Постанова
від 17.02.2014 по справі 801/695/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

17 лютого 2014 року Справа №801/695/14

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Трещової О.Р., при секретарі Габовій Н.Г., за участю прокурора - Блохіної Г.В., представника позивача - Ніколаішвілі В.ЯЯ, представника відповідача - Овсянникова Д.В.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Заступника прокурора м.Сімферополя в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства "Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування" про стягнення,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим надійшов адміністративний позов Заступника прокурора м.Сімферополя в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про стягнення заборгованості з фінансових санкцій - штрафу на загальну суму 102 000,00 грн.

Прокурор обґрунтовує свої позовні вимоги тим, що проведеною прокуратурою перевіркою встановлено, що 08.11.2012 року до начальника НКЦПФР надійшла службова записка від головного спеціаліста відділу кооперативних фінансів, організаційного та кадрового забезпечення, у якій зазначено, що під час перевірки регулярної квартальної інформації ПАТ "Завод "Сімферопольсельмаш" встановлено наступні порушення:

- нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів квартальної інформації емітента цінних паперів ПАТ за 1 квартал 2012 року, що є порушенням вимог п.6 ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", п.1, 3 глави з розділу 4 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006р.;

- нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів квартальної інформації емітента цінних паперів ПАТ за 2 квартал 2012 року, яку повинен був розмістити до 25.07.2012, відповідно до п. 3 глави 3 розділу IV Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 № 1591. У зв'язку з чим ПАТ порушено вимоги п.6 сг.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок".

- нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів квартальної інформації емітента цінних паперів ПАТ за 3 квартал 2012 року, яку повинен був розмістити до 25.10.2012. відповідно до п. 3 глави 3 розділу IV Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 № 1591. У зв'язку з чим ПАТ порушено вимоги п.6 ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок".

- подання недостовірної інформації до КТУ НКЦПФР. а саме в паперовій та електронній формах квартальної інформації емітента цінних паперів за 1 квартал 2012 року на титульному аркуші було зазначено, що квартально інформація розмішена у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів 24.04.2012, але фактично не була розміщена, у зв'язки з чим ПАТ було порушено вимоги п. 6 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", п.1.1 глави 2 розділу IV та п.14.4 розділу І Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 1 9.12.2006 № 1591.

- подання недостовірної інформації до КТУ НКЦПФР, а саме в паперовій та електронній формах квартальної інформації емітента цінних паперів за 2 квартал 2012 року на титульному аркуші було зазначено, що квартально інформація розмішена у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів 24.07.2012, але фактично не була розміщена, у зв'язку з чим ПАТ було порушено вимоги п. 6 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", п.1.1 глави 2 розділу IV та п.14.4 розділу 1 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 № 1591.

- подання недостовірної інформації до КТУ НКЦПФР, а саме в паперовій та електронній формах квартальної інформації емітента цінних паперів за 3 квартал 2012 року на титульному аркуші було зазначено, що квартально інформація розміщена у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів 24.10,2012, але фактично не була розміщена, у зв'язку з чим ПАТ було порушено вимоги п. 6 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок"., п.1.1 глави 2 розділу IV та п.14.4 розділу І Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 № 1591.

Позивач зазначає, що 09.11.2012 Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ПАТ "Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування", яку було направлено на адресу відповідача 09.11.2012 р.

Також позивач зазначає, що 20.11.2012 р. начальником Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено наступні акти про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ПАТ:

- № 358-КР-1-Е за нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії квартальної інформації емітен та за 1 квартал 2012 року;

- № 359-КР-1-Е за нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії квартальної інформації емітента за 2 квартал 2012 року:

- № 360-КР-1-Е за нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії квартальної інформації емітента за 3 квартал 2012 року:

- № 361-КР-1-Е за подання недостовірної інформації про розміщення квартальної іформації ПАТ за 1 квартал 2012 року у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії;

- № 362-КР-1-Е за подання недостовірної інформації про розміщення квартальної інформації ПАТ за 2 квартал 2012 року у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії;

- № 363-КР-1-Е за подання недостовірної інформації про розміщення квартальної інформації ПАТ за 3 квартал 2012 року у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії.

28.11.2012 начальником Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено наступні постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів:

- № 338-КР-1-Е за нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії квартальної інформації емітента за 1 квартал 2012 року на ПАТ накладено фінансові санкції - штраф у розмірі 1000 неоподаткованих податком мінімумів доходів громадян - 17000,00 грн.

- № 339-КР-1-Е за нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії квартальної інформації емітента за 2 квартал 2012 року на ПАТ накладено фінансові санкції - штраф у розмірі 1000 неоподаткованих податком мінімумів доходів громадян - 17000,00 грн.

-№ 340-КР-1-Е за нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії квартальної інформації емітента за 3 квартал 2012 року на ПАТ накладено фінансові санкції - штраф у розмірі 1000 неоподаткованих податком мінімумів доходів громадян - 17 000.ои грн.

- № 341-КР-1-Е за подання недостовірної інформації про розміщення квартальної інформації за 1 квартал 2012 року у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії на ПАТ накладено фінансові санкції - штраф у розмірі 1000 неоподаткованих податком мінімумів доходів громадян - 17000,00 грн.

- № 342-КР-1-Е за подання недостовірної інформації про розміщення квартальної інформації за 2 квартал 2012 року у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії на ПАТ накладено фінансові санкції - штраф у розмірі 1000 неоподаткованих податком мінімумів доходів громадян 17000,00 грн.

- № 343-КР-1-Е за подання недостовірної інформації про розміщення квартальної інформації за 3 квартал 2012 року у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії на ПАТ накладено фінансові санкції штраф у розмірі 1000 неоподаткованих податком мінімумів доходів громадян - 17000,00 грн.

Позивач вказує, що ПАТ повинно було у строк не пізніше 15 днів з дня отримання постанов сплатити у добровільному порядку суму штрафних санкцій або у 10-денний строк у разі незгоди з ними звернутися до суду з позовом про їх оскарження.

Оскільки штрафні санкції не сплачені відповідачем, то прокурор в інтересах позивача звернувся з позовом до суду.

Ухвалою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 22.01.14 року відкрито провадження по справі.

Ухвалою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 22.01.14 року закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.

У судовому засіданні прокурор, представник позивача адміністративний позов підтримали, просили задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Ухвалою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 17.02.2014 року визнана поважною причина пропуску строку звернення Заступника прокурора м.Сімферополя в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства "Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування" з позовом про стягнення заборгованості з фінансових санкцій - штрафу на загальну суму 102 000,00 грн та поновлений позивачу строк звернення з позовом до суду.

У судовому засідані представники прокурора та позивача підтримали позовніи вимоги з підстав, викладених в позовній заяві.

У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечував та наполягав на тому, що позивач пропустив строк звернення до суду без поважних причин, а тому позов має бути залишений без розгляду.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС України справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 5 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно з ч.1 ст.6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" N 448/96-ВР від 30.10.1996 року (в редакції, яка діє з 12.10.2013 року, надалі - Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні") Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_3 України.

Відповідно до ч.2 ст.6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату.

Згідно з ч.3 ст.6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ч.4 ст.6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Судом встановлено, що Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку згідно рішення від 31.01.2012 року № 215 затверджено Положення про Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Положення про Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку розроблено відповідно до Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 року № 1063/2011 "Про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку", та з метою забезпечення виконання Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку покладених на неї завдань.

Відповідно до п.1 Положення про Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку входить до системи Комісії. Управління утворено згідно з рішенням Комісії від 26.01.2012 року № 171, є підпорядкованим і підзвітним Комісії.

Таким чином, судом встановлено, що Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є органом виконавчої влади та суб'єктом владних повноважень.

Відповідно до п.9, п.10, п.14 ст.8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право проводити самостійно чи разом з іншими відповідними органами перевірки та ревізії фінансово-господарської діяльності професійних учасників ринку цінних паперів та саморегулівних організацій професійних учасників ринку цінних паперів, а також перевірки та ревізії діяльності емітентів щодо стану корпоративного управління та здійснення операцій з розміщення та обігу цінних паперів; надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Таким чином, судом встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку та її територіальні управління уповноважені здійснювати державне регулювання та контроль за випуском та обігом цінних паперів щодо дотримання чинного законодавства в цій сфері.

Відповідно до ст.6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звертається до суду з позовами (заявами) у зв'язку з порушенням законодавства України про цінні папери.

Отже, судом встановлено, що позивач має право звертатися до суду з позовами у зв'язку з порушенням законодавства України про цінні папери. Зазначений спір має ознаки публічно-правового та підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства Окружним адміністративним судом АРК.

Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективно сті функціонування фондового ринку, склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку врегульовані Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 року № 3480-ІV (далі - Закон № 3480), Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 року № 1591 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.02.2007 року за № 97/13364 (далі - Положення № 1591) та Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 р. № 1470 (далі - Правила № 1470).

Згідно з ч.1 ст.39 Закону №3480 розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом:

розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_3 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до вимог ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" - регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ч. 5 ст. 40 названого Закону України звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року.

Квартальна інформація про емітента повинна містити відомості щодо: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість); квартальна фінансова звітність; участь емітента у створенні інших підприємств, установ та організацій.

Строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.

Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року N 1591, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 р. за N 97/13364, регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Положення №1591).

Названим положенням на емітентів цінних паперів, у випадках, передбачених цим Положенням, покладено обов'язок із розкриття на фондовому ринку у такій послідовності регулярну квартальну інформацію у повному обсязі, відповідно до вимог цього Положення, шляхом:

- розміщення на безоплатній основі в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів (далі - загальнодоступна інформаційна база даних Комісії) або в її інформаційному ресурсі, поновлюваному у режимі реального часу (далі - стрічка новин);

- опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_3 України, Кабінету Міністрів України або Комісії (далі - офіційні друковані видання);

- подання до Комісії.

Квартальна інформація складається за підсумками кожного кварталу.

Обов'язок здійснювати розкриття квартальної інформації в порядку, передбаченому цим Положенням, поширюється в тому числі на акціонерні товариства, що мають державну частку в обсязі 25 відсотків і більше акцій у статутному капіталі за станом на перше число звітного кварталу.

Відповідно до пункту 1 глави 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів квартальна інформація емітентів цінних паперів, зазначених у підпунктах 3.1 - 3.4 пункту 3 глави 1 цього розділу, включає: титульний аркуш; зміст; інформацію про підприємство та його участь у створенні інших юридичних осіб; основні відомості про випущені акції; основні відомості про облігації емітента при закритому розміщенні; основні відомості про похідні цінні папери емітента; інформацію про осіб, які ведуть облік прав власності на цінні папери емітента у депозитарній системі України, послугами яких користується емітент; інформацію щодо посади корпоративного секретаря; інформацію про господарську та фінансову діяльність; квартальну фінансову звітність; звіт про стан об'єкта нерухомості (у разі емісії цільових облігацій підприємств, виконання зобов'язань за якими здійснюється шляхом передачі об'єкта (частини об'єкта) житлового будівництва).

Відповідно до пп. 1, 3 глави 3 розділу 4 названого Положення розкриття квартальної інформації на фондовому ринку здійснюється шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та подання до Комісії.

Особи, зазначені у підпунктах 3.1, 3.4 - 3.8 пункту 3 глави 1 розділу 4 Положення, зобов'язані розкрити квартальну інформацію у строк не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом, квартальну інформацію за четвертий квартал - не пізніше 20 лютого року, наступного за звітним роком.

Отже, розкриття щоквартальної інформації емітентом на фондовому ринку повинно бути здійснене, шляхом розміщення вказаної інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії у строк, не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

Розміщення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії в розумінні положень Закон України "Про цінні папери та фондовий ринок" та Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів передбачає не тільки надсилання вказаної інформації емітентом в електронному вигляді до бази Комісії, а й розкриття останньої в режимі загального доступу для ознайомлення.

З урахуванням вищевикладеного розкриття інформації емітентом шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних повинно бути здійснене емітентом шляхом надіслання відповідної інформації до бази даних, розкриття її на сайті Комісії в режимі загального доступу для ознайомлення у випадках та строки, що передбачені чинним законодавством.

Таким чином, емітент цінних паперів при розкритті відповідної інформації шляхом розміщення останньої в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії повинен пересвідчитись у фактичному розміщенні інформації на сайті Комісії та розкритті її для загального доступу, що передбачає можливість перегляду розміщеної інформації в режимі он-лайн на сайті Комісії.

За порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків (стаття 238 Господарського кодексу України).

Статтею 11 Закону №448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачена відповідальність за вчинення правопорушень на ринку цінних паперів.

Пунктом 6 статті 11 Закону №448/96-ВР визначено, що за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до п.7 статті 11 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.

Відповідно до п. 5 розділу 2 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій начальник територіального органу Комісії розглядає справи про правопорушення та застосовує санкції до учасників ринку цінних паперів, що передбачені в підпунктах 1.1 - 1.14, 1.18 пункту 1 розділу XVII цих Правил, а санкції, передбачені підпунктами 1.15 - 1.17 та 1.19 пункту 1 розділу XVII цих Правил, застосовує у межах повноважень, наданих Комісією.

Відповідно до п. 1 розділу 4, п. 1 розділу 7 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Справа про правопорушення порушується з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою.

Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови.

Відповідно до п.п. 1 п. 3 розділу 7 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства про порушення на ринку цінних паперів за справою про правопорушення уповноважена особа приймає, зокрема, рішення про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.

Відповідно до п.п. 1, 2 розділу 7 Положення № 1591 державний контроль за розкриттям Інформації емітентами цінних паперів відповідно до вимог законодавства, в тому числі нормативно-правових актів Комісії, здійснює Комісія.

За неопублікування, опублікування не в повному обсязі Інформації та/або опублікування недостовірної Інформації, нерозміщення, розміщення не в повному обсязі Інформації та/або розміщення недостовірної Інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, неподання, подання не в повному обсязі Інформації та/або подання недостовірної Інформації до Комісії, передбаченої цим Положенням, юридична особа несе відповідальність відповідно до закону.

Відповідно до п.п. 1.6, 1.7 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року N 2272, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 р. за N 120/14811, в редакції на час виникнення спірних правовідносин, за правопорушення на ринку цінних паперів до юридичних осіб застосовуються такі фінансові та інші санкції:

- нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

- неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Комісії - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 12 Закону України № 448 штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії та уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.

З матеріалів справи судом встановлено наступне.

08.11.2012 року до начальника НКЦПФР надійшла службова записка від головного спеціаліста відділу кооперативних фінансів, організаційного та кадрового забезпечення, у якій зазначено, що під час перевірки регулярної квартальної інформації ПАТ "Завод "Сімферопольсельмаш" встановлено наступні порушення:

- нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів (www.stockmarket.gov.ua) квартальної інформації емітента цінних паперів ПАТ "Завод "Сімферопольсельмаш" за 1 квартал 2012 року, яку повинен був розмістити до 25.04.2012 р., що є порушенням вимог п.6 ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 р. №3480-IV, п.1, 3 глави з розділу 4 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006р. №1591;

- нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів квартальної інформації емітента цінних паперів ПАТ "Завод "Сімферопольсельмаш" за 2 квартал 2012 року, яку повинен був розмістити до 25.07.2012, відповідно до п. 3 глави 3 розділу IV Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 № 1591. У зв'язку з чим ПАТ порушено вимоги п.6 сг.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", п.1, 3 глави з розділу 4 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006р. №1591.

- нерозміщения у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів квартальної інформації емітента цінних паперів ПАТ "Завод "Сімферопольсельмаш" за 3 квартал 2012 року, яку повинен був розмістити до 25.10.2012 р. відповідно до п. 3 глави 3 розділу IV Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 № 1591. У зв'язку з чим ПАТ"Завод "Сімферопольсельмаш" порушено вимоги п.6 ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", п.1, 3 глави з розділу 4 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006р. №1591.

- подання недостовірної інформації ПАТ "Завод "Сімферопольсельмаш" до КТУ НКЦПФР, а саме в паперовій та електронній формах квартальної інформації емітента цінних паперів за 1 квартал 2012 року (вх..№339Н від 24.04.12р.) на титульному аркуші було зазначено, що квартальна інформація розмішена у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів 24.04.2012, але фактично не була розміщена, у зв'язки з чим ПАТ було порушено вимоги п. 6 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", п.1.1 глави 2 розділу IV та п.14.4 розділу І Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 № 1591.

- подання недостовірної інформації до КТУ НКЦПФР, а саме в паперовій та електронній формах квартальної інформації емітента цінних паперів за 2 квартал 2012 року на титульному аркуші було зазначено, що квартально інформація розмішена у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів 24.07.2012, але фактично не була розміщена, у зв'язку з чим ПАТ було порушено вимоги п. 6 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", п.1.1 глави 2 розділу IV та п.14.4 розділу 1 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 № 1591.

- подання недостовірної інформації до КТУ НКЦПФР, а саме в паперовій та електронній формах квартальної інформації емітента цінних паперів за 3 квартал 2012 року на титульному аркуші було зазначено, що квартально інформація розміщена у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів 24.10,2012, але фактично не була розміщена, у зв'язку з чим ПАТ було порушено вимоги п. 6 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок"., п.1.1 глави 2 розділу IV та п.14.4 розділу І Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 № 1591.

Судом встановлено, що 09.11.2012 Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ПАТ "Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування", яку було направлено на адресу відповідача 09.11.2012р.

Судом встановлено, що Листом від 15.11.12 р. №0386 Державна установа "Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України" Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку повідомила ПАТ "Завод "Сімферопольсельмаш" про наступне.

Сайт загальнодоступної інформаційної бази даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів http://www.stockmarket.gov.ua працює без технічних збоїв.

Згідно журналу обліку дій Товариство намагалося розмістити квартальну інформацію в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії на сайті www.stockmarket.gov.ua тричі: 24.04.2012р., 25.07.2012 р. та 24.l0.2012 р., але зазначена інформація не була розміщена у зв'язку з тим, що в процесі кожного розміщення Товариством було допущено помилку, а саме: у файлі fp_a.dbf не вказано код ЄДРПОУ або код ЄДРПОУ не співпадає з кодом ЄДРПОУ, вказаним у титульному файлі.

Також в листі зазначено, що про факт виникнення помилки під час розміщення квартальної звітності на адресу електронної пошти Товариства, зазначену в пункті 15 Ідентифікаційного бланка, було надіслано відповідне повідомлення. Отже Товариство має змогу контролювати процес розміщення регулярної річної інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії на сайті www.stockmarket.gov.ua та, в разі її відсутності, провести повторну процедуру розміщення більш уважно.

З матеріалів справи вбачається, що 20.11.2012 року начальником Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ПАТ "Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування", а саме:

- Акт № 358-КР-1-Е за нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії квартальної інформації емітен та за 1 квартал 2012 року;

- Акт № 359-КР-1-Е за нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії квартальної інформації емітента за 2 квартал 2012 року;

- Акт № 360-КР-1-Е за нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії квартальної інформації емітента за 3 квартал 2012 року;

- Акт № 361-КР-1-Е за подання недостовірної інформації про розміщення квартальної інформації ПАТ "Завод "Сімферопольсельмаш" за 1 квартал 2012 року у загальнодоступній інформаційнім базі даних Комісії;

- Акт № 362-КР-1-Е за подання недостовірної інформації про розміщення квартальної інформації ПАТ "Завод "Сімферопольсельмаш" за 2 квартал 2012 року у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії;

- Акт № 363-КР-1-Е за подання недостовірної інформації про розміщення квартальної інформації ПАТ за 3 квартал 2012 року у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії.

Судом встановлено, що Постановою Кримського територіального управління НКЦПФР про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів № 01/02/1852 від 20.11.2012 розгляд справи призначено на 28.11.2012 р. об 10:00 годині у Кримському територіальному управлінні Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку по вул. Севастопольська, 43-6, м. Сімферополь, про що повідомлено відповідача нарочно 20.11.2012, про що свідчить відмітка на постанові.

Також судом встановлено, що 20.11.12 року ПАТ "Завод "Сімферопольсельмаш" надіслав на адресу Кримського територіального управління НКЦПФР письмові пояснення, відповідно до яких товариство не погоджується із постановою від 09.11.12 р. та вважає, що в їх діях відсутні ознаки будь-якого правопорушення.

Судом встановлено, що 28.11.2012 року начальником Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено наступні постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів:

- № 338-КР-1-Е за нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії квартальної інформації емітента за 1 квартал 2012 року на ПАТ "Завод "Сімферопольсельмаш" накладено фінансові санкції - штраф у розмірі 1000 неоподаткованих податком мінімумів доходів громадян - 17 000,00 грн.

- № 339-КР-1-Е за нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії квартальної інформації емітента за 2 квартал 2012 року на ПАТ "Завод "Сімферопольсельмаш" накладено фінансові санкції - штраф у розмірі 1000 неоподаткованих податком мінімумів доходів громадян - 17000,00 грн.

-№ 340-КР-1-Е за нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії квартальної інформації емітента за 3 квартал 2012 року на ПАТ "Завод "Сімферопольсельмаш" накладено фінансові санкції - штраф у розмірі 1000 неоподаткованих податком мінімумів доходів громадян - 17 000,00 грн.

- № 341-КР-1-Е за подання недостовірної інформації про розміщення квартальної інформації за 1 квартал 2012 року у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії на ПАТ "Завод "Сімферопольсельмаш" накладено фінансові санкції - штраф у розмірі 1000 неоподаткованих податком мінімумів доходів громадян - 17 000,00 грн.

- № 342-КР-1-Е за подання недостовірної інформації про розміщення квартальної інформації за 2 квартал 2012 року у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії на ПАТ "Завод "Сімферопольсельмаш" накладено фінансові санкції - штраф у розмірі 1000 неоподаткованих податком мінімумів доходів громадян 17 000,00 грн.

- № 343-КР-1-Е за подання недостовірної інформації про розміщення квартальної інформації за 3 квартал 2012 року у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії на ПАТ "Завод "Сімферопольсельмаш" накладено фінансові санкції штраф у розмірі 1000 неоподаткованих податком мінімумів доходів громадян - 1 7 000,00 грн.

У вищезазначених постановах було вказано, що ПАТ "Завод "Сімферопольсельмаш" повинно було у строк не пізніше 15 днів з дня отримання постанов сплатити у добровільному порядку суму штрафних санкцій або у 10-денний строк у разі незгоди з ними звернутися до суду з позовом про їх оскарження.

Зазначені вище постанови були направлені на адресу відповідача 29.11.2012 року рекомендованим листом, що підтверджується копією фіскального чеку КД УДППЗ "Укрпошта".

Судом встановлено, що не погодившись з прийнятими рішеннями суб'єктом владних повноважень в частині нарахування фінансових санкцій у вигляді штрафів, ПАТ "Завод "Сімферопольсельмаш" оскаржив їх до суду.

Судом встановлено, що 13.12.12 року на адресу Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Публічного акціонерного товариства "Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування" до Кримського територіальне управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправними та скасування постанов відповідача від 28.1.2012 №339-КР-1-Е та №342-КР-1-Е, якими накладено штраф загальною сумою 34000,00 грн., якому було присвоєно номер справи 2а-14050/12/0170/27.

Постановою Окружного адміністративного суду від 20.03.2013 року по справі №2а-14050/12/0170/27 в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 24.07.2013 р. апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування" залишено без задоволення, постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 20.03.13 у справі № 2а-14050/12/0170/27 залишено без змін.

Постанова Окружного адміністративного суду від 20.03.2013 року по справі №2а-14050/12/0170/27 набрала законної сили 24.07.2013 року.

Судом встановлено, що при розгляді справи № 2а-14050/12/0170/27 за позовом "Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування" були встановлені наступні факти.

Відповідно до наявного в матеріалах справи витягу з сайту загальнодоступної інформаційної бази даних Комісії, вбачається, що подання позивачем щоквартальної звітності, квартальної регулярної інформації за 2 квартал 2012 року відбулось 16 листопада 2012 року, тобто вже після отримання постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. За таких умов позивачем порушено встановлені чинним законодавством строки щодо розміщення щоквартальної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом. Отже, розміщення позивачем квартальної регулярної інформації повинно було відбутись не пізніше 25 липня 2012 року.

Дійсне розміщення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних було здійснено позивачем 16.11.2012 р., про що свідчить витяг з сайту Агентства з розвитку інфраструктури фондового ринку України (www.smida.gov.ua), яке, як Державна установа створено відповідно до Розпорядження Президента України від 19.06.98 № 275/98-рп "Про заходи щодо прискорення розвитку фондового ринку України", для формування єдиного інформаційного масиву даних про емітентів цінних паперів відповідно до рішення Комісії від 27.05.2003 № 233 "Про формування єдиного інформаційного масиву даних про емітентів цінних паперів", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.06.2003 за № 516/7837, та ведення єдиної бази даних (переліку) оприлюдненої інформації, а також яке є відповідальним за формування та підтримку в актуалізованому стані Єдиного масиву даних.

З положень пункту 16 розділу 1 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, інформація вважається розкритою своєчасно, якщо вона оприлюднена, опублікована та подана (надіслана) до Комісії у формі, порядку та строки, встановлені цим Положенням.

Відповідно до отриманої 25.07.2012 інформації Кримським територіальним Управлінням НКЦПФР за вх. № 1357 Н, позивачем подано звіт за 2 квартал 2012 року в електронній формі та у паперовій формі, із зазначенням на титульному аркушу квартальної інформації відомостей про те, що квартальна інформація за 2 квартал 2012 року розміщена у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії саме 25 липня 2012 року.

Як встановлено судом, про що зазначалось вище, фактично квартальну регулярну звітність за 2 квартал 2012 року розміщено лише 16 листопада 2012 року, про що свідчить витяг з сайту Агентства (www.smida.gov.ua). За таких обставин, позивач, надаючи відповідачу інформацію про розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії відомостей за 2 квартал 2012 року саме 25 липня 2012 року, надав останньому недостовірну інформацію, таку, що не відповідає фактичному стану розміщення відповідної інформації та не збігається з даними загальнодоступної інформаційної бази даних Комісії.

За таких обставин, матеріалами справи підтверджується те, що доказів дійсного розміщення (розкриття) щоквартальної звітності за 2 квартал 2012 року в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії у строки, передбачені чинним законодавством про цінні папери, позивачем не надано.

З огляду на зазначене вище суд вважає, що постанови відповідача від 28.11.2012 № 339-КР-1-Е та №342-КР-1-Е, якими накладено штраф на загальну сумою 34 000,00 грн. є правомірними.

Судом встановлено, що 13.12.12 року на адресу Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Публічного акціонерного товариства "Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування" до Кримського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправними та скасування постанов від 28.11.2012 р. № 340-КР-1-Е та № 343-КР-1-Е про накладення штрафу, якому було присвоєно номер справи 2а-14051/12/0170/3.

Постановою Окружного адміністративного суду від 21.02.2013 року по справі №2а-14051/12/0170/3 в задоволенні позову відмовлено.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 10.07.2013 року апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування" - залишено без задоволення, постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 21.02.13 у справі № 2а-14051/12/0170/3 - залишено без змін.

Постанова Окружного адміністративного суду від 21.02.2013 року по справі №2а-14051/12/0170/3 набрала законної сили 10.07.2013 року.

Судом встановлено, що Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 16.01.2014 року касаційну скаргу публічного акціонерного товариства "Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування" відхилено, постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 21 лютого 2013 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 10 липня 2013 року залишено без змін.

Судом встановлено, що при розгляді справи № 2а-14051/12/0170/3 за позовом "Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування" були встановлені наступні факти.

В матеріалах справи наявний витяг з сайту загальнодоступної інформаційної бази даних Комісії, з якої вбачається подання позивачем щоквартальної звітності, а саме за 1, 2, 3 квартали 2012 року, - 16.11.2012 р., після отримання постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, тобто з порушенням встановлених чинним законодавством строків, а саме розміщення щоквартальної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом, з урахуванням чого позивачем щоквартальна інформація повинна бути розміщена на сайті Комісії у наступні строки:

За 1 квартал 2012 року - до 25.04.12 р.,

За 2 квартал 2012 року - до 25.07.12 р.,

За 3 квартал 2012 року - до 25.10.2012 р.

Дійсне розміщення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних було здійснено позивачем 16.11.2012 р., про що свідчить витяг з сайту Агенства (www.smida.gov.ua).

Отже позивачем не здійснено розміщення щоквартальної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії за 1, 2, 3 квартали 2012 року у строки встановлені чинним законодавством, чим вчинено порушення вимог ст.ст. 39, 40 Закону України № 3480, а саме, - нерозміщення щоквартальної інформації у загальнодоступній базі даних Комісії у строки до 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

З матеріалів справи вбачається, що КТУ НКЦПФР 24.04.2012 р. вх.№ 339Н, 25.07.12р. вх.№ 1357Н, 25.10.2012р. вхід.№ 1818Н отримувало від ПАТ "Завод "Сімферопольсільмаш" звіти за 1-3 квартали 2012 року в електронній формі (дискету) та звіти за 1-3 квартали 2012 року в паперовій формі.

Відповідно до п.п. 1.1. глави 2 розділу 4 Положення № 1591 титульний аркуш квартальної інформації має містити реквізити, обов'язкові для швидкої ідентифікації емітента, засвідчення достовірності квартальної інформації. На титульному аркуші квартальної інформації обов'язково зазначаються дата розміщення квартальної інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та адреса сторінки (сторінок) у мережі Інтернет, на якій оприлюднена квартальна інформація.

У кожному з цих звітів, у п.п. 2.1 титульного аркушу, вказано про те, що квартальна інформація розміщена у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, зокрема:

За 1 квартал 2012 року - 24.04.2012 р.,

За 2 квартал 2012 року - 25.07.2012 р.,

За 3 квартал 2012 року - 25.10.2012 р.

Вказана інформація не відповідає дійсним обставинам справи, оскільки позивачем було фактично розміщено щоквартальну звітність за 1-3 квартали 2012 року 16.11.2012 р., про що свідчить витяг з сайту Агенства (www.smida.gov.ua), а не в строки, передбачені чинним законодавством, зокрема, до 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

Тобто при поданні звітів до Комісії в електронній та паперовій формах, зазначаючи на строки розміщення щоквартальної інформації в загальнодоступній базі даних Комісії, позивачем вказано недостовірну інформацію, тобто таку, що не відповідає фактичному стану розміщення відповідної інформації та не збігається з даними загальнодоступної інформаційної бази даних Комісії.

З огляду на встановлені у справі № 2а-14051/12/0170/3 факти, суд вважає, що постанови відповідача від 28.11.2012 № 340-КР-1-Е та №343-КР-1-Е, якими накладено штраф на загальну сумою 34000,00 грн. є правомірними.

Судом встановлено, що 13.12.12 року на адресу Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Публічного акціонерного товариства "Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування" до Кримського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправними та скасування постанов № 338-КР-1-Е та № 341-КР-1-Е від 28.11.2012р. про накладення штрафу, якому було присвоєно номер справи 2а-14052/12/0170/19.

Постановою Окружного адміністративного суду від 12.03.2013 року по справі №2а-14052/12/0170/19 в задоволенні адміністративного позову відмовити у повному обсязі.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 25.07.2013р. апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування" залишено без задоволення, постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 12.03.13 у справі № 2а-14052/12/0170/19 залишено без змін.

Постанова Окружного адміністративного суду від 12.03.2013 року по справі №2а-14052/12/0170/19 набрала законної сили 25.07.2013 року.

Судом встановлено, що при розгляді справи № 2а-14052/12/0170/19 за позовом "Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування" були встановлені наступні факти.

В матеріалах справи наявний витяг з сайту загальнодоступної інформаційної бази даних Комісії, з якої вбачається подання позивачем щоквартальної звітності, а саме за 1, 2, 3 квартали 2012 року, - 16.11.2012 р., після отримання постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, тобто з порушенням встановлених чинним законодавством строків, а саме розміщення щоквартальної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом, з урахуванням чого позивачем щоквартальна інформація повинна бути розміщена на сайті Комісії у наступні строки:

за 1 квартал 2012 року - до 25.04.12 р.,

за 2 квартал 2012 року - до 25.07.12 р.,

за 3 квартал 2012 року - до 25.10.2012 р.

Дійсне розміщення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних було здійснено позивачем 16.11.2012 р., про що свідчить витяг з сайту Агентства (www.smida.gov.ua).

Отже, позивачем не здійснено розміщення щоквартальної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії за 1 квартал 2012 року у строки встановлені чинним законодавством, чим вчинено порушення вимог ст.ст. 39, 40 Закону № 3480, а саме, - нерозміщення щоквартальної інформації у загальнодоступній базі даних Комісії у строки до 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем 24.04.2012 р. за вх. № 339Н отримало від ПАТ "Завод "Сімферопольсільмаш" звіти за 1 квартал 2012 року в електронній формі (дискету) та звіт за 1 квартал 2012 року в паперовій формі.

У цьому звіті, у п.п. 2.1 титульного аркушу, вказано про те, що квартальна інформація розміщена у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, за 1 квартал 2012 року - 24.04.2012 р.

Вказана інформація не відповідає дійсним обставинам справи, оскільки позивачем було фактично розміщено щоквартальну звітність за 1 квартал 2012 року 16.11.2012 р., про що свідчить витяг з сайту Агентства (www.smida.gov.ua), а не в строки, передбачені чинним законодавством, зокрема, до 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

Тобто, при поданні звітів до Комісії в електронній та паперовій формах, зазначаючи на строки розміщення щоквартальної інформації в загальнодоступній базі даних Комісії, позивачем вказано недостовірну інформацію, тобто таку, що не відповідає фактичному стану розміщення відповідної інформації та не збігається з даними загальнодоступної інформаційної бази даних Комісії.

З огляду на встановлені у справі №2а-14052/12/0170/19 факти, суд вважає, що відповідачем під час розгляду справи про порушення на ринку цінних паперів правомірно встановлено порушення.

З огляду на встановлені у справі №2а-14052/12/0170/19, суд приходить до висновку, що відповідач при прийнятті постанов від 28.11.2012р. № 338-КР-1-Е та № 341-КР-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів діяв у межах повноважень, у порядку та у спосіб, що встановлені Конституцією України та Законом України, не порушуючи норм діючого законодавства, та обґрунтовано застосував до позивача санкції.

Таким чином судом встановлено, що судами першої та апеляційної інстанції визнано законність рішень Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо застосування до відповідача штрафних санкцій на загальну суму 102000,00 грн.

Судом встановлено, що відповідачем зазначені фінансові санкції до Державного бюджету України не сплачено.

Отже, виходячи з вищевикладеного позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.

Вступна та резолютивна частини постанови оголошені у судовому засіданні 17.02.2014 року, постанова у повному обсязі складена та підписана 20.02.2014 року.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2.Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування" (ЄДРПОУ 05786117) заборгованість з штрафних санкцій на суму 102000,00 гривень (р/р 31112106700002, код платежу 21081100, отримувач ГУ ДКСУ в АР Крим м.Сімферополь Державний бюджет України, МФО 824026, ОКПО 38040558).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення17.02.2014
Оприлюднено20.02.2014
Номер документу37249189
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/695/14

Ухвала від 17.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

Постанова від 17.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні