Постанова
від 12.02.2014 по справі 812/6432/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Головуючий у 1 інстанції - Смішлива Т.В.

Суддя-доповідач - Блохін А. А.

УКРАЇНА

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 лютого 2014 року справа №812/6432/13-а

приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді Блохіна А.А., суддів: Міронової Г.М., Юрко І.В., секретаря судового засіданні Манаєва М.В.,

за участю представника позивача Скурідіна В.О., представників відповідача Наконечної О.Л., Подоляка І.П., розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Відділу освіти Сєвєродонецької міської ради на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2013 року у справі № 812/6432/13-а за позовом Відділу освіти Сєвєродонецької міської ради до Кремінської об'єднаної державної фінансової інспекції, Державної фінансової інспекції в Луганській області про скасування п. 2 вимоги про усунення порушень від 26.06.2013 року № 830-14/1084,

В С Т А Н О В И В:

22 липня 2013 року Відділ освіти Сєвєродонецької міської ради звернувся до суду з позовом до Кремінської об'єднаної державної фінансової інспекції, Державної фінансової інспекції в Луганській області про скасування п. 2 вимоги про усунення порушень від 26.06.2013 року № 830-14/1084.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що Кремінською ОДФІ проведено ревізію фінансово-господарської діяльності відділу освіти Сєвєродонецької міської ради за період з 01.01.2011 року по 01.02.2013 року. Результати даної ревізії викладено в акті від 20.05.2013 року № 830-21/007. В цьому акті вказано про витрачання коштів на реконструкцію об'єктів зовнішнього електропостачання, які нібито знаходяться не у комунальній власності, а є власністю ТОВ «ЛЕО» за відсутності договорів на постачання електроенергії до об'єкта відділу освіти Сєвєродонецької міської ради - дошкільного навчального закладу № 9, розташованого за адресою: м. Сєвєродонецьк, вул. Федоренко, 29. Фактично відділом освіти Сєвєродонецької міської ради із залученням підрядних організацій за рахунок коштів місцевого бюджету проведено реконструкцію систем електропостачання шляхом створення нового об'єкту, який у подальшому передано безкоштовно у власність ТОВ «ЛЕО» рішенням міської ради від 30.05.2013 року № 261.

Позивач просив суд визнати незаконним та скасувати розділ акту ревізії та п. 2 вимоги про усунення порушень від 26.06.2013 року № 830-14/1084.

Ухвалою суду від 23.07.2013 року відкрито провадження в адміністративній справі за позовом Сєвєродонецької міської ради до Кремінської об'єднаної державної фінансової інспекції в частині визнання незаконним та скасування п. 2 вимоги про усунення порушень від 26.06.2013 року № 830-14/10.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2013 року у справі № 812/6432/13-а у задоволені позову відмовлено за необґрунтованістю.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального права та процесуального права, просить скасувати постанову суду та постановити нову, якою задовольнити позовні вимоги.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав доводи апеляційної скарги та просив її задовольнити.

Представники відповідача у судовому засіданні просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення осіб, які приймали участь у справі, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, встановила наступне.

Судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що відповідно плану роботи Кремінської об'єднаної державної фінансової інспекції (далі - Кремінська ОДФІ) на І квартал 2013 року та на підставі направлення на проведення ревізії від 18.02.2013 року № 40 посадовими особами Кремінської ОДФІ проведено ревізію фінансово-господарської діяльності відділу освіти Сєвєродонецької міської ради за період з 01.01.2011 року по 01.02.2013 року, якою встановлено оплату відділом освіти Сєвєродонецької міської ради у травні-грудні 2012 року робіт з реконструкції системи зовнішнього електропостачання ДНЗ № 9 за рахунок бюджетних коштів по КФКВ 070101 «Дошкільні заклади освіти» на суму 251257,04 грн. при тому, що з березня 2011 року мережі зовнішнього електропостачання ДНЗ № 9 на підставі рішення Сєвєродонецької міської ради від 09.12.2010 р. № 40 знаходились у власності ТОВ «Луганське енергетичне об'єднання», а з лютого 2012 року будівля ДНЗ № 9 за адресою м. Сєвєродонецьк вул. Федоренко, 29 передана в оренду ТОВ «МарКхім». Відповідач вважає, що вказані кошти витрачено не для забезпечення діяльності дитячого дошкільного закладу, а для забезпечення діяльності сторонньої юридичної особи - ТОВ «ЛЕО», чим порушено вимоги п. 1, 3, 20 «Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 року № 228.

Результати ревізії викладено в акті від 20.05.2013 року № 830-21/007. (т. ІІ а.с. 87-234)

За результатами розгляду матеріалів ревізії 26.06.2013 року Кремінською об'єднаною державною фінансовою інспекцією прийнято вимогу № 830-14/10, якою зобов'язано Відділ освіти Сєвєродонецької міської ради відобразити дебіторську заборгованість за юридичною особою щодо якої здійснено безпідставні витрати. Провести претензійно-позовну роботу з контрагентом та стягнути матеріальну шкоду (збитки) на загальну суму 245990,04 грн. В іншому випадку стягнути з осіб, винних у безпідставному покритті за рахунок бюджетних коштів витрат сторонніх юридичних та фізичних осіб на суму 245990,04 грн., шкоду у порядку та розмірі, встановленому ст. 130 Кодексу законів про працю України. (п. 2 Вимоги) (т. І а.с. 43-46)

Рішенням Сєвєродонецької міської ради № 353 від 14.09.2006 року прийнято у комунальну власність територіальної громади м. Сєвєродонецька дитячій садок № 9 за адресою: м. Сєвєродонецьк, вул. Федоренко, 29, що перебував на балансі ВАТ «СПЗ» та передано вказаний об'єкт на баланс відділу освіти Сєвєродонецької міської ради. (т. І а.с. 53).

Рішенням Сєвєродонецької міської ради № 40 від 09.12.2010 року передано безкоштовно мережі електропостачання з комунальної власності територіальної громади м. Сєвєродонецька, що живлять об'єкти відділу освіти Сєвєродонецької міської ради, у власність ТОВ «Луганське енергетичне об'єднання» згідно додатку (об'єкт ДНЗ № 9 за адресою м. Сєвєродонецьк, вул. Федоренко, 29 зазначено за № 5 у додатку до рішення міськради) (т. ІІ а.с. 254-257)

Вказане рішення Сєвєродонецької міської ради фактично виконано 31.03.2011 року після складання та підписання акту приймання-передачі мережі електропостачання представниками ТОВ «Луганське енергетичне об'єднання» та начальником відділу освіти Сєвєродонецької міської ради (т. ІІ а.с. 248-251).

При цьому у п. 5 акту приймання-передачі мережі електропостачання зазначено об'єкт відділу освіти ДНЗ № 9 (ясла-садок «Орлятко») за адресою м. Сєвєродонецьк, вул. Федоренко, 29, ТП-46, кількісні та якісні характеристики кабелю.

01.12.2011 між відділом освіти Сєвєродонецької міської ради та ТОВ «МарКхім» укладено договір оренди № 03, предметом якого є передача в оренду будівлі з господарськими спорудами площею 971 м2 за адресою: м. Сєвєродонецьк, вул. Федоренко, 29, яка знаходиться на балансі відділу освіти Сєвєродонецької міської ради для розміщення дитячого дошкільного виховного закладу. Відповідно до п. 10.1 договір вступає в силу з моменту підписання акту приймання-передачі приміщення і діє 2 роки та 364 дні (т. ІІ а.с. 51-53).

Акт приймання-передачі приміщення за адресою: м. Сєвєродонецьк вул. Федоренко, 29 підписано між відділом освіти м. Сєвєродонецьк вул. Федоренко, 29 та ТОВ «МарКхім» 01.02.2012, у зв'язку з чим договір оренди діє з 01.02.2012 до 31.01.2015 (т. ІІ а.с. 54).

Згідно акту обстеження технічного стану дитячого садка № 9 за адресою: м. Сєвєродонецьк, вул. Федоренко, 29, складеного 09.01.2012, приміщення знаходиться у незадовільному стані, кабель вводу подачі електроенергії, внутрішня електропроводка демонтовані (т. ІІ а.с. 55).

Відділом освіти Сєвєродонецької міської ради 02.02.2012 року направлено до Сєвєродонецьких МЕМ ТОВ «ЛЕО» лист № 277, яким повідомлено електропостачальну організацію про те, що будівля за адресою: м. Сєвєродонецьк, вул. Федоренко, 29 передана в оренду ТОВ «МарКхім», у зв'язку з чим відділ освіти просить виключити ДНЗ № 9 з переліку закладів освіти за договором на постачання електроенергії № 51 від 15.12.2011 року, однак, обсяги постачання електроенергії залишити у повному обсязі (т. ІІ а.с. 14).

ТОВ «МарКхім» 20.02.2012 року укладено з ТОВ «Луганське енергетичне об'єднання» договір № 220 про постачання електричної енергії до будівлі за адресою: м. Сєвєродонецьк вул. Федоренко, 29. (т. ІІ а.с. 60-74) При цьому, як вбачається з додатку до договору «однолінійна схема електропостачання об'єкта споживача» ТП-46 та зовнішні мережі електропостачання до точки обліку належать відокремленому підрозділу ТОВ «Луганське енергетичне об'єднання» - Сєвєродонецьким МЕМ, а від точки обліку електроенергії - ТОВ «МарКхім» (т. ІІ а.с. 72).

Листом № 1170 від 12.07.2012 року начальник відділу освіти Сєвєродонецької міської ради звернувся до голови Сєвєродонецької міської ради з проханням виділити кошти у сумі 20998,66 грн. для здійснення робіт по розробці робочого проекту для реконструкції системи зовнішнього електропостачання ДНЗ № 9 за адресою: м. Сєвєродонецьк, вул. Федоренко, 29 за КФК 070101 «Дошкільні заклади освіти» КЕКВ 2143 «Реконструкція інших об'єктів» (т. ІІ а.с. 235-237).

Рішенням Сєвєродонецької міської ради від 24.07.2012 року № 1897 «Про внесення змін до міського бюджету на 2012 рік» (Додаток 4) збільшені асигнування Відділу освіти по спеціальному фонду (бюджет розвитку) на липень 2012 року по КФК 070101 «Дошкільні заклади освіти», КЕКВ 2143 «Реконструкція інших об'єктів» на реконструкцію інших об'єктів на суму 20999,00 гривень.

Листом від 08.10.2012 року № 1655/1 начальник відділу освіти Сєвєродонецької міської ради звернувся до голови Сєвєродонецької міської ради з проханням про виділення коштів у сумі 218268,00 грн. для реконструкції системи зовнішнього електропостачання дошкільного навчального закладу № 9, розташованого по вул. Федоренка, 29 м. Сєвєродонецьк. До вищезазначеного листа додано зведений кошторисний розрахунок вартості на суму 218268,00 гривень (т. ІІ а.с. 238).

Рішенням Сєвєродонецької міської ради від 25.10.2012 року № 2089 «Про внесення змін до міського бюджету на 2012 рік» (Додаток 4) Відділу освіти збільшені асигнування по спеціальному фонду (бюджет розвитку) на жовтень 2012 року по КФК 070101 «Дошкільні заклади освіти» КЕКВ 2143 «Реконструкція інших об'єктів» на реконструкцію інших об'єктів на суму 218268,00 гривень.

Крім того, листом від 05.12.2012 року № 2001 начальник відділу освіти Сєвєродонецької міської ради звернувся до голови Сєвєродонецької міської ради з проханням про виділення коштів у сумі 11213,00 грн. для здійснення пусконалагоджувальних робіт системи зовнішнього електропостачання дошкільного навчального закладу № 9, розташованого по вул. Федоренка, 29 м. Сєвєродонецьк по КФК 070101 «Дошкільні заклади освіти» КЕКВ 2143 «Реконструкція інших об'єктів» (т. І а.с. 129).

Згідно акту обстеження технічного стану системи електропостачання (внутрішнього та зовнішнього) ДНЗ № 9 від 15.12.2011 року необхідна реконструкція кабельної мережі 0.4 кв. і систем електропостачання ДНЗ № 9 шляхом утворення нового об'єкту системи зовнішнього електропостачання (т. ІІ а.с. 4).

Крім того, перед прийняттям у власність мереж зовнішнього електропостачання від відділу освіти Сєвєродонецької міської ради фахівцями ТОВ «Луганське енергетичне об'єднання» проведено технічний огляд кабельних мереж, які пропонувались до передачі, зокрема, встановлено, що кабельні мережі та ТП-46 від ДНЗ № 9 за адресою м. Сєвєродонецьк, вул. Федоренко, 29 знаходяться у задовільному стані, час введення в експлуатацію 1961 рік (т. ІІ а.с. 277-280).

Роботи з реконструкції системи зовнішнього електропостачання дошкільного навчального закладу № 9, розташованого по вул. Федоренка, 29 у м. Сєвєродонецьк здійснювались ТОВ «Вістол» на підставі договорів підряду № 071112-1В/586 від 14.12.2012 року та № 071112-2В/597 від 19.12.2012 року, укладених відділом освіти Сєвєродонецької міської ради. (т. І а.с. 132-136)

Технічний нагляд за виконанням робіт здійснювало ТОВ фірма «Іліс» на підставі договорів № 18/12/2012/598/2 від 20.12.2012 року та № 10/12/2012/598/1 від 20.12.2012 року, укладених відділом освіти Сєвєродонецької міської ради. (т. І а.с. 136-137)

Витрачання коштів підтверджено актами прийняття виконаних робіт форми № КБ-2в, довідками про вартість робіт форми № КБ-3, актами здачі-прийняття робіт, платіжними дорученнями про перерахування коштів виконавцям робіт, при цьому у всіх вищевказаних документах зазначено найменування об'єкту як реконструкція системи зовнішнього електропостачання дошкільного навчального закладу № 9, розташованого по вул. Федоренка, 29, м. Сєвєродонецьк (т. І а.с. 138-152)

Згідно акту прийняття-передачі від 05.04.2013 року відділом освіти Сєвєродонецької міської ради прийнято від ТОВ «Вістол» та введено в експлуатацію об'єкт зовнішнього електропостачання ДНЗ № 9, про що відділом освіти видано наказ № 126/1 від 05.04.2013 року (т. І а.с. 153, 156).

Рішенням Сєвєродонецької міської ради № 2617 від 30.04.2013 року передано безкоштовно електрообладнання та мережі електропостачання з комунальної власності територіальної громади м. Сєвєродонецька з балансу відділу освіти Сєвєродонецької міської ради у власність ТОВ «Луганське енергетичне об'єднання» згідно додатку, де серед об'єктів також вказано ДНЗ № 9 за адресою: м. Сєвєродонецьк, вул.. Федоренка, 29. (т. І а.с. 57)

При цьому, відповідно до листів ТОВ «Луганське енергетичне об'єднання» від 21.02.2013 року та від 21.03.2013 року ТОВ «Луганське енергетичне об'єднання» надало свою згоду на прийняття у власність лише електрообладнання, а не готового об'єкту - мережі зовнішнього електропостачання (т. І а.с. 51, 52).

Відмовляючи у задоволені позову, суд першої інстанції своє рішення мотивував тим, що на час передачі будівлі ДНЗ № 9 за адресою: м. Сєвєродонецьк, вул. Федоренко, 29 в оренду електропостачання до вказаної будівлі здійснювалось, а відтак, зовнішні мережі електропостачання були придатні до експлуатації.

Крім того, на час звернення начальника відділу освіти Сєвєродонецької міської ради з вищевказаними листами до голови Сєвєродонецької міської ради з проханнями виділити кошти для реконструкції системи зовнішнього електропостачання дошкільного навчального закладу № 9, розташованого по вул. Федоренка, 29, м. Сєвєродонецьк, зазначений об'єкт вже знаходився в оренді у ТОВ «МарКхім» строком до 31.01.2015 року. Листи не містять посилань на наявність економічного обґрунтування необхідності проведення реконструкції системи зовнішнього електропостачання дошкільного навчального закладу № 9, розташованого по вул. Федоренка, 29, м. Сєвєродонецьк.

На підставі вищенаведеного суд вказав, що на час звернення начальника відділу освіти Сєвєродонецької міської ради до міського голови з листами про виділення коштів та на час їх витрачання у власності відділу освіти Сєвєродонецької міської ради був відсутній об'єкт «мережі зовнішнього електропостачання дошкільного навчального закладу № 9, розташованого по вул. Федоренка, 29, м. Сєвєродонецьк», такий об'єкт перебував у власності ТОВ „Луганське енергетичне об'єднання", а тому витрачання коштів місцевого бюджету на проведення реконструкції системи зовнішнього електропостачання дошкільного навчального закладу № 9, розташованого по вул. Федоренка, 29 у м. Сєвєродонецьк, на думку суду, є незаконним.

Суд першої інстанції визнав необгунтованим посилання позивача на те, що під час проведення реконструкції системи зовнішнього електропостачання дошкільного навчального закладу № 9, розташованого по вул. Федоренка, 29 у м. Сєвєродонецьк, ним було створено нову мережу електропостачання ДНЗ № 9, так як кошти з бюджету виділялись лише на реконструкцію, а не на прокладення нової електромережі.

Крім того, під час розгляду справи позивачем не надано суду першої інстанції доказів необхідності створення нової мережі зовнішнього електропостачання ДНЗ № 9 за адресою: м. Сєвєродонецьк, вул.. Федоренка, 29 на час виділення бюджетних коштів.

З таким рішенням суду першої інстанції не погоджується колегія суддів з огляду на наступне.

Рішенням Сєвєродонецької міської ради від 09.12.2010 р. № 40 «Про передачу у власність ТОВ «Луганське енергетичне об'єднання» мереж електропостачання, що знаходяться у комунальній власності територіальної громади м. Сєвєродонецька Луганської області та живлять об'єкти відділу освіти Сєвєродонецької міської ради» було вирішено передати безкоштовно мережі електропостачання з комунальної власності територіальної громади м. Сєвєродонецька Луганської області, що живлять об'єкти відділу освіти Сєвєродонецької міської ради, у власність ТОВ «ЛЕО».

В період з 2012 по 2013 роки відділом освіти Сєвєродонецької міської ради, із залученням підрядної організації, за рахунок коштів місцевого бюджету була здійснена реконструкція системи електропостачання шляхом створення (завершення монтажем) нового об'єкту.

4 травня 2013 року був складений акт робочої комісії про готовність до вводу до експлуатації завершеного монтажем об'єкту реконструкції системи зовнішнього електропостачання ДНЗ № 9 «Орлятко». На підставі наказу позивача від 05.04.2013 року № 126/1 «Про прийняття до експлуатації об'єктів «Реконструкція системи зовнішнього електропостачання ДНЗ № 9 «Орлятко» в експлуатацію були прийняті створені (завершені монтажем) шляхом реконструкції об'єкти електропостачання у ДНЗ № 9. Це вбачається з актів прийняття-передачі основних засобів від 05.04.2013 року, згідно з якими відділ освіти Сєвєродонецької міської ради прийняв від підрядника (ТОВ «Вістол») створені об'єкти електропостачання, які знаходяться у ДНЗ № 9.

Таким чином, позивачем із залученням підрядної організації були реконструйовані шляхом створення нового об'єкту (завершення монтажем) системи електропостачання ДНЗ № 9. Відповідно до цього підрядною організацією був створений, а позивачем прийнятий, новий об'єкт у ДНЗ № 9. А отже, зазначений об'єкт системи електропостачання ДНЗ № 9 не міг перебувати у власності ТОВ «ЛЕО», оскільки на момент завершення підрядною організацією робіт, прийняття створеного об'єкту до експлуатації, цей об'єкт не існував.

Фактично був створений новий об'єкт. При створенні нового об'єкту мережі зовнішнього електропостачання, які знаходилися у власності ТОВ «ЛЕО», не були задіяні (на цих мережах не проводилися жодні роботи, ці мережі або їх частини не були використані в ході створення нового об'єкту І Т.П.).

Наведене також підтверджується листами ТОВ «ЛЕО» від 21.02.2013 р. № 01-33/2/268 та від 21.03.2013 року № 01-33/2/386 про згоду на прийняття з комунальної власності територіальної громади м. Сєвєродонецька в особі Сєвєродонецької міської ради до своєї власності об'єкти, які були створені в процесі реконструкції системи електропостачання ДНЗ № 9. Також своїм листом від 22.03.2013 р. б/н Сєвєродонецьке РЕС ЛЕО висловлює намір прийняти з комунальної до своєї власності створений в процесі реконструкції об'єкт зовнішнього електропостачання ДНЗ № 9. Таким чином, спеціалізована організація - ТОВ «ЛЕО» підтверджує факт саме реконструкції спірного об'єкту.

Знаходження створеного об'єкту - мережі зовнішнього електропостачання у комунальній власності також підтверджується вищезазначеними матеріалами справи: - договорами підряду, актами виконаних робіт, платіжними дорученнями тощо.

З зазначеного вбачається, що був створений об'єкт зовнішнього електропостачання ДНЗ № 9, який знаходиться в комунальній власності.

Крім того, відповідач в додатках до свого листа від 20.06.2013 року № 830 - 14/1022 (Висновках на заперечення до акту ревізії фінансово-господарської діяльності Відділу освіти Сєвєродонецької міської ради від 20.05.2013 р. № 830-21/007 за період з 01.01.2011 по 01.02.2013 роки) не оскаржує, а значить - фактично визнає право комунальної власності на новостворений об'єкт та відображення в обліку відділу освіти проведених витрат на реконструкцію мережі електропостачання.

Водночас Сєвєродонецька міська рада своїм рішенням від 30.05.2013 р. № 2617 «Про передачу у власність ТОВ «Луганське енергетичне об'єднання» електрообладнання та мереж електропостачання, що знаходяться у комунальній власності територіальної громади м. Сєвєродонецька Луганської області та живлять об'єкти відділу освіти Сєвєродонецької міської ради, зобов'язує відділ освіти Сєвєродонецької міської ради здійснити передачу з комунальної власності у власність ЛЕО, зокрема, реконструйовані шляхом створення нового об'єкту (завершення монтажем) системи електропостачання га електрообладнання ДНЗ № 9.

З огляду на викладене, колегія суддів зазначає, що на теперішній час створений шляхом реконструкції об'єкт системи електропостачання ДНЗ № 9 знаходиться в комунальній власності, а не у власності ЛЕО, який ще не прийняв зазначений об'єкт за вищевказаним рішенням міської ради.

Відповідачем не надано доказів, що роботи по створенню об'єкту системи електропостачання ДНЗ № 9 виконувалися на мережі зовнішнього електропостачання або її частинах, які перебували у власності ТОВ «ЛЕО».

Відсутність між відділом освіти Сєвєродонецької міської ради та ЛЕО договірних відносин на постачання електроенергії для живлення ДНЗ № 9 ніяким чином (прямо чи опосередковано) не впливає на законність виділення та витрачання коштів місцевого бюджету на реконструкцію шляхом створення нового об'єкту електропостачання в ДНЗ № 9 Оскільки в даному випадку наявність договірних відносин ніяким чином не впливає на законність виділення та витрачання коштів бюджету; ніяким чином не впливає на наявність або відсутність існування підстав перебування створеного об'єкту електропостачання ДНЗ № 9 в комунальній власності; закон не пов'язує існування або відсутність існування договірних відносин на постачання електроенергії з правом особи створювати, в тому числі здійснювати реконструкцію, певного об'єкту.

А отже, грошові кошти були виділені та витрачені законно, без порушення чинного законодавства України. Це спростовує висновки та вимоги відповідачів в цій частині та підтверджує відсутність порушень з боку позивача.

Суд першої інстанції перебрав на себе повноваження органів місцевого самоврядування щодо визначення доцільності чи недоцільності виділення та витрачання коштів на створення того чи іншого об'єкту. Це є виключною прерогативою органів місцевого самоврядування.

Колегія суддів зазначає, що рішення Сєвєродонецької міської ради про виділення коштів на здійснення реконструкції системи електропостачання шляхом створення (завершення монтажем) нового об'єкту ДНЗ № 9 не скасовані, не визнані незаконними в судовому порядку. А отже є чинними. Відповідно до цього про незаконність виділення та витрачання коштів місцевого бюджету не може йти й мови.

Проблемою даного спору є питання можливості розпорядження Відділом освіти Сєвєродонецької міської ради коштами місцевого бюджету.

З матеріалів справи вбачається, що Відділ освіти Сєвєродонецької міської ради згідно з Положенням, затвердженим рішенням міської ради від 23.10.2008 року № 2512, підконтрольний та підзвітний міській ради та підпорядкований виконавчому комітету міської ради. Начальник відділу освіти є посадовою особою місцевого самоврядування (т. 2 а.с. 88).

Частиною 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання:

23) затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету;

30) прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; … про надання у концесію об'єктів права комунальної власності, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

Тобто, хоча позивач і складає бюджетний запит та розрахунки потреби у бюджетних коштах, але кошторис затверджує безпосередньо міська рада і зміни до кошторису вносяться тільки на її пленарних засіданнях, а також останньою визначаються цільові призначення бюджетних коштів.

В акті ревізії порушень щодо цього питання не встановлено (т. 2 а.с.. 91, 92).

Відповідач у пункті 2 вимагає від позивача відобразити в бухгалтерському обліку дебіторську заборгованість ЛЕО.

При цьому ця частина вимоги викладена без усякого правового обґрунтування. Жодний нормативно-правовий документ не містить механізму відображення в бухгалтерському обліку дебіторської заборгованості попередніх періодів в кошторисній документації поточного року.

Відповідно до статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

Первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення (стаття 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»),

Отже за відсутністю первинних документів, які фіксують факти здійснення господарських операцій, неможливо відобразити в бухгалтерському обліку дебіторську заборгованість ЛЕО.

Це спростовує висновки та вимоги відповідача в цій частині та підтверджує відсутність порушень з боку позивача.

Суд першої інстанції при розгляді справи та винесенні рішення допустив порушення норм матеріального та процесуального права. У зв'язку з цим прийняте судом першої інстанції рішення не може вважатися законним та обґрунтованим.

Колегія суддів приходить до висновку про те, що судом першої інстанції судове рішення постановлене з порушенням норм матеріального і процесуального права, що є підставою для скасування судового рішення.

Керуючись статтями 195 - 197, п. 3 ч. 1 ст. 198, п. 4 ч. 1 ст. 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Відділу освіти Сєвєродонецької міської ради на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2013 року у справі № 812/6432/13-а - задовольнити.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2013 року у справі № 812/6432/13-а за позовом Відділу освіти Сєвєродонецької міської ради до Кремінської об'єднаної державної фінансової інспекції, державної фінансової інспекції в Луганській області про скасування п. 2 вимоги про усунення порушень від 26.06.2013 № 830-14/1084, - скасувати.

Позовні вимоги Відділу освіти Сєвєродонецької міської ради задовольнити частково.

Скасувати п. 2 вимоги Кремінської об'єднаної державної фінансової інспекції, державної фінансової інспекції в Луганській області про усунення порушень від 26.06.2013 № 830-14/1084.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з дня її складення в повному обсязі.

Повний текст виготовлено 17 лютого 2014 року.

Головуючий суддя: А.А. Блохін

Судді: Г.М. Міронова

І.В. Юрко

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.02.2014
Оприлюднено20.02.2014
Номер документу37222074
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/6432/13-а

Ухвала від 05.11.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 31.07.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 12.02.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін А. А.

Ухвала від 03.01.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін А. А.

Ухвала від 04.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Постанова від 12.02.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін А. А.

Ухвала від 22.01.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін А. А.

Ухвала від 03.01.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін А. А.

Постанова від 25.11.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 04.10.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні