Постанова
від 05.02.2014 по справі п/805/67/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 лютого 2014 р. Справа №П/805/67/14

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 13 год. 13 хв.

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Лазарєва В.В.,

за участю секретаря судового засідання Кан О.А.,

представника позивача Закаблучного В.В.,

представника відповідача Ошовської О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Донецьку адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю «Комунальник» до Управління Пенсійного фонду України в місті Костянтинівці та Костянтинівському районі Донецької області про визнання дій незаконними, зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Комунальник» звернулося до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Управління Пенсійного фонду України в місті Костянтинівці та Костянтинівському районі Донецької області про визнання дій незаконними, зобов'язання вчинити певні дії.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що працівники підприємства ОСОБА_3 та ОСОБА_4 досягли передбаченого статтею 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення» пенсійного віку у жовтні 2013 та у листопаді 2012 року відповідно.

Статтею 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» встановлено, що особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років та наявності страхового стажу не менше 15 років. До досягнення віку, встановленого абзацом першим цієї статті, право на пенсію за віком мають жінки 1961 року народження і старші після досягнення ними відповідного віку віку.

Ця редакція статті 26 набула чинності з 01.11.2011 року, та розповсюджується на пенсіонерів які виходять на пенсію після 01.11.2011 року, в підприємства відсутній обов'язок для відшкодування пенсій по пенсіонерам, які вийшли на пенсію до набуття чинності цим законом, та досягли 55 років.

У зв'язку з чим позивач звернувся до суду із даним позовом в якому просить визнати протиправними дії відповідача з включення до розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій ОСОБА_3 та ОСОБА_4 та зобов'язати відповідача виключити вказаних пенсіонерів із відповідних розрахунків.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечувала проти позову ТОВ «Комунальник» в обґрунтування чого зазначила, що у зв'язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо добровільної сплати єдиного внеску» (№ 184-VІІ від 04.04.2013 р.), жінкам, яким виповнюється пенсійний вік, передбачений ст.26 Закону України №1058 після вступу в дію змін, поновлюється відшкодування з датою початку терміну поновленні з 28.04.2013 р. до дати досягнення пенсійного віку за новим Законом.

Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення проти нього, дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Комунальник» зареєстровано виконавчим комітетом Костянтинівської міської ради 10.05.1993 року, є юридичною особою та включено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, ідентифікаційний код 20332632 (а.с. 5).

Відповідач - управління Пенсійного фонду України в місті Костянтинівці та Костянтинівському районі Донецької області, є органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього п. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 384/2011.

Управлінням Пенсійного фонду України в місті Костянтинівці та Костянтинівському районі Донецької області було включено до розрахунків за листопад-грудень 2013 року суми витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_3.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

З 1 січня 2004 року набрав чинності Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 9 липня 2003 року № 1058- IV, який відповідно до його преамбули визначає принципи, засади і механізм функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій.

Пунктом 2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-IV встановлено, що підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.

Відповідно до абз. 4 п.1 ст. 2 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» від 26.06.1997 р. № 400/97, об'єктом оподаткування для платників збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б» - «з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.1991 року № 1788- ХІІ до досягнення робітниками пенсійного віку, передбаченого ст.12 Закону України «Про пенсійне забезпечення».

Абзац 1 п.6.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками і застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003р. № 21-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 16.01.04р. під № 64/8663 (далі Інструкція № 21-1), зазначено розмір відшкодування платниками страхових внесків витрат Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону № 1058 (пенсій, призначених особам, які були зайняті на роботах з шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України), який складає 100% фактичних видатків Пенсійного фонду на виплату та доставку таких пенсій.

Порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, встановлений розділом 6 Інструкції № 21-1, відповідно до якого, органи Пенсійного фонду України щорічно до 20-го числа січня місяця поточного року надсилають відповідному платнику повідомлення про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених на пільгових умовах.

Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо добровільної сплати єдиного внеску» № 184-VII від 04.04.2013 року, який набув чинності 28.04.2013 року, внесені зміни в абз. 4 п. 1 ст. 2 Закону № 400/97 (далі - Закон № 184).

Відповідно до абз. 4 п. 1 ст. 2 Закону № 400/97 в редакції Закону № 184 для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Згідно із ч. 1 ст. 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення 60-річного віку та наявності страхового стажу не менше 15 років.

До досягнення віку, встановленого абзацом першим цієї статті, право на пенсію за віком мають жінки 1961 року народження і старші після досягнення ними віку, передбаченого цією статтею.

Аналіз наведених положень чинного законодавства дає підстави для висновку про те, що починаючи з 28.04.2013 року підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій до набуття відповідними особами права на пенсію за віком відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-IV.

Таким чином, право на призначення пенсії за віком у ОСОБА_4 настає 25.05.2014 року, у ОСОБА_3 22.04.2016 року, на даний час вони отримують пенсію на пільгових умовах за списком № 2 відповідно до пункту «б» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», у зв'язку з чим позивач зобов'язаний відшкодовувати витрати на виплату та доставку пільгових пенсій до досягнення зазначеними особами пенсійного віку, що передбачений ст. 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

У відповідності до ст.ст. 71, 86 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Згідно ч. 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Приймаючи до уваги вищенаведене, суд вважає дії Пенсійного фонду щодо включення до розрахунків за листопад-грудень 2013 року суми витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених ОСОБА_3 та ОСОБА_4 такими, що відповідають вимогам чинного законодавства, а відтак позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Комунальник» до Управління Пенсійного фонду України в місті Костянтинівці та Костянтинівському районі Донецької області про визнання дій незаконними, зобов'язання вчинити певні дії, є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 17-20, 51, 69, 70-72, 86, 94, 112, 121, 136, 158-164, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволені позову товариства з обмеженою відповідальністю «Комунальник» до Управління Пенсійного фонду України в місті Костянтинівці та Костянтинівському районі Донецької області про визнання дій незаконними, зобов'язання вчинити певні дії, - відмовити у повному обсязі.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини 05 лютого 2014 року.

Постанова виготовлена у повному обсязі 10 лютого 2014 року.

Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 КАС України, і може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд у порядку, визначеному статтею 186 КАС України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Лазарєв В.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.02.2014
Оприлюднено13.02.2014
Номер документу37119307
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/805/67/14

Ухвала від 27.02.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 16.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Амєлін С.Є.

Ухвала від 12.03.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 27.02.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Постанова від 05.02.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

Ухвала від 23.01.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

Постанова від 05.02.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

Ухвала від 09.01.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні