Справа № 815/8586/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 лютого 2014 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Левчук О.А.,
при секретарі Васіній А.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Параміра» до Державної екологічної інспекції в Одеській області, державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Одеської області Кузнецової Наталії Вікторівни, Державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Одеської області Светочевої Єлізавети Ісааківни про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування наказу № 1458 від 07.11.2013 року, визнання протиправним та скасування припису від 04.12.2013 року,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся з даним позовом до суду та, уточнивши позовні вимоги, просить визнати протиправними дії з проведення перевірки ТОВ "ПАРАМІРА" на предмет дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів, щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами; визнати протиправним та скасувати наказ № 1458 від 07.11.2013 року, визнати протиправними дії з винесення Припису Державної екологічної інспекції Одеської області Державної екологічної інспекції України на усунення порушень природоохоронного законодавства, виявлених під час перевірки від 04.12.2013 року; визнати протиправним та скасувати Припис Державної екологічної інспекції в Одеській області від 04.12.2013 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ТОВ «Параміра» було повідомлено про проведення перевірки менш ніж за 10 днів до її проведення, а строк проведення перевірки перевищував встановлені законом 15 днів. Також позивач зазначає, що на проведення перевірки відповідачем були направлені інспектори Кузнецова Н.В. та Светочева Є.І., проте акт перевірки підписано лише Кузнецовою Н.В. На підставі викладеного позивач зазначає, що дії відповідача з проведення перевірки ТОВ "ПАРАМІРА" на предмет дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів, щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами та винесення Припису Державної екологічної інспекції Одеської області Державної екологічної інспекції України на усунення порушень природоохоронного законодавства, виявлених під час перевірки від 04.12.2013 року, є протиправними.
Також в обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що припис від 04.12.2013 року, складений за результатами проведеної відповідачем перевірки, є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки господарська діяльність ТОВ «Параміра» не пов'язана з випуском (виробництвом) продукції, позивач не здійснює збирання, перевезення, сортування, зберігання, оброблення, утилізацію, видалення, знешкодження, захоронення, розміщення відходів в розумінні чинного законодавства. Крім того, позивач зазначає, що ТОВ «Параміра» укладено додатковий договір № 3 від 25.09.2013 року до договору оренди № 011112 від 01.11.2012 року ПАТ «Медлабортехніка» про компенсацію оплати послуг з вивезення твердих побутових відходів.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив адміністративний позов задовольнити.
Представник відповідача Державної екологічної інспекції в Одеській області та державний інспектор з охорони навколишнього природного середовища Одеської області Кузнецова Наталія Вікторівна в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечували, просили суд відмовити в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі. В обґрунтування заперечень зазначили, що перевірка ТОВ «Параміра» проведена у відповідності до вимог чинного законодавства України. За результатами цієї перевірки були встановлені порушення ТОВ «Параміра» вимог Закону України «Про відходи», постанови Кабінету Міністрів України № 915 від 26.07.2001 року, оскільки в процесі діяльності підприємства утворюються та розміщуються відходи різних класів небезпеки, а саме: відпрацьовані люмінесцентні лампи та інші відходи виробничої діяльності підприємства, проте у позивача відсутній дозвіл та ліміти на обсяги утворення та розміщення відходів. На підставі викладеного представник відповідача зазначив, що припис від 04.12.2013 року є правомірним та підлягає виконанню позивачем.
Відповідач - державний інспектор з охорони навколишнього природного середовища Одеської області Светочева Єлизавета Ісааківна до судового засідання не з'явилась, про дату, час місце розгляду справи повідомлена, просить суд розглянути справу без її участі, надала письмові пояснення, в яких зазначила, що її не було долучено до даної перевірки як співробітника відділу інструментально-лабораторного контролю, тому що на підприємстві ТОВ «Параміра» відсутні джерела викидів забруднюючих речовин в атмосферу, перевірка яких входить до її повноважень. Дана перевірка була здійснена інспектором Кузнєцовою Н.В. самостійно.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача та відповідача - державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Одеської області Кузнецової Наталії Вікторівни, дослідивши та проаналізувавши надані докази в їх сукупності, суд встановив наступне.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 року № 454/2011, Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України (далі - Міністр). Держекоінспекція України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Згідно до п. 7 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 року № 454/2011, Держекоінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азово-Чорноморська, Північно-Західного регіону Чорного моря).
Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 04.11.2011 року № 429, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 листопада 2011 р. за N 1347/20085, затверджено Положення про територіальні органи Держекоінспекції України.
Відповідно до п. 1 Положення про територіальні органи Держекоінспекції України, Державна екологічна інспекція в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - Держекоінспекція) є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, який діє у складі Держекоінспекції України і їй підпорядковується.
Згідно до п. п. «л» п. п. 4.2 п. 4 Положення про територіальні органи Держекоінспекції України Держекоінспекція відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог: законодавства про поводження з відходами щодо: дотримання вимог виданих дозволів на здійснення операцій у сфері поводження з відходами; дотримання вимог виданих лімітів на утворення та розміщення відходів; складання і ведення реєстру об'єктів утворення відходів та реєстру місць видалення відходів; перевезення небезпечних відходів територією України та транскордонних перевезень відходів; збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження, видалення, захоронення відходів; ведення первинного обліку кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються, подання відповідної статистичної звітності в установленому порядку та паспортизації таких відходів; виконання вимог нормативно-технічної та технологічної документації, погодженої в установленому порядку, при виробництві продукції (крім дослідних зразків) з відходів чи з їх використанням; недопущення змішування та захоронення відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія; дотримання правил і режиму експлуатації установок, виробництв з оброблення та утилізації відходів; дотримання правил зберігання, транспортування, знешкодження, ліквідації, захоронення пестицидів і агрохімікатів, токсичних хімічних речовин, небезпечних речовин; додержання вимог екологічної безпеки при транспортуванні, зберіганні, використанні, знешкодженні й похованні хімічних засобів захисту рослин, мінеральних добрив, токсичних речовин і відходів; своєчасності й повноти виконання заходів щодо захисту земель від засмічення відходами.
Відповідно до ч. ч. 1, 11 ст. 4 Закону України від 05.04.2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Плановий чи позаплановий захід повинен здійснюватися у присутності керівника або його заступника, або уповноваженої особи суб'єкта господарювання.
Згідно до ч. ч. 1, 4, 5 ст. 5 Закону України від 05.04.2007 року № 877-V планові заходи здійснюються відповідно до річних або квартальних планів, які затверджуються органом державного нагляду (контролю) до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому. Органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб'єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу. Суб'єкт господарювання має право не допускати посадову особу органу державного нагляду (контролю) до здійснення планового заходу в разі неодержання повідомлення про здійснення планового заходу. Строк здійснення планового заходу не може перевищувати п'ятнадцяти робочих днів, а для суб'єктів малого підприємництва - п'яти робочих днів, якщо інше не передбачено законом.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 7 Закону України від 05.04.2007 року № 877-V для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки. На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою.
Згідно до ч. ч. 6, 7, 8 ст. 7 Закону України від 05.04.2007 року № 877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), у разі виявлення порушень вимог законодавства, складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); вид заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід. на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом. Припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.
Судом встановлено, що 02.10.2012 року виконавчим комітетом Одеської міської ради проведено державну реєстрацію юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю «Параміра» (код ЄДРПОУ 38351832) (а.с. 36-37).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Параміра» (Орендатор) на підставі договору оренди № 011112 від 01.11.2012 року орендує у публічного акціонерного товариства «Медлабортехніка» (Орендодавець) нежитлове приміщення, загальною площею 18, 00 кв. м. за адресою: м. Одеса, вул. Церковна, 19 (офіс 319) (а.с. 57-61).
Державна екологічна інспекція в Одеській області повідомила товариство з обмеженою відповідальністю «Параміра», що у термін з 14 листопада 2013 року по 04 грудня 2013 року Державною екологічною інспекцією в Одеській області буде проведено планову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері навколишнього природного середовища ТОВ «Параміра», що підтверджується повідомленням від 05.11.2013 року № 6735/06 (а.с. 40).
На підставі Плану заходів з виконання завдань, покладених на державну екологічну інспекцію в Одеській області на IV квартал 2013 року, згідно до Положення про Державну екологічну інспекцію в Одеській області, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України № 136 від 12.12.2011 року, відповідно до ст. ст. 5, 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та ст. 20-2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» начальником Державної екологічної інспекції в Одеській області видано наказ № 1458 від 07 листопада 2013 року про проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ «Параміра» за адресою: 65003, м. Одеса, вул. Церковна, 19, офіс 311. Термін перевірки з 14.11.2013 року по 04.12.2013 року (а.с. 32).
На підставі наказу № 1458 від 07 листопада 2013 року відповідачем видано направлення на проведення планової перевірки від 07.11.2013 року № 6804/06 , відповідно до якого для проведення перевірки направляються державні інспектори з охорони навколишнього природного середовища Одеської області Кузнецова Наталія Вікторівна та Светочева Єлізавета Ісааківна (а.с. 103).
На підставі наказу № 1458 від 07.11.2013 року та направлення на перевірку від 07.11.2013 року № 6804/06 державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Одеської області Кузнецовою Наталією Вікторівною в присутності генерального директора ТОВ «Параміра» Пудрік Лілії Анатоліївни проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів, щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами товариством з обмеженою відповідальністю «Параміра», розташованим за адресою: 65003, м. ,Одеса, вул. Церковна, 19, офіс 319, за результатами якої складено акт від 04.12.2013 року (а.с. 47-55).
На підставі акту від 04.12.2013 року Державною екологічною інспекцією в Одеській області ТОВ «Параміра» внесено припис від 04.12.2013 року.
Таким чином, відповідачем призначено та проведено перевірку позивача у відповідності до вимог Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
За таких підстав, адміністративний позов ТОВ «Параміра» в частині вимог про визнання протиправними дій з проведення перевірки ТОВ "ПАРАМІРА" на предмет дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів, щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами; визнання протиправним та скасування наказу № 1458 від 07.11.2013 року, визнання протиправними дій з винесення Припису Державної екологічної інспекції Одеської області Державної екологічної інспекції України на усунення порушень природоохоронного законодавства, виявлених під час перевірки від 04.12.2013 року, є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.
Позовні вимоги ТОВ «Параміра» про визнання протиправним та скасування припису від 04.12.2013 року суд вважає обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, з огляду на наступне.
В приписі Державної екологічної інспекції в Одеській області від 04.12.2013 року, складеному за результатами проведеної планової перевірки позивача, зазначено, що ТОВ «Параміра» необхідно відповідно до п. «а» ч. 1 ст. 32 ч. 4 ст. 33 Закону України № 187 отримати дозвіл на розміщення відходів та ліміти на утворення та розміщення відходів; відповідно до п. «г» ч. 1 ст. 17 Закону України № 187, п.п. 1.4. п. 1 Інструкції, затвердженої наказом Мінприроди № 342, вести первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються; відповідно до п. «к» ч. 1 ст. 17 Закону № 187 розробити план організації роботи у сфері поводження з відходами; відповідно до п. «в» ст. 17 Закону України № 187 визначити і погодити склад і властивості відходів, що утворюються, ступінь їх небезпечності для навколишнього природного середовища; відповідно до п. «є» ч. 1 ст. 17 Закону України № 187 здійснити заходи для максимальної утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів; відповідно до ч. ч. 1-5 ст. 33, ч. 8 ст. 34 Закону України № 187, ДСанПіН 2.2.7.029-99 постійно зберігання та видалення відходів здійснювати відповідно до вимог екологічної безпеки; відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону України № 187, ст. 10 Закону України № 113, ДСанПіН 2.2.7.029-99 постійно здійснювати моніторинг місць утворення, зберігання та видалення відходів; відповідно до п. «є» ч. 1 ст. 17, ст. 33 Закону України № 187 постійно здійснювати заходи для максимальної утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів (а.с. 56).
У статті 1 Закону України «Про відходи» визначено, що відходи - це будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості і не мають подальшого використання за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення. Небезпечні відходи - відходи, що мають такі фізичні, хімічні, біологічні чи інші небезпечні властивості, які створюють або можуть створити значну небезпеку для навколишнього природного середовища і здоров`я людини та які потребують спеціальних методів і засобів поводження з ними. Побутові відходи - відходи, що утворюються в процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових будинках(тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, крім відходів, пов`язаних з виробничою діяльністю підприємств) і не використовуються за місцем їх накопичення. Власник відходів - фізична або юридична особа, яка відповідно до закону володіє, користується і розпоряджається відходами.
Згідно до п. п. «а», «в», «г», «є», «к» ч. 1 ст. 17 Закону України «Про відходи» суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов'язані: а) запобігати утворенню та зменшувати обсяги утворення відходів; в) визначати склад і властивості відходів, що утворюються, а також за погодженням із уповноваженими органами виконавчої влади у сфері поводження з відходами ступінь їх небезпечності для навколишнього природного середовища та здоров'я людини; г) на основі матеріально-сировинних балансів виробництва виявляти і вести первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються, і подавати щодо них статистичну звітність у встановленому порядку; є) здійснювати організаційні, науково-технічні та технологічні заходи для максимальної утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів, а також забезпечувати за власний рахунок екологічно обгрунтоване видалення тих відходів, що не підлягають утилізації; к) забезпечувати розробку в установленому порядку та виконання планів організації роботи у сфері поводження з відходами. Суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами укладають договори з юридичною особою, яка в установленому порядку визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів на певній території, на якій знаходиться об'єкт утворення відходів.
Відповідно до пункту «в» частини 1 статті 31 Закону України «Про відходи» з метою запобігання або зменшення обсягів утворення відходів та стимулювання впровадження маловідходних технологій Кабінет Міністрів України, міністерства та інші центральні і місцеві органи виконавчої влади в межах своєї компетенції здійснюють:встановлення на основі затверджених нормативів (питомих показників обсягів утворення відходів) лімітів на утворення відходів.
Правила розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів, у тому числі небезпечних, на території України, визначені відповідним Порядком, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України № 1218 від 03.08.1998 року.
Так, пунктами 10, 11 вказаного Порядку передбачено, що місцеві державні адміністрації за погодженням з органами Мінекоресурсів на місцях до 1 лютого поточного року визначають перелік власників відходів, яким необхідно одержати ліміти на утворення та розміщення відходів на наступний рік (крім власників, які звільняються від одержання таких лімітів). Органи Мінекоресурсів на місцях до 1 березня поточного року надсилають на адреси власників відходів повідомлення про необхідність подання на погодження проектів лімітів на утворення та розміщення відходів на наступний рік.
Судом встановлено, що ТОВ «Параміра» не отримувало повідомлення про необхідність подання на погодження проектів лімітів на утворення та розміщення відходів.
В судовому засіданні представник ТОВ «Параміра» зазначив, що в офісі № 319 в будинку № 19 по вул. Церковній в м. Одесі станом на дату проведення відповідачем перевірки знаходились люмінесцентні лампи, а також ноутбук SONY_YAIO_SVE17, які не вийшли з експлуатації та використовувались в господарській діяльності підприємства, відпрацьовані люмінесцентні лампи та відходи від оргтехніки у позивача на час проведення перевірки відсутні. Відповідачі зазначені представником позивача обставини не заперечували.
Згідно до оборотної відомості за період з 01.01.2013 року по 31.12.2013 року від 12.12.2013 року станом на дату проведення перевірки на балансі ТОВ «Параміра» знаходився ноутбук SONY_YAIO_SVE17 (а.с. 114). Дані щодо люмінесцентних ламп в оборотній відомості відсутні.
Таким чином, виявлені в ході перевірки відходи - люмінесцентні лампи, ноутбук SONY_YAIO_SVE17 не є відходами у розумінні визначених понять, і є придатними для подальшого використання у господарській діяльності.
Отже, на час проведення перевірки, ТОВ «Параміра» в розумінні ст. 1 Закону України «Про відходи» є власником тільки твердих побутових відходів.
Згідно додаткової угоди № 3 від 25.09.2013 року до договору оренди № 011112 від 01.11.2012 року п. 4.4. договору оренди № 011112 від 01.11.2012 року доповнено наступним абзацом: «До укладення договору з організацією по вивозу твердих побутових відходів, Орендатор компенсує Орендодавцю послуги по вивозу ТБО щомісяця з 20 по 30 числа поточного місяця в сумі 10 грн., включаючи ПДВ 20 % згідно виставленого рахунку» (а.с. 62).
Отже, тверді побутові відходи, утворені внаслідок господарської діяльності ТОВ «Параміра», носять разовий характер і вивозяться з території підприємства відповідно до укладеної ним додаткової угоди № 3 від 25.09.2013 року до договору оренди нежитлового приміщення № 011112 від 01.11.2012 року, укладеного між ПАО «Медлабортехніка» (Арендодавець), з одної сторони та ТОВ «Параміра» з другої сторони (Арендатор).
Крім того, відповідно до пункту 3 Наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 07.07.2008 року № 342 «Про затвердження типової форми первинної облікової документації № 1-ВТ «Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари» та Інструкції щодо її заповнення» встановлено, що первинний облік за типовою формою та Інструкцією, затвердженими цим наказом, здійснюється юридичними особами всіх форм власності, видів економічної діяльності та організаційно-правових форм господарювання, фізичними особами-підприємцями, у діяльності яких утворюються відходи та використовуються пакувальні матеріали й тара.
Згідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, до видів діяльності ТОВ «Параміра» належать: 52.24 Транспортне оброблення вантажів, 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів, 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту, 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту, 49.41 Вантажний автомобільний транспорт, 50.20 Вантажний морський транспорт (а.с. 36-37).
В акті перевірки Державної екологічної інспекції в Одеській області, складеному за результатами проведення перевірки ТОВ «Параміра» зазначено, що основною діяльністю ТОВ «Параміра» є організація перевезень залізничним, автомобільним, водним або авіаційним транспортом вантажів, видача й отримання транспортної документації та накладних, діяльність митних брокерів, діяльність суднових брокерів і агентів з фрахтування місць для морських та авіаційних вантажних перевезень, посередництво з фрахту вантажного місця на судні або в літаку (а.с.47).
Таким чином ТОВ «Параміра» не здійснює діяльності, що входить до переліку виробничих та технологічних процесів, не має технологічного устаткування, не використовує пакувальні матеріали та тару, інші матеріали, які підлягають обліку відповідно до затвердженої вищезазначеним наказом Інструкції. В зв'язку з відсутністю відходів від своєї господарської діяльності (люмінесцентних ламп, оргтехніки), відсутні правові підстави для ведення підприємством їх обліку.
Отже, у зв'язку з тим, що ТОВ «Параміра» не веде будь-яку господарську діяльність, пов`язану з утворенням відходів, у ТОВ «Параміра» відсутні відходи з люмінесцентних ламп та оргтехніки, а тверді побутові відходи вивозяться з території підприємства відповідно до укладеної ним додаткової угоди № 3 від 25.09.2013 року до договору оренди № 011112 від 01.11.2012 року, суд дійшов до висновку, що вимоги відповідача, зазначені в приписі від 04.12.2013 року, є безпідставними та необґрунтованими.
За таких обставин суд дійшов до висновку про те, що Державна екологічна інспекція в Одеській області, приймаючи зазначений припис, діяла без урахування усіх обставин, що мали значення для винесення цього припису, а відтак вказаний припис підлягає скасуванню.
Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.
Таким чином, враховуючи вищевикладені вимоги діючого законодавства України, розглянувши справу в межах позовних вимог та на підставі наданих сторонами доказів, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги ТОВ «Параміра» про визнання протиправним та скасування припису Державної екологічної інспекції в Одеській області від 04.12.2013 року, складеного за результатами проведеної планової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Параміра», є обґрунтованими та підлягають задоволенню, а в решті позовних вимог відмовити.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 94, 159 - 163, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати припис Державної екологічної інспекції в Одеській області від 04.12.2013 року, складений за результатами проведеної планової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Параміра».
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд у строки та в порядку встановлені ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.
Повний текст постанови складено та підписано 13 лютого 2014 року.
Суддя /підпис/ О.А. Левчук
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2014 |
Оприлюднено | 24.02.2014 |
Номер документу | 37253639 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Левчук О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні