cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 910/22959/13 06.02.14
За позовом заступника прокурора міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради
до Київського місцевого осередку Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Взаємодопомога"
третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору,
1) Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА)
2) державне видавництво "Преса України"
про звільнення та повернення земельної ділянки
Суддя Удалова О.Г.
за участю представників сторін:
від прокуратури Лядецька Л.В. (за посв. № 016098)
від позивача не з'явились
від відповідача Зорка О.Г. (за довіреністю)
Зорка Я.О. (за довіреністю)
від третьої особи 1) не з'явились
2) Сердюк М.О. (за довіреністю)
Клименко О.А. (за довіреністю)
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Господарського суду міста Києва надійшла позовна заява заступника прокурора міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради (далі - позивач) до Київського місцевого осередку Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Взаємодопомога" (далі - відповідач) про звільнення та повернення земельної ділянки.
Позовні вимоги мотивовані тим, що земельна ділянка, розташована за адресою: м. Київ, вул. Академіка Філатова, 2 (далі - земельна ділянка), використовується відповідачем без будь-яких правовстановлюючих документів, що підтверджується, зокрема, актами Державної інспекції сільського господарства в м. Києві, складеними на підставі проведених перевірок дотримання вимог земельного законодавства.
У зв'язку з вищевикладеним, зважаючи на порушення інтересів держави, прокурор звернувся до суду, просив зобов'язати відповідача звільнити зайняту ним земельну ділянку та повернути її Київські міській раді, привівши у придатний для використання стан.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 28.11.2013 р. порушено провадження у справі № 910/22959/13 та призначено її розгляд на 17.12.2013 р.
06.12.2013 р. від державного видавництва "Преса України" через загальний відділ суду надійшла заява про вступ у справу як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача. У поданій заяві державне видавництво "Преса України" зазначає, що вирішення даної справи безпосередньо стосується прав та обов'язків останнього, оскільки наявність гаражних боксів, що розташовані на земельній ділянці по вул. Академіка Філатова, 2, унеможливлює виконання будівельних робіт на земельній ділянці, розташованій за адресою: м. Київ, вул. Анрі Барбюса 52/1, яка належить державному видавництву "Преса України" на праві постійного користування, та, відповідно, унеможливлює виконання вимог розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) № 299 від 11.03.2013 р. "Про виконання робіт з інженерної підготовки під забудову земельної ділянки на вул. Анрі Барбюса 52/1 у Печерському районі". Розгляд заяви відкладено судом до наступного судового засідання.
17.12.2013 р. від представника відповідача через загальний відділ суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому він зазначає, що є користувачем земельної ділянки, розташованої за адресою: м. Київ, вул. Академіка Філатова, 2, на законних підставах. На підтвердження надано копії технічної документації по встановленню зовнішніх меж вказаної земельної ділянки та копію податкового розрахунку земельного податку з квитанціями про його сплату. З огляду на викладене, відповідач просив суд у задоволенні позову відмовити.
Представник прокуратури у судовому засіданні позовні вимоги підтримав.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив, вимоги ухвали суду не виконав.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 17.12.2013 р. залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - третя особа 1), розгляд справи відкладено на 16.01.2014 р.
16.01.2014 р. через загальний відділ суду від представника третьої особи 1 надійшли письмові пояснення по суті справи, в яких зазначено, що станом на 31.12.2012 р. у Департаменті земельних ресурсів не зареєстровано документів, що посвідчують право власності або право користування земельною ділянкою, що розташована за адресою: м. Київ, вул. Академіка Філатова, 2. Також відсутня інформація щодо прийняття Київською міською радою рішення про надання зазначеної земельної ділянки у власність або у користування. Крім цього, у письмових поясненнях містилось клопотання про розгляд справи без участі представника третьої особи 1.
Представник відповідача направив через загальний відділ суду клопотання про відкладення розгляду справи.
Розпорядженням голови Господарського суду міста Києва від 16.01.2014 року у зв'язку з перебуванням судді Удалової О.Г. на лікарняному, справу № 910/22959/13 передано для розгляду судді Чебикіній О.С.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 16.01.2014 р. справу № 910/22959/13 прийнято до провадження та призначено її розгляд на 06.02.2014 р.
05.02.2014 р. через загальний відділ суду від представника відповідача надійшло клопотання про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Київської міської державної адміністрації та витребування у останньої рішення виконкому Київської міської ради народних депутатів № 163 від 17.02.1992 р.
Розпорядженням голови Господарського суду міста Києва від 06.02.2014 р. у зв'язку з виходом судді Удалової О.Г. з лікарняного, справу № 910/22959/13 передано останній для розгляду.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 06.02.2014 р. справу № 910/22959/13 прийнято до провадження.
06.02.2014 р. судом розглянуто клопотання державного видавництва "Преса України" про вступ у справу як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача та задоволено його на підставі ст. 27 Господарського процесуального кодексу України.
Судом також розглянуто клопотання відповідача про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Київської міської державної адміністрації, у задоволенні якого судом було відмовлено на підставі ст. 27 Господарського процесуального кодексу України, оскільки рішення суду по даному господарському спору не вплине на права або обов'язки Київської міської державної адміністрації.
Представник прокуратури в судовому засіданні надав письмові пояснення стосовно відзиву на позовну заяву відповідача, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Представник третьої особи 2 (державне видавництво "Преса України") просив суд позов задовольнити.
Представники відповідача в судовому засіданні проти позову заперечували, просили суд у його задоволені відмовити.
Представники позивача та третьої особи 1 у судове засідання не з'явились, про час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, про причини неявки суд не повідомили.
Розглянувши надані документи та матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив:
26.11.2013 р. до Господарського суду міста Києва звернувся заступник прокурора міста Києва з позовною заявою поданою в інтересах держави в особі Київської міської ради (далі - позивач) до Київського місцевого осередку Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Взаємодопомога" (далі - відповідач) про звільнення та повернення земельної ділянки.
Вищевказана позовна заява була подана у зв'язку з тим, що земельна ділянка, розташована за адресою: м. Київ, вул. Академіка Філатова, 2 (далі - земельна ділянка), використовується відповідачем без будь-яких правовстановлюючих документів.
17.12.2013 р. від представника відповідача через загальний відділ суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому він зазначає, що є користувачем земельної ділянки на законних підставах. На підтвердження надано копії матеріалів технічної документації по встановленню зовнішніх меж земельної ділянки Київському місцевому осередку Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Взаємодопомога" № 8 000 000 000:79:067:0002 на вул. Академіка Філатова, 2 у Печерському районі м. Києва (далі - технічна документація), копію податкового розрахунку земельного податку на 2006 рік та копію квитанції від 10.09.2006 р. про його сплату. Крім того, сторона зазначила, що земельна ділянка, на підставі технічної документації, зареєстрована в реєстрі землекористування за відповідачем. У зв'язку з викладеним, відповідач вважав позовні вимоги необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.
З матеріалів технічної документації вбачається, що підставою для видачі технічного завдання на виконання топографічно-геодезичних робіт по встановленню зовнішніх меж та інвентаризації землекористувань Київського місцевого осередку Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Взаємодопомога" на вул. Академіка Філатова, 2 у Печерському районі м. Києва було рішення виконкому Київської міської ради народних депутатів від 17.02.1992 р. № 163.
Разом з тим, у письмових поясненнях по суті справі, що надійшли 16.01.2014 р. від представника третьої особи 1, зазначається, що станом на 31.12.2012 р. у Департаменті земельних ресурсів не зареєстровано документів, що посвідчують право власності або право користування земельною ділянкою, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Академіка Філатова, 2. Також відсутня інформація щодо прийняття Київською міською радою рішення про надання зазначеної земельної ділянки у власність або у користування.
У листі Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) № 057026-22284 від 22.10.2013 р. зазначається, що згідно з даними міського земельного кадастру земельна ділянка площею 0,0917 га на вул. Академіка Філатова, 2 (код ділянки 79:067:002) обліковується за відповідачем на підставі технічного звіту по встановленню зовнішніх меж землекористувань. Документи, що у встановленому законодавством порядку посвідчують право власності (користування) зазначеною земельною ділянкою, станом на 31.12.2012 р. у Департаменті земельних ресурсів не зареєстровані.
Вищевикладене також підтверджується витягом з бази даних міського земельного кадастру станом на 22.10.2013 р., копія якого долучена до матеріалів справи.
Крім того, за результатами перевірки, проведеної Державною інспекцією сільського господарства в м. Києві, державним інспектором був складений акт обстеження земельної ділянки № 202 від 04.11.2013 р.
У вищевказаному акті, зокрема, було вказано, що проведено обстеження земельної ділянки, яка знаходиться за адресою: вул. Академіка Філатова, 2 у Печерському районі м. Києва. Обстеження земельної ділянки проведено у зв'язку з необхідністю перевірки дотримання вимог земельного законодавства. Перевіркою встановлено, що форма власності земельної ділянки - державна, категорія земель - землі транспорту, а документи, що підтверджують державну реєстрацію права власності чи права постійного користування або права оренди земельної ділянки - відсутні. Також перевіркою встановлено, що станом на 01.11.2013 р. відповідач використовує земельну ділянку площею орієнтовно 0,051 га для розміщення гаражів вздовж вулиці Академіка Філатова (навпроти будинку 1/22) у Печерському районі м. Києва. З виїздом на місце встановлено, що на земельній ділянці встановлені капітальні та металеві гаражі. Відповідно до інформації Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) та Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна, наданої прокуратурою м. Києва, будівництво та розміщення вищевказаних гаражів влаштував відповідач без правовстановлюючих документів на земельну ділянку чи будь-якої іншої дозвільної документації. Вбачається самовільне зайняття земельної ділянки.
Факт самовільного зайняття спірної земельної ділянки відповідачем також встановлений актом перевірки дотримання суб'єктами господарювання вимог законодавства № А442/090 від 11.11.2013 р., складеним державним інспектором Державної інспекції сільського господарства в м. Києві, копія якого долучена до матеріалів справи.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 116 Земельного кодексу України (в редакції, що діяла на час оформлення Технічної документації) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування та державних органів приватизації щодо земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Порядок передання земельних ділянок у постійне користування передбачений ст. 123 Земельного кодексу України (в редакції що діяла на час оформлення Технічної документації) відповідно до положень якої, надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за проектами відведення цих ділянок.
Умови та строки розроблення проектів відведення земельних ділянок визначаються договором, складеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Форма типового договору, нормативи та строки розробки проектів відведення земельних ділянок визначаються Кабінетом Міністрів України.
Юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у постійне користування із земель державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради.
До клопотання про відведення земельної ділянки додаються матеріали, передбачені частиною п'ятнадцятою статті 151 цього Кодексу документи, що обґрунтовують її розмір, призначення та місце розташування.
Відповідна районна державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки. Проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.
При наданні земельної ділянки у користування обласними державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або Кабінетом Міністрів України сільські, селищні, міські, районні, обласні ради, районні державні адміністрації за місцем розташування земельної ділянки подають свій висновок відповідно обласній державній адміністрації, Раді міністрів Автономної Республіки Крим.
При наданні земельної ділянки у користування Кабінетом Міністрів України Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська, Севастопольська міські державні адміністрації подають свої висновки та проект відведення земельної ділянки центральному органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів, який розглядає ці матеріали і у місячний строк подає їх до Кабінету Міністрів України.
Відмову органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади у наданні земельної ділянки в користування або залишення клопотання без розгляду в установлений строк може бути оскаржено в судовому порядку. Рішення про відмову у наданні земельної ділянки в користування має містити мотивовані пояснення з посиланням на відповідні положення нормативно-правових актів, затвердженої містобудівної документації та документації із землеустрою.
Порядок передачі земельних ділянок в оренду встановлений ст. 124 Земельного кодексу України (в редакції, що діяла на час оформлення Технічної документації), відповідно до положень якої передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення в порядку, встановленому статтями 118, 123 цього Кодексу.
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про землеустрій», проект землеустрою - сукупність нормативно-правових, економічних, технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити протягом 5-10 і більше років.
Документація із землеустрою розробляється у вигляді програм, схем, проектів, спеціальних тематичних карт, атласів, технічної документації (ч. 1 ст. 25 Закону України «Про землеустрій»).
Відповідно до п. и) ч. 2 ст. 25 Закону України «Про землеустрій», видом документації із землеустрою, зокрема, є технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
Статтею 126 Земельного кодексу України (в редакції, що діяла на час оформлення відповідачем технічної документації) встановлено, що право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державними актами. Право оренди землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону.
Згідно зі ст. 126 Земельного кодексу України у чинній редакції, право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Свідоцтво про право власності на нерухоме майно, що підтверджує виникнення права власності при здійсненні державної реєстрації прав на нерухоме майно, видається фізичним та юридичним особам у разі безоплатної передачі їм земельної ділянки із земель державної чи комунальної власності за рішеннями органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (п. 8-1, ч. 1 ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень").
Право ж оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, відповідно до положень ст. 124 Земельного кодексу України у чинній редакції, посвідчується договором оренди земельної ділянки чи договором купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Таким чином, технічна документація завжди була лише підставою для подальшого оформлення права користування земельною ділянкою та не є правовстановлюючими документами на землю. Внесення спірної земельної ділянки до бази даних міського кадастру може свідчити про використання відповідачем спірної земельної ділянки та не є документом, що посвідчує право користування земельною ділянкою в розумінні ст. 126 Земельного кодексу України.
Крім того, ч.ч. 1, 2 ст. 125 Земельного кодексу України (в редакції, що діяла на час оформлення відповідачем технічної документації) встановлено, що право власності та право постійного користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації. Право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації.
Приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється (ч. 3 ст. 125 Земельного кодексу України (в редакції, що діяла на час оформлення відповідачем технічної документації).
Згідно з п. 3.1 постанови Пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин» № 6 від 17.05.2011 р. відповідно до вимог чинного законодавства обов'язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність у особи, що її використовує, правовстановлюючих документів на цю земельну ділянку, а відсутність таких документів може свідчити про самовільне зайняття земельної ділянки.
Разом з тим, у вирішенні питання про застосування відповідальності за самовільне зайняття земельної ділянки господарським судам необхідно враховувати, що саме по собі встановлення судом наявності фактичного користування земельною ділянкою без документів, що посвідчують права на неї, не є достатньою підставою для кваліфікації такого використання земельної ділянки як самовільного її зайняття. Господарським судам у вирішенні таких спорів необхідно досліджувати, чи передбачено спеціальним законом отримання правовстановлюючих документів на земельну ділянку для розміщення певних об'єктів , причини відсутності таких документів у особи, що використовує земельну ділянку, наявність у особи права на отримання земельної ділянки у власність чи в користування, вжиття нею заходів до оформлення права на земельну ділянку тощо.
Частиною 1 ст. 32 Господарського процесуального кодексу України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування (ч. 2 ст. 34 Господарського процесуального кодексу України).
Згідно з ч. 1 ст. 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідач доказів, що підтверджують його звернення з клопотанням про оформлення речового права на спірну земельну ділянку та доказів вжиття ним дій, спрямованих на оформлення його прав на спірну земельну ділянку, суду не надав. У матеріалах справи також відсутні докази внесення відповідачем плати за землю до бюджету за період з 2007 по 2013 рр.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про те, що відповідач здійснив самовільне зайняття земельної ділянки, розташованої за адресою: м. Київ, вул. Академіка Філатова, 2.
Відповідно до ч. 1 ст. 212 Земельного кодексу України, самовільно зайняті земельні ділянки підлягають поверненню власникам землі або землекористувачам без відшкодування затрат, понесених за час незаконного користування ними.
Отже, позовна вимога про звільнення відповідачем земельної ділянки площею 0,051 га, розташованої за адресою: м. Київ, вул. Академіка Філатова, 2, та повернення її власнику - Київській міській раді, є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.
Крім того, прокурором була заявлена позовна вимога щодо приведення земельної ділянка у придатний для використання стан.
У листі Департаменту містобудування та архітектури б/н та дати, наданому на запит прокуратури м. Києва № 05/3-792вих-13 від 25.10.2013 р., вказано, що згідно з електронною базою даних Департаменту містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки по вул. Академіка Філатова, 2 на замовлення відповідача для будівництва гаражів не надавались. Проектна документація та містобудівне обґрунтування щодо розміщення (будівництва) вказаного об'єкту на розгляд не надавались та не погоджувались. Гаражі по зазначеній адресі знаходяться в межах червоних ліній вулиць.
Також комунальною організацією «Інститут генерального плану міста Києва» у листі № 03-1498 від 22.11.2013 р. вказано, що земельна ділянка, розташована за адресою: вул. Академіка Філатова, 2, у Печерському районі м. Києва, знаходиться частково в межах червоних ліній вул. Академіка Філатова.
Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна у листах № 22618 (И-2013) від 22.10.2013 р. та № 22717 (И-2013) від 23.10.2013 р. повідомило про те, що згідно з даними Бюро нерухоме майно за адресою вул. А. Філатова, 2 на праві власності в Бюро не реєструвалось, а також про те, що в Бюро не існує інвентаризаційних справ за адресою вул. Академіка Філатова, 2 у Печерському районі м. Києва.
Відповідач документів, що підтверджують належність на праві приватної власності його членам гаражів, розміщених на спрій земельній ділянці, суду не надав.
Згідно з п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», червоні лінії - визначені в містобудівній документації щодо пунктів геодезичної мережі межі існуючих та запроектованих вулиць, доріг, майданів, які розділяють території забудови та території іншого призначення.
Частиною 2 ст. 18 Закону України «Про автомобільні дороги», межі вулиці за її шириною визначаються «червоними лініями». Розташування будь-яких об'єктів, будівель, споруд або їх частин у межах «червоних ліній» вулиці не допускається.
Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків (ч. 2 ст. 152 Земельного кодексу України).
Відповідно до ч. 2 ст. 212 Земельного кодексу України, приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд, здійснюється за рахунок громадян або юридичних осіб, які самовільно зайняли земельні ділянки.
Оскільки власником спірної земельної ділянки є територіальна громада, від імені якої діє позивач, а також зважаючи на те, що відповідач використовує спірну земельну ділянку без наявності правовстановлюючих документів, доказів того, що на згаданій вище земельній ділянці розташоване правомірно набуте відповідачем (чи його членами) нерухоме майно також не надано, зайняття спірної земельної ділянки є самовільним та тягне за собою наслідки, визначені статтею 212 Земельного кодексу України.
Прокуратурою доведено, що дії відповідача є самовільним зайняттям земельної ділянки і порушують права позивача, що є підставою для задоволення вимог про звільнення земельної ділянки та приведення її у придатний для використання стан.
Оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному та об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин в їх сукупності, враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про задоволення вимог прокурора в повному обсязі.
Відповідно до ч. 3 ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в дохід бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору.
Відповідно до п. 19 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір» від сплати судового збору звільняються громадські організації інвалідів (спідки та інші об'єднання громадських організацій інвалідів), їх підприємства, установи та організації - за подання позовів, з якими вони звертаються до суду.
Як вбачається з матеріалів справи, предметом спору є зобов'язання відповідача вчинити дії. Враховуючи те, що Київський міський осередок Всеукраїнської громадської організації інвалідів «Взаємодопомога» бере участь у даній справі не як позивач, суд дійшов висновку, що відповідач повинен сплачувати судовий збір в загальному порядку. Таким чином, судовий збір підлягає стягненню з відповідача до Державного бюджету України.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 4, 49, 82-85 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Зобов'язати Київський місцевий осередок Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Взаємодопомога" (01042, м. Київ, вул. Чеська, 3, кв. 5, код 26008849) звільнити зайняту земельну ділянку площею 0,051 га по вул. Академіка Філатова, 2 у Печерському районі м. Києва, та повернути її Київській міській раді (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код 22883141), привівши її у придатний для використання стан.
3. Стягнути з Київського місцевого осередку Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Взаємодопомога" (01042, м. Київ, вул. Чеська, 3, кв. 5, код 26008849) в дохід Державного бюджету України 3 441 (три тисячі чотириста сорок одну) грн. 00 коп. судового збору.
Повне рішення складено 24.02.2014 р.
Суддя О.Г. Удалова
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2014 |
Оприлюднено | 24.02.2014 |
Номер документу | 37284125 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Удалова О.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні