. Справа№ 911/1710/13
Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: Верховця А.А.
суддів: Доманської М.Л.
Шипка В.В.
розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Оболонському районі ГУ Міндоходів у місті Києві
на ухвалу господарського суду Київської області
від 28.08.2013р.
у справі №911/1710/13 (суддя П.Ф. Скутельник)
за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Об'єднана
консалтингово-інвестиційна компанія"
про банкрутство
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Київської області від 28.08.2013р. у справі №911/1710/13 затверджено реєстр вимог кредиторів товариства з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) "Об'єднана консалтингово-інвестиційна компанія" (ідентифікаційний код юридичної особи: 32307484, місцезнаходження: 08600, Київська обл., м. Васильків, вул. Шевченка, буд. 15), затверджено звіт ліквідатора, ліквідовано юридичну особу банкрута - ТОВ "Об'єднана консалтингово-інвестиційна компанія", провадження у справі припинено, інше.
Не погоджуючись із ухвалою суду, Державна податкова інспекція в Оболонському районі ГУ Міндоходів у місті Києві (30.12.2013р. згідно наявного відбитку на поштовому відправленні, конверті) звернулось до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою від 26.12.2013р., в якій просить скасувати ухвалу господарського суду Київської області від 11.11.2013р. у справі №911/1710/13 про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу ТОВ "Об'єднана консалтингово-інвестиційна компанія", провадження у справі припинити. Одночасно, скаржником було подано клопотання про відновлення пропущеного строку подання апеляційної скарги, обґрунтоване неотримання копії оскаржувальної ухвали з незалежних обставин.
Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 21.01.2014р. Державній податковій інспекції в Оболонському районі ГУ Міндоходів у місті Києві відновлено строк на апеляційне оскарження ухвали господарського суду Київської області від 11.11.2013р. у справі №911/1710/13, подану апеляційну скаргу прийнято до провадження, розгляд справи призначено на 04.02.2014р.
В судове засідання 04.02.2014р. представники учасників провадження не з'явились, про причини нез'явлення суд не повідомили, про час та місце засідання були повідомлені належним чином, про що свідчать, у т.ч. наявні у справі повідомлення про вручення поштових відправлень суду. Відзиву на апеляційну скаргу, а так само і будь-яких інших додаткових документів суду не надали.
Враховуючи обмеженість процесуальних строків розгляду апеляційної скарги та перегляду в апеляційному порядку ухвал місцевих господарських судів, приймаючи до уваги, що судом апеляційної інстанції явка представників сторін обов'язковою не визнавалась, а участь в засіданні суду (як і інші права, передбачені статтею 22 Господарського процесуального кодексу України) є правом, а не обов'язком сторони, Київський апеляційний господарський суд вважає за можливе здійснити перевірку оскарженої ухвали суду першої інстанції в апеляційному порядку за відсутності представників за наявними у справі матеріалами.
Наводячи підстави, з яких порушено питання про перегляд ухвали господарського суду Київської області від 11.11.2013р. у справі №911/1710/13 Державна податкова інспекція в Оболонському районі ГУ Міндоходів у місті Києві у змісті апеляційної скарги посилалась на порушення судом норм матеріального так процесуального права, зокрема, ст. 104, 105, 110, 111 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), ст. 60 Господарського кодексу України (далі - ГК України), ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі - Закону про банкрутство). Вказувало на те, що в заяві голови ліквідаційної комісії про порушення даної справи про банкрутство відсутні посилання на факти здійснення оцінки наявного майна боржника, вчасного повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства в установленому законодавством порядку в 3 денний термін та проходження податкової перевірки згідно ст. 60 Господарського кодексу України, які є необхідні для з'ясування наявності чи відсутності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство. При цьому посилалось на те, що вказані обставини, виходячи з вимог Закону, повинні бути в наявності та з'ясовані на момент порушення провадження справи про банкрутство за спрощеною процедурою у справі про банкрутство, чого судом першої інстанції не було здійснено.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування місцевим господарським судом при винесенні оскаржуваної ухвали норм матеріального і процесуального права, колегія суддів Київського апеляційного господарського суду вважає, що скарга не підлягає задоволенню та вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 4-1 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України), господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Згідно ч. 1 ст. 2 Закону про банкрутство, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України. Відповідно до ст. 99 ГПК України, в апеляційній інстанції справи переглядаються за правилами розгляду цих справ у першій інстанції з урахуванням особливостей, передбачених у розділі XII цього Кодексу. Згідно ст. 101 цього ж Кодексу, у процесі перегляду справи апеляційний господарський суд за наявними у справі і додатково поданими доказами повторно розглядає справу. Додаткові докази приймаються судом, якщо заявник обґрунтував неможливість їх подання суду першої інстанції з причин, що не залежали від нього. Апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі. Статтею 33 ГПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.
Згідно з ч. 1 ст. 95 Закону про банкрутство, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Частиною 1 ст. 16 Закону про банкрутство встановлено, що перевірка обґрунтованості вимог заявника, а також з'ясування наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство здійснюються господарським судом у підготовчому засіданні, яке проводиться в порядку, передбаченому цим Законом. Згідно з ч. 7 ст. 16 Закону про банкрутство суд відмовляє в порушенні провадження у справі про банкрутство, якщо: заявником не доведено наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство; вимоги кредитора є повністю забезпеченими майном боржника; вимоги кредитора свідчать про наявність спору про право, який підлягає вирішенню у порядку позовного провадження; вимоги кредитора (кредиторів) задоволені боржником у повному обсязі до підготовчого засідання суду; відсутня хоча б одна з підстав, передбачених частиною третьою статті 10 цього Закону; за наявності підстав, передбачених статтею 15 цього Закону.
Відповідно до ч. 16 ст. 16 Закону про банкрутство ухвала про порушення провадження у справі про банкрутство не пізніше трьох днів з дня її винесення надсилається боржнику, кредитору (кредиторам) та іншим особам, які беруть участь або мають взяти участь у цій справі (власнику майна, органу, уповноваженому управляти майном боржника, тощо), органу доходів і зборів, місцевому загальному суду, органу державної виконавчої служби за місцезнаходженням (місцем проживання) боржника.
Як вбачається з матеріалів справи, ухвалою господарського суду Київської області від 30.04.2013р. прийнято заяву голови ліквідаційної комісії ТОВ "Об'єднана консалтингово-інвестиційна компанія" про порушення справи про банкрутство, ухвалою господарського суду Київської області від 13.05.2013р. порушено провадження у даній справі за вказаною заявою. Постановою господарського суду Київської області від 27.05.2013р. визнано банкрутом ТОВ "Об'єднана консалтингово-інвестиційна компанія" (ідентифікаційний код: 32307484, місцезнаходження: 08600, Київська обл., м. Васильків, вул. Шевченка, буд. 15), відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором товариства Ломаіа Іраклі (голову ліквідаційної комісії), зобов'язано ліквідатора здійснити публікацію оголошення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, зобов'язано ліквідатора банкрута надати суду до 19.08.2013р. звіт ліквідатора, довідку обслуговуючого банку банкрута про закриття рахунків та довідку банкрута про рух коштів по основному рахунку банкрута, визначеного ч.ч. 7, 8 ст. 41 Закону про банкрутство, ліквідаційний баланс банкрута з долученням доказів вжитих ним заходів в ході проведення ліквідаційної процедури, письмові пояснення та докази проведення ліквідаційної процедури, визначені ст. 46 Закону про банкрутство, вирішено інші процедурні питання у справі.
Публікація оголошення про визнання ТОВ "Об'єднана консалтингово-інвестиційна компанія" (ідентифікаційний код: 32307484, місцезнаходження: 08600, Київська обл., м. Васильків, вул. Шевченка, буд. 15) банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури здійснена в газеті "Урядовий кур'єр" №116 від 03.07.2013р. 27.08.2013р. від ліквідатора банкрута суду надійшов звіт за результатами роботи ліквідатора з доданими документами. 28.08.2013р. надійшов ліквідаційний баланс банкрута станом на 27.08.2013р. та інше.
Постановою господарського суду Київської області від 27.05.2013р. визнано обґрунтованою зазначену банкрутом заборгованість перед ТОВ "Простснаб" у сумі 80000,00 грн. Згідно п. 4 ч. 1 ст. 45 Закону про банкрутство, у IV чергу задовольняються: вимоги кредиторів, не забезпечені заставою, у тому числі і вимоги кредиторів, що виникли із зобов'язань у процедурі розпорядження майном боржника чи в процедурі санації боржника. Враховуючи викладене, слід погодитись з висновком місцевого господарського суду, що вимоги ТОВ "Простснаб" у сумі 80000,00 грн., які виникли у зв'язку з неналежним виконанням господарських зобов'язань банкруту, підлягають задоволенню у IV чергу задоволення вимог кредиторів.
Зазначені вище рішення господарського суду Київської області не були оскаржені ні в апеляційному, ні касаційному порядку, набули законної сили та відповідно є обов'язковими до виконання. Як зазначено вище, ухвала про порушення провадження у справі про банкрутство не пізніше трьох днів з дня її винесення надсилається органу доходів і зборів. Слід вказати, що останнім у змісті апеляційної скарги і не заперечується факт її направлення (отримання), разом з тим, відповідна ухвала, з якою Законом про банкрутство пов'язується перевірка обґрунтованості вимог заявника, а також з'ясування наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство, як і зазначено вище, у т.ч. й Державною податковою інспекцією в Оболонському районі ГУ Міндоходів у місті Києві не була оскаржена ні в апеляційному, ні касаційному порядку, таким чином встановлені нею обставини набули преюдиційної сили.
З урахуванням викладеного колегія суддів апеляційного суду визнає обгрунтованим висновок суду першої інстанції щодо затвердження реєстру вимог кредиторів банкрута в наступному складі та обсязі: ТОВ "Простснаб" (ідентифікаційний код: 33493314, місцезнаходження: 03028, м. Київ, вул. Іртишська, буд. 12) у сумі 80000,00 грн. (вісімдесят тисяч гривень 00 коп.), що підлягають задоволенню у IV чергу задоволення вимог кредиторів, а також затвердженню звіту ліквідатора банкрута та ліквідаційного балансу банкрута.
Відповідно до абз. 1-8, 11, 12 ч. 1 ст. 46, ч.ч. 2, 3, 6 ст. 46 Закону про банкрутство, після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається органу, який здійснив державну реєстрацію юридичної особи - банкрута, та органам державної статистики для виключення юридичної особи з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також власнику майна та органам державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута. Якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов'язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна. Якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство, то ліквідатор здійснює дії щодо припинення обігу акцій, передбачені законодавством.
Судом першої інстанції було надано правову оцінку наявним у матеріалах справи, звіту ліквідатора за результатами роботи № 22/13 від 23.08.2013р. та доданих до нього документів, з якого вбачається, що ліквідатором банкрута направлено повідомлення про визнання ТОВ "Об'єднана консалтингово-інвестиційна компанія" банкрутом: Фонду соціального страхування України на випадок безробіття в Васильківському районі Київської області, Київського обласного відідлення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Київській області. Судом першої інстанції було надано правову оцінку й іншим доказам, наявним у матеріалах справи. Судом встановлено, що для достовірного визначення ліквідаційної маси Банкрута ліквідатором банкрута проведено інвентаризацію майна, що підтверджено: Актом №7 про результати інвентаризації наявних коштів від 18.07.2013р., що зберігаються у банкрута; довідкою до Акту інвентаризації розрахунків з покупцями, постачальниками та іншими дебіторами і кредиторами від 18.07.2013р.; Інвентаризаційним описом основних засобів від 18.07.2013р.; Актом інвентаризації розрахунків з покупцями, постачальниками та іншими дебіторами і кредиторами від 18.07.2013р.
Згідно звіту ліквідатора банкрута з метою формування ліквідаційної маси вчинено наступні дії: направлено запит до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з проханням надати інформацію щодо наявних цінних паперів у банкрута. Ліквідатором банкрута направлено запит до Управління Держземагентства у Васильківському районі Київської області з проханням надати інформацію щодо зареєстрованої на праві власності землі (земельних ділянок), які належать банкруту. Ліквідатором банкрута направлено запит до Державної інспекції сільського господарства Київської області з проханням надати інформацію щодо наявних тракторів, самохідних шасі, самохідних дорожньо-будівельних і меліоративних машин, тракторних причепів банкрута. Ліквідатором банкрута направлено запит до Управління ДАІ ГУ МВС в Київській області з проханням надати інформацію щодо зареєстрованих транспортних засобів, які належать на праві приватної власності банкруту.
За наслідками вчинення дій ліквідатором банкрута для формування ліквідаційної маси, останнім встановлено наступне: відповідно до Акту №7 про результати інвентаризації наявних коштів від 18.07.2013р., що зберігаються у банкрута, довідки до Акту інвентаризації розрахунків з покупцями, постачальниками та іншими дебіторами і кредиторами від 18.07.2013р., Інвентаризаційного опису основних засобів від 18.07.2013р., Акту інвентаризації розрахунків з покупцями, постачальниками та іншими дебіторами і кредиторами від 18.07.2013р., - у банкрута відсутнє майно, кошти, дебіторська заборгованість, інше майно, що можна віднести до ліквідаційної маси банкрута. Згідно довідки Національно комісії з цінних паперів та фондового ринку від 13.08.2013р. № 09/03/2978/нк, станом на 13.08.2013р. банкрут серед власників, які володіють значними пакетами акцій емітентів (10 відсотків і більше статутного капіталу) відсутній. Відповідно до листа Головного управління Держземагенства у Васильківському районі Київської області від 13.08.2013р. №1049/01-1, інформації щодо наявності земельних ділянок на праві власності чи користуванні Банкрута на території Васильківського району не виявлено. Відповідно до листа Державної інспекції сільського господарства в Київській області від 13.08.2013р. №10-16/1099, відповідно до комп'ютерної бази даних, банкрут техніку не реєстрував. Згідно листа Управління Державної автомобільної інспекції ГУ МВС України в Київській області від 13.08.2013р. №18/14092, станом на 13.08.2013р. транспортні засоби за банкрутом в підрозділах РЕР ДАІ Київської області в числі зареєстрованих не значаться.
Ліквідатором Банкрута подано ліквідаційний баланс Банкрута станом на 27.08.2013р., згідно якого у банкрута відсутні будь-які активи, за рахунок яких можна провести розрахунки з кредитором банкрута - ТОВ "Простснаб".
Відповідно до ч. 2 ст. 48 Закону про банкрутство, до винесення господарським судом ухвали про ліквідацію юридичної особи - банкрута ліквідатор зобов'язаний забезпечити збереженість архівних документів банкрута і за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або з уповноваженою ним архівною установою визначити місце подальшого їх зберігання.
Згідно довідки ліквідатора Банкрута б/н, б/д, ліквідатором встановлено відсутність документів Банкрута, які є необхідними для передачі до архівної установи, ліквідатором Банкрута до архівної установи документи не передавались. Згідно довідки ліквідатора банкрута б/н, б/д, всі рахунки банкрута закриті, що підтверджується, зокрема, довідкою філії публічного акціонерного товариства Банку "Меркурій" в м. Києві від 01.08.2012р. №872/14-03, копія якої знаходиться в матеріалах справи. Як вбачається зі звіту ліквідатора банкрута та доданих до нього документів, матеріалів справи №911/1710/13 ліквідатором банкрута не виявлено майна банкрута, яке є предметом застави; майно банкрута, яке б знаходилось у третіх осіб на зберіганні або передавалось іншим особам, та за яке не отримані кошти, не виявлено; звільнення працівників, яким має бути виплачена вихідна допомога, не проводилось, вихідна допомога не виплачувалась; у банкрута відсутня заборгованість з виплати заробітної плати; на час проведення ліквідаційної процедури всі рахунки банкрута закриті.
Таким чином, судом першої інстанціх було обґрунтовано встановлено, що вимоги кредитора банкрута - ТОВ "Простснаб", в сумі 80000,00 грн. не можуть бути погашенні в зв'язку з відсутністю майна банкрута. За таких обставин, згідно з ч. 5 ст. 45 Закону про банкрутство, у зв'язку з відсутністю майна та будь-яких інших активів у банкрута за рахунок реалізації яких можливе задоволення вимог кредитора банкрута - ТОВ "Простснаб", його вимоги в сумі 80000,00 грн. вважаються погашеними. Водночас, затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому Законом про банкрутство, є підставою припинення провадження у справі згідно п.п. 6 ч. 1 ст. 83 Закону про банкрутство.
Отже, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку щодо наявності підстав для затвердження реєстру вимог кредиторів ТОВ "Об'єднана консалтингово-інвестиційна компанія" та звіту ліквідатора, введення процедури ліквідації банкрута та припинення провадження у справі.
Всебічно, повно і об'єктивно розглянувши в судовому процесі всі обставин справи в їх сукупності, керуючись законом, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, за наслідками розгляду апеляційної скарги та перевіряння законності та обґрунтованості ухвали місцевого господарського суду у повному обсязі, повторно розглянувши справу, колегія суддів Київського апеляційного господарського суду не вбачає підстав задоволення апеляційної скарги та вважає оскаржену ухвалу такою, що повною мірою відповідає вимогам законності та обґрунтованості, доводи апеляційної скарги правильності висновків суду першої інстанції не спростовують.
Керуючись ст.ст. 99, 101-106 Господарського процесуального кодексу України, Київський апеляційний господарський суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Ухвалу господарського суду Київської області від 28.08.2013р. у справі №911/1710/13 залишити без змін, апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Оболонському районі ГУ Міндоходів у місті Києві залишити без задоволення.
2. Справу №911/1710/13 повернути до господарського суду Київської області.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку до Вищого господарського суду України через суд апеляційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання постановою законної сили.
Головуючий суддя А.А. Верховець
Судді М.Л. Доманська
В.В. Шипко
Суд | Київський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2014 |
Оприлюднено | 10.02.2014 |
Номер документу | 37054101 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Київський апеляційний господарський суд
Верховець А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні