cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"10" лютого 2014 р.Справа № 916/3281/13
Господарський суд Одеської області у складі:
Судді Зайцева Ю.О.
при секретарі судового засідання Шалапській М.О.
участю представників сторін:
Від прокурора: Доброжан Н.І. (за посвідченням №010038 від 17.10.2012 р.);
Від відповідача 1: не з'явився;
Від відповідача 2: не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом прокурора Ренійського району Одеської області до відповідачів Ренійської районної державної адміністрації, приватного підприємства "Сігма" про визнання тимчасового договору оренди земельної ділянки недійсним,
ВСТАНОВИВ :
Суть спору : 25.11.2013 р. прокурор Ренійського району Одеської області звернувся до господарського суду Одеської області з позовом до відповідачів Ренійської районної державної адміністрації, приватного підприємства "Сігма" про визнання тимчасового договору оренди земельної ділянки недійсним.
Ухвалою суду від 28.11.2013 р. суддею господарського суду Одеської області Зайцевим Ю.О. порушено провадження за вказаним позовом з призначенням справи до розгляду у відкритому судовому засіданні.
16.12.2013 р. відповідачем по справі - Ренійською РДА подано відзив на позовну заяву, відповідно до змісту якого адміністрація позов не визнає в повному обсязі, просить відмовити в його задоволенні.
17.01.2014 р. відповідач, Ренійська районна державна адміністрація, надав клопотання про припинення провадження по справі, а також за клопотанням прокурора до матеріалів справи залучено витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців серії АД №109105 від 26.12.2014 р., щодо реєстрації відповідача Ренійської РДА.
Відповідачі про час та місце судового засідання повідомлений належним чином шляхом надсилання судових ухвал на адресу, зазначену в позовній заяві та у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців за серії АД №109105 від 26.12.2014 р., проте правом на відзив в порядку ст. 59 ГПК України не скористався.
Відповідно до п. 32 Інформаційного листа ВГСУ від 29 вересня 2009 року № 01-08/350 "Про деякі питання, порушені в доповідних записках господарських судів України у першому півріччі 2009 року щодо застосування норм Господарського процесуального кодексу України" викладена правова позиція, згідно якої відмітка про відправку процесуального документа суду на зворотньому аркуші у лівому нижньому куті першого примірника процесуального документа є підтвердженням розсилання процесуального документа сторонам у справі та іншим особам, які брали участь у справі, а коли йдеться про ухвалу, де зазначено про час і місце судового засідання, - підтвердженням повідомлення про час і місце такого засідання. При цьому, суд зазначає, що необґрунтоване затягування розгляду справи суперечить вимогам ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, учасником якої є Україна, стосовно права кожного на розгляд його справи судом упродовж розумного строку.
Приймаючи до уваги, що судові відправлення скеровувалися на адресу відповідача визначену в позовній заяві та у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців серії АД №109105 від 26.12.2014 р., суд вважає за можливе розглянути справу без участі відповідача за наявними в ній матеріалами відповідно до ст. 75 ГПК України.
10.02.2014 року після повернення з нарадчої кімнаті, відповідно до ст. 85 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частину рішення по справі № 916/3281/13.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши пояснення, суд встановив:
Ренійською районною державною адміністрацією 06.11.2009 р. було винесено розпорядження № 502/А-2009 «Про затвердження матеріалів вибору земельних ділянок та надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок 1111 «Сігма» в оренду для розміщення бази маломірних суден на території Ренійського району», яким було затверджено матеріали відбору місця розташування земельних ділянок загальною площею 0,73 га, з них:
- 0,2736 га із земель запасу Ренійської районної ради
- 0,4564 га із земель запасу Лиманської сільської ради,
для розміщення бази стоянки маломірних суден на території Ренійського району Одеської області (за межами населеного пункту).
Пунктом 2 цього розпорядження ПП «Сігма» було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення вказаних земельних ділянок для розміщення бази стоянки маломірних суден на р. Дунай в оренду строком на 25 років на території Ренійського району Одеської області (за межами населеного пункту), а п.3 розпорядження було попереджено ПП «Сігма» про надання на протязі одного року на затвердження до Ренійської райдержадміністрації проекту із землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею 0,73 га в оренду на 25 років для розміщення бази стоянки маломірних суден на території Ренійського району Одеської області (за межами населеного пункту).
04.08.2011 р. Ренійською райдержадміністрацією видано розпорядження № 279/А-2011 «Про внесення змін до розпорядження голови районної державної адміністрації від 06 листопада 2009 року № 502/А-2009, яким були внесені зміни щодо уточнення розмірів земельних ділянок: у пунктах 1,2,3 розпорядження замість цифр « 0,73» читати цифри « 0,6317», замість цифр « 0,2736» читати цифри « 0,2201», замість цифр « 0,4564» читати цифри « 0,4116».
Позивач вказує, що всупереч п. 3 розпорядження райдержадміністрації від 06 листопада 2009 року № 502/А-2009 до теперішнього часу ПП «Сігма» проект із землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею 0,6317 га в оренду на 25 років для розміщення бази стоянки маломірних суден на території Ренійського району Одеської області (за межами населеного пункту) поданий на затвердження не був, проте між Ренійською райдержадміністрацією та ПП «Сігма» укладений «тимчасовий договір оренди землі» від 27.05.2011 р., б/н, який, як вважає прокуратура, є незаконним і підлягає скасуванню.
Як вбачається з матеріалів справи, за інформацією відділу Держземагенства у Ренійському районі Одеської області, відповідно до наявних у відділі Книг записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі, станом на 31.12.2012 р. інформація щодо реєстрації договору оренди земельної ділянки, укладеного між ПП «Сігма» та Ренійською райдержадміністрацією - відсутня. Державна реєстрація вказаної земельної ділянки площею 0,6317 га не здійснювалась, відомості про земельну ділянку в Державному земельному кадастрі відсутні.
Згідно листа реєстраційної служби Ренійського районного управління юстиції час заяв розгляду справи, від ПП «Сігма» про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо іншого речового права) згідно ЗУ від 11.02.2010 р. № 1878-УІ «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень) та інших законодавчих актів України» (із змінами) до реєстраційної служби не поступало.
Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 12292414 від 06.11.2013 р., виданою Реєстраційною службою Ренійського РУЮ, у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відомості щодо права власності, інших речових прав, іпотеки, обтяжень у ПП «Сігма» відсутні. Також, відповідно до листа КП «Ренійське БТІ» нерухоме майно на земельній ділянці площею 0,6317 (риболовецькій причал) згідно архівних даних не зареєстровано. Крім того, актом обстеження земельної ділянки від 18.11.2013 р. встановлено, що на ній розташоване рухоме майно: три металевих контейнера, металева цистерна, рибацькій човен, будь-яких капітальних споруд з ознаками нерухомого майна на земельній ділянці не встановлено. Таким чином вбачається, що вказана земельна ділянка використовується за призначенням - розміщення риболовецького причалу.
Таким чином, прокурор вважає, що відповідач ПП «Сігма» користується вказаною земельною ділянкою незаконно, без належним чином укладеного і зареєстрованого відповідно до діючого законодавства договору оренди земельної ділянки, у зв'язку з чим прокурор звернувся до господарського суд Одеської області за захистом свої прав та інтересів.
Суд, розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, проаналізувавши норми чинного законодавства, дійшов наступних висновків.
Відповідно до ч. 2 ст. 152 Земельного кодексу України, власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.
Відповідно до пункту V частини першої статті 15 Земельного кодексу України до повноважень центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин належить здійснення землеустрою і державного контролю за його проведенням, моніторингу земель відповідно до закону.
Статтею 187 Земельного кодексу України визначено, що контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.
Відповідно до статті 188 Земельного кодексу України державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснюється відповідно до закону. Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.
Згідно ст.5 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.
Відповідно до п.1 Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженої Указом Президента України від 13.04.2011 року №459/2011, Державна інспекція сільського господарства України (Держсільгоспінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України (далі - Міністр), входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.
Згідно п.1, п.3, п.4 Положення про державну інспекцію сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженої наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23.12.2011 року №770, Державна інспекція сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі є територіальним органом Державної інспекції сільського господарства України та їй підпорядковується.
Основним завданням Держсільгоспінспекції є реалізація повноважень Державної інспекції сільського господарства України у межах відповідної території.
Держсільгоспінспекція відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі за веденням державного обліку і реєстрації земель, достовірністю інформації про наявність та використання земель; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; дотриманням вимог земельного законодавства органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з питань передачі земель у власність та надання у користування, у тому числі в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах.
На теперішній час на території Ренійського району відсутній уповноважений орган Державної інспекції сільського господарства України, оскільки відповідно до наказу Державної інспекції сільського господарства в Одеської області № 181-ОС від 14.06.2013 р. головний спеціаліст відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства управління контролю за використанням та охороною земель у Ренійському районі Одеської області Кіріяк Є.В. звільнений з займаної посади. Таким чином, прокурором Ренійського району Одеської області відповідно до п. 2 ст. 21 Закону України «Про прокуратуру» у зв'язку з відсутністю органу державного нагляду (контролю) на території Ренійського району, вживаються відповідні заходи прокурорського реагування, спрямовані на забезпечення захисту Інтересів держави, шляхом подання вказаного позову.
Відповідно до ст.121 Конституції України однією з функцій органів прокуратури України є представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.
Згідно ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру» підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
Відповідно до частин 1 та 2 статті 29 ГПК України прокурор бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, порушену за позовом інших осіб, на будь-якій стадії її розгляду для представництва інтересів громадянина або держави.
Згідно ст. 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває від особливою охороною держави. Порушення інтересів держави в сфері земельних відносин є підставою для звернення прокурора до суду із захистом.
Згідно до ст. 179 Господарського кодексу України, майново-господарські зобов'язання, які виникають між суб'єктами господарювання або між суб'єктами господарювання і не господарюючими суб'єктами - юридичними особами на підставі господарських договорів, є господарсько-договірними зобов'язаннями. При укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству.
Відповідно до ст. 11 Цивільного кодексу України та ст. 174 Господарського кодексу України договір є підставою для виникнення цивільних прав і обов'язків (господарських зобов'язань).
Як вбачається з матеріалів справи, правовідносини спірні правовідносини землекористування виникли між відповідачами по справі на підставі тимчасового договору оренди землі №б/н, укладеного 27.05.2011 р. між Ренійською райдержадміністрацією та ПП «Сігма».
До того ж, керуючись нормами ст. 180 Господарського кодексу України, зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті. що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства.
Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Проте, суд зазначає, що відповідно до статті 6 Закону України «Про оренду землі», орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.
Відповідний порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування, передачі земельних ділянок в оренду встановлено статтями 123, 124 Земельного кодексу України, згідно яких надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок або на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою.
Відповідно до ст. 126 Земельного кодексу України, право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Оскільки спірні правовідносини виникли в 2010 р., то відповідно до «Прикінцевих та перехідних положень» цього Закону, встановлюється, що до 1 січня 2013 року державна реєстрація: права власності, права користування (сервітут) земельними ділянками, права постійного
користування земельними ділянками, договорів оренди земельних ділянок;
права користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); права забудови земельної ділянки (суперфіцій) проводиться територіальними органами земельних ресурсів.
Проте, як встановлено судом, за інформацією відділу Держземагенства у Ренійському районі Одеської області, відповідно до наявних у відділі Книг записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі, станом на 31.12.2012 р. інформація щодо реєстрації договору оренди земельної ділянки, укладеного між ПП «Сігма» та Ренійською райдержадміністрацією - відсутня, таким чином державна реєстрація вказаної земельної ділянки площею 0,6317 га не здійснювалась, відомості про земельну ділянку в Державному земельному кадастрі відсутні.
Відповідно до ст. 125 ЗК України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав, відповідно до чого приступати до використання земельної ділянки до одержання документа, що посвідчує право на неї та державної реєстрації, забороняється.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про оренду землі», укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону.
Ураховуючи наведені вимоги закону, договір оренди землі може бути укладений тільки після затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою та прийняття відповідною радою рішення про надання земельної ділянки, в оренду.
Суд вважає за необхідне зазначити, що чинним законодавством України не передбачено порядок оформлення короткострокової оренди земельних ділянок на період оформлення документації із землеустрою щодо відведення земельних ділянок або технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою та укладання тимчасового договору оренди земельної ділянки.
Відповідно до ч. 1 ст. 124 ЗК України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Згідно ст. 123 ЗК України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідної міської, сільської ради. Рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються: затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності); надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.
Згідно ч. 5 ст. 126 Земельного кодексу України, право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону, а відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України, право оренди земельної ділянки виникає з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до ст. 6 Закону України «Про оренду землі» право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону, а згідно до ст. 15 цього Закону відсутність у договорі оренди землі однієї з істотних умов, передбачених цією статтею, а також порушення вимог статей 4-6, 11, 17, 19 цього Закону є підставою для відмови в державній реєстрації договору оренди, а також для визнання договору недійсним відповідно до закону.
Враховуючи те, що оформлення документів на землекористування та укладення договору оренди землі, відповідно до закону є обов'язком відповідача, який не був виконаний ПП «Сігма», порядок отримання земельної ділянки в користування було порушено.
Статтею 43 Господарського процесуального кодексу України визначено, що господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Згідно ст. 32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Ці дані встановлюються, зокрема, письмовими і речовими доказами, поясненнями представників сторін та інших осіб, які беруть участь в судовому процесі. Відповідно ст. ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Рішення прийнято на підставі наданих сторонами доказів, оскільки згідно із ст.33, 38 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона: повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень; самостійно визначити і надати суду ті докази на підтвердження своїх доводів, які вважає необхідними, належними і достатніми. Докази витребовуються судом у ході розгляду справи лише у разі подання відповідного клопотання - на суд не покладено обов'язку вказувати стороні, які докази вона повинна подати на підтвердження свої вимог чи заперечень, або проводити розшук тих чи інших доказів з власної ініціативи.
При цьому суд приймає до уваги строк розгляду справи, достатність часу у будь-якої із сторін для надання доказів на підтвердження власних доводів, для спростування обставин чи доводів протилежної сторони та для подання суду клопотання про витребування таких доказів у інших осіб.
Відповідно до ст. 44, 49 ГПК України витрати по сплаті судового збору в розмірі 3654 грн. покладаються на відповідачів у справі.
Керуючись ст.ст. 33,34,43,44,49,75,82-85 Господарського процесуального кодексу України,-
ВИРІШИВ:
Позов прокурора Ренійського району Одеської області до відповідачів Ренійської районної державної адміністрації, приватного підприємства "Сігма" про визнання тимчасового договору оренди земельної ділянки недійсним - задовольнити.
Визнати недійсним тимчасовий договір оренди землі №б/н від 27.05.2011 р., укладений між Ренійською районною державною адміністрацією (68800, Одеська обл., м. Рені, вул. Леніна, буд. 107-а, код ЄДРПОУ 04057215) та приватним підприємством «Сігма» (68800, Одеська обл., м. Рені, вул. Болградська, буд. 4, ідентифікаційний код 20922569) недійсним.
Витребувати у приватного підприємства «Сігма» (68800, Одеська обл., м. Рені, вул. Болградська, буд. 4, ідентифікаційний код 20922569) земельну ділянку загальною площею 0,6317 га із земель запасу Ренійської районної ради площею 0,2201 га, та площею 0,4116 га із земель запасу Лиманської сільської ради Ренійського району (за межами населеного пункту).
Зобов'язати приватне підприємство «Сігма» (68800, Одеська обл., м. Рені, вул. Болградська, буд. 4, ідентифікаційний код 20922569) повернути Ренійській районній державній адміністрації (68800, Одеська обл., м. Рені, вул. Леніна, буд. 107-а, код ЄДРПОУ 04057215) земельну ділянку загальною площею 0,6317 га із земель запасу Ренійської районної ради площею 0,2201 га, та площею 0,4116 га із земель запасу Лиманської сільської ради Ренійського району (за межами населеного пункту).
Стягнути з приватного підприємства «Сігма» (68800, Одеська обл., м. Рені, вул. Болградська, буд. 4, ідентифікаційний код 20922569) на користь Державного бюджету України на п/р 31210206783008, одержувач ГУДКУ у Одеській області, код ЄДРПОУ 37607526, банк одержувача ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011, КБК 22030001, символ звітності банку 206, судові витрати в сумі 1827 (одна тисяча вісімсот двадцять сім) грн.
Стягнути з Ренійської районної державної адміністрації (68800, Одеська обл., м. Рені, вул. Леніна, буд. 107-а, код ЄДРПОУ 04057215) на користь Державного бюджету України на п/р 31210206783008, одержувач ГУДКУ у Одеській області, код ЄДРПОУ 37607526, банк одержувача ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011, КБК 22030001, символ звітності банку 206, судові витрати в сумі 1827 (одна тисяча вісімсот двадцять сім) грн.
Рішення господарського суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Одеського апеляційного господарського суду, яка подається через місцевий господарський суд протягом 10-денного строку з моменту складення та підписання повного тексту рішення.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо не буде подано апеляційну скаргу. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Повний текст складено та підписано 17.02.2014 року.
Суддя Зайцев Ю.О.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2014 |
Оприлюднено | 24.02.2014 |
Номер документу | 37248970 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Зайцев Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні