cpg1251
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 лютого 2014 року Справа № 919/934/13
Севастопольський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Сотула В.В.,
суддів Гоголя Ю.М.,
Голика В.С.,
за участю представників сторін:
представник позивача , Шевченко Валерія Володимирівна, довіреність № 03-15/6321 від
30 грудня 2013, Севастопольська міська Рада
представник відповідача , не з'явився, приватне підприємство "Рутава"
представник третьої особи , Шевченко Валерія Володимирівна, довіреність № 07-02/1 від
08 січня 2014, Управління з питань земельних, водних відносин та містобудування Севастопольської міської Ради
розглянувши апеляційну скаргу Управління з питань земельних, водних відносин та містобудування Севастопольської міської Ради на рішення господарського суду міста Севастополя (судді Погребняк О.С., Лотова Ю.В., Щербаков С.О.) від 21 листопада 2013 року у справі №919/934/13
за позовом Севастопольської міської Ради (вул. Леніна, 3,Севастополь,99011)
до приватного підприємства "Рутава" (вул. Блюхера, 9, кв.116,Севастополь,99014)
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Управління з питань земельних, водних відносин та містобудування Севастопольської міської Ради (вул. Леніна, 3,Севастополь,99011)
про внесення змін до договору
ВСТАНОВИВ :
09 червня 2013 року Севастопольська міська Рада звернулась до господарського суду міста Севастополя із позовом до приватного підприємства „Рутава", за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, - Управління з питань земельних, водних відносин та містобудування Севастопольської міської Ради про внесення змін до договору.
Позовні вимоги мотивовані відмовою відповідача від підписання додаткової угоди, яка направлена на приведення умов укладеного між сторонами договору оренди землі у відповідність діючому законодавству, а також Типовому договору оренди землі в частині розміру орендної плати у зв'язку з введенням в дію нової грошової оцінки землі та інших умов.
Рішенням господарського суду міста Севастополя від 21 листопада 2013 року у справі № 919/934/13 відмовлено у задоволенні позовних вимог Севастопольської міської Ради до приватного підприємства „Рутава" про внесення змін до договору.
Рішення суду мотивоване необґрунтованістю вимог позивача, а також невідповідністю їх положенням Конституції України, Цивільного кодексу України, Закону України "Про оренду землі".
Вважаючи, що зазначене рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального права, 10 грудня 2013 року третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, - Управління з питань земельних, водних відносин та містобудування Севастопольської міської Ради звернулася до Севастопольського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржуваний судовий акт та прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог.
Доводи апеляційної скарги мотивовані тим, що місцевим господарським судом не відображено рішення з кожної спірної умови договору з посиланням на законодавчі акти, якими регулюється відмова, не враховані положення статей 13, 14, 140, 142, 143 Конституції України, статей 11, 169, 374 Цивільного кодексу України, статей 80, 83, 122, 123, 124 Земельного кодексу України (а.с. 159-166).
В судове засідання суду апеляційної інстанції, призначене на 18 лютого 2014 року з'явився представник позивача та третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на предмет спору, який підтримав свої доводи.
При повторному розгляді справи в порядку статті 101 Господарського процесуального кодексу України, судова колегія Севастопольського апеляційного господарського суду встановила наступне.
30 березня 2006 року між Севастопольською міською Радою (орендодавець) та приватним підприємством "Рутава" (орендар) було укладено договір оренди земельної ділянки, за умовами якого орендодавець відповідно до рішень Севастопольської міської Ради від 05 жовтня 2005 року №3826 надав, а орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку для будівництва та обслуговування автомобільного сервісу з віднесенням земельної ділянки до земель житлової та суспільної забудови, що знаходиться у місті Севастополі по вул. Колобова, 40, площею 0,0800 га (а. с. 21-30).
Відповідно до пункту 2.3 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає:
а) на період будівництва, до здачі об'єкта до експлуатації - 103926 грн, що підтверджується довідкою про грошову оцінку земельної ділянки від 01 березня 2006 року №2867/1/1, що видана Севастопольським міським управлінням земельних ресурсів;
б) на наступний період 519629 грн, що підтверджується довідкою про грошову оцінку земельної ділянки від 01 березня 2006 року №2867/1-1, що видана Севастопольським міським управлінням земельних ресурсів.
Згідно з пунктом 3.1 договір укладено строком до 01 вересня 2030 року.
За спливом строку дії договору орендар, який виконував належним чином обов'язки відповідно до умов цього договору, має при інших рівних умовах переважне право на поновлення договору. У цьому випадку орендар повинен не пізніше ніж за 2 місяця до спливу строку дії цього договору повідомити письмово про це орендодавця та вирішити у встановленому Законом порядку питання про продовження оренди земельної ділянки (пункт 3.2 договору).
Річна орендна плата за користування земельною ділянкою встановлюється відповідно до Методики визначення розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди землі, яка затверджена рішенням Севастопольської міської Ради від 14 жовтня 2003 року №1348, (надалі - Методика) в розмірі 2,5 % від грошової оцінки земельної ділянки (пункт 4.1 договору).
Величина річної орендної плати за користування ділянкою складає: - на період будівництва: 103926*0,025=2598,15 грн.; - на наступний період: 519629*0,025=12990,73 грн. (пункт 4.2 договору).
При цьому, грошова оцінка земельної ділянки для періоду будівництва приймається до уваги не більш ніж 2 роки з дати приймання-передачі ділянки. Грошова оцінка для наступного періоду приймається до уваги з дати початку експлуатації об'єкта реконструкції, але не пізніше 2 років від дати приймання-передачі земельної ділянки. У випадку внесення до договору змін в частині збільшення строку будівництва, відповідні зміни вносяться також до пункту 4.2 договору.
Приведений розрахунок величини річної орендної плати щорічно корегується відповідно до пункту 4.5 договору (пункт 4.3).
Орендна плата за землю вноситься орендарем рівними частками щомісячно до 15 числа місяця, наступного за звітним в національній валюті України на спеціальний бюджетний рахунок міста у райфінуправлінні за місцем розташування земельної ділянки (пункт 4.4 договору).
Нарахування розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції. Величина річної орендної плати підлягає щорічному перерахунку в строк до 01 лютого поточного року в залежності від щорічно індексованої грошової оцінки земельної ділянки. Щорічний розрахунок орендної плати здійснюється орендарем відповідно до умов цього договору та вимог діючого законодавства (пункт 4.5 договору).
В строк до 15 лютого поточного року щорічний розрахунок орендної плати, узгоджений з орендодавцем, надається орендарем державній податковій інспекції за місцем розташування земельної ділянки (пункт 4.6 договору)
У випадку порушення, передбачених цим договором строків освоєння (забудови) орендованої земельної ділянки розмір річної орендної плати підлягає корегуванню шляхом збільшення орендної ставки на поправочний коефіцієнт 2, що визначений відповідно до методики та застосовується до моменту введення в експлуатацію об'єкта капітального будівництва, передбаченого цим договором, але не більш 10% нормативної грошової оцінки (пункт 4.7 договору).
За змістом пункту 4.8 договору розмір орендної плати переглядається у випадку:
- зміни умов господарювання, передбачених договором;
- зміни розмірів земельного податку, збільшення нормативно грошової оцінки земельної ділянки, зокрема у внаслідок інфляції та індексації;
- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджується актом, складеним за участю орендодавця;
- в інших випадках, передбачених законом.
За умовами пункту 12.1 договору зміна умов договору здійснюється в письмовій формі за взаємною згодою сторін. У випадку недосягнення згоди стосовно зміни умов договору, спір вирішується у судовому порядку.
Актом приймання-передачі земельної ділянки від 30 березня 2006 року, який є додатком до договору оренди земельної ділянки, підтверджується передача орендодавцем орендарю земельної ділянки на підставі договору від 30 березня 2006 року (а.с. 31).
Рішенням Севастопольської міської Ради "Про внесення змін до додатку до рішення міської Ради "Про затвердження Методики визначення розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди землі від 14 жовтня 2003 року №1348" від 13 лютого 2008 року №3701 (а.с. 44) було внесено наступні зміни до додатку до рішення Севастопольської міської Ради "Про затвердження Методики визначення розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди земельної ділянки":
"- Річний розмір орендної плати за земельні ділянки, що знаходяться у державній або комунальній власності не може бути менше:
- для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку згідно із Закону України "Про плату за землю";
- для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, відповідно до Закону України "Про плату за землю".
Річний розмір орендної плати не може перевищувати 12% від нормативної грошової оцінки".
Також зазначеним рішенням розділ 3 додатку до рішення від 14 жовтня 2003 року №1348 був укладений у новій редакції, згідно з якою розмір орендної плати за земельні ділянки, які використовуються для будівництва та обслуговування автомобільного сервісу, встановлено у розмірі 7,5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. (а.с. 45-49).
На підставі рішення Севастопольської міської Ради „Про продовження строку будівництва автосервісу на земельній ділянці площею 0,0800 га, розташованою по вул. Колобова, 40, яка передана в оренду ПП „Рутава" від 08 вересня 2009 року № 7863 (а.с. 37 зворот), між сторонами у справі 07 грудня 2009 року була укладена додаткова угода про внесення змін до договору оренди земельної ділянки, зокрема, в новій редакції були викладені преамбула договору, пункти 2.3, 4.1, 4.2, 4.4 та підпункт г) пункту 9.2.2 договору (а.с. 35-37).
22 лютого 2011 року було прийнято рішення Севастопольської міської Ради „Про врегулювання процедури продовження строків освоєння земельних ділянок за договорами оренди та особливостях нарахування та оплати орендної плати у зв'язку з недотриманням строків будівництва об'єктів" №388(а.с. 42).
Згідно з рішенням Севастопольської міської Ради „Про продовження на 2 роки строку будівництва на земельній ділянці загальною площею 0,0800 га по вул. Колобова, 40, переданого в оренду ПП "Рутава" для будівництва та обслуговування автомобільного сервісу" від 20 грудня 2011 року №2289, продовжено ПП "Рутава" строк оренди на 2 роки з моменту прийняття цього рішення з оплатою орендної плати від нормативної грошової оцінки на період експлуатації об'єкта будівництва без застосування збільшуючого коефіцієнта 2 до ставки орендної плати (а.с. 43).
Рішенням Севастопольської міської Ради "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель в адміністративних межах міста Севастополя та введення її в дію" від 20 грудня 2011 року №2163 була затверджена технічна документація по нормативній оцінці земель, з введенням її в дію з 01 січня 2012 року (а.с. 50).
07 лютого 2012 року позивачем прийнято рішення "Про проведення заходів по введенню в дію нормативної грошової оцінки земель в адміністративних межах міста Севастополя" № 2318, яким вирішено після надання орендарям витягів з технічної документації по нормативній грошовій оцінці, затвердженої рішенням Севастопольської міської Ради від 20 грудня 2011 року № 2163, внести відповідні зміни до діючих договорів оренди земельних ділянок, спрямувати на адресу орендарів пропозиції про намір внести зміни до договорів оренди земельних ділянок (а.с. 51).
На підставі вищевказаних рішень (№ 388, № 2289, № 2163 та № 2318) сторонами по справі 27 квітня 2012 року укладена додаткова угода „Про внесення змін у договір оренди землі" (а.с. 38-41). У новій редакції викладено деякі пункти договору, у тому числі: пункт 2.3 викладено у наступній редакції:
„Нормативно-грошова оцінка земельної ділянки складає:
- на період будівництва, з урахуванням коефіцієнтів індексації за 2007-2011 роки до здачі об'єкта до експлуатації 103926*1,028*1,152*1,059*1,0=130336,41 грн.;
- на наступний період, з урахуванням коефіцієнтів індексації за 2007-2011 роки, 19629*1,028*1,152*1,059*1,0=651680,81 грн.;
- з 01 січня 2012 року - 1032456,00 грн."
Згідно з пунктом 4.1 річна орендна плата за користування земельною ділянкою з 07 лютого 2012 року встановлюється відповідно до Методики визначення розмірів орендної плати при укладення договорів оренди землі, затвердженої рішенням міської Ради від 14 жовтня 2003 року №1348 (із змінами та доповненнями) у розмірі 7,5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Пунктом 4.3 передбачено, що величина орендної плати за користування земельною ділянкою визначається за формулою:
Нормативна грошова оцінка * Ставка орендної = Сума річної
Земельної ділянки (грн.) плати (%) орендної плати (грн.).
Величина річної орендної плати за користування земельною ділянкою відповідно до розрахунку складає:
- на період з 01 січня 2011 року до 29 жовтня 2011 року
130336,41*0,03/365*301=3224,49 грн.
- на період з 29 жовтня 2011 року до 20 грудня 2011 року
651680,81*0,03*2/365*52=5570 грн
- на період з 01 січня 2012 року до 07 червня 2012 року
1032456,00*0,03/366*37=3131,22 грн
- з 07 лютого 2012 року:
1032456,00 *0,075=77434,20 грн.
На підставі проведеної Контрольно-ревізійним управлінням України в Закарпатській області планової ревізії фінансово-господарської діяльності Управління земельних, водних відносин та містобудування Севастопольської міської Ради за період з 01 січня 2009 року по 30 червня 2011 року Управління було зобов'язано на підставі частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України внести зміни до договорів оренди земельних ділянок в частині підвищення розміру орендної ставки, що знайшло відображення у вимозі від 25 серпня 2011 року №07-08-6-14/5418 (а.с. 68-69).
Постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 24 квітня 2012 року у справі №2а-2984/11/2770 (а.с. 70-74), за позовом Управління з питань земельних, водних відносин та містобудування Севастопольської міської Ради до Державної фінансової інспекції в Закарпатській області, Державної фінансової інспекції України про визнання противоправною та скасування вимоги, залишеної без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 20 серпня 2012 року у справі 2а-2984/11/2770 (а.с. 75-80), встановлена необхідність виконання вимоги Контрольно-ревізійного управління України в Закарпатської області від 25 серпня 2011 року №07-08-6-14/5418, крім пункту 5.
На виконання цієї вимоги листом від 28 лютого 2013 року №0315/981 Севастопольська міська Рада звернулася до орендаря з пропозицію підписати додаткову угоду про внесення змін до договору оренди землі, надавши відповідну угоду та розрахунок розміру орендної плати за користування спірною земельною ділянкою на 2009-2013 рік (а.с. 52-61), однак відповідач відмовився від укладення додаткової угоди.
Дані обставини з'явились підставою для звернення позивача з позовом до суду про внесення змін до договору.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, відповідність висновків суду обставинам справи, судова колегія суду апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Спірні правовідносини сторін виникли із договору оренди землі, тобто є земельними правовідносинами, а тому підпадають під правове регулювання як загальних норм Цивільного кодексу України, так і спеціальних норм Земельного кодексу України, Податкового кодексу України та Закону України "Про оренду землі".
Відповідно до частини першої статті 93 Земельного кодексу України та статті 1 Закону України "Про оренду землі" право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Статтею 13 Закону України "Про оренду землі" визначено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Істотною умовою договору оренди землі є орендна плата.
Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (частина перша статті 21 Закону України "Про оренду землі").
Частинами першою та другою статті 651 Цивільного кодексу України зазначено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
За приписами статті 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" встановлено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Як слід з позовної заяви, Севастопольська міська Рада просила суд внести зміни до пункту 2.3. та пунктів 4.1-4.3 договору, змінив ставку та розмір орендної плати з 01 січня 2009 року.
Судова колегія вважає вірним висновок суду першої інстанції щодо відмови у задоволенні позовних вимог в цій частині з огляду на наступне.
З матеріалів справи вбачається, що 20 грудня 2011 року Севастопольською міською Радою було прийнято рішення "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель в адміністративних межах міста Севастополя та введення її в дію" № 2163. Згідно із зазначеним рішенням було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель в адміністративних межах міста Севастополя, нормативну грошову оцінку земель в адміністративних межах міста Севастополя введено в дію з 01 січня 2012 року (а.с. 50).
Згідно з пунктом 1 рішення Севастопольської міської Ради "Про проведення заходів по введенню в дію нормативної грошової оцінки земель в адміністративних межах міста Севастополя" від 07 лютого 2012 року № 2318 третю особу зобов'язано, після надання орендарями виписок з технічної документації про нормативну грошову оцінку, внести відповідні зміни в діючи договори. (а.с. 51).
Таким чином, з 01 січня 2012 року фактично діє положення щодо нової нормативної грошової оцінки.
Відповідно до статті 73 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території .
Також в матеріалах справи міститься витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку спірної земельної ділянки від 23 січня 2012 року № 177-3.1/5, згідно з яким нормативна грошова оцінка цієї ділянки була встановлена у розмірі 1032456,00 грн. (а.с. 134).
Судом встановлено, що сторонами по даній справі у додатковій угоді про внесення змін до договору оренди землі від 27 квітня 2012 року (а.с. 38-41) було узгоджено внесення змін до пунктів 2.3 (нормативна оцінка) та пункту 4.1 розділу 4 договору (орендна плата та порядок розрахунків), виходячи з нормативної оцінки - 1033456,00 грн, відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 23 січня 2012 року №177-3.1/5, станом на 23 січня 2012 року.
Тобто договір приведено у відповідності з рішенням Севастопольської міської Ради від 07 грудня 2012 року № 2318 .
Враховуючи викладене, судова колегія не вбачає підстав для задоволення позовних вимог у частині внесення змін до пункту 2.3 договору та пунктів 4.1-4.3 договору, з огляду узгодження сторонами розміру оплати за договором шляхом укладення додаткової угоди від 27 квітня 2012 року.
Вимога щодо внесення змін до договору у частині застосування встановленого розрахунку орендної плати за минулий період (з 2009 року) правомірно визнана судом безпідставною.
Як вірно зазначив суд першої інстанції, вимога позивача до зобов'язання орендаря сплачувати новий розмір орендної плати з 2009 року не відповідає положенням частини третьої статті 653 Цивільного кодексу України, якою передбачено, що у разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку , зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили .
Посилання заявника скарги на частину п'яту статті 188 Господарського кодексу України не може бути прийнято до уваги зважаючи на наступне.
Так, згідно частини п'ятої статті 188 Господарського кодексу України, якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
Як слід з цієї норми, судом, з урахуванням конкретних обставин справи, може бути встановлений момент у часі, з якого договір вважається зміненим. Тобто, суд може встановити іншу дату набрання чинності змін до договору, ніж дата набрання чинності рішення суду. Однак, вказана норма не є імперативною, а тому застосовується на розсуд суду.
Вирішуючи спір по суті вимог про внесення змін до договору, суд дійшов правомірного висновку щодо наявності права орендодавця вимагати внесення змін до договору. Однак судом встановлено, що рішення „Про проведення заходів по введенню в дію нормативної грошової оцінки земель в адміністративних межах міста Севастополя" № 2318 було прийнято Севастопольською міською Радою 07 лютого 2012 року, звернення до відповідача з пропозицією внести зміни до договору мало місце 28 лютого 2013 року. При цьому, звернення до суду з відповідним позовом відбулось лише 09 серпня 2013 року.
Тобто, судом не встановлено наявності обставин іншого строку набрання чинності змін до договору.
Посилання заявника скарги на вимогу Контрольно-ревізійного управління України в Закарпатській області є необгрунтованим, оскільки ця вимога не є правовою підставою для внесення змін до договору. Крім того, у самій вимозі відсутня вказівка на внесення змін до договору з 01 січня 2009 року.
Необхідність внесення змін до розділу 3 договору (а. с. 7-8) позивач обґрунтував прийняттям рішення „Про внесення змін до рішення Севастопольської міської Ради від 14 жовтня 2003 року № 1343 „Про затвердження положення про порядок передачі в оренду земельних ділянок несільськогосподарського призначення" від 13 вересня 2011 року № 1326, яким був затверджений Примірний договір оренди земельної ділянки.
Проте судова колегія зазначає, що Примірний договор у новій редакції був затверджений позивачем вже після укладення сторонами спірного договору оренди від 30 березня 2006 року. Вищезазначеним рішенням не передбачено приведення діючих договорів до відповідності із затвердженим Примірним договором, а тому не має правових підстав для внесення до спірного договору його умов, проти яких відповідач заперечує.
Крім того, як вірно встановлено судом першої інстанції, зміст пунктів 3.1., 3.2. та 3.3. розділу 3 запропонованої позивачем редакції договору відповідає змісту пунктів 3.1. та 3.2. розділу 3 діючої редакції договору.
Доцільність викладення цих умов договору саме у запропонованому варіанті позивачем не обґрунтовано, що суперечить положенню статті 33 Господарського процесуального кодексу України. Це саме стосується і доповнення договору пунктом 3.4, який аналогічний змісту частини четвертої статті 33 Закону України "Про оренду землі".
Доповнення пункту 9.2.2 розділу 9 договору підпунктами с), п), т) в редакції позивача (а. с. 9) та викладення у новій редакції пункту 12.4 договору також не обґрунтовано та не мотивовано стороною у позовній заяві.
Крім того, статтями 120 та 140 Земельного кодексу України не регламентовано питання зміни реквізитів сторін у договорі та внесення відомостей про державну реєстрацію договору оренди до реєстру.
Так само, Земельним кодексом України не передбачено обов'язок орендаря надавати відомості щодо переходу права власності на розташований на земельній ділянці об'єкт нерухомого майна до іншої особи , а тому не має підстав для внесення цих змін до договору.
Також правильно зазначено судом першої інстанції, що пункт 12.4 не відповідає положенням статті 31 Закону України „Про оренду землі".
Судова колегія вважає обґрунтованими доводи суду першої інстанції, що позовні вимоги Севастопольської міської Ради про внесення змін до договору оренди землі, зокрема, до пунктів, які не стосуються орендної плати у зв'язку із зміною нормативної грошової оцінки землі, не відповідають умовам, зазначеним у статті 652 Цивільного кодексу України, в якості підстав для внесення змін до чинного договору.
На підставі викладеного, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись статтями 99, 101, 103 (пункт 1 частини першої), 105 Господарського процесуального кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Апеляційну скаргу Управління з питань земельних, водних відносин та містобудування Севастопольської міської Ради - залишити без задоволення.
2.Рішення господарського суду міста Севастополя від 21 листопада 2013 року у справі № 919/934/13 - залишити без змін.
Головуючий суддя В.В.Сотула
Судді Ю.М. Гоголь
В.С. Голик
Розсилка:
1. Севастопольська міська рада (вул. Леніна, 3,Севастополь,99011)
2. Приватне підприємство "Рутава" (вул. Блюхера, 9, кв.116,Севастополь,99014)
3. Управління з питань земельних, водних відносин та містобудування Севастопольської міської ради (вул. Леніна, 3,Севастополь,99011)
Суд | Севастопольський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2014 |
Оприлюднено | 20.02.2014 |
Номер документу | 37222585 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Сотула Вікторія Володимирівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Сотула Вікторія Володимирівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Сотула Вікторія Володимирівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Сотула Вікторія Володимирівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Сотула Вікторія Володимирівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Сотула Вікторія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні