cpg1251
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"13" лютого 2014 р. справа№ 910/17230/13
Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: Буравльова С.І.
суддів: Андрієнка В.В.
Шапрана В.В.
при секретарі: Ковальчуку Р.Ю.
за участю представників: позивача - Ісаєв В.Ю.
відповідача-1 - не з`явились
відповідача-2 - не з`явились
розглянувши апеляційну скаргу Севастопольської міської ради
на рішення господарського суду м. Києва від 21.11.2013 р.
у справі № 910/17230/13 (суддя - Котков О.В.)
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Логос Девелопмент Групп»
до 1. Фонду комунального майна Севастопольської міської ради
2. Севастопольської міської ради
про зобов`язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
У вересні 2013 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Логос Девелопмент Групп» (далі - позивач) звернулось з позовом до Фонду комунального майна Севастопольської міської ради (далі - відповідач-1) та Севастопольської міської ради про зміну пункту 2.1 договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Севастополя та часткове скасування рішення Севастопольської міської ради № 2310 від 10.07.2007 р.
Рішенням господарського суду м. Києва у справі № 910/17230/13 від 21.11.2013 р. позовні вимоги задоволено частково, змінено пункт 2.1 договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Севастополя, укладеного між Фондом комунального майна Севастопольської міської ради і Товариством з обмеженою відповідальністю «Логос Девелопмент Груп», викладено його у такій редакції: «2.1 Заказчик перечисляет сумму Паевого участия в размере 4000014,40 грн., что составляет 10 % от стоимости строительства Обьекта, на расчетный счет Целевого фонда, из которых 3125000,00 грн. оплачены в рамках реконструкции Академического театра им. А.В. Луначарского», в іншій частині позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з рішенням господарського суду м. Києва від 21.11.2013 р., Севастопольська міська рада подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржуване рішення суду та прийняти нове рішення про повну відмову у задоволенні позовних вимог.
Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції було порушено норми матеріального права.
Обґрунтовуючи свою апеляційну скаргу відповідач-2 зазначає, що відсутні правові підстави, за наявності яких законом допускається зміна укладеного договору на вимогу однієї із сторін в порядку ст. ст. 651, 652 ЦК України, а вимога про внесення змін до договору в частині зобов'язань з мотивів його виконання суперечить правовій природі договору та цивільного зобов'язання.
Розпорядженням заступника Голови Київського апеляційного господарського суду від 27.01.2014 р., визначено наступну колегію суддів: головуючий суддя - Буравльов С.І., судді - Андрієнко В.В., Шапран В.В.
Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 27.01.2014 р. порушено апеляційне провадження у справі № 910/17230/13, а розгляд справи призначено на 13.02.2014 р.
В засідання суду, призначене на 13.02.2014 р., представники відповідачів не з`явилися, хоча були належним чином повідомлені про час і місце розгляду скарги, що підтверджується зворотними повідомленнями про вручення поштових відправлень.
Будь-яких доказів поважності причин відсутності зазначених представників суду не надано.
Неявка в судове засідання зазначених представників не перешкоджає розгляду скарги. Подальше відкладення призведе до затягування та порушення строків розгляду скарги, а тому постанова приймається за наявними в справі матеріалами, яких достатньо для повного та об'єктивного розгляду. Наведене не суперечить п. п. 3.9.1, 3.9.2 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 р. № 18 «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції».
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія встановила наступне.
Рішенням Севастопольської міської ради від 11.10.2006 р. № 821 «Про проведення конкурсу по визначенню орендарів земельних ділянок» було вирішено направити пропозицію Севастопольської міської ради по проведенню конкурсу по визначенню орендарів земельних ділянок згідно додатку, а також відповідні надані міською державною адміністрацією документи обґрунтування розміру, призначення та місця розміщення земельних ділянок до Севастопольської міської державної адміністрації.
Додатком до вказаного рішення було визначено перелік земельних ділянок, які постійною комісією з питань містобудівної політики та регулювання земельних і водних відносин було винесено на конкурс з визначення орендарів, зокрема і ТОВ «Логос Девелопмент Групп».
Відповідно до виписки з протоколу проведення конкурсу по визначенню орендарів від 11.12.2006 р., ТОВ «Логос Девелопмент Групп» визнано переможцем конкурсу по визначенню орендаря земельної ділянки в районі вул. Совєтська для будівництва та обслуговування 4-5 зіркового готелю з конференц-залою.
Одним з критеріїв щодо визначення позивача, як переможця, стало дотримання ним по основним умовам конкурсу зобов'язання по участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Севастополя у розмірі 20% від проектної вартості будівництва, із яких 3 125 000 грн. на реконструкцію Академічного театру ім. А.В. Луначарського.
10.07.2007 р. Севастопольською міською Радою було прийнято рішення № 2310 «Про передачу в оренду ТОВ «Логос Девелопмент груп» земельної ділянки по вул. Совєтська (в районі штабу ЧФ РФ) для будівництва та обслуговування 4-5 зіркового готелю з конференц-залою» (далі - рішення № 2310).
Відповідно до п. 2 вказаного рішення було передано ТОВ «Логос Девелопмент Груп» в оренду строком на 25 років земельну ділянку площею 0,5573 га по вул. Совєтська в м. Севастополі (в районі штабу ЧФ РФ) для будівництва і обслуговування 4-5-зіркового готелю з конференц-залою, з віднесенням цих земель жилої та суспільної забудови.
Згідно з п. 3.2.1 рішення № 2310 протягом 6 місяців з дня прийняття вказаного рішення необхідно укласти з ТОВ «Логос Девелопмент Груп» договір оренди земельної ділянки, в який необхідно включити умову щодо обов'язку по участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Севастополя у розмірі 20% від проектної вартості будівництва, із яких 3 125 000 грн. на реконструкцію Академічного театру ім. А.В. Луначарського, з перерахуванням їх в місцевий бюджет м. Севастополя.
Відповідно до п. 3.7 рішення № 2310 Севастопольська міська рада зобов'язала ТОВ «Логос Девелопмент Груп» укласти договір на пайову участь у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Севастополя.
20.12.2007 р. на виконання зазначеного рішення № 2310 між Севастопольською міською Радою (далі - орендодавець) і ТОВ «Логос Девелопмент Груп» (далі - орендар) було укладено договір оренди земельної ділянки (далі - договір оренди).
Згідно з п. 1.1 договору оренди орендодавець надав, а орендар прийняв у строкове оплатне користування земельну ділянку для будівництва та обслуговування 4-5 зіркової готелю з конференц-залою, з віднесенням земельної ділянки до категорії земель житлової та суспільної забудови, яка знаходиться за адресою: вул. Совєтська, м. Севастополь (в районі штабу ЧФ РФ), з уточненням адреси: вул. Луначарського, 1 м. Севастополь, на підставі довідки Управління будівництва та архітектури Севастопольської міської державної адміністрації від 19.12.2007 р. № 3709/5-2.
Відповідно до п.п. 2.1, 3.1 вказаного договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,5573 га строком на 25 років.
Як передбачено п. 10.1 договору оренди, орендар бере на себе зобов'язання щодо участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Севастополя у відповідності з діючим законодавством і рішенням Севастопольської міської Ради від 22.10.2003 р. № 1429 «Про норми пайової участі (внесків) забудовників у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Севастополя» в розмірі 20 % від проектної вартості будівництва, з яких 3 125 000,00 грн. на реконструкцію Академічного театру ім. А.В. Луначарського, з перерахунком їх до місцевого бюджету м. Севастополя.
Рішенням Севастопольської міської Ради від 14.07.2009 р. № 7297 «Про затвердження Порядку пайової участі (внесків) замовників у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Севастополя» було затверджено примірний договір про пайову участь (внесках) замовників у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Севастополя, доручено Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради укладення із замовниками таких договорів.
Рішенням Севастопольської міської ради від 30.06.2011 р. № 956 «Про затвердження Порядку пайової участі замовників у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Севастополя» визнано таким, що втратило силу рішення Севастопольської міської ради від 14.07.2009 р. № 7297 і затверджено новий примірний договір про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Севастополя.
Рішенням Севастопольської міської ради від 12.11.2002 р. № 339 було затверджено положення про Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради.
Відповідно до п. 2 вказаного положення Фонд є юридичною особою і виконавчим органом Севастопольської міської Ради, діє в межах повноважень, визначених Севастопольською міською Радою, є підлеглим, підзвітним і підконтрольним Севастопольській міській Раді.
Як передбачено п. 2.5 Порядку розрахунку розмірів пайової участі (внесків) забудовників у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Севастополя, затвердженого рішенням Севастопольської міської ради від 22.10.2003 р. № 1429, у редакції, чинній на момент укладення договору оренди земельної ділянки, забудовник перераховує суму пайової участі протягом 1 року з моменту укладення договору пайової участі, але не пізніше закінчення будівництва об'єкта та введення його в експлуатацію.
Згідно з ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» забудовник перераховує суму пайової участі до моменту прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію.
Відповідно до п. 3 рішення Севастопольської міської ради від 22.10.2003 р. № 1429 «Про норми пайової участі (внесків) забудовників у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Севастополя» укладення договорів пайової участі покладено на Севастопольську міську державну адміністрацію.
07.09.2006 р. Севастопольською міською державною адміністрацією як органом, уповноваженим на укладення договорів пайової участі і ТОВ «Логос Девелопмент Груп», як забудовником, було створено комісію для проведення дослідження технічного стану будівлі театру з метою встановлення видів та обсягів ремонтно-будівельних робіт і складено дефектний акт.
15.10.2006 р. на замовлення ТОВ «Логос Девелопмент Груп» та за безпосередньої участі Севастопольської міської державної адміністрації проведено конкурс (тендер) з визначення підрядника для виконання робіт з реконструкції театру.
14.11.2006 р. між Академічним театром ім. А.В. Луначарського (далі - замовник), ТОВ «Логос Девелопмент Груп» (далі - інвестор), ТОВ «РСУ1-Дельта» (далі - підрядник) укладено договір підряду.
Відповідно до п. 1.1 договору підряду замовник доручає, а підрядник зобов'язується виконати ремонтні роботи (реконструкцію) Академічного театру ім. Луначарського (далі - об'єкт).
Згідно з п. 3.1 договору підряду вартість робіт є динамічною договірною ціною і складає 2 008 476,00 грн.
Встановлено, що у період з 24.11.2006 р. по 29.04.2008 р. позивач оплатив роботи з реконструкції Академічного театру ім. А.В. Луначарського на загальну суму 3 125 000,00 грн., що підтверджується копіями платіжних доручень, наявними в матеріалах справи.
Таким чином, зобов'язання позивача щодо участі у розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Севастополя в частині перерахування 3 125 000,00 грн., спрямованих на реконструкцію академічного театру ім. А.В. Луначарського, виконані позивачем та прийняті Севастопольською міською державною адміністрацією у повному обсязі без зауважень.
Рішенням Севастопольської міської ради від 14.07.2009 р. № 7297 «Про затвердження Порядку пайової участі (внесків) замовників у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Севастополя» рішення Севастопольської міської ради від 22.10.2003 р. № 1429 «Про норми пайової участі (внесків) забудовників у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Севастополя» скасовано, а повноваження щодо укладення договорів на пайову участь у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Севастополя передано від Севастопольської міської державної адміністрації до Фонду комунального майна Севастопольської міської ради.
08.06.2012 р. листом № 08/06-1 ТОВ «Логос Девелопмент Груп» запропонувало Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради укласти додаткову угоду № 1 до договору про пайову участь, який укладений відповідно до рішення господарського суду м. Києва від 25.10.2011 р. у справі № 5020-1350/2011.
У відповідь Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради листом від 25.06.2012 р. відмовив позивачу в укладенні додаткової угоди, посилаючись на відсутність правових підстав для її підписання.
Так, рішенням господарського суду м. Севастополя від 25.10.2011 р. в справі № 5020-1350/2011, залишеним без змін постановою Севастопольського апеляційного господарського суду від 20.12.2011 р. та постановою Вищого господарського суду України від 13.03.2012 р., було задоволено позов ТОВ «Логос Девелопмент Груп» до Фонду комунального майна Севастопольської міської ради, третя особа - Севастопольська міська рада, про визнання укладеним договору між Фондом комунального майна Севастопольської міської ради і ТОВ «Логос Девелопмент Груп» про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Севастополя в редакції проекту договору позивача.
Вказане рішення місцевого суду мотивовано тим, що з метою укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Севастополя на виконання вимог пункту 10.1 договору ТОВ «Логос Девелопмент Груп» зверталось до Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради з пропозицією укласти такий договір, надавши проект договору, складеного відповідно до примірного договору, передбаченого рішенням Севастопольської міської Ради від 14.07.2009 р. № 7297, який містить всі істотні умови, передбачені Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», і передбачає максимальну суму пайового внеску позивача у розвиток інфраструктури міста Севастополя 10 % від вартості будівництва. Однак, Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради необґрунтовано ухилявся від укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Севастополя у редакції проекту, наданого позивачем.
Відповідно до ч. 2 ст. 35 ГПК України факти, встановлені рішенням господарського суду (іншого органу, який вирішує господарські спори), за винятком встановлених рішенням третейського суду, під час розгляду однієї справи, не доводяться знову при вирішенні інших спорів, в яких беруть участь ті самі сторони.
Як передбачено п. 2.6 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2012 р. № 18 «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України», не потребують доказування преюдиціальні факти, тобто встановлені рішенням господарського суду (іншого органу, який вирішує господарські спори) у процесі розгляду іншої справи, в якій беруть участь ті самі сторони, в тому числі і в тих випадках, коли в іншому спорі сторони мали інший процесуальний статус. Хоча фактам, встановленим іншими судовими рішеннями, крім зазначених у статті 35 ГПК, й не надано преюдиціального значення для господарських судів, але вони мають враховуватися судами у розгляді справ з урахуванням загальних правил статті 43 названого Кодексу щодо оцінки доказів. Преюдиціальне значення процесуальним законом надається саме фактам, встановленим судовими рішеннями (в тому числі в їх мотивувальних частинах), але не правовій оцінці таких фактів, здійсненій іншим судом чи іншим органом, який вирішує господарський спір.
Враховуючи те, що в справі № 5020-1350/2011 господарського суду міста Севастополя приймали участь ті самі сторони, що й у даній справі, тому факти, встановлені рішенням господарського суду м. Севастополя від 25.10.2011 р., яке залишено без змін постановами апеляційної та касаційної інстанцій, не підлягають доказуванню, зокрема щодо обов'язку позивача внести суму пайової участі загалом в розмірі 4 000 014,40 грн. до цільового фонду створення та розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Севастополя Севастопольської міської ради.
Крім того, рішення господарського суду м. Севастополя від 25.10.2011 р. в справі № 5020-1350/2011 визначає обов'язок позивача перерахувати кошти в сумі 4 000 014,40 грн. саме на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Севастополя Севастопольської міської ради у зв'язку з тим, що позивача визнано переможцем конкурсу по визначенню орендаря земельної ділянки в районі вул. Совєтська для будівництва та обслуговування 4-5 зіркового готелю з конференц-залою. Одним з критеріїв щодо визначення позивача як переможця, стало дотримання ним по основним умовам конкурсу зобов'язання по участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Севастополя у розмірі 20% від проектної вартості будівництва.
Відповідно до ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Згідно з п. 5 ст. 188 ГК України, якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
Враховуючи викладене, судова колегія погоджується з висновком місцевого суду про те, що вимога позивача про зміну в судовому порядку пункту 2.1 договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Севастополя, укладеного між Фондом комунального майна Севастопольської міської Ради і ТОВ «Логос Девелопмент Груп», та викладення вказаного пункту у такій редакції: «2.1 Заказчик перечисляет сумму Паевого участия в размере 4 000 014,40 грн., что составляет 10 % от стоимости строительства Объекта, на расчетный счет Целевого фонда, из которых 3 125 000,00 грн. оплачены в рамках реконструкции Академического театра им. А.В. Луначарского» є обґрунтованою, та такою, що підлягає задоволенню.
Стосовно вимоги позивача про скасування рішення Севастопольської міської ради № 2310 від 10.07.2007 р. в частині фрази «з перерахуванням їх до місцевого бюджету м. Севастополя» підпункту третього пункту 3.2.1 колегія зазначає наступне.
Як передбачено ч. 1 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Відповідно до ч. 5 ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Згідно з ч. 1 ст. 21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Однак, позивачем не надано суду доказів на підтвердження того, що рішення Севастопольської міської ради № 2310 від 10.07.2007 р. суперечить вимогам закону або прийнято всупереч визначеної законом компетенції відповідного органу.
Відповідно до п. 1.7 Порядку розрахунків пайової участі (внесків) забудовників у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Севастополя, за рішенням Севастопольської міської ради № 910 від 11.10.2006 р. всі кошти, які надходять від забудовників в рамках Пайової участі, підлягають зарахуванню в цільовий фонд розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури (крім забудовників, які будують об'єкти житлового фонду) або цільовий фонд будівництва соціального житла від забудовників, які будують об'єкти житлового фонду) і витрачаються відповідно до Положення про Фонд, затвердженого рішенням ради.
Враховуючи викладене, зазначення в підпункті третьому пункту 3.2.1 рішення Севастопольської міської ради № 2310 від 10.07.2007 р. фрази «з перерахуванням їх до місцевого бюджету м. Севастополя» не суперечить вимогам закону.
За таких обставин, місцевий суд дійшов правильного висновку про те, що вимоги позивача підлягають задоволенню в частині зміни в судовому порядку п. 2.1 договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Севастополя, укладеного між Фондом комунального майна Севастопольської міської Ради і ТОВ «Логос Девелопмент Груп», виклавши його у такій редакції: «2.1 Заказчик перечисляет сумму Паевого участия в размере 4000014,40 грн., что составляет 10% от стоимости строительства Объекта, на расчетный счет Целевого фонда, из которых 3125000,00 грн. оплачены в рамках реконструкции Академического театра им. А.В. Луначарского».
Доводи апеляційної скарги наведеного не спростовують та відхиляються колегією суддів як необґрунтовані.
Таким чином, колегія суддів вважає, що рішення Господарського суду м. Києва від 21.11.2013 р. прийнято з повним та всебічним дослідженням обставин, які мають значення для справи, а також з дотриманням норм матеріального і процесуального права, у зв'язку з чим апеляційна скарга Севастопольської міської ради задоволенню не підлягає.
У зв'язку з відмовою в задоволенні апеляційної скарги, відповідно до ст. 49 ГПК України, витрати по сплаті судового збору за її подання і розгляд покладаються на скаржника.
Керуючись ст. ст. 49, 99, 101, 103-105 ГПК України, Київський апеляційний господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Севастопольської міської ради залишити без задоволення, рішення господарського суду м. Києва від 21.11.2013 р. у справі № 910/17230/13 - без змін.
2. Матеріали справи № 910/17230/13 повернути до господарського суду м. Києва.
3. Копію постанови надіслати сторонам.
Головуючий суддя С.І. Буравльов
Судді В.В. Андрієнко
В.В. Шапран
Суд | Київський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2014 |
Оприлюднено | 24.02.2014 |
Номер документу | 37284377 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Київський апеляційний господарський суд
Буравльов С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні