КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"15" травня 2014 р. Справа№ 910/22959/13
Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: Гончарова С.А.
суддів: Авдеєва П.В.
Куксова В.В.
при секретарі судового засідання Климович М.І.
за участю представників:
від прокуратури: Лядецька Л.В. - посвідчення №016098 від 10.04.2013
від позивача: не з'явились
від відповідача: Зорка Я.О. - за довіреністю від 16.12.2013,
Зорка О.Г. - за довіреністю від 16.12.2013,
від третьої особи-1: не з'явились,
від третьої особи-2: Клименко О.А. - довіреність №103-19-д від 14.05.2014
Сердюк М.О. - довіреність №103-8-д від 08.01.2014
розглянувши апеляційну скаргу Київського міського осередку Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Взаємодопомога"
на рішення Господарського суду міста Києва від 24.02.2014 року
у справі № 910/22959/13 (суддя Удалова О.Г.)
за позовом Заступника прокурора міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради
до відповідача: Київського місцевого осередку Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Взаємодопомога"
за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача:
1) Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) (третя особа-1)
2) Державного видавництва "Преса України" (третя особа-2)
про звільнення та повернення земельної ділянки
ВСТАНОВИВ:
Заступник прокурора м. Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради звернувся до господарського суду міста Києва з позовом до Київського місцевого осередку Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Взаємодопомога" про зобов'язання Київського місцевого осередку Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Взаємодопомога" звільнити земельну ділянку площею 0,051 га по вул. Академіка Філатова, 2 у Печерському районі м. Києва, що використовується під розміщення гаражних боксів, та повернення її Київській міській раді, привівши у придатний для використання стан.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 17.12.2013 року залучено до участі у справі Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача (третя особа-1).
В судовому засіданні 06.02.2014 року залучено до участі у справі Державне видавництво "Преса України" як третю особу-2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача (третя особа-2).
Рішенням Господарського суду міста Києва від 24.02.2014 року у справі № 910/22959/13 (суддя Удалова О.Г.) було задоволено вказані позовні вимоги прокурора міста Києва.
Не погодившись з вказаним рішенням, Київський місцевий осередок Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Взаємодопомога" звернувся до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення та відмовити позивачу в задоволенні позову в повному обсязі.
Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 15.04.2014 року колегією суддів у складі: головуючий суддя Гончаров С.А., судді Авдеєв П.В., Куксов В.В. апеляційну скаргу Київського міського осередку Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Взаємодопомога" прийнято до розгляду, розгляд справи призначено на 15.05.2014 року.
Апеляційна скарга вмотивована тим, що оскаржуване рішення підлягає скасуванню з підстав неповного з'ясування судом першої інстанції обставин, що мають значення для справи та порушення норм процесуального права. Зокрема, апелянт стверджує, що суд першої інстанції не прийняв до уваги той факт, що у Відповідача наявні документи на земельну ділянку: у 2006-2007 р. Головне управління земельних ресурсів Київської міської ради узгодило і затвердило технічну документацію по встановленню зовнішніх меж земельної ділянки №8000000000:79:067:0002 по вул. Академіка Філатова у Печерському районі міста Києва, та сама земельна ділянка обліковується у земельному кадастрі за Відповідачем. Також, апелянт посилається на те, що суд прийняв рішення, не взявши до уваги ту обставину, що третя особа, Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради, не з'явився в жодне судове засідання.
Позивач та третя особа-1 до судового засідання, що відбулось 15.05.2014 року, не з'явились, хоча були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання.
Згідно із п.3.9.2 Постанови №18 від 26.12.2011р. Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" у випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.
Судовою колегією встановлено, що неявка представників позивача та третьої особи-1 не перешкоджає розгляду апеляційної скарги за наявними у справі матеріалами, та, за таких обставин, розгляд справи за відсутності позивача та третьої особи-1 є можливим.
Розглянувши у судовому засіданні апеляційну скаргу, дослідивши матеріали справи та зібрані у ній докази, заслухавши пояснення учасників судового процесу, присутніх в судовому засіданні, колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно ст. 99 Господарського процесуального кодексу України апеляційний господарський суд, переглядаючи рішення в апеляційному порядку, користується правами наданими суду першої інстанції.
Відповідно до ст. 101 Господарського процесуального кодексу України апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.
Місцевим господарським судом вірно встановлено та матеріалами справи підтверджується наступне.
З матеріалів технічної документації вбачається, що підставою для видачі технічного завдання на виконання топографічно-геодезичних робіт по встановленню зовнішніх меж та інвентаризації землекористувань Київського місцевого осередку Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Взаємодопомога" на вул. Академіка Філатова, 2 у Печерському районі м. Києва було рішення виконкому Київської міської ради народних депутатів від 17.02.1992 р. № 163.
Разом з тим, у письмових поясненнях по суті справі, що надійшли 16.01.2014 р. від представника третьої особи 1, зазначається, що станом на 31.12.2012 р. у Департаменті земельних ресурсів не зареєстровано документів, що посвідчують право власності або право користування земельною ділянкою, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Академіка Філатова, 2. Також відсутня інформація щодо прийняття Київською міською радою рішення про надання зазначеної земельної ділянки у власність або у користування.
Листом № 057026-22284 від 22.10.2013 р. Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) № 057026-22284 від 22.10.2013 р. повідомлено про те, що згідно з даними міського земельного кадастру земельна ділянка площею 0,0917 га на вул. Академіка Філатова, 2 (код ділянки 79:067:002) обліковується за відповідачем на підставі технічного звіту по встановленню зовнішніх меж землекористувань. Документи, що у встановленому законодавством порядку посвідчують право власності (користування) зазначеною земельною ділянкою, станом на 31.12.2012 р. у Департаменті земельних ресурсів не зареєстровані.
Зазначене також підтверджується витягом з бази даних міського земельного кадастру станом на 22.10.2013 р., копія якого долучена до матеріалів справи.
У листі Департаменту містобудування та архітектури б/н та дати, наданому на запит прокуратури м. Києва № 05/3-792вих-13 від 25.10.2013 р., вказано, що згідно з електронною базою даних Департаменту містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки по вул. Академіка Філатова, 2 на замовлення відповідача для будівництва гаражів не надавались. Проектна документація та містобудівне обґрунтування щодо розміщення (будівництва) вказаного об'єкту на розгляд не надавались та не погоджувались. Гаражі по зазначеній адресі знаходяться в межах червоних ліній вулиць.
Також комунальною організацією "Інститут генерального плану міста Києва" у листі № 03-1498 від 22.11.2013 р. вказано, що земельна ділянка, розташована за адресою: вул. Академіка Філатова, 2, у Печерському районі м. Києва, знаходиться частково в межах червоних ліній вул. Академіка Філатова.
Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна у листах № 22618 (И-2013) від 22.10.2013 р. та № 22717 (И-2013) від 23.10.2013 р. повідомило про те, що згідно з даними Бюро нерухоме майно за адресою вул. А. Філатова, 2 на праві власності в Бюро не реєструвалось, а також про те, що в Бюро не існує інвентаризаційних справ за адресою вул. Академіка Філатова, 2 у Печерському районі м. Києва.
04.11.2013 державним інспектором сільського господарства в місті Києві Семенюком І.Д. проведено обстеження земельної ділянки площею 0,051 га, яка знаходиться вул. Академіка Філатова, 2 у Печерському районі м. Києва, за результатами якого складено Акт обстеження земельної ділянки №202, яким встановлено, що станом на 01.11.2013 відповідач використовує земельну ділянку площею орієнтовно 0.051 га для розміщення гаражів вздовж вулиці Академіка Філатова (навпроти будинку 1/22) у Печерському районі м. Києва. З виїздом на місце встановлено, що на земельній ділянці встановлені капітальні та металеві гаражі. Відповідно до інформації Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) та Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна, наданої прокуратурою м. Києва, будівництво та розміщення вищевказаних гаражів влаштував відповідач без правовстановлюючих документів на земельну ділянку чи будь-якої іншої дозвільної документації. Вбачається самовільне зайняття земельної ділянки.
11.11.2013 року Державною інспекцією сільського господарства в м. Києві проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства Київським місцевим осередком Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Взаємодопомога", за результатами якої складено Акт перевірки № А442/090.
Так, проведеною Державною інспекцією сільського господарства в м. Києві перевіркою встановлено, що Громадська організація інвалідів "Взаємодопомога" самовільно займає земельну ділянку площею 0,051 га для розміщення гаражів за адресою: вул. Академіка Філатова, 2 у Печерському районі м. Києва. На земельній ділянці вздовж вул. Академіка Філатова, навпроти будинку 1/22, розміщенні гаражі. Документи передбачені ст. 126 Земельного кодексу України у ГО інвалідів "Взаємодопомога", відсутні.
Як зазначалось, позовними вимогами у даній справі є зобов'язання відповідача звільнити земельну ділянку площею 0,051 га по вул. Академіка Філатова, 2 у Печерському районі м. Києва (нормативна грошова оцінка складає 963339 грн), що використовується під розміщення гаражних боксів, та повернення її Київській міській раді, привівши у придатний для використання стан.
Позовні вимоги вмотивовані тим, що земельна ділянка, розташована за адресою: м. Київ, вул. Академіка Філатова, 2 (далі - земельна ділянка), використовується відповідачем без будь-яких правовстановлюючих документів, що підтверджується, зокрема, актами Державної інспекції сільського господарства в м. Києві, складеними на підставі проведених перевірок дотримання вимог земельного законодавства.
Судова колегія, оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному і об'єктивному дослідженні в судовому засіданні з урахуванням всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи їх взаємний зв'язок, погоджується з висновками, з яких виходив місцевий господарський суд при прийнятті оскаржуваного рішення з наступних підстав.
Відповідно до частини першої статті 13 Конституції України земля є об'єктом права власності Українського народу, від імені якого це право здійснюють органи державної влади і органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією, іншими законодавчими актами України.
Статтею 2 Земельного Кодексу України передбачено, що земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб'єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.
Завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель.
Підстави набуття права на землю передбачені статтею 116 Земельного кодексу України. Так, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Згідно ст. 122 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент проведення перевірки) сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Порядок передання земельних ділянок у постійне користування передбачений ст. 123 Земельного кодексу України (в редакції що діяла на час оформлення Технічної документації) відповідно до положень якої, надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за проектами відведення цих ділянок.
Умови та строки розроблення проектів відведення земельних ділянок визначаються договором, складеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Форма типового договору, нормативи та строки розробки проектів відведення земельних ділянок визначаються Кабінетом Міністрів України.
Юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у постійне користування із земель державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради.
До клопотання про відведення земельної ділянки додаються матеріали, передбачені частиною п'ятнадцятою статті 151 цього Кодексу документи, що обґрунтовують її розмір, призначення та місце розташування.
Відповідна районна державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки. Проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.
При наданні земельної ділянки у користування обласними державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або Кабінетом Міністрів України сільські, селищні, міські, районні, обласні ради, районні державні адміністрації за місцем розташування земельної ділянки подають свій висновок відповідно обласній державній адміністрації, Раді міністрів Автономної Республіки Крим.
При наданні земельної ділянки у користування Кабінетом Міністрів України Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська, Севастопольська міські державні адміністрації подають свої висновки та проект відведення земельної ділянки центральному органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів, який розглядає ці матеріали і у місячний строк подає їх до Кабінету Міністрів України.
Відмову органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади у наданні земельної ділянки в користування або залишення клопотання без розгляду в установлений строк може бути оскаржено в судовому порядку. Рішення про відмову у наданні земельної ділянки в користування має містити мотивовані пояснення з посиланням на відповідні положення нормативно-правових актів, затвердженої містобудівної документації та документації із землеустрою.
Порядок передачі земельних ділянок в оренду встановлений ст. 124 Земельного кодексу України (в редакції, що діяла на час оформлення Технічної документації), відповідно до положень якої передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення в порядку, встановленому статтями 118, 123 цього Кодексу.
Згідно зі ст. 1 Закону України "Про землеустрій", проект землеустрою - сукупність нормативно-правових, економічних, технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити протягом 5-10 і більше років.
Документація із землеустрою розробляється у вигляді програм, схем, проектів, спеціальних тематичних карт, атласів, технічної документації (ч. 1 ст. 25 Закону України "Про землеустрій").
Відповідно до п. и) ч. 2 ст. 25 Закону України "Про землеустрій", видом документації із землеустрою, зокрема, є технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
Статтею 126 Земельного кодексу України (в редакції, що діяла на час оформлення відповідачем технічної документації) встановлено, що право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державними актами. Право оренди землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону.
Згідно зі ст. 126 Земельного кодексу України у чинній редакції, право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Свідоцтво про право власності на нерухоме майно, що підтверджує виникнення права власності при здійсненні державної реєстрації прав на нерухоме майно, видається фізичним та юридичним особам у разі безоплатної передачі їм земельної ділянки із земель державної чи комунальної власності за рішеннями органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (п. 8-1, ч. 1 ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень").
Право ж оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, відповідно до положень ст. 124 Земельного кодексу України у чинній редакції, посвідчується договором оренди земельної ділянки чи договором купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Таким чином, технічна документація завжди була лише підставою для подальшого оформлення права користування земельною ділянкою та не є правовстановлюючими документами на землю. Внесення спірної земельної ділянки до бази даних міського кадастру може свідчити про використання відповідачем спірної земельної ділянки та не є документом, що посвідчує право користування земельною ділянкою в розумінні ст. 126 Земельного кодексу України.
Крім того, ч.ч. 1, 2 ст. 125 Земельного кодексу України (в редакції, що діяла на час оформлення відповідачем технічної документації) встановлено, що право власності та право постійного користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації. Право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації.
Приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється (ч. 3 ст. 125 Земельного кодексу України (в редакції, що діяла на час оформлення відповідачем технічної документації).
Згідно з п. 3.1 постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" № 6 від 17.05.2011 р. відповідно до вимог чинного законодавства обов'язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність у особи, що її використовує, правовстановлюючих документів на цю земельну ділянку, а відсутність таких документів може свідчити про самовільне зайняття земельної ділянки.
Визначення терміну „самовільне зайняття земельних ділянок" наведене в ст. 1 Закону України „Про державний контроль за використанням та охороною земель". За приписами цієї статті, самовільним зайняттям земельної ділянки є будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.
Як зазначалось та встановлено судом, земельна ділянка за адресою: м. Київ, Печерський р-н, вул. Академіка Філатова, 2 використовується відповідачем для розміщення гаражів загальною площею 0,051 га. без будь-яких документів, що посвідчують право користування (власності) на неї. Вказаний факт встановлений акт обстеження земельної ділянки № 202 від 04.11.2013 року та актом перевірки дотримання суб'єктами господарювання вимог законодавства № А442/090 від 11.11.2013 року, які складені державним інспектором Державної інспекції сільського господарства в м.Києві в межах наданих йому законом повноважень і які є належними доказами порушення вимог земельного законодавства.
Виходячи з матеріалів справи, рішення позивача про передачу відповідачу у власність спірної земельної ділянки або надання її у користування (оренду), відсутнє, в матеріалах справи відсутні вчинені відповідачем правочини щодо спірної земельної ділянки.
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини справи, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.
З огляду на наведені приписи Закону України „Про державний контроль за використанням та охороною земель" спірні земельні ділянки використовуються відповідачем самовільно, з порушенням земельного законодавства, що підтверджується матеріалами справи, зокрема, актом перевірки дотримання суб'єктами господарювання вимог законодавства № А442/090 від 11.11.2013 року.
Тобто, матеріалами справи підтверджується користування відповідачем спірною земельною ділянкою, яке не спирається на закон і відбувається з порушенням визначеного порядку надання земельних ділянок, що здійснюється без наявності відповідного рішення та/або вчинення правочину щодо спірної земельної ділянки.
Відповідачем не надано суду документів, що підтверджують право відповідача на користування земельною ділянкою площею 0,051 га, яка знаходиться у Печерському районі м. Києва по вул. Академіка Філатова, 2 та використовується під розміщення гаражів.
Доводи апелянта про те, що в нього були документи на земельну ділянку, а саме: узгодження та затвердження технічної документації по встановленню зовнішніх меж земельної ділянки №8000000000:79:067:0002 по вул. Академіка Філатова у Печерському районі міста Києва Головним управлінням земельних ресурсів Київської міської ради у 2006-2007 р., суд до уваги не приймає, оскільки, згідно наявних вище норм законодавства України, підставами набуття права власності або права користування земельною ділянкою повинні бути рішення власника земельної ділянки, у данному випадку - позивача, про передачу земельної ділянки відповідачу у власність надання її у користування; вчинень відповідачем правочинів щодо спірної земельної ділянки.
Як зазначалось, відповідні рішення позивачем не приймались, з матеріалів справи не вбачається вчинення відповідачем правочинів щодо спірної земельної ділянки.
Заходів щодо усунення порушень земельного законодавства відповідачем не вжито, самостійно земельну ділянку відповідачем не звільнено.
Відповідно до ч. 1 ст. 212 Земельного кодексу України, самовільно зайняті земельні ділянки підлягають поверненню власникам землі або землекористувачам без відшкодування затрат, понесених за час незаконного користування ними.
Отже, позовна вимога про звільнення відповідачем земельної ділянки площею 0,051 га, розташованої за адресою: м. Київ, вул. Академіка Філатова, 2, та повернення її власнику - Київській міській раді, є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.
Крім того, прокурором була заявлена позовна вимога щодо приведення земельної ділянка у придатний для використання стан.
За статтею 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється, зокрема, шляхом відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав, відшкодування заподіяних збитків; застосування інших, передбачених законом, способів.
Відповідно до ст.ст. 211, 212 Земельного кодексу України за самовільне зайняття земельних ділянок громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну та кримінальну відповідальність. Самовільно зайняті земельні ділянки підлягають поверненню власникам землі або землекористувачам. Приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд, здійснюється за рахунок громадян або юридичних осіб, які самовільно зайняли земельні ділянки. Повернення самовільно зайнятих земельних ділянок провадиться за рішенням суду.
З огляду на викладене, вимоги прокурора про зобов'язання звільнити спірну земельну ділянку та передати її позивачу є обґрунтованими та такими, що вірно задоволені судом першої інстанції.
За таких обставин, висновки суду першої інстанції про встановлені обставини і правові наслідки відповідають дійсним обставинам справи і підтверджуються достовірними доказами, а тому рішення господарського суду міста Києва від 06.02.2014 року у справі № 910/22959/13 відповідає чинному законодавству, фактичним обставинам та матеріалам справи і підстав для його скасування не вбачається.
Разом з тим, доводи Київського місцевого осередку Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Взаємодопомога", викладені в апеляційній скарзі, не спростовують висновків господарського суду першої інстанції.
З огляду на викладене, судова колегія приходить до висновку про те, що апеляційна скарга Київського місцевого осередку Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Взаємодопомога" на рішення господарського суду міста Києва від 06.02.2014 року у справі № 910/22959/13 є необґрунтованою та такою, що задоволенню не підлягає.
Судові витрати за розгляд апеляційної скарги у зв'язку з відмовою в її задоволенні на підставі ст. 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на апелянта.
Керуючись ст.ст. 33, 34, 49, 99, 101, 103-105 Господарського процесуального кодексу України, Київський апеляційний господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Київського місцевого осередку Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Взаємодопомога" на рішення господарського суду міста Києва від 06.02.2014 року у справі № 910/22959/13 - залишити без задоволення.
2. Рішення Господарського суду міста Києва від 06.02.2014 року у справі № 910/22959/13 - залишити без змін.
3. Матеріали справи № 06.02.2014 року у справі № 910/22959/13 повернути до суду першої інстанції.
Постанова може бути оскаржена протягом двадцяти днів до Вищого господарського суду України.
Головуючий суддя С.А. Гончаров
Судді П.В. Авдеєв
В.В. Куксов
Суд | Київський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2014 |
Оприлюднено | 20.05.2014 |
Номер документу | 38764579 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Київський апеляційний господарський суд
Гончаров С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні