cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
09 січня 2014 р. Сімферополь Справа №801/9879/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Петренко В.В., за участю секретаря Коваленко Х.С., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до Дочірнього підприємства "Сі Ен Жі Ес Інженірінг"
про стягнення,
за участю представників сторін:
від позивача - не з'явився;
від відповідача - не з'явився.
Суть спору: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Дочірнього підприємства "Сі Ен Жі Ес Інженірінг" про стягнення пені у розмірі 46064,55грн. за несвоєчасну сплату адміністративно-господарської санкції за 2006 рік.
Позивач явку свого представник у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.28), надав клопотання про розгляд справи без участі представника (а.с.30).
Відповідач явку свого представник у судове засідання не забезпечив, про день, час, місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення(а.с.29), клопотань не надав, про поважність причин неприбуття у судове засідання суду не повідомив.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Статтею 43 Конституції України визначено, що держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю і гарантує рівні можливості для його реалізації. Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991р. №875 зі змінами та доповненнями (далі Закон), передбачені гарантії для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами.
Пунктом 1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002 N1434, встановлено, що Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці та соціальної політики і підпорядковується йому.
Згідно з пунктом 9 зазначеного Положення для реалізації покладених на Фонд завдань за погодженням з Мінпраці утворюються територіальні відділення Фонду в межах граничної чисельності його працівників.
Основним завданням Фонду, відповідно до пункту 3 цього Положення є, зокрема контроль за виконанням роботодавцями нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого Законом. Фонд також відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за сплатою роботодавцями адміністративно-господарських санкцій і пені (підпункт 3 пункту 4 зазначеного Положення).
Згідно ст.19 Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Згідно з ч.1 ст.20 Закону роботодавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі чи організації, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним.
Відповідно до ст. 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, в яких беруть участь ті самі особи, або особи, щодо якої встановлено ці обставини.
Згідно ст. 255 КАС України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 22 лютого 2010р. у справі №2а-7463/09/0/0170, яка залишена без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 16.11.2010р., встановлено, що норматив, щодо працевлаштування інвалідів, відповідно до вимог ст. 19 Закону становить 7 осіб, а сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу по працевлаштуванню інвалідів відповідно до ч.1 ст.20 Закону та п.3.7 Інструкції становить 99736,00грн. Таким чином, відповідач повинен перерахувати до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів 99736,00грн. адміністративно-господарських санкцій за сім робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів і не зайняті ними.
Враховуючи вищенаведене, постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 22 лютого 2010р. у справі №2а-7463/09/0/0170 стягнуто з Дочірнього підприємства "Сі Ен Жі Ес Інженерінг" на користь Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції у сумі 99 736,00 грн.
Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07р. №70 адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцями самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 Закону.
Пунктом 2.2 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України №223 від 15.05.2007 року (далі Порядок) визначено, що пеня - це штрафна санкція, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно сплаченої адміністративно-господарської санкції, передбаченої Законом за кожний календарний день прострочення виконання зобов'язання.
Відповідно до абз.2, 3 ст.20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).
Пунктом 3.1 Порядку також передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річної облікової ставки Національного банку України за кожен календарний день прострочення (наведених у постановах Правління Національного банку України), що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Нарахування пені як роботодавцем, так і органом контролю здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій по день сплати включно (тобто з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу) (п. 3.4 Порядку).
Суми штрафних санкцій перераховуються підприємствами в дохід державного бюджету на рахунки органів Державного казначейства, а у разі несплати в установлений термін, відділення Фонду соціального захисту інвалідів вживають заходів щодо їх стягнення у судовому порядку.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем адміністративно-господарські санкції в розмірі 99736,00 грн. у повному обсязі сплачені 12.08.2013р. (а.с.9).
Отже, враховуючи кількість днів прострочки - 2309 за період з 18.04.2007р. по 12.08.2013р., сума пені, яка нарахована позивачем складає 46064,55 грн.
Суд вважає неспроможним посилання відповідача на пропуск позивачем строку для звернення до суду з цим позовом тому, що право на нарахування пені у позивача виникло з моменту сплати відповідачем відповідних сум, тобто у період з 18.04.2007р. по 12.08.2013р.
Судом встановлено, що позивачем на адресу відповідача направлялись повідомлення №04-4/2683 від 14.08.2013 року про необхідність перерахування в дохід державного бюджету суму пені в розмірі 46064,55 грн. (а.с.11-13).
У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано суду доказів сплати пені в сумі 46064,55грн., або доказів наявності помилки в розрахунку суми пені, нарахованої позивачем.
При цьому суд вважає неспроможним посилання відповідача на відсутність коштів на сплату пені, як на підставу для відмови у позові, тому, що брак коштів, пов'язаний з фінансуванням відповідача з державного бюджету, не є безумовною підставою для звільнення відповідача від сплати пені, нарахованої у зв'язку із порушенням термінів сплати адміністративно-господарських санкцій.
При таких обставинах, вимоги Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів підлягають задоволенню у повному обсязі, тому що не суперечать чинному законодавству та підтверджуються матеріалами справи.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Дочірнього підприємства "Сі Ен Жі Ес Інженірінг" (код ЄДРПОУ 20755545) пеню за несвоєчасну сплату адміністративно-господарської санкції за 2006 рік у розмірі 46064,55 грн. (сорок шість тисяч шістдесят чотири гривні 55 копійок) до Держбюджету м. Сімферополь, 50070000, Головне управління Державної казначейської служби України в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 38040558, р/р 31215230700002, призначення платежу *; ЄДРПОУ платника; 50070000; 01; пеня за 2006 рік.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя підпис В.В.Петренко
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2014 |
Оприлюднено | 13.02.2014 |
Номер документу | 37131242 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні