Постанова
від 18.02.2014 по справі 825/279/14
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

17 лютого 2014 року Чернігів Справа № 825/279/14

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бородавкіної С.В.,

за участі секретаря - Хрущ Т.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Чернігові, без фіксації судового процесу, в порядку ч.1 ст. 41 КАС України, справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м. Чернігові ГУ Міндоходів у Чернігівській області до Приватного підприємства "Альфа-січ", третя особа на стороні позивача - Чернігівське міське управління юстиції про скасування державної реєстрації змін,-

В С Т А Н О В И В:

20.01.2014 позивач звернувся до суду з позовом до Приватного підприємства "Альфа-січ" про скасування державної реєстрації змін до установчих документів від 24.12.2013 №12241050010018903 - зміна місцезнаходження, зміна складу або інформації про засновників.

Свої вимоги мотивує тим, що відповідно до ст. 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку. Однак, всупереч чинному законодавству ПП "Альфа-січ" відсутнє за своїм місцезнаходженням, а саме за адресою: 14000, м.Чернігів, вул. Котляревського, 3, що підтверджується довідкою ГОВ ДПІ у м.Чернігові ГУ Міндоходів у Чернігівській області про не встановлення місцезнаходження платників податків від 15.01.2014. Також, податкова звітність до ДПІ у м.Чернігові не подана. Таким чином, формальна, а не фактична зміна місцезнаходження відповідача спрямована на здійснення фіктивної підприємницької діяльності, і підприємство не має наміру проводити фінансово-господарську діяльність за новою адресою реєстрації.

Представник позивача надав до суду заяву, в якій просив розглянути справу без його участі, просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився втретє, заперечення на позов не надав. Оскільки повістка направлена відповідачу рекомендованим листом за адресою, вказаною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про час і місце розгляду судової справи з його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.

Представник третьої особи - Чернігівського міського управління юстиції в судове засідання не з'явився, надіслав до суду клопотання, в якому просив справу розглянути за його відсутності. Крім того, надав пояснення, в яких просив в задоволенні позову відмовити та зазначив, що підставою для скасування державної реєстрації змін до установчих документів може бути лише невідповідність рішень органів управління відповідача вимогам чинного законодавства або незаконність дій державного реєстратора при проведенні державної реєстрації змін до установчих документів. Довідка ДПІ у м. Чернігові ГУ Міндоходів у Чернігівській області не може бути доказом відсутності юридичної особи за місцезнаходженням, оскільки таким доказом може бути тільки відповідний запис в Єдиному державному реєстрі про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, а для внесення такого запису законом передбачена певна процедура. Для внесення запису в Єдиний державний реєстр про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням передбачена певна процедура у відповідності до Закону України від 15.05.2003 №755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", яка ДПІ у м. Чернігові ГУ Міндоходів у Чернігівській області дотримана не була, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.

За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без їх участі.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов не належить до задоволення з наступних підстав.

Приватне підприємство "Альфа-січ" зареєстровано Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради 12.11.2005 (а.с.4).

Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців записом від 24.12.2013 за №12241050010018903 Реєстраційною службою Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області було проведено державну реєстрацію змін до установчих документів Приватного підприємства "Альфа-січ", а саме: зміна місцезнаходження, зміна складу або інформації про засновників.

Згідно даного Витягу Приватного підприємства "Альфа-січ" знаходиться за адресою: 14005, м. Чернігів, вул. Котляревського, буд. 3.

Згідно службової записки від 15.01.2014 №10 управління оподаткування та контролю об'єктів і операцій повідомляє, що по Приватному підприємству "Альфа-січ" (код 32780692) станом на поточну дату податкова звітність з податку на прибуток, податку на додану вартість, ресурсним та рентним платежам до ДПІ у м. Чернігові ГУ Міндоходів у Чернігівській області не подана (а.с.5).

Згідно довідки №25д/07 від 15.01.2014 ДПІ у м. Чернігові ГУ Міндоходів у Чернігівській області проведено необхідні та достатні заходи щодо встановлення місцезнаходження платника податків, за результатами яких місцезнаходження Приватного підприємства "Альфа-січ" не встановлено (а.с.6).

Довідка ДПІ у м. Чернігові ГУ Міндоходів у Чернігівській області №25д/07 від 15.01.2014 (а.с.6) не може бути доказом відсутності юридичної особи за місцезнаходженням, оскільки таким доказом може бути тільки відповідний запис в Єдиному державному реєстрі про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, а для внесення такого запису законом передбачена певна процедура.

Так, відповідно до абзацу 6 статті 1 Закону України від 15.05.2003 №755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі - Закон), місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).

Відповідно до ст. 4 Закону державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема:

перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці;

перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації;

внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру;

оформлення і видачу свідоцтва про державну реєстрацію та виписки з Єдиного державного реєстру.

Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Відповідно до ст. 6 Закону передбачений перелік повноважень державного реєстратора, який є вичерпним. Серед вказаних повноважень, зокрема, проводити державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб-підприємців.

Згідно ч.1 ст.18 Закону якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Згідно абз.2 ч.12 ст.19 Закону у разі надходження державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

Відповідно до ч.14 ст.19 Закону у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначений відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.

Згідно із ч. 7 ст. 29 Закону державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

Відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування державного органу або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону щодо найменування окремих видів юридичних осіб (банк, кредитна спілка, недержавний пенсійний фонд тощо); встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів.

Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.

Статтею 30 Закону передбачено, що державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.

Таким чином, державний реєстратор під час реєстраційних дій не має права перевіряти подані відомості та вимагати інші документи, ніж ті, що передбачені чинним законодавством.

За обставин, коли законодавством не передбачена перевірка відомостей про місцезнаходження юридичної особи, які подаються державному реєстратору, немає підстав для визнання недійсною їх реєстрації лише з підстав недостовірності таких відомостей.

Отже, чинним законодавством встановлено спеціальний порядок дій відповідних суб'єктів владних повноважень у випадку встановлення незнаходження юридичної особи за вказаною у ЄДР адресою.

Судом встановлено, що дана процедура дотримана не була, оскільки ДПІ у м. Чернігові ГУ Міндоходів у Чернігівській області не зверталась до державного реєстратора з повідомленням про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням (18-ОПП).

Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" встановлено чіткий порядок виникнення негативних наслідків для юридичної особи у випадку встановлення незнаходження її за юридичною адресою.

Судом було встановлено, що ДПІ в м. Чернігові не зверталось до державного реєстратора Чернігівського міського управління юстиції з повідомленням про встановлення відсутності Приватного підприємства "Альфа-січ" за його місцезнаходженням, таким чином ДПІ в м. Чернігові не дотримано процедуру, передбачену ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про те, що оскільки Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено, що у разі встановлення податковим органом відсутності юридичної особи за її місцезнаходженням, то контролюючий орган повинен звернутися до державного реєстратора, а той в свою чергу повинен дотримуючись процедури, підтвердити відомості про місцезнаходження юридичної особи, а тому відсутні правові підстави для застосування іншого порядку дій повноважних органів у випадку встановлення незнаходження юридичної особи за адресою, що міститься в ЄДР.

Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України.

Докази надані позивачем не підтверджують обставини, на які він посилається в адміністративному позові.

Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про скасування державної реєстрації змін до установчих документів від 24.12.2013 №12241050010018903 - зміна місцезнаходження, зміна складу або інформації про засновників Приватного підприємства "Альфа-січ" з підстав, наведених позивачем у позовній заяві, задоволенню не підлягають.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позовних вимог Державній податковій інспекції у м. Чернігові ГУ Міндоходів у Чернігівській області - відмовити.

Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Суддя С.В. Бородавкіна

Дата ухвалення рішення18.02.2014
Оприлюднено19.02.2014

Судовий реєстр по справі —825/279/14

Постанова від 17.02.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Постанова від 18.02.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 15.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 15.04.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Василенко Я.М.

Постанова від 18.02.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 22.01.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні