cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
06.02.2014Справа № 901/2581/13 За позовом прокурора м. Євпаторії
до відповідачів:
1. Євпаторійської міської ради
2. Товариства з обмеженою відповідальністю "Стройсервіс"
за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимоги на предмет спору на стороні відповідачів - Міськрайонне управління Держземагентства у мм. Євпаторії, Саках і Сакському районі
про визнання недійсними рішень, додаткової угоди та договору
Головуючий суддя С.А. Чумаченко
Суддя М.М. Іллічов
Суддя О.І. Башилашвілі
Представники сторін:
від прокуратури - Шрамко К.В., прокурор відділу прокуратури м. Сімферополя, посвідчення № 021462 від 23.10.2013;
від відповідача 1.- Березуцька Т.С., довіреність № 1823/02-29 від 29.12.12, представник;
від відповідача 2. - Кравцов В.А., довіреність № 03/08 від 12.08.13, представник, Пєнзєв Л.І., довіреність № 04/08 від 19.08.13, представник; Здоров О.В., адвокат (свідоцтво №1516 від 25.03.2013), діє на підставі угоди №ГС-01/08 від 12.08.13;
від третьої особи - не з'явився.
СУТЬ СПОРУ : Прокурор м. Євпаторії звернувся до господарського суду Автономної Республіки Крим із позовною заявою до відповідачів: Євпаторійської міської ради та Товариства з обмеженою відповідальністю "Стройсервіс", просить суд:
- визнати недійсним рішення Євпаторійської міської ради № 539/104 від 29.12.2008 «Про внесення змін та доповнень в рішення міської ради № 5-13/45 від 23.02.2007»;
- визнати недійсним рішення Євпаторійської міської ради № 6-22/33 від 23.03.2012 «Про поновлення строком на 5 (п'ять) років договору оренди земельної ділянки з Товариством з обмеженою відповідальність «Стройсервіс» для розміщення і обслуговування лікувально - оздоровчих споруд лікувального пляжу і будівництва клімато - лікувального павільйону за адресою: м. Євпаторія, вул. Революції,7 »;
- визнати недійсною додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки від 15.05.2007 №1158 від 01.07.2010;
- визнати недійсним договір про внесення змін «до договору оренди земельної ділянки від 15 травня 2007 реєстраційний № 1158» від 10 квітня 2012 року, реєстраційний номер 011090004001212;
- зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Стройсервіс» (97408 Автономна Республіка Крим, м. Євпаторія, вул. Лінійна, буд.6, ідентифікаційний код 23448269) повернути земельну ділянку територіальній громаді міста в особі Євпаторійської міської ради (97407, Автономна Республіка Крим, м. Євпаторія, пр. Леніна, 2, ідентифікаційний код 02904148) загальною площею 1,2491 га кадастровий номер:0110900000:01:076:0019, вартістю 2674187,49 грн., що розташована за адресою: Автономна Республіка Крим, м. Євпаторія, вул. Революції, 7 за актом прийому-передачі.
Позовні вимоги мотивовані тим, що 05.06.1998 рішенням №23/3-4 3 сесії 23 скликання Євпаторійської міської ради народних депутатів Автономної Республіки Крим Товариству з обмеженою відповідальністю «Стройсервіс» була надана у тимчасове користування земельна ділянка, що розташована за адресою: Автономна Республіка Крим, м. Євпаторія, вул. Революції, 7, строком на один рік. Рішеннями Євпаторійської міської ради був продовжений строк дії договору та були внесені зміни та доповнення у рішення міської ради. В результаті прокурорської перевірки встановлено, що рішення Євпаторійської міської ради від 29.12.2008 №5-39/104 «Про внесення змін та доповнень в рішення міської ради № 5-13/45 від 23.02.2007» та рішення Євпаторійської міської ради № 6-22/33 від 23.03.2012 «Про поновлення строком на 5 (п'ять) років договору оренди земельної ділянки» не відповідають вимогам діючого законодавства, що і стало підставою для звернення прокуратури до господарського суду із позовною заявою.
Під час розгляду справи представником Товариства з обмеженою відповідальністю "Стройсервіс" було заявлено клопотання про застосування строку позовної давності.
Ухвалою від 03.09.2013 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - Міськарайонне управління Держземагенства у мм. Євпаторії, Саках і Сакському районі.
04.10.2013 ухвалою Господарського суду Автономної Республіки Крим продовжено строк розгляду справи до 21.10.2013.
Ухвалою Господарського суду Автономної Республіки Крим від 16.10.2013 зупинено провадження у справі № 901/2581/13 до набрання законної сили постанови Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим по адміністративній справі № 801/9515/13-а.
Ухвалою від 14.01.2014 поновлено провадження у справі.
20.01.2014 прокурором було заявлено клопотання про призначення по справі комплексної судово-технічної експертизи для встановлення чи є побудований клімато - павільйон, який розташований на спірній земельній ділянці, спорудою сезонного функціонування з легких будівельних конструкцій.
Ухвалою господарського суду Автономної Республіки Крим від 20.01.2014 для подальшого розгляду справи призначена колегія у складі трьох суддів.
За результатами автоматичного розподілу членами колегії визначені: суддя господарського суду Автономної Республіки Крим М.М. Іллічов та суддя господарського суду Автономної Республіки Крим О.І. Башилашвілі.
28.01.2014 ухвалою суду відмовлено у задоволенні клопотання прокуратури про призначення експертизи по справі, оскільки дослідження питань, запропонованих прокурором у клопотанні про призначення експертизи, не є предметом у даній справі.
06.02.2014 суд розпочав розгляд справи по суті.
У судовому засіданні представник прокуратури позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Представники відповідачів проти позову заперечували, просили суд відмовити у задоволенні позовних вимог з урахуванням наданих раніше заперечень та письмових пояснень у справі.
Присутні представники Товариства з обмеженою відповідальністю "Стройсервіс" надали суду оригінал витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, в якому зазначено, що за Товариством з обмеженою відповідальністю "Стройсервіс" у державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відомості відсутні.
У судове засідання Міськрайонне управління Держземагентства у мм. Євпаторії, Саках і Сакському районі явку представника не забезпечило, під час розгляду справи були надіслані письмові пояснення у справі, відповідно яких позовні вимоги прокуратури підтримує у повному обсязі.
Розгляд справи відкладався відповідно до статті 77 Господарського процесуального кодексу України в межах строку, встановленого статтею 69 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників судового процесу, дослідивши наявні у справі докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Рішенням 3 сесії Євпаторійської міської ради народних депутатів Автономної Республіки Крим 23 скликання від 05.06.1998 року №23/3-4 Товариству з обмеженою відповідальністю «Стройсервіс» була надана у тимчасове користування земельна ділянка пляжу із земель міста загальною площею 13485,60 кв. м. за адресою: вул. Революції, 7, м. Сімферополь, строком на п'ять років на умовах довгострокової оренди для будівництва об'єкту комунального господарства (пляжу) з платною автостоянкою (а.с.75, т.1).
На підставі рішення від 05.06.1998 року №23/3-4 між Євпаторійською міською радою Автономної Республіки Крим та Товариством з обмеженою відповідальністю «Стройсервіс» (землекористувач) 10.06.1998 був укладений договір на право тимчасового користування землею, який 11.06.1998 зареєстрованій за № 48 відділом землеустрою Євпаторійської міської ради у книзі записів договорів на право тимчасового користування землею (а.с.76-77. т.1).
03.06.2003 Євпаторійською міською радою було прийнято рішення № 24-10/51 про надання Товариству з обмеженою відповідальністю «Стройсервіс» в короткострокову оренду на 3 роки до 03.06.2006 земельної ділянки із земель Євпаторійської міської ради загальною площею 12490,95 кв.м. (а.с.14, т.2).
На підставі вищеозначеного рішення 01.07.2003 між сторонами укладено договір оренди строком до 03.06.2006 року, який був зареєстрованій в Євпаторійському міському управлінні земельних ресурсів, про що в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі зроблено запис від 11.08.2003 № 437 (а.с.16-18, т. 2)
Рішенням Євпаторійської міської ради 31.05.2006 № 5-2/260 поновлено з Товариством з обмеженою відповідальністю «Стройсервіс» договір оренди строком на 1 (один) рік з дня прийняття даного рішення на земельну ділянку для оздоровчих цілей, загальною площею 12490,95 кв.м. для розміщення та обслуговування лікувально-оздоровчих споруд лікувального пляжу по адресу вул. Революції, 7, м.Євпаторія (а.с 174, т.1).
На підставі рішення від 31.05.2006 № 5-2/260 між Євпаторійською міською радою Автономної Республіки Крим та Товариством з обмеженою відповідальністю «Стройсервіс» 27.09.2006 було укладено договір оренди, строком до 31.05.2007 (зареєстровано у Кримській регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» при Державному комітеті України по земельних ресурсах, про що 18.10.2006 у Державному реєстрі земель вчинено запис за № 1038 (а.с. 175-179, т. 1).
Рішенням Євпаторійської міської ради від 23.02.2007 року №5-13/45 визначено наступне: «Поновити з Товариством з обмеженою відповідальністю «Стройсервіс» договір оренди строком на 5 (п'ять) років, з 31 травня 2007 року на земельну ділянку загальною площею 12490,95 кв. м. для розміщення та обслуговування лікувально-оздоровчих споруд лікувального пляжу та будівництво кліматолікувального павільйону за адресою: м. Євпаторія, вул. Революції,7 (а.с.186 т.1).
28.03.2007 на підставі вищезазначеного рішення між сторонами був укладений договір оренди земельної ділянки строком до 31.05.2012, який був зареєстрований у Кримській регіональній філії державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» при Державному комітеті України по земельних ресурсах, про що у державному реєстрі земель вчинено запис від 15.05.2007 року за №1158 (а.с.187-191 т. 1).
Рішенням Євпаторійської міської ради від 29.12.2008 №5-39/104 внесені зміни та доповнення до рішення міської ради від 23.02.2007 року №5-13/45 (а. с. 94, т. 1). Зокрема, були вирішено внести наступні зміни до назви рішення від 23.02.2007 року №5-13/45 «Про поновлення договору оренди строком на 5 років земельної ділянки з Товариством з обмеженою відповідальністю «Стройсервіс» за адресою: вул. Революції, 7, м.Єпаторії для розміщення та обслуговування лікувально-оздоровчих споруд лікувального пляжу та будівництва кліматолікувального павільйону». Пунктом 3 цього рішення Департаменту з організації роботи ради запропоновано внести відповідні зміни в пункт 12 договору оренди, шляхом зміни слів «для розміщення та обслуговування лікувально - оздоровчих споруд лікувального пляжу» на «для розміщення та обслуговування лікувально - оздоровчих споруд лікувального пляжу та будування клімато - лікувального павільйону».
01.07.2010 між сторонами підписана додаткова угода до договору оренди земельної ділянки від 15 травня 2007 №1158 про внесення змін в пункт 12 договору оренди, шляхом заміни слів «для розміщення та обслуговування лікувально - оздоровчих споруд лікувального пляжу» на «для розміщення та обслуговування лікувально - оздоровчих споруд лікувального пляжу та будування клімато - лікувального павільйону» (а.с. 198, т. 1).
23.03.2012 рішенням Євпаторійської міської ради №6-22/33 затверджено технічну документацію з землеустрою для складання документів, що посвідчують право оренди на земельну ділянку та поновлено з Товариством з обмеженою відповідальністю «Стройсервіс» договір оренди земельної ділянки, який зареєстрований в Кримській регіональній філії державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» від 15.05.2007 за № 1158, розташованої за адресою: м. Євпаторія, вул. Революції, 7, площею 1,2491 га. строком на п'ять років (до 13.03.2017) для розміщення і обслуговування лікувально - оздоровчих споруд лікувального пляжу і будівництва клімато - лікувального павільйону (а.с.199, т. 1).
10.04.2012 між сторонами підписаний договір про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 15 травня 2007 реєстраційний № 1158 в частині зміни строку дії договору, замість «договір укладено строком на п'ять років з 31 травня 2007 року до 31 травня 2012 року» вважати «договір укладено строком до 23.03.2017», який зареєстрований у відділі Держкомзему у Євпаторія Автономної Республіки Крим, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 03.05.2012 за №011090004001212 (а. с. 202 т. 1).
Позовні вимоги прокурора м. Євпаторії мотивовані тим, що Євпаторійською міською радою рішення № 539/104 від 29.12.2008, № 6-22/33 від 23.03.2012 були прийняті з порушенням вимог водного та земельного законодавства.
Відповідно до статті 13 Конституції України, земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу.
Статтею 14 Конституції України закріплено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
До повноважень міських рад, згідно зі статтею 12 Земельного кодексу України належить розпорядження землями територіальних громад, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Частиною 1 статті 116 Земельного кодексу України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що виключною компетенцією міських рад є вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Статтею 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено що, до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад належить вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Порядок передачі земельних ділянок в оренду визначений статтею 124 Земельного кодексу України, згідно з якою передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Дослідивши представлені сторонами у підтвердження своїх доводів докази, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги прокурора м. Євпаторії не підлягають задоволенню з огляду на наступне.
Звертаючись до суду з даним позовом, прокурор стверджує, що Євпаторійська міська рада, приймаючи рішення № 5-29/4 від 29.12.2008, фактично змінила цільове призначення частини земельної ділянки, площею 1087 кв.м., шляхом внесення змін до договору оренди.
Під час розгляду справи судом було зупинено провадження у справі № 901/2581/13 до набрання законної сили постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим в адміністративній справі № 801/9515/13-а.
Підставою для звернення відповідачем до адміністративного суду з вказаним позовом стало надання під час розгляду господарським судом Автономної Республіки Крим справи № 901/2581/13, Міськрайонним управлінням Держземагенства у містах Євпаторії, Саках і Сакському районі Автономної Республіки Крим листа від 03.10.2013 № 2463/01-14. Зі змісту вказаного листа вбачається, що на підставі рішення Євпаторійської міської ради № 5-39/104 від 29.12.2008 були внесені зміни до статистичної інформації щодо виду цільового призначення орендованої Товариством з обмеженою відповідальністю «Стройсервіс» земельної ділянки (а.с131, т. 2).
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 05.12.2013 у справі № 801/9515/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Стройсервіс" до Міськрайонного управління Держземагенства у мм. Євпаторії, Саках і Сакському районі, третя особа Євпаторійська міська рада, за участю прокуратури м. Сімферополя про визнання протиправними дій та спонукання до виконання певних дій, у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю. Вищевказана постанова набрала законної сили.
Окружним адміністративним судом Автономної Республіки Крим встановлено, що лист Держземагенства від 03.10.2013 року №2463/01-14 не є належним доказом зміни цільового використання земельної ділянки. Таким чином, у випадку зміни цільового призначення земельної ділянки відомості про це обов'язково мають бути внесені до Державного земельного кадастру. З огляду на зазначене вище, належним доказом цільового призначення земельної ділянки є відомості з Державного земельного кадастру.
Згідно з частиною 5 статті 35 Господарського процесуального кодексу факти, які відповідно до закону вважаються встановленими, не доводяться при розгляді справи.
Відповідно до п. 2.6. постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" № 18 від 26.12.2011 рішення суду з цивільної справи, яке набрало законної сили, та встановлені ним факти, які мають значення для вирішення спору, не підлягають доведенню перед господарським судом незалежно від суб'єктного складу сторін даної цивільної справи. Не потребують доказування преюдиціальні факти, тобто встановлені рішенням господарського суду (іншого органу, який вирішує господарські спори) у процесі розгляду іншої справи, в якій беруть участь ті самі сторони, в тому числі і в тих випадках, коли в іншому спорі сторони мали інший процесуальний статус (наприклад, позивач у даній справі був відповідачем в іншій, а відповідач у даній справі - позивачем в іншій). Хоча фактам, встановленим іншими судовими рішеннями, крім зазначених у статті 35 ГПК, й не надано преюдиціального значення для господарських судів, але вони мають враховуватися судами у розгляді справ з урахуванням загальних правил статті 43 названого Кодексу щодо оцінки доказів.
Таким чином згідно до постанови Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 05.12.2013 у справі № 801/9515/13-а, яка набрала законної сили, зміна цільового призначення спірної земельної ділянки не відбувалась.
Згідно зі статті 20 Закону України „Про державний земельний кадастр" відомості Державного земельного кадастру є офіційними. Внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру є обов'язковим. Частиною першої статті 38 Закону України „Про державний земельний кадастр" встановлено, що відомості Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами, у тому числі в формі витягів з Державного земельного кадастру про об'єкт Державного земельного кадастру.
Таким чином, у випадку зміни цільового призначення земельної ділянки відомості про це обов'язково мають бути внесені до Державного земельного кадастру.
З огляду на зазначене вище, належним доказом цільового призначення земельної ділянки є відомості з Державного земельного кадастру.
Згідно витягу з Державного земельного кадастру № НВ- 0100549602013 від 22.11.2013 року (а.с.206-208, т. 2) земельна ділянка з кадастровим номером 0110900000:01:076:0019 за цільовим призначенням належить до земель оздоровчого призначення (для організації профілактики та лікування). Відомості щодо зміни цільового призначення вказаної земельної ділянки з земель оздоровчого призначення із кодом УКЦВЗ 1.16 на землі охорони здоров'я і соціальних послуг з кодом УКЦВЗ 1.12.5 в Державному земельному кадастрі відсутні, що підтверджує необґрунтованість позовних вимог прокурора.
Статтею 33 Закону України «Про оренди землі» передбачено, що у разі зміни межі або цільового призначення земельної ділянки поновлення договору оренди землі здійснюється у порядку одержання земельної ділянки на праві оренди.
Згідно статті 123 Земельний кодекс України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення та формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).
Оскільки, ні межі земельної ділянки, ні цільове призначення спірної земельної ділянки не змінювались то при поновленні договору оренди необхідність складання нових проектів виключається. Таким чином вимогам позовної заяви прокурора відносно необхідності розроблення проекту відведення спірної земельної ділянки є необґрунтованими.
Крім того, прокурор у позові посилається на те, що при прийнятті оскаржуваних рішень Євпаторійською міською радою допущені порушення діючого законодавства, а саме те, що Товариству з обмеженою відповідальністю «Стройсервіс» передана земельна ділянка, на яку встановлено обмеження режиму експлуатації згідно вимогам 1-ї зони санітарної охорони, для розміщення та обслуговування лікувально - оздоровчих споруд лікувального пляжу.
Відповідно до приписів статей 88, 90 Водного кодексу України з метою охорони поверхневих водних об'єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм в межах водоохоронних зон виділяються земельні ділянки під прибережні захисні смуги. У межах існуючих населених пунктів прибережна захисна смуга встановлюється з урахуванням конкретних умов, що склалися. Уздовж морів та навколо морських заток і лиманів виділяється прибережна захисна смуга шириною не менше двох кілометрів від урізу води.
Згідно статті 30 Закону України «Про курорти» округ санітарної охорони поділяється на три зони: перша зона (зона суворого режиму); друга зона (зона обмежень); третя зона (зона спостережень). Встановлення меж зон санітарної охорони здійснюється в рядку розроблення проектів землеустрою.
Статтею 31 Закону України «Про курорти» встановлено, що перша зона (зона суворого режиму) охоплює місця виходу на поверхню мінеральних вод, території, на яких розташовані родовища лікувальних грязей, мінеральні озера, лимани, вода яких використовується для лікування, пляжі, а також прибережну смугу моря і прилеглу до пляжів територію шириною не менш як 100 метрів. Забудова цієї території (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт та упорядкування об'єктів містобудування) здійснюється відповідно до законодавства, державних стандартів і норм, затвердженої містобудівної документації.
У відповідності до п. 2.1. СанПіН 4060-85 «Лікувалні пляжі. Санітарні правила пристрою, устаткування і експлуатації», лікувальний пляж - це ділянка узбережної природної чи штучної водойми (моря, озера, водосховища, річки) з прибережними водами обладнаний та придатний по санітарно-гігієнічним, геологічним та фізико - географічним показникам для проведення лікувально-профілактичних процедур та купань під контролем медичного персоналу. Згідно з п. 5.1. СанПіН 4060-85 організація та зонуванню лікувального пляжу повинні забезпечити оптимальні умови для використання природних факторів з лікувальною метою. У відповідності до діючих медичних методик для організації лікувального процесу, проведення кліматопроцедур, створення певного режиму обслуговуванні хворих на пляжі виділяються функціональні зони:
- лікувальна (солярії, аерарії та ін.);
- обслуговування, котра є продовженням лікувальної зони.
У складі зони обслуговування повинні бути передбачені пляжними службами, що забезпечують роботу пляжу (медичний пункт, кабінет лікаря- кліматотерапевта, кабінет медсестри, допоміжні та технічні приміщення, тощо). На підставі п. 6.5 СанПіН 4060-85 основним приміщенням пляжу функціонального призначення є пляжний павільйон.
Згідно з п. 7.2. зазначених санітарних правил «Положенням про курорти» лікувальний пляж, знаходиться в першій зоні санітарної охорони курорту. На території пляжу забороняється постійне і тимчасове проживання громадян, будівництва об'єктів, здійснення земляних та інших робіт, не пов'язаних з його експлуатацією.
Згідно з п. 5.28. ДБН 360-92 «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень» (затвердженого наказом Держкоммістобудування, від 17.04.1992, № 44) у приморських курортах підлягає охороні зона суворого режиму (перша зона санохорони), включаючи прибережну смугу моря, пляжі і територію, що прилягає до пляжів, завширшки не менше 100 м, яка повинна використовуватися переважно для організації зелених насаджень загального користування, набережних, бульварів, скверів, кліматолікувальних споруд, спортивних і дитячих майданчиків.
Примітка. У вказаній зоні курортних міст і селищ, що склалися, допускається збереження існуючих капітальних споруд житлово-цивільного призначення за умови забезпечення санітарно-гігієнічних умов їх експлуатації.
З урахуванням вищевикладеного, слід зазначити про необґрунтованість тверджень прокурора з огляду на наступне. Євпаторійською міською радою була надана в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «Стройсервіс» земельна ділянка по вул. Революції, 7, м. Євапаторії, для розміщення та обслуговування лікувально-оздоровчих споруд лікувального пляжу та будівництва клімато - лікувального павільйону. Відповідно з п. 5.28. ДБН 360-92 «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень», вищезазначені споруди знаходяться у першій зоні санітарної охорони включаючи прибережну смугу. Отже, Євпаторійською міською радою прийнятті оскаржувані рішення з вимогами діючого законодавства.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень (частина 1 статті 33 Господарського процесуального кодексу України).
На підставі зазначеного, суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог прокурора м. Євпаторії про визнання недійсним рішення Євпаторійської міської ради № 539/104 від 29.12.2008 «Про внесення змін та доповнень в рішення міської ради № 5-13/45 від 23.02.2007» та визнання недійсним рішення Євпаторійської міської ради № 6-22/33 від 23.03.2012 «Про поновлення строком на 5 (п'ять) років договору оренди земельної ділянки з Товариством з обмеженою відповідальність «Стройсервіс» для розміщення і обслуговування лікувально - оздоровчих споруд лікувального пляжу і будівництва клімато - лікувального павільйону за адресою: м. Євпаторія, вул. Революції,7 ».
Враховуючи те, що суд відмовив у задоволенні позовних вимог про визнання недійсним рішення Євпаторійської міської ради, не підлягають задоволенню і похідні вимоги від первісно заявлених вимог про визнання недійсним додаткової угоду до договору оренди земельної ділянки від 15.05.2007 №1158 від 01.07.2010 та визнання недійсним договору про внесення змін «до договору оренди земельної ділянки від 15 травня 2007 реєстраційний № 1158» від 10 квітня 2012 року, реєстраційний номер 011090004001212 та зобов'язання Товариство з обмеженою відповідальністю «Стройсервіс» (97408 Автономна Республіка Крим, м. Євпаторія, вул. Лінійна, буд.6, ідентифікаційний код 23448269) повернути земельну ділянку територіальній громаді міста в особі Євпаторійської міської ради (97407, Автономна Республіка Крим, м. Євпаторія, пр. Леніна, 2, ідентифікаційний код 02904148) загальною площею 1,2491 га кадастровий номер:0110900000:01:076:0019, вартістю 2674187,49 грн., що розташована за адресою: Автономна Республіка Крим, м. Євпаторія, вул. Революції, 7 за актом прийому-передачі.
Під час розгляду справи представником Товариства з обмеженою відповідальністю "Стройсервіс" було заявлено клопотання про застосування строку позовної давності. Дана заява мотивована тим, що у 2008 році прокурором міста Євпаторії проводилась планова перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю "Стройсервіс" у тому числі і договорів оренди земельної ділянки, таким чином прокуратурі, ще у 2008 було відомо про той факт, що відповідач орендує спірну земельну ділянку, у зв'язку з чим просив суд відмовити у задоволенні позовної заяви прокурора м. Євпаторії.
Відповідно до ст. 256 Цивільного кодексу України позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або -інтересу.
Пунктами 3, 4 статті 267 Цивільного кодексу України визначено, що позовна давність застосовується судом лише за заявою сторони у спорі, зробленою до винесення ним рішення. Сплив позовної давності, про застосування якої заявлено стороною у спорі, є підставою для відмови у позові.
Згідно з абзацу 3 пункту 1 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 29.05.2013 № 10 «Про деякі питання практики застосування позовної давності у вирішенні господарських спорів» необхідно мати на увазі, що, оскільки закон (пункт 10 частини другої статті 16, стаття 21 ЦК України, абзац третій частини другої статті 20 ГК країни) визначає визнання недійсними актів державних та інших органів, що суперечать законодавству і порушують права та законні інтереси осіб, як спосіб захисту цивільних прав, то до позовних заяв юридичних осіб і зазначених громадян про визнання недійсними таких актів застосовується загальна позовна давність (з урахуванням, водночас, викладеного в підпункті 3 пункту 5 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення порядку здійснення судочинства" від 20.12.2011 № 4176-VI).
У свою чергу пунктом 5 Прикінцевих та перехідних положень вказаного Закону встановлено, що протягом трьох років з дня набрання чинності цим Законом особа має право звернутися до суду з позовом, зокрема, про визнання незаконним правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, яким порушено право власності або інше речове право особи.
Таким чином відповідно до вимог пункту 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення порядку здійснення судочинства» від 20.12.2011 позовна давність не поширюється на вимоги прокурора про визнання недійсними рішення Євпаторійської міської ради №5-39/104 від 29.12.2008 та рішення №6-22/33 від 23.03.2012.
Отже, заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Стройсервіс" про застосування строків позовної давності задоволенню не підлягає.
Вступна і резолютивна частини рішення оголошені в судовому засіданні 06.02.2014.
Повне рішення складено 11.02.2014.
Керуючись статтями 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України, суд
В И Р І Ш И В :
У задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.
Головуючий суддя С.А. Чумаченко
Суддя М.М. Іллічов
Суддя О.І. Башилашвілі
Розсилка простою кореспонденцією :
1. Прокуратура м. Євпаторії, вул. Гоголя, 5/8, м. Євпаторія, Автономна Республіка Крим, 97400.
2. Товариство з обмеженою відповідальністю "Стройсервіс", вул. Лінійна, 6, м. Євпаторія, 97408.
3. Прокуратура Автономної Республіки Крим, вул. Севастопольська, 21, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95000.
4. Прокуратура м. Сімферополя , вул. Севастопольська, 11, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95000.
5. Євпаторійська міська рада, пр. Леніна, 2, м. Євпаторія, Автономна Республіка Крим, 97407.
Розсилка рекомендованою кореспонденцією з повідомленням:
6. Міськрайонне управління Держземагенства у мм. Євпаторії, Саках і Сакському районі , проспект вул. Леніна 6, м. Саки, Автономна Республіки Крим, Україна, 96500.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2014 |
Оприлюднено | 12.02.2014 |
Номер документу | 37093759 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
С.А. Чумаченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні