Постанова
від 11.02.2014 по справі 820/13109/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

11 лютого 2014 р. № 820/13109/13-а

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Зінченка А.В.

При секретарі - Алавердян Е.А.

За участі сторін:

представника позивача - Тарасенко О.М.

представника відповідача - Голяк С.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «НПП УКРЕНЕРГОСТРОЙ» до державної податкової інспекції у Московському районі міста Харкова Головного Управління Міндоходів у Харківській області про скасування наказу, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «НПП УКРЕНЕРГОСТРОЙ», звернувся до суду з позовом до державної податкової інспекції у Московському районі міста Харкова Головного Управління Міндоходів у Харківській області, в якому просить суд скасувати наказ від 11.12.2013 р. №579 начальника Московської державної податкової інспекції м.Харкова Головного управління мін доходів у Харківській області М.О.Крутікова про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «НПП «Укренергострой».

Свій позов позивач обґрунтував тим 12.12.2013 року ТОВ «НПП «Укренергострой» було вручено наказ від 11.12.2013 року №579 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки підприємства». Як вбачається з наказу, перевірка призначена у зв'язку зі здійсненням контролю за додержанням вимог податкового та іншого законодавства та на підставі п.п. 78.1.1. п.п. 78.1.11. ст. 78 Податкового кодексу України.

Вважають дії контролюючого органу такими, що порушують законні права підприємства виходячи з наступного.

На адресу ТОВ «НПП «Укренергострой» (код 33677118) 23.10.2013 р. відповідачем надіслано письмовий запит від 22.10.2013р. за № 3046/10/20-34-22-01-16 та 08.11.2013 року надіслано запит від 01.11.2013 року № 338/10/20-34-22-01-16 про надання інформації та її документального підтвердження з посиланням на положення п.п. 20.1.6 ст. 20, п. 73.3. та п. 73.2.4 ст. 73 Податкового кодексу України та ч.2 п.14 «Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом» затвердженого Постановою КМУ від 27 грудня 2010 р. № 1245 стосовно взаємовідносин з ТОВ «Дімалс ЛТД» за червень та серпень 2013року, з ТОВ «Будспецкомплекс» за листопад 2012 року та з ТОВ «Техноспецальянс» за березень 2013 року.

В листі-відповіді №11/12-1 від « 11» грудня 2013 року позивач повідомив, що на підставі наказу ДПІ у Московському районі м. Харкова №892 від 25.06.2013 р. була проведена документальна планова виїзна перевірка ТОВ «НПП «Укренергострой» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2010 р. по 31.12.2012р. За результатами перевірки складено акт від 02.08.2013 р. № 120/2202/33677118, висновки якого на даний час є предметом адміністративного оскарження.

Таким чином, інформація стосовно правовідносин між ТОВ «НПП «УКРЕНЕРГОСТРОЙ» та ТОВ «Дімалс ЛТД», ТОВ «Будспецкомплекс» та ТОВ «Техноспецальянс» ї її документальне підтвердження були отримані відповідачем під час планової документальної перевірки діяльності позивача; перевіряючим були надані під час перевірки оригінали первинних документів, а висновки акту знаходяться в базі даних податкового органу.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі, просив суд їх задовольнити в повному обсязі.

В судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечував, зазначив, що дії ДПІ відповідають вимогам діючого законодавства, а тому в задоволенні позову слід відмовити.

Суд заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, встановив наступні обставини справи.

Товариство з обмеженою відповідальністю «НПП УКРЕНЕРГОСТРОЙ» взято на податковий облік і станом на даний час перебуває на обліку в державній податковій інспекції у Московському районі міста Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області.

ДПІ у Московському районі м.Харкова було отримано від ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів м.Києва Акт 24.09.2013р. №1265/26-55-22-07/379555046 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Дімалс ЛТД» (код за ЄДРПОУ 37955046) щодо підтвердження господарських відносин із платником податків за період лютий, березень,червень - серпень 2013 року.

ДПІ у Московському районі м.Харкова було отримано від ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів м.Києва Акт 28.08.2013р. №923/26-55-22-01/38387550 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Будспецкомплекс» (код за ЄДРПОУ 38387550) щодо підтвердження господарських відносин із платником податків за жовтень, листопад, грудень 2012 року.

ДПІ у Московському районі м. Харкова було отримано від ДПІ у Київському районі м.Харкова Харківської області ДПС Акт 31.05.2013р. №357/22.5-07/38381909 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Техноспецальянс» (код за ЄДРПОУ 38381909) щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків за березень 2013 року.

На адресу ТОВ «НПП «Укренергострой» (код 33677118) 23.10.2013 р. відповідачем у зв'язку з існуванням розбіжностей показників надіслано письмовий запит від 22.10.2013р. за № 3046/10/20-34-22-01-16 та 08.11.2013 року надіслано запит від 01.11.2013 року № 338/10/20-34-22-01-16 про надання інформації та її документального підтвердження з посиланням на положення п.п. 20.1.6 ст. 20, п. 73.3. та п. 73.2.4 ст. 73 Податкового кодексу України та ч.2 п.14 «Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом» затвердженого Постановою КМУ від 27 грудня 2010 р. № 1245 стосовно взаємовідносин з ТОВ «Дімалс ЛТД» за червень та серпень 2013року, з ТОВ «Будспецкомплекс» за листопад 2012 року та з ТОВ «Техноспецальянс» за березень 2013 року.

На запит ДПІ підприємство не надало інформації та документів, які запитувались, у зв'язку з чим відповідачем винесено наказ від 11.12.2013 року №579 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки підприємства». Як вбачається з наказу, перевірка призначена у зв'язку зі здійсненням контролю за додержанням вимог податкового та іншого законодавства та на підставі п.п. 78.1.1. п.п. 78.1.11. ст. 78 Податкового кодексу України.

В листі-відповіді №11/12-1 від « 11» грудня 2013 року позивач повідомив, що на підставі наказу ДПІ у Московському районі м. Харкова №892 від 25.06.2013 р. була проведена документальна планова виїзна перевірка ТОВ «НПП «Укренергострой» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2010 р. по 31.12.2012р. За результатами перевірки складено акт від 02.08.2013 р. № 120/2202/33677118, висновки якого на даний час є предметом адміністративного оскарження.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Податкова інспекція є органом державної влади і відповідно її діяльність має підпорядковуватись вимогам наведеної норми Конституції України та вимогам Податкового кодексу України. Право податкової інспекції на проведення перевірки підлягає законодавчим обмеженням та реалізується з дотриманням порядку, встановленого законом.

Дії суб'єкта владних повноважень є такими що порушують права і свободи особи в тому разі, які вони, по-перше, вчинені з перевищенням визначених законом повноважень, та, по-друге, є юридично значимими, тобто мають безпосередній вплив та стан суб'єктивних прав та обов'язків особи.

Суд вказує, що статтею 72 визначено перелік заходів із збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання органами державної податкової служби покладених на них функцій та завдань.

Для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності державної податкової служби використовується інформація, що надійшла: від платників податків та податкових агентів; від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та Національного банку України; від банків, інших фінансових установ - інформація про наявність та рух коштів на рахунках платника податків; від органів влади інших держав, міжнародних організацій або нерезидентів; від підрозділів податкової служби та митних органів - за результатами податкового контролю; для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності також використовується інша інформація, оприлюднена як така, що підлягає оприлюдненню відповідно до законодавства та/або добровільно чи за запитом надана органу державної податкової служби в установленому законом порядку.

А згідно ст. 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Пункт 79.2. ст.79 вказаного Кодексу визначає, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом.

А відповідно до п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Отже, на підставі того, що на письмовий запит ДПІ Товариства з обмеженою відповідальністю «НПП УКРЕНЕРГОСТРОЙ» не було надано пояснень та їх документального підтвердження, що є порушенням п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, було правомірно винесено Наказ від 11.12.2013 року №579 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «НПП «Укренергострой», а тому підстави для його скасування відсутні.

Суд вказує, що відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Таким чином судом в судовому засіданні не встановлено жодних порушень прав позивача під час вчинення відповідачем вищезазначених дій.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2-4, 9, 11, 69-71, 94, 128, 159, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «НПП УКРЕНЕРГОСТРОЙ» до державної податкової інспекції у Московському районі міста Харкова Головного Управління Міндоходів у Харківській області про скасування наказу - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги.

Постанова в повному обсязі виготовлена 13 лютого 2013 року.

Суддя А.В. Зінченко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2014
Оприлюднено14.02.2014
Номер документу37125839
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/13109/13-а

Ухвала від 02.04.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Постанова від 11.02.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 19.12.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні