Ухвала
від 12.02.2014 по справі 801/10906/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 801/10906/13-а

12.02.14 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Кондрак Н.Й.,

суддів Щепанської О.А. ,

Горошко Н.П.

секретар судового засідання Беребесова П.В.

за участю сторін:

представник позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба" - Аблітаров Елімдар Сулайманович, довіреність № б/н від 10.01.14,

представник відповідача, Управління державної казначейської служби України у м. Сімферополі АР Крим - не з'явився,

розглянувши апеляційну скаргу Управління державної казначейської служби України у м. Сімферополі АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Трещова О.Р.) від 16.12.13 у справі № 801/10906/13-а

за позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Дружба" (вул. Будьоного, 32, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95053)

до Управління державної казначейської служби України у м. Сімферополі АР Крим (вул. Павленко, 48, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95051)

про визнання протиправними дій та спонукання до виконання певних дій,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 16.12.13 у справі № 801/10906/13-а позовні вимоги Товариство з обмеженою відповідальністю "Дружба" до Управління державної казначейської служби України у м. Сімферополі АР Крим про визнання протиправними дій та спонукання до виконання певних дій - задоволено.

Визнано протиправними дії Управління державної казначейської служби України у м. Сімферополі АР Крим щодо повернення без виконання виконавчого листа Окружного адміністративного суду АР Крим по адміністративній справі №2а-14533/10/14/0170 від 28.01.2013 р. про стягнення з Державного бюджету України на користь ТОВ «ДРУЖБА» судових витрат зі сплати судового збору у сумі 3,40 грн. та витрат на проведення судово-економічної експертизи в розмірі 7000,00 грн.

Зобов'язано Управління державної казначейської служби України у м. Сімферополі АР Крим прийняти до виконання виконавчий лист Окружного адміністративного суду АР Крим по адміністративній справі №2а-14533/10/14/0170 від 28.01.2013 р. про стягнення з Державного бюджету України на користь ТОВ «ДРУЖБА» судових витрат зі сплати судового збору у сумі 3,40 грн. та витрат на проведення судово-економічної експертизи в розмірі 7000,00 грн.

Зобов'язано Управління державної казначейської служби України у м. Сімферополі АР Крим вчинити дії щодо виконання виконавчого листа Окружного адміністративного суду АР Крим по адміністративній справі №2а-14533/10/14/0170 від 28.01.2013 р. про стягнення з Державного бюджету України на користь ТОВ «ДРУЖБА» судових витрат зі сплати судового збору у сумі 3,40 грн. та витрат на проведення судово-економічної експертизи в розмірі 7000,00 грн. шляхом зарахування на поточний рахунок ТОВ «Дружба».

Стягнуто на користь ТОВ «Дружба» (ЄДРПОУ 30639184) суму сплаченого судового збору у розмірі 68,82 гривень з Державного бюджету України.

На зазначене судове рішення від відповідача надійшла апеляційна скарга, в якій ставиться питання про його скасування та ухвалення нового рішення, яким в задоволені адміністративного позову відмовити у повному обсязі. Доводи апеляційної скарги мотивовані тим, що постанова суду першої інстанції прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права.

У судовому засіданні 12.02.2014 представник позивача проти вимог апеляційної скарги заперечував, просив рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Представник відповідача, Управління державної казначейської служби України у м. Сімферополі АР Крим, не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, до початку судового засідання надав суду клопотання про розгляд справи у його відсутність.

Дослідивши матеріали справи і перевіривши їх доказами, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін, виходячи з наступного.

Позовні вимоги мотивовано тим, що у січні 2013 року ТОВ «Дружба» отримало у Окружному адміністративному суді АР Крим виконавчий лист по адміністративній справі №2а-14533/10/14/0170 від 28.01.2013 року. 24.05.13 року він звернувся з заявою до Управління держаної казначейської служби України у м. Сімферополі про прийняття вищезазначеного виконавчого листа та стягнення з Державного бюджету України на користь ТОВ «Дружба» витрат на проведення судово-економічної експертизи в розмірі 7000,00 грн. шляхом їх безспірного списання органами ДКСУ із рахунків ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС. 29 серпня 2013 року представник позивача отримав нарочним від УДКСУ у м. Сімферополі без виконання виконавчий лист та лист-відмову №11.0-12/2277 від 31.05.13 р., зі змісту якої вбачається, що пунктом 2 Постанови КМУ від 27.04.2006 р. №590 «Про граничні розміри компенсації витрат, пов'язаних з розглядом цивільних та адміністративних справ, і порядок їх компенсації за рахунок держави» встановлено, що коли призначення експертизи у адміністративній справі здійснюється з ініціативи суду або у разі звільнення від сплати судових витрат чи зменшення їх розміру, такі витрати компенсуються за рахунок держави Державною судовою адміністрацією України у їх фактичному розмірі, але не більше від граничних розмірів компенсації таких витрат, внаслідок чого відсутні підстави для виконання даного виконавчого листа відповідачем.

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно пункту 1 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Відповідно до Указу Президента від 13 квітня 2011 року № 460/2011, яким затверджено Положення про Державну казначейську службу України, Державна казначейська служба України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України. Казначейство України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для реалізації державної політики у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

Казначейство України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення (у разі їх утворення).

Таким чином, враховуючи вищезазначене, Управління державної казначейської служби України у м. Сімферополі АР Крим у відносинах з Товариством з обмеженою відповідальністю "Дружба", під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктом владних повноважень.

Оцінюючи правомірність дій відповідача, суд керувався критеріями, закріпленими у частині 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта.

Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно наведеної норми закону, суд з'ясовує, чи використане повноваження, надане суб'єкту владних повноважень, з належною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупередженості до особи, стосовно якої вчиняється дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудливо, тобто доцільно з точки зору законів логіки і загальноприйнятих моральних стандартів; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорційно та адекватно; досягнення розумного балансу між публічними інтересами та інтересами конкретної особи.

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ «Дружба» зареєстровано 19.04.2000 р., ЄДРПОУ 30639184, про що свідчить Витяг з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Отже, Товариство з обмеженою відповідальністю «Дружба» є суб'єктом господарювання, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами України у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності.

Колегією суддів встановлено, що постановою Окружний адміністративний суд АР Крим від 20 лютого 2012 року по справі №2а-14533/10/14/0170 задоволено позовні вимоги, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим № 0017731502/0 від 29.10.2010 року, стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба" (ЄДРПОУ 30639184) витрати зі сплати судового збору у сумі 3,40 грн. та витрати на проведення судово-економічної експертизи у розмірі 7000,00 грн.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 12 листопада 2012 року апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби залишено без задоволення, постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 20.02.12 у справі №2а-14533/10/14/0170 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба" до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, спонукання до виконання певних дій залишено без змін.

28 січня 2013 року Окружним адміністративним судом АР Крим видано виконавчий лист по справі №2а-14533/10/14/0170 про стягнення з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба" (ЄДРПОУ 30639184) витрати зі сплати судового збору у сумі 3,40 грн. та витрати на проведення судово-економічної експертизи у розмірі 7000,00 грн.

Колегією суддів встановлено, що 23.05.13 року позивач звернувся із заявою до Управління держаної казначейської служби України у м. Сімферополі про прийняття вищезазначеного виконавчого листа та стягнення з Державного бюджету України на користь ТОВ «Дружба» витрат на проведення судово-економічної експертизи в розмірі 7000,00 грн. шляхом їх безспірного списання органами ДКСУ із рахунків ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС.

З матеріалів справи вбачається, що 31 травня 2013 року Листом №11.0-12/2271 Управління Державної казначейської служби України у м. Сімферополі АР Крим повернуло без виконання виконавчий лист та повідомило, що пунктом 2 Постанови КМУ від 27.04.2006 р. №590 «Про граничні розміри компенсації витрат, пов'язаних з розглядом цивільних та адміністративних справ, і порядок їх компенсації за рахунок держави» встановлено, що коли призначення експертизи у адміністративній справі здійснюється з ініціативи суду або у разі звільнення від сплати судових витрат чи зменшення їх розміру, такі витрати компенсуються за рахунок держави Державною судовою адміністрацією України у їх фактичному розмірі, але не більше від граничних розмірів компенсації таких витрат.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що саме на відповідача покладено обовязок щодо виконання судового рішення, що набрало законної сили. З таким висновком суду першої інстанції погоджується колегія суддів.

Відповідно до частини 1 статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» від 5 червня 2012 року № 4901-VI (далі - Закон), що набрав чинності 01.01.2013 року, встановлені особливості виконання рішень суду про стягнення коштів з державного органу.

Відповідно до частини 1 статті 3 цього Закону виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Відповідно до пункту 2 статті 3 Закону України «Про виконавче провадження» від 21 квітня 1999 року № 606-XIV рішення про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами Державного казначейства України в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Порядок виконання рішень про стягнення коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти державного та місцевого бюджетів, або бюджетних умов, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2013 року №45, якою затверджено Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - Порядок).

Згідно пункту 1 Порядку, він визначає механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення.

Пунктом 2 Порядку визначено, що безспірне списання - операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами (далі - органи Казначейства) рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів на підставі виконавчих документів.

Рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, згідно пункту 3 Порядку, виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

Повноваження органів ДКС України щодо виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів визначені у пункті 4 Порядку, відповідно до якого органи Казначейства:

1) забезпечують у випадках, передбачених цим Порядком, зберігання виконавчих документів та ведення їх обліку. Після виконання виконавчого документа суду в повному обсязі такий документ повертається до суду з відміткою про його виконання;

2) вживають заходів до виконання виконавчих документів протягом установленого строку;

3) розглядають письмові звернення (вимоги) осіб, які беруть участь у справі, щодо виконання виконавчих документів, а також звернення (вимоги) прокурорів.

Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників також встановлено перелік послідовних дій щодо прийому, реєстрації, виконання органами ДКС України виконавчих документів, а також підстави для повернення виконавчих документів.

Колегія суддів не погоджується з доводами апеляційної скарги відповідача, що у виконавчому листі повинно було бути зазначено в якості божника Державну податкову інспекцію в м. Сімферополі та компенсація витрат на проведення експертизи має здійснюватись ТУ ДСА України в АР Крим.

Згідно постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 20.02.2012 року по справі №2а-14533/10/14/0170, яка набула чинності 12.11.2012 року, а також виконавчого листа по справі №2а-14533/10/14/0170 від 28.01.2013 року, суд вирішив питання про відшкодування позивачу понесених ним судових витрат шляхом їх стягнення з Державного бюджету України на користь позивача. Згідно закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" від 05.06.12 р. №4901-VI, закону України "Про виконавче провадження" від 21.04.1999 р. №606-XIV, Постанови КМУ №45 від 30.01.2013 р. виконання в цій частині судового рішення покладено безпосередньо на органи Державної казначейської служби.

Таким чином, саме на відповідача покладений обов'язок щодо виконання виконавчого листа по справі №2а-14533/10/14/0170 від 28.01.2013 року.

Посилання відповідача на Постанову від 27.04.06 р. №590 "Про граничні розміри компенсації витрат, пов'язаних з розглядом цивільних та адміністративних справ, і порядок їх компенсації за рахунок держави" судова колегія знаходить безпідставними з огляду на те, що згідно ухвали Окружного адміністративного суду АР Крим по справі № 2а-14533/10/18/0170 від 24.01.11 р. судово-бухгалтерська експертиза була призначена за клопотанням позивача, а не за ініціативою суду. Таким чином, правові норми, встановлені пунктом 2 Постанови №590 не застосовуються до зазначених правовідносин.

Вивчивши докази, наявні в матеріалах справи, судова колегія дійшла висновку про відсутність у відповідача підстав для повернення без виконання виконавчого листа по справі №2а-14533/10/14/0170 від 28.01.2013 року.

Виходячи з вищевикладеного, враховуючи наведені норми діючого законодавства та встановлені судом обставини, суд дійшов висновку, що дії відповідача пов'язані з його відмовою виконати судове рішення та повернення виконавчого документу позивачу є протиправними та порушують передбачене законодавством право ТОВ «Дружба» на відшкодування документально підтверджених судових витрат, які в іншому порядку, ніж з Державного бюджету України не можуть бути відшкодовані.

Дослідивши матеріали справи і перевіривши їх доказами, судова колегія дійшла висновку, що правова оцінка, яку суд першої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимогам процесуального та матеріального права, а доводи апеляційної скарги щодо їх неправильного застосування є необґрунтованими.

Судове рішення є законним і обґрунтованим й не може бути скасовано чи змінено з підстав, що наведені в апеляційній скарзі, внаслідок чого апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а ухвала суду першої інстанції - без змін.

Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Управління державної казначейської служби України у м. Сімферополі АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 16.12.13 у справі № 801/10906/13-а - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 16.12.13 у справі № 801/10906/13-а - залишити без задоволення.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 17 лютого 2014 р.

Головуючий суддя підпис Н.Й. Кондрак

Судді підпис О.А.Щепанська

підпис Н.П.Горошко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя Н.Й. Кондрак

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.02.2014
Оприлюднено19.02.2014
Номер документу37210153
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/10906/13-а

Ухвала від 29.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 05.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 19.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 12.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кондрак Наталя Йосифівна

Ухвала від 31.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кондрак Наталя Йосифівна

Постанова від 16.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

Ухвала від 02.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні