Постанова
від 06.02.2014 по справі 813/6343/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 лютого 2014 року Справа № 876/14454/13

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі :

головуючого судді Каралюса В.М.,

суддів: Затолочного В.С.,Матковської З.М.,

за участі секретаря судового засідання Гелецького П.В.,

та за участі осіб:

від позивача 1 - Шпек В.В.,

від відповідача - Могінська Т.А.,Шумелда Р.Р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Приватного підприємства «Будмонтаж» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2013 року у справі за позовом Залізничного відділу Львівського міського управління Головного управління Держсанепідслужби у Львівській області, Головного державного санітарного лікаря Залізничного району м.Львова Когут Н.М. до приватного підприємства «Будмонтаж» про зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Залізничний відділ Львівського міського управління Головного управління Держсанепідслужби у Львівській області в особі Головного державного санітарного лікаря Залізничного району м.Львова Когут Н.М. в серпні 2013 року звернувся в суд з позовом до Приватного підприємства «Будмонтаж» (далі ПП «Будмонтаж») та просив тимчасово припинити виробництво ПП «Будмонтаж» по вул..Городоцькій 222 в м.Львові та виконання робіт із заготівлі металобрухту відповідачем шляхом опечатування або опломбування механізмів, агрегатів, приміщень, джерел енергії, засобів транспорту, виробничих майданчиків, які використовуються в діяльності ПП "Будмонтаж" до усунення порушень санітарного законодавства, вказаних в постанові Залізничного відділу ЛМУ ГУ Держсанепідслужби у Львівській області "Про застосування адміністративно-запобіжних заходів" № 8/08-04 від 06.06.2013 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що внаслідок проведеної перевірки фактів дотримання санітарного законодавства відповідачем, виявлено порушення відповідачем меж нормативної санітарно-захисної зони при розміщенні промислового підприємства ПП "Будмонтаж". Також відповідачем здійснюється заготівля та переробка металобрухту чорних металів з викидом забруднюючих речовин в атмосферне повітря при відсутності відповідного дозволу Держсанепідемслужби та ПП "Будмонтаж" перевищуються нормативні рівні шуму в житловій забудові. Постанову про застосування адміністративно-запобіжних заходів за порушення санітарного законодавства відповідачем не виконано, що встановлено позаплановою перевіркою, проведеною 13.06.2013 року. Позивачем надіслано ПП "Будмонтаж" повідомлення про заплановане опечатування та опломбування механізмів, агрегатів, приміщень, джерел енергії, засобів транспорту. Натомість фахівців Залізничного відділу ЛМУ ГУ Держсанепідслужби у Львівській області не було допущено на підприємство для виконання постанови про застосування адміністративно-запобіжних заходів. Після повторного попередження представників позивача знову не допущено до підприємства, що і призвело до звернення в суд.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 07.10.2013 року позов було задоволено та тимчасово зупинено виробництво та виконання робіт із заготівлі металобрухту приватним підприємством "Будмонтаж" по вул. Городоцькій, 222 в м. Львові (юридична адреса м. Львів, вул. Городоцька, 367, ЄДРПОУ 30337098) шляхом опечатування або опломбування механізмів, агрегатів, приміщень, джерел енергії, засобів транспорту, виробничих майданчиків, які використовуються в діяльності приватного підприємства "Будмонтаж" до усунення порушень санітарного законодавства, вказаних в постанові Залізничного відділу Львівського міського управління Головного управління Держсанепідслужби у Львівській області "Про застосування адміністративно-запобіжних заходів" № 8/08-04 від 06.06.2013 року.

Постанова суду мотивована тим, що в судовому засіданні представник позивача повністю довів підставність та правомірність позовних вимог та обґрунтував порушення з боку відповідача вимог діючого законодавства, що дає підстави для тимчасового зупинення виробництва до усунення вказаних недоліків.

З вищевказаною постановою не погодився апелянт ПП «Будмонтаж», який звернувся до суду з апеляційною скаргою в якій просить скасувати постанову Львівського окружного адміністративного суду від 07.10.2013 року та винести нову постанову, якою повністю відмовити в задоволенні позовних вимог.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що при винесенні оскаржуваної постанови судом неправильно застосовані норми матеріального та процесуального права, висновки суду не відповідають дійсним обставинам справи. Апелянт посилається на те, що порушення які вчинені з боку відповідача не можуть слугувати підставою для тимчасового зупинення виробництва, оскільки тимчасове зупинення можливе лише при встановленні порушення санітарних норм при викиді забруднюючих речовин, а таких викидів не встановлено.

В судовому засіданні представники апелянта підтримали вимоги апеляційної скарги та просять апеляційну скаргу задовільнити і скасувати постанову Львівського окружного адміністративного суду від 07.10.2013 року та винести нову постанову, якою повністю відмовити в задоволенні позовних вимог.

В судовому засіданні представник позивача проти вимог апеляційної скарги заперечив та просить в її задоволенні відмовити та залишити без змін оскаржувану постанову Львівського окружного адміністративного суду від 07.10.2013 року .

Колегія суддів, заслухавши учасників судового розгляду, суддю-доповідача, перевіривши та дослідивши матеріали справи вважає, що апеляційна скарга підлягає до задоволення, виходячи з наступних міркувань.

Згідно ч.1.ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Стаття 70 КАС України встановлює правила належності доказів, які визначають об'єктивну можливість доказу підтверджувати обставину, що має значення для вирішення справи, а також правила допустимості доказів, що визначають легітимну можливість конкретного доказу підтверджувати певну обставину у справі. Предметом доказування, згідно ч.1 ст.138 КАС України, є обставини (факти), якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

Як вбачається з матеріалів справи Державне підприємство Міністерства оборони України "Львівський завод збірних конструкцій" 01.05.2010 року уклало договір № 195-п з ПП "Будмонтаж" про передачу в тимчасове користування виробничої площадки, площею 1334 кв.м., яка знаходиться у володінні ДП МОУ "Львівський завод збірних конструкцій" за адресою м. Львів, вул. Городоцька, 222. Основними видами діяльності ПП "Будмонтаж" є заготівля, переробка металобрухту чорних металів (приймальний пункт). 17.08.2010 року лікарем радіаційно-токсикологічного відділення санітарно-гігієнічного відділу в/ч А 4520 з метою надання висновку щодо провадження діяльності ПП "Будмонтаж" за адресою м. Львів, вул. Городоцька, 222, було проведено перевірку дотримання вимог санітарного законодавства. У відповідності до складеного за наслідками перевірки акта, перевіряючий дійшов висновку про дотримання підприємством вимог санітарного законодавства, що також підтверджено висновком Державної санітарно-епідеміологічної служби від 18.08.2010 року № 791.

У зв'язку із зверненнями зі скаргами мешканців будинків №№ 21,22, 25,26,27,27/2,28,29/1,29/2,30 по вул..Вільховій в м.Львові. 30.05.2013 року працівниками позивача з участю інших вказаних осіб проведено перевірку дотримання санітарного законодавства території ПП «Будмонтаж» в результаті чого виявлено слідуючі порушення. Зокрема відповідачем при проведенні виробничої діяльності не дотримано 50 м відстані до житлових будинків , візуально така відстань складає близько 1,2-2,0 м., не представлено документів, що обґрунтовують обсяги викидів забруднюючих речовин для отримання дозволу на викиди, не представлено результатів проходження періодичного медичного огляду та штатного розпису, на час перевірки проводилося завантаження-відвантаження металобрухту, що спричиняє шум (гуркіт). Перевіркою не виявлено слідів спалювання ізоляції. Утилізація твердих побутових відходів передбачена договором з заводом. Акт без зауважень підписано усіма особами, що брали участь у перевірці.

На підставі вищевказаного акта, постановою Головного державного санітарного лікаря Залізничного району м. Львова Когут Н.М. від 06.06.2013 року № 8/08-04 про застосування адміністративно-запобіжних заходів за порушення санітарного законодавства тимчасово заборонено експлуатацію ПП "Будмонтаж" на вул. Городоцькій, 222 з 06.06.2013 року до усунення порушень вимог санітарних правил, зазначених в постанові та отримання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Про усунення вказаних в постанові порушень відповідачу слід повідомити головного державного санітарного лікаря Залізничного району м. Львова Когут Н.М. до 17.06.2013 року.

У вказаний термін відповідач даної постанови не виконав та на необхідність її виконання не реагував. З огляду на відсутність відповідного реагування керівництвом ПП "Будмонтаж" на винесену постанову, 18.06.2013 року позивачем листом № 387/08-04 повідомлено відповідача про необхідність підготувати механізми, агрегати, приміщення, джерела енергії, засоби транспорту, які використовуються в діяльності ПП "Будмонтаж", до опломбування або опечатування.

У відповідності до ст. 4 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" громадяни мають право на: безпечні для здоров'я і життя харчові продукти, питну воду, умови праці, навчання, виховання, побуту, відпочинку та навколишнє природне середовище; участь у розробці, обговоренні та громадській експертизі проектів програм і планів забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення, внесення пропозицій з цих питань до відповідних органів; відшкодування шкоди, завданої їх здоров'ю внаслідок порушення підприємствами, установами, організаціями, громадянами санітарного законодавства; достовірну і своєчасну інформацію про стан свого здоров'я, здоров'я населення, а також про наявні та можливі фактори ризику для здоров'я та їх ступінь. Законодавством України громадянам можуть бути надані й інші права щодо забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя.

Підприємства, установи і організації зобов'язані, крім іншого, виконувати розпорядження і вказівки посадових осіб державної санітарно-епідеміологічної служби при здійсненні ними державного санітарно-епідеміологічного нагляду.

В п. 4 ст. 42 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" передбачено право головних державних санітарних лікарів (їх заступників) застосовувати заходи для припинення порушення санітарного законодавства, серед яких також тимчасова заборона виробництва, заборона використання та реалізації хімічних речовин, технологічного устаткування, будівельних матеріалів, біологічних засобів, товарів народного споживання, джерел іонізуючих випромінювань в разі відсутності їх гігієнічної регламентації та державної реєстрації, а також якщо їх визнано шкідливими для здоров'я людей.

Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України " Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Згідно до Інструкції про порядок застосування державною санітарно-епідеміологічною службою України адміністративно-запобіжних заходів, зокрема тимчасової заборони діяльності підприємств, яка затверджена Наказом Міністерства охорони України № 67 від 14.04.1995 року, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.08.1995 р. за № 298/834 визначено у яких випадках застосовуються адміністративно-запобіжні заходи зокрема тимчасова заборона діяльності підприємств. Згідно п.2.5 цієї Інструкції визначено, що зупинення діяльності це встановлена посадовою особою на визначений термін заборона викидів речовин за умови порушення санітарних норм. Тобто необхідною умовою є встановлення факту порушення санітарних норм.

В даному випадку при проведенні перевірки викиди забруднюючих речовин не встановлені, а інші порушення санітарних норм, які вказані в акті від 30.05.2013 року не можуть бути на думку колегії суддів підставою для тимчасової зупинки діяльності підприємства, зокрема в даному випадку виробництво та виконання робіт із заготівлі металобрухту.

При вказаних обставинах постанову Львівського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2013 року у справі № 813/6343/13-а слід скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог Залізничного відділу Львівського міського управління Головного управління Держсанепідслужби у Львівській області, Головного державного санітарного лікаря Залізничного району м.Львова Когут Н.М. відмовити повністю.

Керуючись ч. 3 ст. 160, ст.ст. 195, 196, п.3 ч. 1 ст. 198, п. 1 ст. 202, ч. 2 ст. 205, ст. ст. 207, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства «Будмонтаж» задовольнити.

Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2013 року у справі № 813/6343/13-а скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог Залізничного відділу Львівського міського управління Головного управління Держсанепідслужби у Львівській області, Головного державного санітарного лікаря Залізничного району м.Львова Когут Н.М. відмовити повністю.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення постанови в повному обсязі.

Головуючий суддя В.М. Каралюс

суддя В.С.Затолочний

суддя З.М.Матковська

повний текст постанови виготовлений 11.02.2014 року

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2014
Оприлюднено21.02.2014
Номер документу37265073
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/6343/13-а

Ухвала від 14.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 06.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Постанова від 06.02.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс В.М.

Постанова від 06.02.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс В.М.

Ухвала від 07.10.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Постанова від 07.10.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 05.09.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 15.08.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 15.08.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні