10.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
04 лютого 2014 рокуЛуганськСправа № 812/8969/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді Ушакова Т.С.
при секретарі судового засідання Разіній Н.В.,
за участю:
представника позивача: не з'явився,
представника відповідача: не з'явився,
представника третьої особи: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Державного відкритого акціонерного товариства «Шахтобудівельне монтажне управління» Міністерства енергетики та вугільної промисловості України до Управління Пенсійного фонду України в м.Антрациті та Антрацитівському районі Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Міністерство енергетики та вугільної промисловості України про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
28 жовтня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державного відкритого акціонерного товариства «Шахтобудівельне монтажне управління» Міністерства енергетики та вугільної промисловості України до Управління Пенсійного фонду України в м.Антрациті та Антрацитівському районі Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Міністерство енергетики та вугільної промисловості України про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії.
Ухвалою суду від 30 жовтня 2013 року вищевказаний адміністративний позов було залишено без розгляду у зв'язку із пропуском строку звернення до суду.
Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 20 грудня 2013 року ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2013 року скасовано.
08 січня 2014 року до Луганського окружного адміністративного суду з Донецького апеляційного адміністративного суду надійшла адміністративна справа за позовом Державного відкритого акціонерного товариства «Шахтобудівельне монтажне управління» Міністерства енергетики та вугільної промисловості України до Управління Пенсійного фонду України в м.Антрациті та Антрацитівському районі Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Міністерство енергетики та вугільної промисловості України про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії - для продовження розгляду.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що листом № 8350/01 від 27.06.2012 відповідач повідомив ОСОБА_1 про те, що Наказом Міністерства вугільної промисловості України від 23.07.2010 ОСОБА_1 звільнено від виконання обов'язків голови ліквідаційної комісії ДВАТ «Антрацитівське шахтобудівельне монтажне управління», а головою ліквідаційної комісії призначено Шурхалову В.О., тому у ОСОБА_1 відсутнє право підпису звітів щодо сум нарахованого єдиний соціальний внесок по підприємству і тому звіти не можуть бути прийняті Управлінням ПФУ у м. Антрациті та Антрацитівському районі. Відмовлено було в прийнятті звітів всього за період з 16.03.2010 по теперішній час. З розписок про одержання звітів за період з 16.03.2010 по 19.04.2011 та з копій звітів за 2010 рік - 1-3 квартал 2013 року відомо, що відповідач одержував від позивача відповідні звіти.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, до початку судового засідання надав заяву про розгляд справи за його відсутності, а також заяву про відкликання позовних вимог в частині зобов'язання Міністерства енергетики та вугільної промисловості України внести відповідні виправлення в Реєстрі підприємств, що належать до сфери управління Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, та виправити пов'язані з цим накази в частині дійсної назви позивача.
Ухвалою суду від 04 лютого 2014 року залишено без розгляду позовну заяву Державного відкритого акціонерного товариства «Шахтобудівельне монтажне управління» Міністерства енергетики та вугільної промисловості України до Управління Пенсійного фонду України в м.Антрациті та Антрацитівському районі Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Міністерство енергетики та вугільної промисловості України про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії в частині вимог щодо зобов'язання Міністерства енергетики та вугільної промисловості України внести відповідні виправлення в Реєстрі підприємств, що належать до сфери управління Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, та виправити пов'язані з цим накази в частині дійсної назви позивача.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, до початку судового засідання надав заяву про розгляд справи за його відсутності. В раніше наданих суду письмових запереченнях на позов зазначив, що ОСОБА_1 не є керівником підприємства ДВАТ «Антрацитівське шахтобудівельне монтажне управління», тому звіти, які були ним підписані, управління не приймало, оскільки це суперечить Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого постановою Правління пенсійного фонду України від 08.10.2010 № 22-2 зі змінами.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приходить до наступного.
У відповідності з Конституцією України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій, чи бездіяльності органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Державне відкрите акціонерне товариство «Шахтобудівельне монтажне управління» Міністерства енергетики та вугільної промисловості України у період з 01.04.2010 по 01.10.2013 подавало до Управління Пенсійного фонду України в м. Антрациті та Антрацитівському районі Луганської області звіти про нарахування та сплату внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за підписом керівника підприємства ОСОБА_1.
Відповідач відмовляв позивачу у прийнятті зазначених звітів, мотивуючи свою відмову відсутністю у ОСОБА_1 повноважень на підписання таких звітів.
Так, листом Управління Пенсійного фонду України в м. Антрациті та Антрацитівському районі Луганської області від 27.06.2012 № 8350/01-12 повідомило ОСОБА_1, що право підписування звітів щодо сум нарахованого єдиного внеску у нього відсутнє, оскільки він звільнений з підприємства 04.01.2011. Тому звіти підписані ОСОБА_1, як керівником є недійсними та не можуть бути прийняті управлінням.
Суд не погоджується з доводами відповідача стосовно відсутності повноважень у ОСОБА_1 на підписання вищевказаних звітів, виходячи з наступного.
До 01 січня 2011 року принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, визначав Закон України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09 липня 2003 року № 1058-IV.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» страхувальник зобов'язаний подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом.
З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», яким запроваджено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування як консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, та визначені правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» платник єдиного внеску зобов'язаний подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (в редакції від 17.10.2013) платник єдиного внеску зобов'язаний подавати звітність до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування затверджено Постановою правління Пенсійного фонду України 08.10.2010 № 22-2, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1014/18309 (діяв до 08.01.2014) (далі - Порядок).
Пунктом 2.1 вищевказаного Порядку визначено, що звіт до органів Пенсійного фонду подається страхувальником або відповідальною особою страхувальника за місцем взяття на облік в органах Пенсійного фонду в один із таких способів:
в електронній формі з використанням ЕЦП через центр обробки електронних звітів згідно з Порядком подання звітів до Пенсійного фонду України в електронній формі, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 19 квітня 2007 року № 7-7, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27 квітня 2007 року за № 436/13703 (звіт на паперових носіях не подається);
на паперових носіях, завірених підписом керівника страхувальника та скріплених печаткою (за наявності), разом з електронною формою на електронних носіях інформації;
на паперових носіях, якщо у страхувальника кількість застрахованих осіб не більше п'яти.
Згідно пункту 2.7 Порядку таблиці звіту завіряються підписами керівника та головного бухгалтера (за наявності такої посади у страхувальника). Якщо страхувальник є юридичною особою, таблиці звіту засвідчуються печаткою страхувальника.
Довідкою АБ № 479245 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України підтверджується, що Державне відкрите акціонерне товариство «Шахтобудівельне монтажне управління» має статус юридичної особи, ідентифікаційний код 24188221, місцезнаходження: 94613, Луганська область, м. Антрацит, вул. Кірова, 14, керівник - ОСОБА_1.
Зазначена вище інформація підтверджується також довідкою Головного управління статистики у Луганській області від 17.07.2013 № 13-48/1102.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що ОСОБА_1, як керівник Державного відкрите акціонерне товариство «Шахтобудівельне монтажне управління», підписував звіти про нарахування та сплату внесків за період з 01.04.2010 по 01.10.2013 відповідно до вимог Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Таким чином, суд вважає, що Управління Пенсійного фонду України в м.Антрациті та Антрацитівському районі Луганської області, відмовляючи Державному відкритому акціонерному товариству «Шахтобудівельне монтажне управління» Міністерства енергетики та вугільної промисловості України у прийнятті звітів про нарахування та сплату єдиного внеску за період з 01.04.2010 по 01.10.2013, діяло не на підставі, не у межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги стосовно визнання протиправними дій відповідача з відмови Державному відкритому акціонерному товариству «Шахтобудівельне монтажне управління» Міністерства енергетики та вугільної промисловості України у прийнятті звітів про нарахування та сплату єдиного внеску за період з 01.04.2010 по 01.10.2013 та зобов'язання відповідача прийняти звіти позивача за вказаний період та зробити відповідну звірку з органом доходів та зборів обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем було сплачено судовий збір в розмірі 34,41 грн., що підтверджується квитанцією №k18/0/5 від 24.10.2013.
Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Таким чином, витрати зі сплати судового збору підлягають стягненню з Державного бюджету України на користь позивача.
Згідно ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні, у якому закінчився розгляд справи, оголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено, що постанову у повному обсязі буде виготовлено та підписано 10.02.2014.
На підставі викладеного, керуючись статтями 17, 18, 94, 128, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державного відкритого акціонерного товариства «Шахтобудівельне монтажне управління» Міністерства енергетики та вугільної промисловості України до Управління Пенсійного фонду України в м.Антрациті та Антрацитівському районі Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Міністерство енергетики та вугільної промисловості України про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправними дії Управління Пенсійного фонду України в м.Антрациті та Антрацитівському районі Луганської області з відмови Державному відкритому акціонерному товариству «Шахтобудівельне монтажне управління» Міністерства енергетики та вугільної промисловості України у прийнятті звітів про нарахування та сплату єдиного внеску за період з 01.04.2010 по 01.10.2013.
Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в м.Антрациті та Антрацитівському районі Луганської області прийняти звіти Державного відкритого акціонерного товариства «Шахтобудівельне монтажне управління» Міністерства енергетики та вугільної промисловості України про нарахування та сплату єдиного внеску за період з 01.04.2010 по 01.10.2013 та зробити відповідну звірку з органом доходів та зборів.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Державного відкритого акціонерного товариства «Шахтобудівельне монтажне управління» Міністерства енергетики та вугільної промисловості України витрати по сплаті судового збору у розмірі 34,41 грн. (тридцять чотири гривні 41 коп.), сплачені згідно квитанції №k18/0/5 від 24.10.2013.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 10.02.2014.
Суддя Т.С. Ушаков
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2014 |
Оприлюднено | 12.02.2014 |
Номер документу | 37087082 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.С. Ушаков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні