Постанова
від 07.02.2014 по справі 817/4645/13-а
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 817/4645/13-а

07 лютого 2014 року 11год. 42хв. м. Рівне

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Борискіна С.А. за участю секретаря судового засідання Вавелюк А.І та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник Тарновецький Я.М.

відповідача: представник Махаринець М.Є.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія Мегатрейд"

до Державна податкова інспекція у Рівненському районі Головного управління Міндоходів у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень , - ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія Мегатрейд» (далі - ТОВ «Компанія Мегатрейд») звернулося до суду з позовом до Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області (далі - ДПІ у м. Рівному) про скасування податкових повідомлень-рішень від 23.12.2013р. №0005522342, №0005532342, №0005542342, №0005552342.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив позов задовольнити повністю, виходячи з того, що ТОВ "Компанія Мегатрейд" було укладено з ТОВ "Торговий дім "Котнар Плюс" договори про відступлення права вимоги. Вважає, що ТОВ "Компанія Мегатрейд" не порушувало норми Податкового кодексу України, оскільки при проведенні операції з відступлення права вимоги ТОВ "Компанія Мегатрейд" придбало право вимоги зобов'язань, але самого факту відступлення не було, так як не було отримано кошти від Боржників.

Також зазначив, що ТОВ "Компанія Мегатрейд" не порушувало норми Податкового кодексу України і правомірно відносило до витрат та формувало податковий кредит по ПДВ по витратам по обслуговуванню орендованих транспортних засобів, а саме: придбання запчастин (шини, фари тощо), роботи (послуги) по ремонту в межах амортизаційних відрахувань, а також витрати на технічне обслуговування по формуванню податкового кредиту на придбання запчастин (шини, фари тощо), роботи (послуги) по ремонту, а також витрати на технічне обслуговування, адже згідно Договору оренди транспортних засобів від 01.03.2012р. ці витрати є обов'язками Орендаря і є прямими витратами, які пов'язані з господарською діяльністю ТОВ "Компанія Мегатрейд".

Крім того, зазначив, що в періоді, за який проводилась перевірка, ТОВ "Компанія Мегатрейд" надавало послуги перевезення вантажів автомобільним транспортом, придбавало ТМЦ та надавало послуги з просування продукції на ринку України для ТОВ "Котнар-М". В ході перевірки встановлено що ТОВ "Компанія Мегатрейд" витрати, які формують вартість реалізованих товарів (робіт, послуг) (заробітна плата та відрахування по заробітній платі мерчендайзерів, менеджерів в оптовій торгівлі, менеджерів з питань регіонального розвитку, тощо) не включало до їх собівартості, а відносило до адміністративних витрат та витрат на збут, що підтверджує заниження статті витрат "Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг) на суму 967958,0 грн.

Вказує про те, що в акті перевірки зазначено порушення, а саме що ТОВ "Компанія Мегатрейд" було завищено адміністративні витрати та витрати на збут (заробітна плата та відрахування по заробітній платі мерчендайзерів, менеджерів в оптовій торгівлі, менеджерів з питань регіонального розвитку, тощо) на суму 967958,0 грн., що включені до рядку 06 Декларації по податку на прибуток "Інші витрати". Враховуючи вищевикладене, зазначене порушення не призвело до заниження чи завищення об'єкту оподаткування в Податковій декларації з податку на прибуток підприємства за 2012 рік.

Щодо правомірності формування валових витрат по наданню правової допомоги згідно Договору на правове забезпечення господарської діяльності від 02.04.2012 р. між ТОВ "Компанія Мегатрейд" та ФОП ОСОБА_1 в сумі 65700,00 грн. зазначив, що факт надання послуг по наданню правової допомоги підтверджений актами прийому-передачі виконаних робіт. Перелік наданих робіт перелічений в Договорі на правове забезпечення господарської діяльності. Штатним розписом ТОВ "Компанія Мегатрейд" передбачено посаду одного юрисконсульта, але вона знаходиться у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку з 01.03.2012 року, по даний час.

ДПІ у м. Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області позовні вимоги не визнало з підстав, викладених у письмових запереченнях.

Представник відповідача у судовому засіданні в обґрунтування заперечень пояснив суду, що відповідно до поданих платником податкових декларацій з податку на прибуток за 2012 рік сума по операціях з відступлення права вимоги не була віднесена до складу доходів, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування.

В порушення п.44.1 ст.44 розділу І, пп.138.8. п.138.8., ст.138, п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139, п. 144.1. ст. 144 розділу ІІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI, із змінами та доповненнями, ТОВ «Компанія Мегатрейд» завищено показник у рядку 04 Декларації «Витрати, що вираховуються при визначенні об'єкта оподаткування» за період 26.01.2011 р. по 31.12.2012 р. всього на суму 39181,00 грн.

Крім того пояснив, що ТОВ "Компанія Мегатрейд" було завищено адміністративні витрати та витрати на збут (заробітна плата та відрахування по заробітній платі мерчендайзерів, менеджерів в оптовій торгівлі, менеджерів з питань регіонального розвитку, тощо) на суму 967958,00 грн., що включені до рядку 06 Декларації по податку на прибуток "Інші витрати".

Зазначає, що ТОВ "Компанія Мегатрейд" було завищено адміністративні витрати та витрати на збут (заробітна плата та відрахування по заробітній платі мерчендайзерів, менеджерів в оптовій торгівлі, менеджерів з питань регіонального розвитку, тощо) на суму 967958,00 грн., що включені до рядку 06 Декларації по податку на прибуток "Інші витрати".

Крім того вказує, що в акті перевірки встановлено неправомірне віднесення до витрат витрати по наданню правової допомоги згідно Договору на правове забезпечення господарської діяльності від 02.04.2012р. між ТОВ "Компанія Мегатрейд" та ФОП ОСОБА_1 в сумі 65700,00 грн., оскільки не надано документів, які підтверджують взаємозв'язок понесених витрат з господарською діяльністю.

У задоволенні позову просив відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов не підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що ДПІ у м. Рівному проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ «Компанія Мегатрейд» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 26.01.2011р. по 31.12.2012р. за результатами якої складено акт №898/17-16-22-01/37511986 від 10.12.2013 року (т.1 а.с.13-73).

На підставі згаданого акту податковим органом 23 грудня 2013 року прийняті:

- податкове повідомлення-рішення №0005522342 про збільшення позивачу суми грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств у сумі 250909,00 грн., в т.ч. 200728,00 грн. основний платіж та штрафні (фінансові) санкції у сумі 50182,00 грн. (т.1 а.с.9);

- податкове повідомлення-рішення №0005532342 про завищення від'ємного значення об'єкта оподаткування за 2012 р. в сумі 889500,00 грн. (т.1 а.с.10);

- податкове повідомлення-рішення №0005542342 про збільшення позивачу суми грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість у сумі 120488,75 грн., в т. ч. 96391,00 грн. основний платіж та штрафні (фінансові) санкції у сумі 24097,75 грн. (т.1 а.с.11);

- податкове повідомлення-рішення №0005552342 про завищення залишку від'ємного значення по декларації з ПДВ в сумі 24332,00 грн. (т.1 а.с.12).

Підставами для винесення оскаржуваних рішень послужили висновки ДПІ у м. Рівному щодо порушення ТОВ «Компанія Мегатрейд» п. 44.1 ст. 44, пп.14.1.36, пп. 14.1.228 п. 14.1 ст.14, пп.138.1.1 п.138.1, п.138.4, п.138.8., пп. 138.10.2. п.138.10, пп. 138.10.3 п.138.10 ст. 138, пп.139.1.9 п.139.1 ст.139, пп. 153.5. ст. 153 Податкового кодексу України, внаслідок чого занижено доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування на суму 748 937,00 грн. та завищено витрати, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування на суму 1096504,00 грн., що призвело до заниження податку на прибуток всього в сумі 200748,00 грн., в т.ч. за:

І кв. 2012р. - 19656,00 грн.

ІІ кв. 2012р. - 22524,00 грн.

ІІІ кв. 2012р. - 135500,00 грн.

ІV кв. 2012р. - 23048,00 грн.

та завищення від'ємного значення об'єкта оподаткування за 2012р. в сумі 889500,00 грн.

Крім того встановлено порушення п.44.1 ст.44 розділу І, п.185.1 ст.185, п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198 розділу V Податкового кодексу України, внаслідок чого ТОВ «Компанія Мегатрейд» завищено податковий кредит на загальну суму ПДВ 120723,00 грн., що призвело до заниження податку на додану вартість всього сумі 96391,00 грн., в т.ч. у:

- квітні 2012 року на суму ПДВ 19652,00 грн.,

- травні 2012 року на суму ПДВ 11135,00 грн.,

- червні 2012 року на суму ПДВ - 12692,00 грн.,

- липні 2012 року на суму ПДВ - 14531,00 грн.,

- серпні 2012 року на суму ПДВ - 11388,00 грн.,

- вересні 2012 року на суму ПДВ - 10536,00 грн.,

- грудні 2012 року на суму ПДВ - 16457,00 грн.

та завищення залишку від'ємного значення по декларації з ПДВ в сумі 24332,00 грн. в т.ч. за:

- жовтень 2012 року - 13504 грн.

- грудень 2012 року - 10828 грн.

В ході судового розгляду було встановлено, що ТОВ «Компанія Мегатрейд» було укладено з ТОВ «ТД «Котнар Плюс» наступні договори про відступлення права вимоги:

- Договір №1708/1 від 17.08.2012р. (т.1 а.с.82), відповідно до якого ТОВ «ТД» Котнар Плюс» (Первісний кредитор) відступає ТОВ «Компанія Мегатрейд» (Новий кредитор), а Новий кредитор одержує замість Первісного кредитора право вимоги від ТОВ «Томашгородський кар'єр «Розовий» (код ЄДРПОУ 04991074) (Боржник) поставки товару (щебеневої продукції), за який Первісним кредитором було здійснено Боржнику попередню оплату на суму 255962,18 грн., та повернення грошових коштів в сумі 255962,18 грн., які були сплачені Первісним кредитором Боржнику в якості попередньої оплати за товар (щебеневу продукцію). За відступлення права вимоги від Боржника, передбаченої договором, Новий кредитор сплачує Первісному кредитору винагороду в розмірі 50000,00 грн. Відповідно до даного договору 30.10.2012р. ТОВ «Компанія Мегатрейд» було сплачено винагороду ТОВ «ТД» Котнар Плюс» у сумі 50000,00 грн. Станом на 01.10.2012р. та на 31.10.2012р. по рахунку 3771 по ТОВ «Томашгородський кар'єр «Розовий» існує дебіторська заборгованість у сумі 2559620,18 грн.;

- Договір №1708/2 від 17.08.2012р. (т.1 а.с.83), відповідно до якого ТОВ «ТД» Котнар Плюс» (Первісний кредитор) відступає ТОВ «Компанія Мегатрейд» (Новий кредитор), а Новий кредитор одержує замість Первісного кредитора право вимоги від ТОВ - фірми «Енергоконсалтінг» (код ЄДРПОУ 25322584) (Боржник) поставки товару (щебеневої продукції), за який Первісним кредитором було здійснено Боржнику попередню оплату на суму 323 000,00 грн., та повернення грошових коштів в сумі 323 000,00 грн., які були сплачені Первісним кредитором Боржнику в якості попередньої оплати за товар (щебеневу продукцію). За відступлення права вимоги від Боржника, передбаченої договором, Новий кредитор сплачує Первісному кредитору винагороду в розмірі 62000,00 грн. Відповідно до даного договору 30.10.2012р. ТОВ «Компанія Мегатрейд» було сплачено винагороду ТОВ «ТД» Котнар Плюс» у сумі 62000,00 грн. Станом на 01.10.2012р. та на 31.10.2012р. по рахунку 3771 по ТОВ - фірми «Енергоконсалтінг» існує дебіторська заборгованість у сумі 323000,00 грн.;

- Договір №0510/1 від 05.10.2012р. (т.1 а.с.80), відповідно до якого договору ТОВ «ТД»Котнар Плюс» (Первісний кредитор) відступає ТОВ «Компанія Мегатрейд» (Новий кредитор), а Новий кредитор одержує замість Первісного кредитора право вимоги від Іноземного підприємства «Калісто» (код ЄДРПОУ 34756181) (Боржник) сплатити грошових коштів за отриманий товар в сумі 49 974,32 грн. За відступлення права вимоги від Боржника, передбаченої договором, Новий кредитор сплачує Первісному кредитору винагороду в розмірі 10000,00 грн. Станом на 31.10.2012р. по рахунку 3771 по ПП «Калісто» існує дебіторська заборгованість у сумі 49 974,32 грн.;

- Договір №0510/2 від 05.10.2012р. про відступлення права вимоги. Відповідно до даного договору ТОВ «ТД» Котнар Плюс» (Первісний кредитор) відступає ТОВ «Компанія Мегатрейд» (Новий кредитор), а Новий кредитор одержує замість Первісного кредитора право вимоги від ПП «Вінтекс» (Боржник) сплатити грошових коштів за отриманий товар в сумі 262000,00 грн. За відступлення права вимоги від Боржника, передбаченої договором, Новий кредитор сплачує Первісному кредитору винагороду в розмірі 20000,00 грн. Станом на 31.10.2012р. по рахунку 3771 по ПП «Вінтекс» існує дебіторська заборгованість у сумі 262000,00 грн. Відповідно до бухгалтерського обліку ТОВ «Компанія Мегатрейд» дані операції були відображені наступними бухгалтерськими записами: Дт. 3771 Кт. 719 748 936,50 грн.

Враховуючи вищевикладене, дана сума, а саме: різниця між сумою заборгованості та сплаченою винагородою була віднесена ТОВ «Компанія Мегатрейд» згідно даних бухгалтерського обліку до складу «Інших доходів від операційної діяльності».

ТОВ «Компанія Мегатрейд» під час перевірки надано довідку від 28.02.2013р., згідно з якою вищезазначені операції було виправлено методом сторно у 2013р. В ході проведення перевірки 2013рік не перевірявся.

П. 153.5. ст. 153 Податкового кодексу України визначено :

«З метою оподаткування платник податку веде облік фінансових результатів операцій від проведення операцій з продажу (передачі) або придбання права вимоги зобов'язань у грошовій формі за поставлені товари, виконані роботи чи надані послуги третьої особи, зобов'язань за фінансовими кредитами, а також за іншими цивільно-правовими договорами.

Якщо доходи, отримані платником податку від наступного відступлення права вимоги зобов'язань третьої особи (боржника) або від виконання вимоги боржником, перевищують витрати, понесені таким платником податку на придбання права вимоги зобов'язань третьої особи (боржника), отриманий прибуток включається до складу доходу платника податку…»

Таким чином, з огляду на зазначене, суд дійшов висновку, згідно поданих платником податкових декларацій з податку на прибуток за 2012 року сума по операціях з відступлення права вимоги ТОВ «Компанія Мегатрейд» всупереч вимогам п.153.5 ст.153 Податкового кодексу України не була віднесена до складу доходів, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, як наслідок ТОВ «Компанія Мегатрейд» занижено доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування в сумі 748 937,0 грн.

Крім того, судом встановлено, що ТОВ «Компанія Мегатрейд» укладено договір оренди транспортних засобів від 01.03.2012р. (т.1 а.с.84-85) між :

«Орендодавці:

Фізична особа - підприємець ОСОБА_3, податковий номер НОМЕР_1, що мешкає: АДРЕСА_1, зареєстрована згідно Свідоцтва НОМЕР_15, вид. Рівненським міськвиконкомом 17.09.2009 p., № запису ЄДР 2 608 000 0000 022348;

Фізична особа - підприємець ОСОБА_4, податковий номер НОМЕР_2, що мешкає: АДРЕСА_2, зареєстрований згідно Свідоцтва НОМЕР_16, вид. Рівненським міськвиконкомом 22.02.2007p., № запису ЄДР 2608 000 0000 014148;

Фізична особа - підприємець ОСОБА_5, податковий номер НОМЕР_3, що мешкає: АДРЕСА_1, зареєстрований згідно Свідоцтва НОМЕР_17, вид. Рівненським міськвиконкомом 28.02.1992p., № запису ЄДР 2608 017 0000 007542;

Орендар:

Товариство з обмеженою відповідальністю „КОМПАНІЯ МЕГАТРЕЙД" ідентифікаційний код ЄДРПОУ 37511986, юридична адреса: м. Рівне вул. Грушевського, буд. 32, зареєстроване Рівненським міськвиконкомом 25.01.2011 p., № ЄДР 1608102 0000 007558, в особі директора, ОСОБА_6, який діє на підставі Статуту в новій редакції, від 10.02.12012 p.; Протоколів №№ 02 від 03.02.2012p.; 03 від 09.02.2012p.

1. Предмет договору

1.1. Орендодавці передають, а Орендар приймає, належні Орендодавцям транспортні засоби в тимчасове платне користування (оренду) та зобов'язується використовувати їх за призначенням і сплачувати платежі, що передбачені цим договором.

1.2. Транспортні засоби, які передаються в оренду:

- автомобіль марки RENAULT MAGNUM 400 вантажний - С сідловий тягач; реєстраційний номер НОМЕР_18 рік випуску 1998, об'єм двигуна 12000 куб.см, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_19 зареєстрованого за Орендодавцем ОСОБА_3 ВРЕР ДАІ м. Рівне Рівненської обл. 10.04.2010 p. згідно Свідоцтва про реєстрацію ТЗ НОМЕР_22;

- автомобіль марки MAN 18.413 вантажний - С сідловий тягач; реєстраційний номер НОМЕР_4 рік випуску 2001, об'єм двигуна 11967 куб.см, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_20 VIN-НОМЕР_20 зареєстрованого за Орендодавцем ОСОБА_3 ВРЕР ДАІ м. Рівне Рівненської обл. 10.04.2010 p. згідно Свідоцтва про реєстрацію ТЗ НОМЕР_21;

- напівпричіп бортовий тентований марки SCHWARZMULLER SPA З/Е реєстраційний номер НОМЕР_5 рік випуску 1998, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_23 VIN- НОМЕР_23 зареєстрованого за Орендодавцем ОСОБА_3 ВРЕР ДАІ м. Рівне Рівненської обл. 10.04.2010 p. згідно Свідоцтва про реєстрацію ТЗ НОМЕР_24;

- напівпричіп бортовий тентований марки SCHWARZMULLER SPA З/Е реєстраційний номер НОМЕР_6 рік випуску 1998, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_25 VIN- НОМЕР_25 зареєстрованого за Орендодавцем ОСОБА_3 ВРЕР ДАІ м. Рівне Рівненської обл. 10.04.2010 p. згідно Свідоцтва про реєстрацію ТЗ НОМЕР_26;

- автомобіль марки MAN Т32 вантажний - с сідловий тягач; реєстраційний номер НОМЕР_7 рік випуску 2000, об'єм двигуна 11967 куб.см, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_27 VIN-зареєстрованого за Орендодавцем ОСОБА_4 ВРЕР ДАІ м. Рівне Рівненської обл. 10.04.2010 p. згідно Свідоцтва про реєстрацію ТЗ НОМЕР_28;

- автомобіль марки MAN 19.364 вантажний - с сідловий тягач; реєстраційний номер НОМЕР_8 рік випуску 1999, об'єм двигуна 11967 куб.см, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_29 VIN НОМЕР_29 зареєстрованого за Орендодавцем ОСОБА_4 ВРЕР ДАІ м. Рівне Рівненської обл. 17.04.2010 p. згідно Свідоцтва про реєстрацію ТЗ НОМЕР_30;

- напівпричіп бортовий тентований марки SCHWARZMULLER SPA З/Е реєстраційний номер НОМЕР_9 рік випуску 1998, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_31 VIN- НОМЕР_31 зареєстрованого за Орендодавцем ОСОБА_4 ВРЕР ДАІ м. Рівне Рівненської обл. 10.04.2010 p. згідно Свідоцтва про реєстрацію ТЗ НОМЕР_32;

- напівпричіп бортовий тентований марки SCHWARZMULLER SPA З/Е реєстраційний номер НОМЕР_10 рік випуску 1998, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_33 VIN- НОМЕР_33 зареєстрованого за Орендодавцем ОСОБА_4 ВРЕР ДАІ м. Рівне Рівненської обл. 10.04.2010 p. згідно Свідоцтва про реєстрацію ТЗ НОМЕР_34;

- автомобіль марки RENAULT MAGNUM АЕ430 вантажний - с сідловий тягач; реєстраційний номер НОМЕР_11 рік випуску 2000, об'єм двигуна 11946 куб.см, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_35 VIN - НОМЕР_35 зареєстрованого за Орендодавцем ОСОБА_5 1-е МРВ ДАІ м. Рівне Рівненської обл. 05.06.2007 p. згідно Свідоцтва про реєстрацію ТЗ НОМЕР_36;

- автомобіль марки RENAULT MAGNUM вантажний - с сідловий тягач; реєстраційний номер НОМЕР_37 рік випуску 2001, об'єм двигуна 12000 куб.см, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_38 /TN - НОМЕР_38 зареєстрованого за Орендодавцем ОСОБА_5 1-е МРВ ДАІ м. Рівне Рівненської обл. 13.12.2007 p. згідно Свідоцтва про реєстрацію ТЗ НОМЕР_39;

- напівпричіп бортовий тентований марки SCHWARZMULLER SPA З/Е реєстраційний номер НОМЕР_12 рік випуску 1998, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_40 зареєстрованого за орендодавцем ОСОБА_5 1-е МРВ ДАІ м. Рівне Рівненської обл. 13.11.2007 p. згідно Свідоцтва про реєстрацію ТЗ НОМЕР_41;

- напівпричіп бортовий тентований марки SCHWARZMULLER SPA З/Е реєстраційний номер НОМЕР_13 рік випуску 2003, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_42 VIN- НОМЕР_42 зареєстрованого за Орендодавцем ОСОБА_5 1-е МРВ ДАІ м. Рівне Рівненської обл. 05.05.2007 p. згідно Свідоцтва про реєстрацію ТЗ НОМЕР_43.

2. Мета оренди

2.1. Орендовані за цим Договором транспортні засоби будуть використовуватись у господарській діяльності Орендаря виключно за його цільовим призначенням.

4. Термін оренди

4.1. Термін оренди становить один рік з дня передачі транспортного засобу в оренду, до першого березня дві тисячі тринадцятого року. В разі, якщо ні одна із сторін не буде наполягати на його розірванні з закінченні зазначеного строку, договір вважається автоматично продовженим за взаємною згодою на визначений термін без укладення додаткових угод про це.

5. Орендна плата і порядок розрахунків

5.1. Розмір орендної плати становить 1000 гривень 00 коп. в місяць за кожен орендований транспортний засіб. Вказана сума є базовою для нарахування обов'язкових платежів і зборів до бюджету.

6. Права та обов'язки Орендодавців.

6.1. Орендодавці за цим Договором зобов'язуються:

- передати транспортний засіб в технічно справному стані у строк і на умовах, визначених цим Договором;

- передати Орендареві всю необхідну документацію, що супроводжує транспортний засіб та дозволяє його використовувати;

- самостійно здійснювати обов'язкові для власника транспортного засобу платежі до бюджету;

- здійснювати власними силами та за власний рахунок капітальний ремонт транспортного засобу;

- нести всі витрати, пов'язані з технічним обслуговуванням транспортного засобу, в тому числі із здійсненням технічного огляду, профілактичним та поточним ремонтом, придбанням запасних частин, заміною шин та зношених деталей;

- усувати наслідки аварій та пошкоджень транспортного засобу, які виникли під час експлуатації; не перешкоджати Орендареві у користуванні позиченим транспортним засобом.

6.2. Орендодавець має право контролювати наявність, стан, напрямки використання транспортного засобу, та особисто керувати (користуватися) транспортним засобом.

Права та обов'язки Орендаря.

7.1. Орендар за цим Договором зобов'язується:

- використовувати транспортний засіб відповідно до п. 2.1. цього Договору;

- здійснювати за власний рахунок заправлення транспортного засобу ПММ у період його використання за цим Договором;

- своєчасно сплачувати орендну плату.

7.2. Орендар має право здавати ТЗ в суборенду тільки за згодою Орендодавця. Термін договору суборенди не повинен перевищувати термін дії основного Договору.

8. Відповідальність Сторін

8.1. За невиконання або неналежне виконання умов цього Договору Сторони несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства України.

11. Зміна та розірвання цього Договору

11.1. Договір може бути змінено чи доповнено новими умовами за взаємною згодою Сторін. Зміни та доповнення до цього Договору повинні бути викладені у письмовій формі, підписані повноважними представниками Сторін і є невід'ємними додатками до Договору.

Даний договір посвідчено ОСОБА_7, приватним нотаріусом Рівненського районного нотаріального округу, та зареєстровано в реєстрі за №227.

Згідно бухгалтерського обліку на балансі підприємства відсутні власні транспортні засоби.

Відповідно до даного договору оренди орендодавці зобов'язуються:

- здійснювати власними силами та за власний рахунок капітальний ремонт транспортного засобу;

- нести всі витрати, пов'язані з технічним обслуговуванням транспортного засобу, в тому числі із здійсненням технічного огляду, профілактичним та поточним ремонтом, придбанням запасних частин, заміною шин та зношених деталей;

- усувати наслідки аварій та пошкоджень транспортного засобу, які виникли під час експлуатації…..

Витрати по обслуговуванню орендованих транспортних засобів були віднесені до складу витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування в сумі 16157,95 грн.

в І квартал 2012 року на суму 691,90 грн.,

в ІІ квартал 2012 року на суму 4165,24 грн.,

в ІІІ квартал 2012 року на суму 6194,54 грн.,

в ІV квартал 2012 року на суму 5106,27 грн.

Витрати по придбанню запасних частин (шини, фари, тощо) для орендованих транспортних засобів та роботи по ремонту орендованих транспортних засобів віднесено товариством на збільшення балансової вартості основних засобів (поліпшення орендованих транспортних засобів)

Сума нарахованих амортизаційних відрахувань становить 23023,48 грн.:

в ІІ квартал 2012 року на суму 2572,83 грн.,

в ІІІ квартал 2012 року на суму 7995,66 грн.,

в ІV квартал 2012 року на суму 12454,99 грн.,

Відповідно п.138.8. ст.138 Податкового кодексу України собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг складається з витрат, прямо пов'язаних з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг, а саме:

прямих матеріальних витрат;

прямих витрат на оплату праці;

амортизації виробничих основних засобів та нематеріальних активів, безпосередньо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг;

загальновиробничі витрати, які відносяться на собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку;

вартості придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг;

інших прямих витрат, у тому числі витрат з придбання електричної енергії (включаючи реактивну);

Відповідно до п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139 розділу ІІІ Податкового кодексу України передбачено, що не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Відповідно до п. 144.1. ст. 144 Податкового кодексу України амортизації підлягають:

витрати на придбання основних засобів, нематеріальних активів та довгострокових біологічних активів для використання в господарській діяльності;

витрати на самостійне виготовлення основних засобів вирощування довгострокових біологічних активів для використання в господарській діяльності, в тому числі витрати на оплату заробітної плати працівникам, які були зайняті на виготовленні таких основних засобів;

витрати на проведення ремонту, реконструкції, модернізації та інших видів поліпшення основних засобів, що перевищують 10 відсотків сукупної балансової вартості всіх груп основних засобів, що підлягають амортизації, на початок звітного року;

витрати на капітальне поліпшення землі, не пов'язане з будівництвом, а саме іригацію, осушення та інше подібне капітальне поліпшення землі;

капітальні інвестиції, отримані платником податку з бюджету, у вигляді цільового фінансування на придбання (створення) об'єкта інвестування (основного засобу, нематеріального активу) за умови визнання доходів пропорційно сумі нарахованої амортизації по такому об'єкту відповідно до положень підпункту 137.2.1 пункту 137.2 статті 137 цього Кодексу;

сума переоцінки вартості основних засобів, проведеної відповідно до статті 146 цього Кодексу;

вартість безоплатно отриманих об'єктів енергопостачання, газо- і теплозабезпечення, водопостачання, каналізаційних мереж, побудованих споживачами на вимогу спеціалізованих експлуатуючих підприємств згідно з технічними умовами на приєднання до вказаних мереж або об'єктів,

вартість основних засобів, визначена на рівні звичайної ціни, отриманих в концесію відповідно до Закону України "Про особливості передачі в оренду чи концесію об'єктів централізованого водо-, теплопостачання і водовідведення, що перебувають у комунальній власності".

В ході судового розгляду позивачем документально не доведено взаємозв'язок понесених витрат по обслуговуванню орендованих транспортних засобів та витрат по придбанню запасних частин (шини, фари, тощо) для орендованих транспортних засобів та роботи по ремонту орендованих транспортних засобів з здійсненням господарської діяльності.

Отже в порушення пп.138.8. п.138.8., ст.138, п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139, п. 144.1. ст. 144 розділу ІІІ Податкового кодексу України ТОВ «Компанія Мегатрейд» завищено показник у рядку 04 Декларації «Витрати, що вираховуються при визначенні об'єкта оподаткування» за період 26.01.2011 р. по 31.12.2012 р. всього на суму 39181,0 грн. в т. ч.:

І кварталі 2012 року на суму 692,00 грн.,

ІІ кварталі 2012 року на суму 6738,00 грн.,

ІІІ квартал 2012 року - 14190,00 грн.,

IV квартал 2012 року - 17561,00 грн.

Згідно з п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України встановлено, що об'єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

Відповідно до п.198.1 ст.198 розділу V Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Пунктом 198.3 ст.198 розділу V Податкового кодексу України визначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Вимогами Податкового кодексу України встановлено: «Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу» (п.198.6 ст.198 розділу V Податкового кодексу України).

Враховуючи те, що позивачем не надано підтверджуючих документів, які свідчать про взаємозв'язок понесених витрат по обслуговуванню орендованих транспортних засобів та витрат по придбанню запасних частин (шини, фари, тощо) для орендованих транспортних засобів з здійсненням господарської діяльності то з огляду на п.185.1 ст.185, п.198.1, п.198.3 ст.198 розділу V Податкового кодексу України ТОВ «Компанія Мегатрейд» завищено податковий кредит на загальну суму ПДВ 120723,00 грн., а саме у:

- квітні 2012 року на суму ПДВ 19652,00 грн.,

- травні 2012 року на суму ПДВ 11135,00 грн.,

- червні 2012 року на суму ПДВ - 12692,00 грн.,

- липні 2012 року на суму ПДВ - 14531,00 грн.,

- серпні 2012 року на суму ПДВ - 11388,00 грн.,

- вересні 2012 року на суму ПДВ - 10536,00 грн.,

- жовтні 2012 року на суму ПДВ - 13504,00 грн.,

- листопаді 2012 року на суму ПДВ - 11646,00 грн.,

- грудні 2012 року на суму ПДВ - 15639,00 грн.

Покликання представника позивача на внесені у договір зміни до пп.6.1 щодо передачі обов'язків здійснення власними силами та за власний рахунок капітального ремонту транспортних засобів, нести всі витрати, пов'язані з технічним обслуговуванням транспортного засобу, в тому числі із здійсненням технічного огляду, профілактичним та поточним ремонтом, придбанням запасних частин, заміною шин та зношених деталей; усунення наслідків аварій та пошкоджень транспортного засобу, які виникли під час експлуатації, суд до уваги не бере, оскільки ці виправлення здійснені вже після підписання тексту договору. Проте згідно з п.11.1 договору усі зміни та доповнення повинні бути викладені у письмовій формі. Крім того, відповідно до вимог п. 48 Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженою Наказом Міністерства юстиції України від 03.03.2004 № 20/5 та зареєстрованою у Міністерстві юстиції України 03.03.2004 року за № 283/882, яка діяла на час укладання договору оренди транспортних засобів, договір сторін про зміну або розірвання нотаріально посвідченого договору оформляється шляхом складання окремого договору.

Оскільки окремого договору щодо зміни обов'язків орендаря сторонами не складалося, суд не бере до уваги виправлення, здійснені нотаріусом у тексті договору від 01.03.2011 року.

Крім того, в ході судового розгляду встановлено, що у рядку 06 Декларацій „Інші витрати" показників за період з 01.04.2011р. по 31.12.2012р. у загальній сумі 1 433 014,00 грн. ТОВ «Компанія Мегатрейд» віднесло:

- адміністративні витрати - 1 038 917,0 грн., в тому числі: витрати на службові відрядження й утримання апарату, витрати на утримання основних засобів, інших необоротних матеріальних активів, загальногосподарського використання, амортизація основних засобів загальногосподарського використання, витрати на ремонт та поліпшення об'єктів основних засобів, витрати на оплату послуг зв'язку, плата за розрахунково-касове обслуговування та інші послуги банків, витрати на оплату праці, внески на соціальні заходи, тощо.

- витрати на збут - 319 577,00 грн. в т.ч. витрати на оплату праці, внески на соціальні заходи, витрати на транспортування, зберігання ТМЦ, тощо.

- інші витрати звичайної діяльності та інші операційні витрати - 74 520 грн., в тому числі: витрати на інформаційне забезпечення господарської діяльності платника податку, в тому числі з питань законодавства, на придбання літератури, оплату Інтернет - послуг і передплату спеціалізованих періодичних видань, сума нарахованих податків та зборів, установлених Податковим кодексом України, а також інших обов'язкових платежів, встановлених законодавчими актами.

В акті вказано, що перевіркою відображеного показника за період з 01.04.2011р. по 31.12.2012р. в сумі 1433014,0 грн. встановлено завищення задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 06 Декларацій „Інші витрати" на суму 1057325,00 грн. в т.ч. у :

І квартал 2012 року на суму 92905,00 грн.,

ІІ квартал 2012 року на суму 304220,00 грн.,

ІІІ квартал 2012 року - 326504,00 грн.,

IV квартал 2012 року - 333696,00 грн.

В ході судового розгляду встановлено, що ТОВ «Компанія Мегатрейд» до складу витрат, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, віднесено витрати по зберіганню ТМЦ на суму 23 667,00 грн. зокрема ТОВ «Компанія Мегатрейд» укладено наступні договори складського зберігання:

- Договір складського зберігання №02/10-12 від 02.10.2012р., де ПП «Європа цукор» («Зберігач»), ТОВ «Компанія Мегатрейд» («Поклажодавець»). За умовами даного договору Поклажодавець передає Зберігачу, а Зберігач приймає на відповідальне зберігання з 04.10.2012р. по 30.06.2013р. включно та зобов'язується повернути Поклажедавцеві у схоронності майно. Право власності на Майно до Зберігача не переходить. Майно не може бути задіяне в господарському обороті Зберігача або бути передане ним третім особам. Поклажодавець має право вимагати видачі Майна частинами. Термін дії договору до 01.07.2013р.

- Договір складського зберігання №02/10-2 від 02.10.2012р., де ПАТ «Гнідавський цукровий завод» - «Зберігач», а ТОВ «Компанія Мегатрейд» - «Поклажодавець». За умовами даного договору Поклажодавець передає Зберігачу, а Зберігач приймає на відповідальне зберігання з 03.10.2012р. по 01.08.2013р. включно та зобов'язується повернути Поклажедавцеві у схоронності майно. Право власності на Майно до Зберігача не переходить. Майно не може бути задіяне в господарському обороті Зберігача або бути передане ним третім особам. Поклажодавець має право вимагати видачі Майна частинами. Термін дії договору до 30.08.2013р.

На виконання умов даних Договорів ПАТ «Гнідавський цукровий завод» та ПП «Європа цукор» передано до оплати наступні документи: акти виконаних робіт, податкові накладні.

ТОВ «Компанія Мегатрейд» до складу валових витрат (витрати на збут) в 4 кварталі 2012р. віднесено витрати по зберіганню ТМЦ в сумі 23 666,65 грн. (Дт 92 Кт 6851), а саме.:

- зберігання на ПАТ «Гнідавський цукровий завод» - 23499,99 грн. без ПДВ;

- зберігання на ПП «Європа цукор» - 166,66 грн. без ПДВ.

Згідно пп.14.1.228. п.14.1 ст.14 розділу І Податкового кодексу України «собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг для цілей розділу III цього Кодексу - витрати, що прямо пов'язані з виробництвом та/або придбанням реалізованих протягом звітного податкового періоду товарів, виконаних робіт, наданих послуг, які визначаються відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку, що застосовуються в частині, яка не суперечить положенням цього розділу».

Відповідно до Положення (Стандарту) бухгалтерського обліку №9 "Запаси", затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 20 жовтня 1999 року № 246 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 2 листопада 1999 р. за № 751/4044:

«Первісною вартістю запасів, що придбані за плату, є собівартість запасів, яка складається з таких фактичних витрат:

суми, що сплачуються згідно з договором постачальнику (продавцю), за вирахуванням непрямих податків;

суми ввізного мита;

суми непрямих податків у зв'язку з придбанням запасів, які не відшкодовуються підприємству/установі;

транспортно-заготівельні витрати (затрати на заготівлю запасів, оплата тарифів (фрахту) за вантажно-розвантажувальні роботи і транспортування запасів усіма видами транспорту до місця їх використання, включаючи витрати зі страхування ризиків транспортування запасів). Сума транспортно-заготівельних витрат, що узагальнюється на окремому субрахунку рахунків обліку запасів, щомісячно розподіляється між сумою залишку запасів на кінець звітного місяця і сумою запасів, що вибули (використані, реалізовані, безоплатно передані тощо) за звітний місяць. Сума транспортно-заготівельних витрат, яка відноситься до запасів, що вибули, визначається як добуток середнього відсотка транспортно-заготівельних витрат і вартості запасів, що вибули, з відображенням її на тих самих рахунках обліку, у кореспонденції з якими відображено вибуття цих запасів. Середній відсоток транспортно-заготівельних витрат визначається діленням суми залишків транспортно-заготівельних витрат на початок звітного місяця і транспортно-заготівельних витрат за звітний місяць на суму залишку запасів на початок місяця і запасів, що надійшли за звітний місяць. Приклади розподілу транспортно-заготівельних витрат наведені в додатку до Положення (Стандарту) 9;

інші витрати, які безпосередньо пов'язані з придбанням запасів і доведенням їх до стану, в якому вони придатні для використання у запланованих цілях. До таких витрат, зокрема, належать прямі матеріальні витрати, прямі витрати на оплату праці, інші прямі витрати підприємства/установи на доопрацювання і підвищення якісно технічних характеристик запасів».

Відповідно до п.п.138.1.1 п.138.1 ст.138 розділу ІІІ Податкового кодексу «Витрати операційної діяльності включають: собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрати беруться для визначення об'єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2, 138.11 цієї статті, пунктів 140.2 - 140.5 статті 140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку».

Відповідно до п.138.8 ст.138 розділу ІІІ Податкового кодексу України: «Собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг складається з витрат, прямо пов'язаних з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг, а саме:

прямих матеріальних витрат;

прямих витрат на оплату праці;

амортизації виробничих основних засобів та нематеріальних активів, безпосередньо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг;

загальновиробничі витрати, які відносяться на собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку;

вартості придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг;

інших прямих витрат, у тому числі витрат з придбання електричної енергії (включаючи реактивну);»

Відповідно до п.п. 138.10.3 п.138.10 ст.138 розділу ІІІ Податкового кодексу України «витрати на збут, які включають витрати, пов'язані з реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг:

а) витрати на пакувальні матеріали для затарювання товарів на складах готової продукції;

б) витрати на ремонт тари;

в) оплата праці та комісійні винагороди продавцям, торговим агентам та працівникам підрозділів, що забезпечують збут;

г) витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг), на передпродажну підготовку товарів;

ґ) витрати на відрядження працівників, зайнятих збутом;

д) витрати на утримання основних засобів, інших необоротних матеріальних активів, пов'язаних зі збутом товарів, виконанням робіт, наданням послуг (оперативна оренда, страхування, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, охорона);

е) витрати на транспортування, перевалку і страхування товарів, транспортно-експедиційні та інші послуги, пов'язані з транспортуванням продукції (товарів) відповідно до умов договору (базису) поставки;

є) витрати на гарантійний ремонт і гарантійне обслуговування;

ж) витрати на транспортування готової продукції (товарів) між складами підрозділів підприємства;

з) інші витрати, пов'язані зі збутом товарів, виконанням робіт, наданням послуг»

З огляду на зазначене суд погоджується з висновками податкового органу щодо завищення ТОВ «Компанія Мегатрейд» витрат по зберіганню ТМЦ на суму - 23 667,00 грн., що включені у рядку 06.2 Декларацій „ Витрати на збут ".

Крім того, як свідчать обставини справи, ТОВ «Компанія Мегатрейд» надавало послуги перевезення вантажів автомобільним транспортом, придбавало ТМЦ та надавало послуги з просування продукції ТОВ «Котнар М» на ринку України, тощо.

ТОВ «Компанія Мегатрейд» витрати, які формують вартість реалізованих товарів (робіт, послуг) (заробітна плата та відрахування мерчендайзерів, менеджерів в оптовій торгівлі, менеджерів з питань регіонального розвитку, тощо) не включало до їх собівартості, а відносило до адміністративних витрат та витрат на збут.

Згідно пп. 138.10.2. та пп.138.10.3. п. 138.10 ст. 138 Податкового Кодексу України адміністративні витрати, спрямовані на обслуговування та управління підприємством:

а) загальні корпоративні витрати, в тому числі організаційні витрати, витрати на проведення річних та інших зборів органів управління, представницькі витрати;

б) витрати на службові відрядження й утримання апарату управління підприємством (у тому числі витрати на оплату праці адміністративного апарату) та іншого загальногосподарського персоналу;

в) витрати на утримання основних засобів, інших необоротних матеріальних активів загальногосподарського використання (оперативна оренда (у тому числі оренда легкових автомобілів), придбання пально-мастильних матеріалів, стоянка, паркування легкових автомобілів, страхування майна, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, водопостачання, водовідведення, охорона);

г) винагороди за консультаційні, інформаційні, аудиторські та інші послуги, що отримує платник податку для забезпечення господарської діяльності;

ґ) витрати на оплату послуг зв'язку (пошта, телеграф, телефон, телекс, телефакс, стільниковий зв'язок та інші подібні витрати);

д) амортизація нематеріальних активів загальногосподарського використання;

е) витрати на врегулювання спорів у судах;

є) плата за розрахунково-касове обслуговування та інші послуги банків;

ж) інші витрати загальногосподарського призначення;

- витрати на збут, які включають витрати, пов'язані з реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг:

а) витрати на пакувальні матеріали для затарювання товарів на складах готової продукції;

б) витрати на ремонт тари;

в) оплата праці та комісійні винагороди продавцям, торговим агентам та працівникам підрозділів, що забезпечують збут;

г) витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг), на передпродажну підготовку товарів;

ґ) витрати на відрядження працівників, зайнятих збутом;

д) витрати на утримання основних засобів, інших необоротних матеріальних активів, пов'язаних зі збутом товарів, виконанням робіт, наданням послуг (оперативна оренда, страхування, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, охорона);

е) витрати на транспортування, перевалку і страхування товарів, транспортно-експедиційні та інші послуги, пов'язані з транспортуванням продукції (товарів) відповідно до умов договору (базису) поставки;

є) витрати на гарантійний ремонт і гарантійне обслуговування;

ж) витрати на транспортування готової продукції (товарів) між складами підрозділів підприємства;

з) інші витрати, пов'язані зі збутом товарів, виконанням робіт, наданням послуг».

Відповідно до статті 3 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV, із змінами і доповненнями,:

- Під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

- Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва - підприємцями. Господарська діяльність може здійснюватись і без мети одержання прибутку (некомерційна господарська діяльність).

Статтею 42 Господарського кодексу України передбачено, що підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Згідно пп.14.1.36. п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь - яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Відповідно до пп. 14.1.228 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу під собівартістю реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг для цілей розділу III «Податок на прибуток підприємств» цього Кодексу розуміють витрати, що прямо пов'язані з виробництвом та/або придбанням реалізованих протягом звітного податкового періоду товарів, виконаних робіт, наданих послуг, які визначаються відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку, що застосовуються в частині, яка не суперечить положенням цього розділу. Таким чином, при формуванні собівартості у податковому обліку застосовуються правила, установлені бухгалтерськими стандартами.

В Положенні (СТАНДАРТу) бухгалтерського обліку №16 «Витрати», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31 березня 1999 р. N 87, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 21 червня 1999 р. N 391/3684 зазначено:

«П.11. Собівартість реалізованої продукції (робіт, послуг) складається з виробничої собівартості продукції (робіт, послуг), яка була реалізована протягом звітного періоду, нерозподілених постійних загальновиробничих витрат та наднормативних виробничих витрат.

До виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) включаються:

прямі матеріальні витрати;

прямі витрати на оплату праці;

інші прямі витрати;

змінні загальновиробничі та постійні розподілені загальновиробничі витрати.

Перелік і склад статей калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) установлюються підприємством.»

Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 16 «Витрати» встановлено наступне:

«п.7.Витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені.

п.8. Якщо актив забезпечує одержання економічних вигод протягом кількох звітних періодів, то витрати визнаються шляхом систематичного розподілу його вартості між відповідними звітними періодами.»

В результаті ведення звичайної діяльності підприємство у періоді з 26.01.2011р. по 31.12.2012р. формує в бухгалтерському обліку фактичні витрати, пов'язані з реалізацією товарів (робіт, послуг) та відображає їх у податковому обліку.

Відповідно до п.138.4 ст.138 Податкового Кодексу України - витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, крім нерозподільних постійних загальновиробничих витрат, які включаються до складу собівартості реалізованої продукції в період їх виникнення, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг.

Згідно п.138.8 ст.138 Податкового Кодексу України собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг складається з витрат, прямо пов'язаних з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг, а саме: «прямих матеріальних витрат.

Таким чином встановлено, що ТОВ «Компанія Мегатрейд» витрати, які формують вартість реалізованих товарів (робіт, послуг) (заробітна плата та відрахування мерчендайзерів, менеджерів в оптовій торгівлі, менеджерів з питань регіонального розвитку, тощо) не включало до їх собівартості, а саме до формування вартості наданих послуги з просування продукції ТОВ «Котнар-М» на ринку України, а відносило до адміністративних витрат та витрат на збут.

У періоді, за який проводилась перевірка, встановлено що ТОВ «Компанія Мегатрейд» згідно з документами, наданими для перевірки, надавало послуги перевезення вантажів автомобільним транспортом, придбавало ТМЦ та надавало послуги з просування продукції ТОВ «Котнар-М» на ринку України, тощо.

ТОВ «Компанія Мегатрейд» за перевірений період з 26.01.2011 року по 31.12.2012р. проводило реалізацію товарів (робіт, послуг), а саме надавало послуги з просування продукції ТОВ «Котнар-М» на ринку України, нижче собівартості.

Як видно із даних бухгалтерського обліку, ТОВ «Компанія Мегатрейд» не включає до собівартості товарів (робіт, послуг) витрати, які формують вартість реалізованих товарів (робіт, послуг) (заробітна плата та відрахування мерчендайзерів, менеджерів в оптовій торгівлі, менеджерів з питань регіонального розвитку, тощо), а списує їх одразу на рах. 92, 93 та на фінансовий результат, в результаті чого занижує собівартість реалізації товарів (робіт, послуг).

Таким чином, суд погоджується з висновком, зробленим відповідачем в акті перевірки, щодо завищення ТОВ «Компанія Мегатрейд» адміністративних витрат та витрат на збут (заробітна плата та відрахування мерчендайзерів, менеджерів в оптовій торгівлі, менеджерів з питань регіонального розвитку, тощо) на суму - 967958,00 грн., що включені у рядку 06 Декларацій „Інші витрати" в т.ч. за

І квартал 2012 року на суму 92905,00 грн.,

ІІ квартал 2012 року на суму 282320,00 грн.,

ІІІ квартал 2012 року - 304604,00 грн.,

IV квартал 2012 року - 288129,00 грн.

Судом також встановлено, що до складу валових витрат Позивачем віднесено витрати на виконання умов Договору від 02.04.2012р. на правове забезпечення господарської діяльності, укладеного між ТОВ «Компанія Мегатрейд» (Замовник) та ФОП ОСОБА_1 (Виконавець) - код ЄДРПОУ НОМЕР_14, Свідоцтво про реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності-фізичної особи № 6450 від 25.03.1992 року, платник єдиного податку.

Згідно умов даного договору Замовник доручає., а Виконавець приймає на себе зобов'язання по наданню правової допомоги.

На виконання умов договору, сторонами було укладено Акти прийому-передачі про виконання робіт за договором по наданню послуг правової допомоги, а саме:

- від 28.04.2012 р. на суму 7300,00 грн. (без ПДВ)

- від 31.05.2012 р. на суму 7300,00 грн. (без ПДВ)

- від 29.06.2012 р. на суму 7300,00 грн. (без ПДВ)

- від 31.07.2012 р. на суму 7300,00 грн. (без ПДВ)

- від 31.08.2012 р. на суму 7300,00 грн. (без ПДВ)

- від 28.09.2012 р. на суму 7300,00 грн. (без ПДВ)

- від 31.10.2012 р. на суму 7300,00 грн. (без ПДВ)

- від 30.11.2012 р. на суму 7300,00 грн. (без ПДВ)

- від 29.12.2012 р. на суму 7300,00 грн. (без ПДВ)

Розрахунки між суб'єктами господарювання проводилось в безготівковій формі. Станом на 31.12.2012 року заборгованість між контрагентами відсутня.

Надані Позивачем докази (договір, рахунки та акти виконаних робіт (послуг)) та відомості, які в них зазначені, не підтверджують факту надання юридичних послуг ФОП ОСОБА_1, згідно договору, саме для ТОВ «Компанія Мегатрейд», в тому числі у зв'язку із невідповідними даними, які зазначені у наданих документах.

Зокрема, в актах прийому - передачі виконаних робіт (наданих послуг) за період 2012р., складених вже між ОСОБА_1 як адвокатом та ТОВ «Компанія Мегатрейд», не вказано, які конкретно виконані роботи з правового забезпечення господарської діяльності ТОВ «Компанія Мегатрейд».

В судовому засіданні представник позивача вказав, що згідно договору надавав послуги «Клієнту», яким являвся директор ТОВ «Компанія Мегатрейд» ОСОБА_6 в межах порушеної кримінальної справи, а саме: при проведенні виїмок документів та під час допитів.

Отже згідно цих доказів ОСОБА_1 фактично являвся адвокатом громадянина ОСОБА_6 в межах кримінальної справи і представляв його особисті інтереси як громадянина, а не надавав правову допомогу - юридичні послуги ТОВ «Компанія Мегатрейд» в межах господарської діяльності.

Згідно п.44.1 ст.44 розділу І Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Статтею 2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99р. № 996-ХІV (із змінами та доповненнями) зазначено, що сфера дії Закону поширюється на всіх юридичних осіб створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

Виходячи з вимог п.2 ст.3 цього ж Закону України бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п.1.2 ст.1, п.2.1 ст.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95р. №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.95р. за №168/704, первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.

Статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99р. №996-ХІV (із змінами та доповненнями) встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку. Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Дія контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Такі первинні документи повинні мати обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за №168/704. первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити; назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення

Таким чином, при складанні податкової звітності з метою правильного відображення господарської операції повинні враховуватись відповідні документи первинного обліку, а саме по зазначених операціях придбання результатів робіт (послуг) повинні бути в наявності акти виконаних робіт та результати виконаних робіт.

Відповідно до п.1, 2 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" №996-ХІV від 16.07.99 р. із змінами та доповненнями підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні містити такі обов'язкові реквізити:

назву документа (форми);

дату і місце складання;

назву підприємства, від імені якого складено документ;

зміст та обсяг господарської операції, одинцю виміру господарської операції;

посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;

особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійснені господарської операції.

Пунктом п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139 розділу ІІІ Податкового кодексу України передбачено, що не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Таким чином з огляду на наведені норми законодавства ТОВ «Компанія Мегатрейд» безпідставно до складу витрат, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, віднесено витрати по наданню послуг правової допомоги на загальну суму 65700 грн. в т.ч.:

ІІ кв. 2012р. - 21900 грн.

ІІІ кв. 2012р. - 21900 грн.

ІV кв. 2012р. - 21900 грн.

Згідно ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку, що ДПІ у м. Рівному повністю доведено правомірність прийняття податкових повідомлень-рішень від 23.12.2013 р. №0005522342, №0005532342, №0005542342, №0005552342. а відтак суд відмовляє у задоволенні позовних вимог ТОВ «Компанія Мегатрейд».

Крім того, згідно з вимогами ч.2 ст.94 КАС України та ч.3 ст.4 Закону України «Про судовий збір» суд стягує з позивача до Державного бюджету України недоплачену суму судового збору у розмірі 4129,20 грн. (4588 - 458,80).

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Стягнути з позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Мегатрейд" до Державного бюджету України недоплачену суму судового збору у розмірі 4129 (чотири тисячі сто двадцять дев'ять) грн. 20 коп.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Борискін С.А.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2014
Оприлюднено20.02.2014
Номер документу37220257
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/4645/13-а

Постанова від 04.11.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гломб Ю.О.

Постанова від 04.11.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гломб Ю.О.

Ухвала від 04.09.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гломб Ю.О.

Ухвала від 04.09.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гломб Ю.О.

Окрема ухвала від 04.09.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гломб Ю.О.

Ухвала від 04.09.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гломб Ю.О.

Ухвала від 01.07.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гломб Ю.О.

Ухвала від 01.07.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гломб Ю.О.

Постанова від 07.02.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Ухвала від 08.01.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні