ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 лютого 2014 року м. ПолтаваСправа №816/7240/13-а
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Петрової Л.М.,
за участю:
секретаря судового засідання - Носенка М.В.,
представника позивача - Харченка Л.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства "Укртрансгаз" в особі Філії Управління магістральних газопроводів "Черкаситрансгаз" до Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області, Державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області Тристан Інни Григорівни, треті особи: Солоницька сільська рада Козельщинського району Полтавської області, Козельщинська районна державна адміністрація Полтавської області про визнання протиправною відмови, скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
23 грудня 2013 року Публічне акціонерне товариство "Укртрансгаз" в особі Філії Управління магістральних газопроводів "Черкаситрансгаз" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області, Державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області Тристан Інни Григорівни, треті особи: Солоницька сільська рада Козельщинського району Полтавської області, Козельщинська районна державна адміністрація Полтавської області про визнання протиправною відмови Державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області щодо присвоєння кадастрового номера земельній ділянці, наданій позивачу згідно Державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ №002959, що знаходиться під крановим вузлом філії "УМГ "Черкаситрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" на території Солоницької сільської ради Козельщинського району Полтавської області; скасування рішення від 04 березня 2013 року №РВ-5300006182013 про відмову ПАТ "Укртрансгаз" у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру; зобов'язання вчинити дії у формі прийняття рішення про внесення відомостей до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номера земельної ділянки ПАТ "Укртрансгаз", наданій позивачу згідно Державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ №002959, що знаходиться під крановим вузлом філії "УМГ "Черкаситрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" на території Солоницької сільської ради Козельщинського району Полтавської області.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначає, що відповідач порушив права та інтереси позивача у сфері публічно-правових відносин через безпідставну відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.
Зауважує, що державному кадастровому реєстратору Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області позивачем було подано технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) зовнішніх меж земельної ділянки в натурі та заяву про внесення відомостей для внесення земельної ділянки під об'єктами трубопровідного транспорту - під крановим вузлом філії "УМГ "Черкаситрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" на території Солоницької сільської ради Козельщинського району Полтавської області до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номеру. Рішенням від 04 березня 2013 року №РВ-5300006182013 державним кадастровим реєстратором відмовлено ПАТ "Укртрансгаз" у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності електронного документа установленим вимогам, а саме: перетин земельної ділянки з ділянкою 5322084900:00:001:0730. На думку позивача, дане рішення є безпідставним, неправомірним та таким, що порушує законні права та інтереси позивача, а тому підлягає скасуванню, оскільки перешкоджає оформленню позивачем права постійного користування даною земельною ділянкою.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити позов.
Представники відповідачів у судове засідання не з'явилися, надіслали суду клопотання про розгляд справи без їх участі /а.с. 66, 67/.
У своїх письмових запереченнях посилались на правомірність прийняття державним кадастровим реєстратором рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру земельної ділянки під об'єктами трубопровідного транспорту - під крановим вузлом філії "УМГ "Черкаситрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" на території Солоницької сільської ради Козельщинського району Полтавської області. Зазначали, що відповідач при винесенні оскаржуваного рішення діяв у чіткій відповідності до вимог чинного земельного законодавства, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Треті особи явку уповноважених представників у судове засідання не забезпечили, хоча у матеріалах справи наявні докази про те, що вони повідомлені належним чином про дату, час та місце розгляду справи, про причини неявки суду не повідомили, клопотань та заперечень не надали.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши та дослідивши наявні в матеріалах справи документи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до наступних висновків.
Судом встановлено, що на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України "Про реорганізацію дочірніх компаній Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" від 13 червня 2012 року №360-р та наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України "Про реорганізацію Дочірньої компанії "Укртрансгаз" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" від 18 липня 2012 року №530 припинено діяльність ДК "Укртрансгаз", внаслідок реорганізації шляхом перетворення в Публічне акціонерне товариство "Укртрансгаз" (пункт 1.1. Статуту ПАТ "Укртрансгаз" /а.с. 22/).
Відповідно до пункту 1.2 Статуту ПАТ "Укртрансгаз" є правонаступником усіх майнових та немайнових прав та обов'язків ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України".
Рішенням 16 сесії 23 скликання Солоницької сільської ради народних депутатів управлінню магістральних газопроводів "Черкаситрансгаз" ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України" був виданий Державний акт на право постійного користування землею І-ПЛ №002959, яка розташована на території Солоницької сільської ради Козельщинського району Полтавської області та згідно якого землекористувачу надається у постійне користування 0,0010 гектарів землі у межах згідно з планом землекористування для розміщення об'єктів трубопровідного транспорту /а.с. 10-12/.
11 липня 2012 року між ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України" (Замовник) та ТОВ НВП "Горизонт" (Виконавець) було укладено договір №1207000328 /а.с. 13-14/, згідно умов якого виконавець зобов'язувався у 2012-2013 роках за завданням Замовника надати послуги з розробки землевпорядної документації та оформлення документів, що посвідчують право користування земельними ділянками ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України" під діючими об'єктами трубопровідного транспорту, які знаходяться на території Полтавської області, а Замовник - прийняти і оплатити такі послуги.
На виконання умов даного договору, з метою переоформлення державного акту на право постійного користування земельної ділянки під крановим вузлом філії "УМГ "Черкаситрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" на території Солоницької сільської ради Козельщинського району Полтавської області, що перебуває у постійному користуванні позивача, ТОВ НВП "Горизонт" було розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) зовнішніх меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ПАТ "Укртрансгаз" для розміщення об'єктів трубопровідного транспорту на території Солоницької сільської ради Козельщинського району Полтавської області /а.с. 15, 16, 17/.
04 березня 2013 позивач звернувся до державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області із заявою про внесення відомостей (змін до них) для внесення земельної ділянки, що знаходиться під крановим вузлом філії "УМГ "Черкаситрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" на території Солоницької сільської ради Козельщинського району Полтавської області до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номера.
Рішенням від 04 березня 2013 року №РВ-5300006182013 державним кадастровим реєстратором Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності електронного документа установленим вимогам, а саме: перетин ділянок з ділянкою 5322084900:00:001:0730 /а.с. 18/.
Проте, позивач не погоджується із таким рішенням відповідача, та зазначає, що було порушено його законні права, оскільки такі обставини унеможливлюють реєстрацію даної земельної ділянки позивача в Державному земельному кадастрі та подальшу реєстрацію права користування в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відповідно до вимог чинного законодавства України.
Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Надаючи оцінку позовним вимогам позивача, суд виходить із наступного.
Згідно статті 1 Закону України "Про державний земельний кадастр" державна реєстрація земельної ділянки - це внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.
Частиною третьою статті 5 цього Закону встановлено, що порядок ведення Державного земельного кадастру визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог цього Закону.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року №1051 затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру.
Відповідно до пункту 73 Порядку ведення Державного земельного кадастру державний кадастровий реєстратор у строк, що не перевищує 14 робочих днів з дня прийняття заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, зокрема, розглядає її разом з документами, зазначеними у пункті 69 цього Порядку, та перевіряє: відповідність документів вимогам, зазначеним у пункті 67 цього Порядку; електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку.
Згідно пункту 74 Порядку ведення Державного земельного кадастру Державний кадастровий реєстратор протягом строку, встановленого пунктом 73 цього Порядку, перевіряє електронний документ на відповідність:
1) даним Державного земельного кадастру (геодезичній та картографічній основам, даним кадастрових карт (планів);
2) вимогам до змісту, структури і технічних характеристик такого документа згідно з додатком 1;
3) даним документації із землеустрою та оцінки земель.
Пунктом 107 Порядку ведення Державного земельного кадастру визначено, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку відповідно до пунктів 49 - 54 цього Порядку.
Згідно з пунктом 109 Порядку ведення Державного земельного кадастру державна реєстрація земельної ділянки здійснюється за заявою власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи.
Державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє:
1) відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку;
2) електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку.
Відповідно до пунктів 77, 79 Порядку ведення Державного земельного кадастру у разі невідповідності електронного документа вимогам, зазначеним у пункті 74 цього Порядку, Державний кадастровий реєстратор:
1) складає за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру протокол проведення перевірки електронного документа за формою згідно з додатком 16;
2) повертає заявникові документацію із землеустрою та оцінки земель без позначки, зазначеної у пункті 75 цього Порядку, разом з електронним документом, протоколом його перевірки та іншими документами, крім документа, що підтверджує оплату послуг з внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, для виправлення зазначених у протоколі проведення перевірки електронного документа помилок та подання документів разом з цим протоколом для проведення повторної перевірки.
Розгляд доопрацьованого електронного документа, що містить відомості про результати робіт із землеустрою та оцінки земель, здійснюється у разі повторного звернення заявника відповідно до пунктів 66 - 78 цього Порядку.
Дослідивши залучені до матеріалів справи копії спірного рішення, протоколу проведення перевірки /а.с. 18, 20/, судом встановлено, що підставою для прийняття рішення від 04 березня 2013 року №РВ-5300006182013, яким позивачу відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, була невідповідність електронного документа установленим вимогам.
Так, при здійсненні автоматизованої перевірки електронного документа на відповідність наявним даним Державного земельного кадастру (геодезичній та картографічній основам, даним кадастрових карт (планів), встановленим вимогам до змісту, структури і технічних характеристик такого документа, даним документації із землеустрою та оцінки земель, державним кадастровим реєстратором виявлено перетин земельної ділянки з ділянкою 5322084900:00:001:0730, про що 04 березня 2013 року державним кадастровим реєстратором складено за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру протокол проведення перевірки електронного документа /а.с. 19-20/.
Судом витребувано та досліджено під час розгляду справи план-схему (карту) організації території розташування земельної ділянки позивача згідно державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ №002959 із зображенням схеми накладення із земельною ділянкою 5322084900:00:001:0730 /а.с. 62-63/.
Із зазначеного плану-схеми судом встановлено, що земельна ділянка позивача згідно державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ №002959 накладається на раніше зареєстровану земельну ділянку за кадастровим номером 5322084900:00:001:0730 /а.с. 62-63/.
Державний кадастровий реєстратор приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70, 73, 77 - 85 цього Порядку в разі:
- невідповідності поданих документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, вимогам законодавства;
- розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини;
- розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;
- подання заявником документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, не в повному обсязі (пункт 111 Порядку ведення Державного земельного кадастру).
З огляду на вищезазначене, відповідач позбавлений можливості внести відомості (зміни до них) до Державного земельного кадастру, оскільки у межах земельної ділянки позивача, яку передбачається зареєструвати, розташована інша земельна ділянка.
Таким чином, оскільки у результаті перевірки документів для державної реєстрації земельної ділянки, поданих позивачем до Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області, було виявлено факт накладення земельної ділянки позивача, наданої йому відповідно до державного акту І-ПЛ №002959 та земельної ділянки 5322084900:00:001:0730, суд приходить до висновку, що відповідач при прийнятті рішення від 04 березня 2013 року №РВ-5300006182013 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, протиправності у його діях судом не встановлено.
За відсутності підстав для визнання відмови державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області у присвоєнні кадастрового номеру земельній ділянці протиправною, відсутності підстав для скасування рішення від 04 березня 2013 року №РВ-5300006182013 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, відсутні підстави для зобов'язання відповідача вчинити дії у формі прийняття рішення про внесення відомостей до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номера земельної ділянки ПАТ "Укртрансгаз", наданій позивачу згідно Державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ №002959, що знаходиться під крановим вузлом філії "УМГ "Черкаситрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" на території Солоницької сільської ради Козельщинського району Полтавської області.
Відповідно до частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно частини першої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно із статтею 86 цього ж Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Отже, позивач скористався правом на звернення до адміністративного суду і його право не може бути обмежене; заявлені ПАТ "Укртрансгаз" вимоги розглянуті судом по суті. Проте, враховуючи відсутність протиправності у діях відповідача, підстави для задоволення позову відсутні.
Таким чином, суд перевіривши матеріали справи, оцінивши надані докази, дійшов висновку, що позовні вимоги не обґрунтовані, матеріалами справи не підтверджені та задоволенню не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 10, 11, 71, 94, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову Публічного акціонерного товариства "Укртрансгаз" в особі Філії Управління магістральних газопроводів "Черкаситрансгаз" до Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області, Державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області Тристан Інни Григорівни, треті особи: Солоницька сільська рада Козельщинського району Полтавської області, Козельщинська районна державна адміністрація Полтавської області про визнання протиправною відмови, скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови складено 18 лютого 2014 року.
Суддя Л.М. Петрова
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2014 |
Оприлюднено | 20.02.2014 |
Номер документу | 37189738 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Л.М. Петрова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні