cpg1251 Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 801/10526/13-а
11.02.14 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Мунтян О.І.,
суддів Дугаренко О.В. ,
Дудкіної Т.М.
секретар судового засідання Равза Р.Р.
за участю сторін:
представник позивача, Фермерського господарства "Раздолье 2005"- Масленников Ігор Вадимович, довіреність № 2 від 11.02.14
представник відповідача, Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Головного управління Міндоходів в АР Крим- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
розглянувши адміністративну справу за апеляційною скаргою Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Головного управління Міндоходів в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Кудряшова А.М. ) від 12.12.13 по справі № 801/10526/13-а
до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Головного управління Міндоходів в АР Крим (вул. Дзержинського, буд.30, м.Джанкой, Автономна Республіка Крим, 96100)
про визнання нечинним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 12.12.2013 року позовні вимоги Фермерського господарства "Раздолье 2005" до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Головного управління Міндоходів в АР Крим про визнання нечинним та скасування податкового повідомлення-рішення - задоволено.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим від 01.11.2013 року №0011792200, прийняте стосовно Фермерського господарства «Раздолье 2005», на суму податкових зобов'язань з податку на додану вартість за штрафними санкціями в сумі 1020 гривень 00 копійок.
Зобов'язано Джанкойську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів в АР Крим прийняти податкову декларацію за серпень 2013 року №9059326196 та внести дані до «Автоматизованої системи співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів».
Стягнуто з Державного бюджету України на користь Фермерського господарства «Раздолье 2005», судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 172 гривні 05 копійки.
На зазначене судове рішення від відповідача надійшла апеляційна скарга, в якій ставиться питання про його скасування та ухвалення нового рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Представник позивача у судовому засіданні 11.02.2014 року заперечував проти задоволення апеляційної скарги та просив залишити судове рішення першої інстанції без змін.
Представник відповідача у судове засідання 11.02.14р. не з'явився, про дату, час і місце судового засідання був повідомлений належним чином та своєчасно.
Відповідно до частини четвертої статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце слухання апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Колегія суддів, заслухавши представника позивача, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи суд першої інстанції при розгляді справи дійшов висновку, що копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді, не є додатком до декларації (не є її невід'ємною частиною), та приймаючи до уваги, що положення статті 49 та, зокрема, п. 49.11. Податкового кодексу України стосуються саме подання декларації та наслідків подання декларації з недоліками, а не копій зазначених реєстрів, та вважає, що подання або неподання зазначених копій записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних не може бути підставою для висновку про подання податкової декларації не в повному обсязі або про подання декларації неналежним чином (в неналежному вигляді), а отже і не може бути підставою для невизнання податкової декларації, як податкової звітності, що має місце в даному випадку з боку ДПІ. також зазначає, що відсутність копії вказаного реєстру в електронному вигляді, не може бути підставою для невизнання податкової декларації, як податкової звітності.
З такими висновками судова колегія не погоджується з огляду на наступне.
Згідно із п. 46.1. ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Відповідно до п. 48.1 ст. 48 ПК України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання.
Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору, а саме відображати інформацію, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків (п. 48.2 ст. 48 ПК України).
Згідно з п. 48.3. ст. 48 ПК України податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування органу державної податкової служби, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).
Відповідно до п.п. 48.5.1. п. 48.5 ст. 48 ПК України керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до органу державної податкової служби. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником;
Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність в електронному документі електронного цифрового підпису платника податку.
Порядок подання податкової декларації до органів державної податкової служби регулюється статтею 49 Податкового кодексу України.
Згідно з п. 49.1. ст.49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.
Подання реєстрів виданих та отриманих податкових накладних передбачено п. 201.15 ст. 201 ПК України. Форма і порядок заповнення реєстру виданих та отриманих податкових накладних встановлюється розділом ІІ цього Кодексу.
В свою чергу, розділ ІІ ПК України - це розділ "Адміністрування податків, зборів (обов'язкових платежів)", до якого входить глава 2- "Податкова звітність". Отже, це дає підстави стверджувати, що реєстри виданих та отриманих податкових накладних є різновидом податкової звітності.
На користь цього висновку також свідчить зміст пункту 3 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 року №1492. В цьому пункті прямо зазначено, що підставою для подання розглядувального реєстру є п.201.15. ст. 201 ПК України. також відповідно до п.10 цього ж Порядку до податкової звітності з податку на додану вартість (далі -податкова звітність) належать:
- податкова декларація з податку на додану вартість;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виправлених помилок;
- копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді;
- розрахунок податкових зобов'язань нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України.
З урахуванням наведеного, реєстри є податковою звітністю за не подачу якої відповідальність платника передбачена пунктом 120.1 статті 120 глави І розділу ІІ Податкового кодексу України.
Разом з тим, колегією суддів та судом першої інстанції встановлено, що 20.09.2013 року позивачем до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим засобами електронного зв'язку була подана податкова декларація з ПДВ за серпень 2013 року № 9059326196.
Джанкойською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів в АР Крим 16.10.2013 року проведено камеральну перевірку позивача з питання ненадання податкової звітності з податку на додану вартість за серпень 2013 року.
За результатами перевірки було складено акт №2263/2200/33615528 від 16.10.2013 року, яким встановлено неподання податкової звітності за серпень 2013 року з податку на додану вартість по строку подання 20.09.2013 року. Відповідно до пункту 49.18.1 ст. 49 та пункту 203.1. ст. 203 Податкового кодексу України для подання податкової звітності з податку на додану вартість встановлений строк - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Для Фермерського господарства «Раздолье 2005» звітним (податковим) періодом визначено календарний місяць, останній за днем подання податкової декларації з податку на додану вартість (загальна) за серпень 2013 року є 20 вересня 2013 року, однак, податкова декларація не надана.
На підставі акту перевірки та встановлених порушень Джанкойською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів в АР Крим 01.11.2013 року прийнято податкове повідомлення-рішення №0011792200 про збільшення податкового зобов'язання з податку на додану вартість за штрафними санкціями в сумі 1020,00 гривень.
В матеріалах справи наявний лист №933/10/2200 від 16.10.2013 року за підписом заступника начальника Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим позивачу повідомлено, що ним не було додано до податкової декларації з ПДВ (нової звітної) за серпень 2013 року копій записів в реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді, у зв'язку із чим вказаній декларації присвоєний статус «не визнана, як податкова декларація».
Пунктом 49.8. ст. 49 ПК України встановлено, що прийняття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби.
Згідно із пп. "в" п. 49.3 ст. 49 ПКУ податкова декларація подається засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Відповідно до р. III Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 N 233, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.04.2008 за N 320/15011, платнику податків надсилаються квитанції:
перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу доходів і зборів засобами телекомунікаційного зв'язку. Ця квитанція надсилається органами доходів і зборів на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі доходів і зборів. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним;
підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних доходів і зборів є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу доходів і зборів, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі доходів і зборів.
У разі надходження податкового документа в електронному вигляді до органів доходів і зборів до 16 години платнику податків протягом двох годин з моменту прийняття (неприйняття) надсилається друга квитанція, в іншому випадку - протягом перших двох годин наступного робочого дня.
Відповідно до п.7.4 Інструкції, перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку. Ця квитанція надсилається органами ДПС на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним.
Згідно з 7.6 Інструкції, якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційнго зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.
Відповідно до п.7.7 Інструкції, датою та часом надання податкового документа в електронному вигляді до органів ДПС є дата та час, зафіксовані у першій квитанції.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем було отримано квитанції №1, №2, які свідчать про отримання податковим органом 20.09.13р. податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2013 року. Крім того, позивачем 20.09.13р. отримані квитанції №1 та №2 про отримання податковим органом 20.09.13р. - додатків 5 Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за серпень 2013 року, що є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органів доходів і зборів.
Таким чином, висновки податкового органу в акті перевірки щодо не подання позивачем податкової декларації з податку на додану вартість (загальна) за серпень 2013 року у строки, встановлені Податковим кодексом спростовуються матеріалами справи.
З урахуванням наведеного, податкове повідомлення - рішення №0011792200 від 01.11.2013 року є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Більш того, судова колегія звертає увагу на те, що відповідачем перевірка подання податкової звітності, а саме декларації з податку на додану вартість (нова звітна ) за серпень 2013 року у встановлені законом порядку не проводилась, та податкове повідомлення - рішення за цим фактом не приймалось.
Судове рішення не може бути скасовано чи змінено з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.
На підставі викладеного, судова колегія дійшла висновку, що постанова Окружного адміністративного суду АР Крим від 12.12.13р. підлягає залишенню без змін, апеляційна скарга - залишенню без задоволення.
Керуючись статтями 195, 196, пунктом 1 частини першої статті 198, статтями 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Головного управління Міндоходів в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 12.12.13р. по справі №801/10526/13-а - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 12.12.13р. по справі №801/10526/13-а - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 17 лютого 2014 р.
Головуючий суддя підпис О.І. Мунтян
Судді підпис О.В.Дугаренко
підпис Т.М. Дудкіна
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.І. Мунтян
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2014 |
Оприлюднено | 19.02.2014 |
Номер документу | 37217212 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Мунтян Ольга Іванівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Мунтян Ольга Іванівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні