cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
про зупинення провадження у справі
"10" лютого 2014 р.Справа № 916/2415/13
Господарський суд Одеської області у складі:
головуючого судді В.С. Петрова
суддів Ю.М.Щавинської
Н.О. Горячук
при секретарі Л.Е. Кришиневській
за участю представників:
від прокуратури - Доброжан Н.І.,
від позивача - не з'явився,
від відповідача - Козак Ф.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Заступника Ізмаїльського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Ізмаїльської міської ради до Підприємства зовнішнього освітлення „Міськсвітло" у формі товариства з обмеженою відповідальністю про внесення змін до договору оренди земельної ділянки та за зустрічним позовом Підприємства зовнішнього освітлення „Міськсвітло" у формі товариства з обмеженою відповідальністю до Ізмаїльської міської ради про визнання недійсним пункту 14 договору оренди земельної ділянки та внесення змін до вказаного договору, -
ВСТАНОВИВ:
Заступник Ізмаїльського міжрайонного прокурора звернувся до господарського суду Одеської області з позовною заявою в інтересах держави в особі Ізмаїльської міської ради до ТОВ „Міськсвітло" про внесення змін до договору від 23.02.2005 р. щодо оренди земельної ділянки площею 0,4353 га, що знаходиться у м. Ізмаїл по пр. Леніна, 25 (зареєстрованого в Одеській регіональній філії ДП „Центр державного земельного кадастру", про що вчинено у державному реєстрі земель запис від 21.07.2005 р. за № 04045070006), в частині щодо розміру орендної плати. Позовні вимоги обґрунтовані наступним.
23.02.2005 р. на підставі рішення Ізмаїльської міської ради № 886-ІV від 24.01.2005 р. між Ізмаїльською міською радою та ТОВ „Міськсвітло" був укладений договір оренди земельної ділянки площею 0,4353 га, яка знаходиться у м. Ізмаїл по пр. Леніна, 25 (договір зареєстрований в Одеській регіональній філії Державного підприємства „Центр державного земельного кадастру", про що у Державному реєстрі землі вчинено запис 21.07.2005 р. за № 040450700066).
Згідно п. 8 зазначеного договору, за користування земельною ділянкою орендар сплачує орендодавцю орендну плату у розмірі - 1,25% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки за рік із щорічним збільшенням на 0,05%.
Проте, як вказує прокурор, розмір орендної плати, встановлений в договорі оренди земельної ділянки від 23.02.2005 р., є меншим, ніж передбачено чинним законодавством.
При цьому прокурор посилається на положення п.п. 288.5.1. п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України, за яким розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою:
- для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом;
- для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом.
Також згідно ст. 274.1 Податкового кодексу України ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у ст.ст. 272, 273, 276 цього Кодексу.
Наразі прокурор зазначає, що 31.01.2013 року Ізмаїльською міською радою було прийняте рішення № 2796-VІ „Про встановлення розміру орендної плати для суб'єктів господарської діяльності, з якими укладено договори оренди землі, розмір орендної плати за якими менший трьох відсотків від нормативної грошової оцінки землі", згідно якого встановлено орендну плату в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки землі для суб'єктів господарювання, з якими Ізмаїльською міською радою укладено договори оренди землі, розмір орендної плати за якими менший 3% від нормативної грошової оцінки землі.
Рішенням Ізмаїльської міської ради від 06.06.2012 р. № 2141-VI була затверджена нормативна грошова оцінка земель міста Ізмаїл Одеської області, яка відповідно до п. 6 цього рішення вводиться в дію з 01.01.2013 р. Так, за ствердженням прокурора, на теперішній час грошова оцінка земельної ділянки становить 3 283 163,00 грн.
Так, прокурор вказує, що нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у випадках, встановлених договором або законом.
Таким чином, на думку прокурора, у договір від 23.02.2005 р. оренди земельної ділянки по пр. Леніна, 25, підлягають внесенню зміни в частині розміру орендної плати.
Крім того, прокурор вказує, що 03.07.2013 р. від КП „ІМБТІ" був отриманий лист № 828, відповідно до якого ТОВ „Міськсвітло" є власником нерухомого майна за адресою орендованої земельної ділянки по пр. Леніна, 25.
Так, Ізмаїльською міською радою 23.05.2013 р. відповідачу - ТОВ „Міськсвітло" була направлена пропозиція про укладення угоди про внесення змін до договору оренди земельної ділянки. Однак, відповідь на пропозицію від ТОВ „Міськсвітло" отримана не була, що стало підставою для звернення заступника Ізмаїльського міжрайонного прокурора до господарського суду Одеської області із заявленим позовом в інтересах Ізмаїльської міської ради з метою вирішення вищезазначеного спору. При цьому прокурор вказує на те, що відмова відповідача від внесення змін до договору оренди в частині розміру орендної плати землі завдає шкоди комунальній власності територіальної громади м. Ізмаїл, власником та розпорядником якої є Ізмаїльська міська рада.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 11.09.2013 р. позовну заяву Заступника Ізмаїльського міжрайонного прокурора прийнято до розгляду та порушено провадження у справі № 916/2415/13, при цьому розгляд справи призначено в засіданні суду.
16.10.2013 р. до господарського суду Одеської області прокурором були подані уточнення до позову, згідно яких прокурор просить суд внести зміни до спірного договору оренди земельної ділянки від 23.02.2005 р. шляхом викладення пунктів 4, 8, 10 в наступних редакціях:
- п. 4 - „Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на момент підписання цієї угоди складає 3283163,00 грн.";
- п. 8 - „За користування земельною ділянкою „орендар" сплачує „орендодавцю" орендну плату в розмірі - 3% від нормативної грошової оцінки в рік. ПДВ оплачується „орендарем" у відповідності з чинним законодавством України";
- п. 10 - „Всі розрахунки за договором оренди земельної ділянки здійснюються в грошовій формі (безготівковій) шляхом перерахування орендарем суми орендної плати на розрахунковий рахунок бюджету м. Ізмаїл".
Так, з огляду на особливу складність спору, ухвалою господарського суду Одеської області від 15.11.2013 р. справу № 916/2415/13 призначено до колегіального розгляду у складі трьох суддів.
На підставі заяви судді Петрова В.С. розпорядженням голови суду від 18.11.2013 р. визначено наступний склад колегії суддів при колегіальному розгляді справи № 916/2415/13, а саме: головуючий суддя - Петров В.С., судді - Щавинська Ю.М. і Оборотова О.Ю.
Так, ухвалою господарського суду Одеської області від 18.11.2013 р. справу № 916/2415/13 прийнято до провадження колегією суддів господарського суду Одеської області у складі: головуючого судді - Петрова В.С., суддів - Щавинської Ю.М. і Оборотової О.Ю. та розгляд справи призначено в засіданні суду.
Згідно розпорядження голови господарського суду Одеської області від 06.12.2013 року, у зв'язку з знаходженням судді господарського суду Одеської області Петрова В.С. на лікарняному з 04.12.2013 р., справу № 916/2415/13 передано на розгляд колегії суддів у складі: головуючий суддя - Горячук Н.О., судді - Щавинська Ю.М. і Оборотова О.Ю.
Так, ухвалою господарського суду Одеської області від 06.12.2013 р. справу № 916/2415/13 прийнято до провадження колегією суддів господарського суду Одеської області у складі: головуючого судді - Горячук Н.О., суддів - Щавинської Ю.М. і Оборотової О.Ю. та розгляд справи призначено в засіданні суду на 17.12.2013 р.
Згідно розпорядження голови господарського суду Одеської області від 09.12.2013 року у зв'язку із виходом судді господарського суду Одеської області Петрова В.С. з лікарняного, справу № 916/2415/13 передано на розгляд колегії суддів у складі: головуючий суддя - Петров В.С., судді - Щавинська Ю.М. і Оборотова О.Ю.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 09.12.2013 р. справу № 916/2415/13 прийнято до провадження колегією суддів господарського суду Одеської області у складі: головуючого судді - Петрова В.С., суддів - Щавинської Ю.М. і Оборотової О.Ю. та розгляд справи призначено в засіданні суду.
04.02.2014 р. Підприємством зовнішнього освітлення „Міськсвітло" у формі товариства з обмеженою відповідальністю було подано до господарського суду Одеської області зустрічну позовну заяву до Ізмаїльської міської ради про визнання недійсним п. 14 договору оренди земельної ділянки від 23.02.2005 р. стосовно цільового призначення земельної ділянки та внесення змін до вказаного договору шляхом зазначення повної назви орендаря - „Підприємство зовнішнього освітлення „Міськсвітло" у формі Товариства з обмеженою відповідальністю" та викладення пунктів 4, 8, 10, 14 договору у наступних редакціях:
- п. 4 - „Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на дату винесення рішення суду складає 919 310,00 грн.";
- п. 8 - „За користування земельною ділянкою орендар сплачує орендодавцю орендну плату в розмірі - 3% від нормативної грошової оцінки в рік. ПДВ оплачується орендарем у відповідності з чинним законодавством України";
- п. 10 - „Всі розрахунки за договором оренди земельної ділянки здійснюються в грошовій формі (безготівковій) шляхом перерахування орендарем суми орендної плати на розрахунковий рахунок бюджет м. Ізмаїл";
- п. 14 - „Цільове призначення земельної ділянки - землі громадського призначення".
Так, у зустрічному позові ТОВ „Міськсвітло" визнає частково заявлений прокурором позов, за виключенням запропонованої редакції п. 4 договору оренди - „Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на момент підписання цієї угоди складає 3283163,00 грн." та вважає, що вказаний пункт договору повинен бути викладений в такій редакції: „Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на момент підписання цієї угоди складає 919 310,00 грн.". Також у зустрічному позові ТОВ „Міськсвітло" заявляє додаткову вимогу про визнання діючого п. 14 договору оренди землі недійсним та викладення нового п. 14 договору оренди землі в наступній редакції: „Цільове призначення земельної ділянки - землі громадського призначення", замість помилково вказаної в п. 14 договору - „землі іншої комерційної діяльності" та про внесення в текст договору оренди повної назви орендаря.
Свої зустрічні вимоги ТОВ „Міськсвітло" обґрунтовує наступним. Так, договір оренди земельної ділянки від 23.02.2005 р. укладено на підставі рішення 21 сесії IV кликання Ізмаїльської міської ради за № 886-IV від 24.01.2005 р., в п. 3 цього якого зазначено: „Надати в довгострокову оренду строком на 49 років підприємству зовнішнього освітлення „Міськсвітло" земельну ділянку площею 0,4353 га забудованих земель (земель житлового і громадської забудови) для експлуатації кінотеатру по пр. Леніна, 25". Отже, на думку ТОВ, у вказаному рішенні однозначно і правильно вказане цільове призначення переданої в оренду земельної ділянки - для експлуатації кінотеатру (із земель житлової і громадської забудови). В п. 13 договору оренди земельної ділянки від 23.02.2005 р. також вказано, що земельна ділянка передається в оренду для експлуатації кінотеатру.
Проте, ТОВ „Міськсвітло" вважає, що всупереч рішенню сесії і п. 13 договору оренди та нормативним документам класифікації видів цільового призначення земель, в п. 14 договору оренди землі вказано цільове призначення земельної ділянки як „землі іншої комерційної діяльності".
Як зазначає позивач, згідно з п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" вирішення відповідно до закону питань земельних відносин є виключною компетенцією пленарних засідань сільських, селевих, міських рад, тому вказане в рішенні 21 сесії IV скликання Ізмаїльської міської ради за № 886-IV від 24.01.2005 р. цільове призначення, переданої в оренду земельної ділянки із земель житлової та громадської забудови для експлуатації кінотеатру, є обов'язковою і істотною умовою договору оренди земельної ділянки від 23.02.2005 р. Таким чином, зазначене в п. 14 договору оренди земельної ділянки від 23.02.2005 р. цільове призначення земельної ділянки як „землі іншої комерційної діяльності" не відповідає волевиявленню орендодавця - міської ради, викладеному в його рішенні.
ТОВ „Міськсвітло" вважає, що воно довідалось про порушення свого права Ізмаїльською міською радою не в день підписання договору оренди земельної ділянки від 23.02.2005 р., а у березні 2013 р., коли Ізмаїльський відділ земельних ресурсів (Відділ Держземагенства у м. Ізмаїлі), відповідно до положень „порядку нормативної грошової оцінки земель..." надавав ТОВ „Міськсвітло" дані для розрахунку орендної плати з застосуванням коефіцієнта 2,5 замість вірного 0,7 та нормативну грошову оцінку земельної ділянки 3283163 грн. замість 919310 грн. Наразі ТОВ „Міськсвітло" зазначає, що п. 8 договору оренди земельної ділянки від 23.02.2005 р. встановлював розмір орендної плати незалежно від вказаного в п. 14 договору цільового призначення ділянки, тому не виникало порушень прав орендаря на сплату орендної плати у розмірі, встановленому діючим законодавством. Однак, приведення вказаного п. 8 договору оренди у відповідності до вимог Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 03.06.2008 р. та ст. 288 Податкового кодексу України, якими визначено граничні розміри річної орендної плати за земельну ділянку з застосуванням коефіцієнту 2,5 і 0,7 в залежності від їх цільового призначення, могло призвести до порушення прав орендаря на сплату орендної плати у розмірі, встановленому діючим законодавством.
Проте, за ствердженнями ТОВ „Міськсвітло", з метою недопущення вказаного порушення 25 червня 2009 року ТОВ „Міськсвітло" та Ізмаїльською міською радою була підписана угода про внесення змін у договір оренди земельної ділянки, згідно з якою п. 14 договору оренди земельної ділянки від 23.02.2005 року викладено у новій редакції: „Цільове призначення земельної ділянки - землі громадського призначення". На підставі вказаної угоди до березня 2013 року Ізмаїльський відділ земельних ресурсів (тепер - Відділ Держземагенства у м. Ізмаїлі) відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель надавав ТОВ „Міськсвітло" дані для розрахунку орендної плати із застосуванням коефіцієнта 0,7 для кінотеатру і 2,5 для бару, який знаходився в кінотеатрі, саме з цього моменту, за ствердженнями Товариства, відбулось порушення прав орендаря на сплату орендної плати у розмірі, встановленому діючим законодавством, пов'язане з неправильним написанням в п. 14 договору оренди земельної ділянки від 23.02.2005 р. цільового призначення земельної ділянки як „землі іншої комерційної діяльності".
До того ж ТОВ „Міськсвітло" вказує, що вказане цільове призначення є неправильним, оскільки згідно секції В підрозділу 03.05. розділу 03 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 р. № 18/15/21/11, до земель житлової та громадської забудови відносяться землі для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування, що відповідає коду розділу КВЕД92.
Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель, затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.1998 р. № 377, зареєстрованою в Мінюсті України 14.12.1998 р. № 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики (п. 3.5 вказаного Порядку нормативної грошової оцінки земель). Так, в довідках з ЄДРПОУ Держкомстату серії АБ № 096287 і серії АБ № 48802 зазначено види діяльності ТОВ "Міськсвітло" за КВЕД 92.13.0 і КВЕД-2010 59.14 „Демонстрація кінофільмів", які входять до коду розділу КВЕД 92.
Таким чином, ТОВ "Міськсвітло" вважає правильним і законним зазначення цільового призначення земельної ділянки, переданої в оренду по договору оренди земельної ділянки від 23.02.2005 р., як „землі громадського призначення". В свою чергу згідно з додатком 1 до п. 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 Порядку нормативної грошової оцінки земель в таблиці 1.1 належить застосувати коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф) - 0,7, а не 2,5, як це зроблено при складенні нормативної грошової оцінки кв.м земельної ділянки, в результаті чого оцінка за спірну земельну ділянку склала заявлену прокурором в позові суму 3283163 грн. замість правильної - 919310 грн.
Отже, на думку ТОВ „Міськсвітло", Ізмаїльська міська рада, застосувавши до орендованої Товариством земельної ділянки коефіцієнту 2,5 за цільовим призначенням "землі громадського призначення" замість функціонального коефіцієнту використання земельної ділянки 0,7 та встановивши нормативну грошову оцінку земельної ділянки в 3283163 грн., діяла у спосіб, який не передбачений законом для даного органу місцевого самоврядування, тому позов прокурора в цій частині не підлягає задоволенню. Так, ТОВ "Міськсвітло" вважає, що у справі має місце істотне порушення договору другою стороною щодо неправильного визначення цільового призначення землі, внаслідок чого неправильно застосовано коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф) - 2,5, що призвело до неправильного встановлення нормативної грошової оцінки земельної ділянки в 3283163 грн. замість 919310 грн.
Окрім того, у договорі оренди земельної ділянки від 23.02.2005 р. вказана тільки скорочена назва орендаря - ТОВ „Міськсвітло", що суперечить ч. 1 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", згідно якої найменування юридичних осіб та їх місцезнаходження повинні бути написані повністю, та вказане порушення стало підставою для відмови у державній реєстрації договору оренди земельної ділянки (ст. 24 ч. 1 п. 4 вказаного Закону України). У зв'язку з цим є потреба у внесенні в текст договору оренди повної назви орендаря.
Так, ухвалою господарського суду Одеської області від 05.02.2014 р. у справі № 916/2415/13 зустрічну позовну заяву Підприємства зовнішнього освітлення „Міськсвітло" у формі товариства з обмеженою відповідальністю до Ізмаїльської міської ради про недійсним пункту 14 договору оренди земельної ділянки та внесення змін до вказаного договору прийнято до спільного розгляду з первісним позовом.
Згідно розпорядження голови господарського суду Одеської області від 08.02.2014 року у зв'язку з перебуванням судді господарського суду Одеської області Оборотової О.Ю. у відпустці з 10.02.2014 р., справу № 916/2415/13 передано на розгляд колегії суддів у складі: головуючий суддя - Петров В.С., судді - Щавинська Ю.М. і Горячук Н.О.
Так, ухвалою господарського суду Одеської області від 10.02.2014 р. справу № 916/2415/13 прийнято до провадження колегією суддів господарського суду Одеської області у складі: головуючого судді - Петрова В.С., суддів - Щавинської Ю.М. і Горячук Н.О. та розгляд справи призначено в засіданні суду.
10.02.2014 р. Підприємством зовнішнього освітлення „Міськсвітло" у формі товариства з обмеженою відповідальністю було подано до господарського суду клопотання про призначення по справі судової земельно-технічної експертизи з метою встановлення факту відповідності розробленої технічної документації на земельну ділянку площею 0,4353 га яка знаходиться у м. Ізмаїл по пр. Леніна, 25 та її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування. Так, на вирішення експертизи відповідач просить поставити наступні питання:
- чи відповідають розроблена технічна документація на земельну ділянку площею 0,4353 га яка знаходиться у м. Ізмаїл по пр. Леніна, 25 та її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування?;
- чи змінено та затверджено цільове призначення земельної ділянки відповідно до вимог земельного законодавства та інших нормативних документів з питань землеустрою та землекористування; чи відповідає фактичний порядок користування земельною ділянкою правовстановлюючим документам на дану земельну ділянку та вимогам нормативно-правових актів з питань землеустрою та землекористування?;
- чи відповідає виконана оцінка земельної ділянки вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, методології, методам, оціночним процедурам?
Проведення вказаної експертизи відповідач просить доручити Одеському науково-дослідному інституту судових експертиз.
Як встановлено судом під час розгляду справи, однією з підстав пред'явленого позову прокурором визначено той факт, що на підставі рішення Ізмаїльської міської ради № 886-ІV від 24.01.2005 р. між Ізмаїльською міською радою та ТОВ „Міськсвітло" був укладений договір оренди земельної ділянки площею 0,4353 га, яка знаходиться у м. Ізмаїл по пр. Леніна, 25, однак розмір орендної плати, встановлений в договорі оренди земельної ділянки є меншим, ніж передбачено чинним законодавством. При цьому розмір орендної плати, який прокурор просить встановити в спірному договорі оренди розраховано з огляду на затвердження Ізмаїльською міською радою нової нормативної грошової оцінки земель міста Ізмаїл, яку введено в дію з 01.10.2013 р. Однак, відповідач, не погоджуючись з вказаним розміром орендної плати, вказує на неправильність здійснення нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки, що залежить від коефіцієнту застосування цільового призначення цієї земельної ділянки. Зокрема, відповідач вказує на те, що цільове призначення земельної ділянки має бути „землі громадського призначення", тоді як органом земресурсів застосовано коефіцієнт, встановлений для земель іншої комерційної діяльності.
Між тим відсутність спеціальних знань в області землеустрою позбавляє суд можливості встановити факт правильності застосування коефіцієнту цільового призначення орендованої відповідачем земельної ділянки площею 0,4353 га, яка знаходиться у м. Ізмаїл по пр. Леніна, 25, що впливає на нормативну грошову оцінку спірної земельної ділянки, від якої залежатимете розмір орендної плати за земельну ділянку, що має бут встановлений в спірному договорі оренди.
В свою чергу для з'ясування вказаних питань, на думку суду, необхідні спеціальні знання в галузі землеустрою.
В силу приписів ст. 41 Господарського процесуального кодексу України для роз'яснення питань, що виникають при вирішенні господарського спору і потребують спеціальних знань, господарський суд призначає судову експертизу. Проведення судової експертизи доручається державним спеціалізованим установам чи безпосередньо особам, які відповідають вимогам, встановленим Законом України "Про судову експертизу".
Відповідно до статті 1 Закону України „Про судове експертизу" судова експертиза - це дослідження експертом на основі спеціальних знань матеріальних об'єктів, явищ і процесів, які містять інформацію про обставини справи, що перебуває у провадженні, зокрема, суду.
В п. 1 Інформаційного листа Вищого господарського суду України „Про деякі питання призначення судових експертиз" від 27.11.2006 р. N 01-8/2651 та в п. 2 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 23 березня 2012 року N 4 „Про деякі питання практики призначення судової експертизи" вказується на те, що судова експертиза повинна призначатися у разі дійсної потреби у спеціальних знаннях для встановлення даних, що входять до предмета доказування, тобто у разі, коли висновок експерта не можуть замінити інші засоби доказування.
Відповідно до Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень та Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 р. № 53/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26.12.2012 р. № 1950/5, зареєстрованого в Міністерства юстиції України від 02.01.2013 р. № 1/22533, одним з основних видів експертиз є інженерно-технічна, підвидом якої є земельно-технічна експертиза.
В п. 6.1 розділу ІІ Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень наведено основні завдання земельно-технічної експертизи, якими, зокрема, є:
- визначення відповідності розробленої технічної документації на земельні ділянки та її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування;
- визначення відповідності зміни цільового призначення земельних ділянок та її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування;
- визначення відповідності виконаної оцінки земельних ділянок вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, методології, методам, оціночним процедурам.
З урахуванням вищевикладеного, господарський суд вважає за необхідне призначити по справі земельно-технічну експертизу, проведення якої доручити судовим експертам Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз як компетентній установі, що володіє спеціальними знаннями.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 79 Господарського процесуального кодексу України суд має право зупинити провадження у справі за клопотанням сторони, прокурора, який бере участь в судовому процесі, або за своєю ініціативою у випадках призначення господарським судом судової експертизи.
Таким чином, у зв'язку з призначенням судової земельно-технічної експертизи суд вважає за необхідне зупинити провадження у справі.
Керуючись ст. 41, п. 1 ч. 2 ст. 79, ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Призначити по справі судову земельно-технічну експертизу, проведення якої доручити судовим експертам Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз (65026, м. Одеса, вул. Ланжеронівська, 21), попередивши їх про кримінальну відповідальність згідно ст.ст. 384, 385 Кримінального кодексу України.
2. На вирішення судової земельно-технічної експертизи поставити наступні питання:
- чи відповідає зазначене в договорі оренди цільове призначення спірної земельної ділянки площею 0,4353 га (кадастровий номер 5110600000:01:021:050), яка знаходиться у м. Ізмаїл по пр. Леніна, 25, розробленій та затвердженій технічній документації на вказану земельну ділянку, а також вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування?;
- чи відповідає виконана нормативна грошова оцінка спірної земельної ділянки площею 0,4353 га (кадастровий номер 5110600000:01:021:050), яка знаходиться у м. Ізмаїл по пр. Леніна, 25, яка затверджена рішенням Ізмаїльської міської ради від 06.06.2012 р. № 2141-VI, вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, методології, методам, оціночним процедурам, з огляду на застосування при здійсненні оцінки коефіцієнту функціонального призначення земельної ділянки (Кф) - 2,5?.
3. Надати експертам для проведення експертизи копії матеріалів справи.
4. Витрати по проведенню експертизи покласти на Підприємство зовнішнього освітлення „Міськсвітло" у формі товариства з обмеженою відповідальністю (68600, Одеська область, м. Ізмаїл, вул. Болградська, буд. 16; код ЄДРПОУ 13914776).
5. Провадження у справі № 916/2415/13 зупинити до закінчення проведення судової експертизи.
Ухвалу в частині зупинення провадження у справі може бути оскаржено у 5-ти денний термін
з дня її прийняття.
Головуючий суддя Петров В.С.
Суддя Щавинська Ю.М.
Суддя Горячук Н.О.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2014 |
Оприлюднено | 14.02.2014 |
Номер документу | 37133457 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Петров В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні