cpg1251
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 лютого 2014 р.Справа № 818/7689/13-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Перцової Т.С.
Суддів: Дюкарєвої С.В. , Жигилія С.П.
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційними скаргами Шосткинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Сумській області, Міністерства доходів і зборів України на постанову Сумського окружного адміністративного суду від 19.12.2013р. по справі № 818/7689/13-а
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Конвалія-Ш"
до Шосткинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Сумській області , Міністерства доходів і зборів України
про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИЛА:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Конвалія-Ш" (далі по тексту - позивач, ТОВ "Конвалія-Ш"), звернулось до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до Шосткинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Сумській області (далі по тексту - перший відповідач, Шосткинська ОДПІ), Міністерства доходів і зборів України (далі по тексту - другий відповідач, Міндоходів України) в якому просило суд:
1. Визнати протиправними дії Шосткинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів (далі - Шосткинська ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області, перший відповідач), щодо відмови в реєстрації податкових накладних, поданих ТОВ «Конвалія -Ш» на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних за червень 2013 року.
2. Визнати протиправними дії Міністерства доходів і зборів України (далі - другий відповідач), щодо відмови в реєстрації податкових накладних, поданих ТОВ «Конвалія -Ш» на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних за червень 2013 року.
3. Зобов'язати Шосткинську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів поновити прийом та реєстрацію накладних виписаних ТОВ «Конвалія -Ш» №4 від 26.06.2013р., №5 від 26.06.2013р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
4. Зобов'язати Міністерство доходів і зборів України поновити прийом та реєстрацію накладних виписаних ТОВ «Конвалія -Ш» №4 від 26.06.2013р., №5 від 26.06.2013р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Постановою Сумського окружного адміністративного суду від 19.12.2013р. по справі № 818/7689/13-а адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Конвалія-Ш" до Шосткинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Сумській області, Міністерства доходів і зборів України про визнання дій протипрваними та зобов'язання вчинити дії - задоволено частково.
Визнано протиправними дії Міністерства доходів та зборів України щодо відмови в реєстрації податкових накладних №4 від 26.06.2013р. та №5 від 26.06.2013р., поданих ТОВ «Конвалія-Ш» (411, Сумська область, м.Шостка, вул..Шевченка, 45, ідентифікаційний код 36080028) до Єдиного реєстру податкових накладних.
Зобов'язано Міністерство доходів і зборів України та Шосткинську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Сумській області визнати прийнятими та зареєстрованими з 4 липня 2013 року податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «Конвалія-Ш» №4 від 26.06.2013р. та №5 від 26.06.2013р.
В задоволенні інших позовних вимог - відмовлено.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції в частині задоволення позову, першим та другим відповідачами подано апеляційні скарги, тотожні за змістом, в яких просять скасувати суд апеляційної інстанції постанову Сумського окружного адміністративного суду від 19.12.2013р. по справі № 818/7689/13-а в частині задоволення позовних вимог та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог повністю.
В обґрунтування вимог апеляційних скарг відповідачі, зокрема, посилаються на порушення судом першої інстанції при прийнятті рішення приписів п.п.201.1, 201.10 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246, ч..4, 5 ст.11, ст..ст.69, 70, 86 та ч.3 ст.159 КАС України. Вважають, що захист порушеного права позивача у разі безпідставної відмови Міндоходів України в реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних здійснено в неналежний спосіб.
Враховуючи вищенаведене, стверджують про правомірність дій податкового органу щодо неприйняття податкових накладних, що є підставою для відмови в задоволенні позовних вимог.
Враховуючи неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, колегія суддів на підставі п. 2 ч. 1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними в справі матеріалами.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши, в межах апеляційних скарг рішення суду першої інстанції та доводи апеляційних скарг, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційні скарги задоволенню не підлягають з наступних підстав.
Відповідно до ч.1 ст.195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційних скарг, отже, перегляду підлягає рішення суду першої інстанції в частині задоволення позовних вимог.
Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Конвалія-Ш" є юридичною особою та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Шосткинській ОДПІ з 30.06.2009р., що підтверджується вдвіподним свідоцтвом про реєстрацію платника податку на додану вартість (а.с.9).
Як свідчить з матеріалів справи, у червні 2013 року позивачем було виписано податкові накладні, а саме:
- податкова накладна №4 від 26.06.2013р. (а.с.17);
- податкова накладна №5 від 26.06.2013р. (а.с.18).
З метою реєстрації вищезазначених податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «Конвалія-Ш» були направлені в електронному вигляді податкові накладні на Центральний портал прийому звітності «ДПС України».
Однак, як вбачається з квитанцій від 03.07.2013 р., 04.07.2013 р., 10.07.2013р., копії яких наявні в матеріалах справи (а.с.15-16), податкові накладні не прийнято в зв'язку з виявленою помилкою: місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документі не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Не погодившись з такими діями відповідача, позивач звернувся до суду з даним з позовом про їх оскарження, а також зобов'язання відповідачів поновити прийом та реєстрацію податкових накладних ТОВ «Конвалія-Ш» в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.
Приймаючи рішення про часткове задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з їх обґрунтованості, оскільки матеріалами справи підтверджено знаходження позивача за його юридичною адресою під час направлення податкових накладних від 26.06.2013 року №№ 4 та 5 до другого відповідача для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, а тому відмова у прийнятті до реєстрації вказаних податкових накладних, виданих Товариством з обмеженою відповідальністю "Конвалія-Ш», є протиправною.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до норм пункту 11 підрозділу 2 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України запроваджена реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних для платників цього податку, у яких сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становить:
понад 1 мільйон гривень - з 1 січня 2011 року;
понад 500 тисяч гривень - з 1 квітня 2011 року;
понад 100 тисяч гривень - з 1 липня 2011 року;
понад 10 тисяч гривень - з 1 січня 2012 року.
Податкова накладна, в якій сума податку на додану вартість не перевищує 10 тисяч гривень, не підлягає включенню до Єдиного реєстру податкових накладних. Податкова накладна, виписана при здійсненні операцій з постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, з 1 січня 2012 року підлягає включенню до Єдиного реєстру податкових накладних незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній.
Як зазначено в п. 201.10 ст. 201 ПК України, податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.
Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення органами державної податкової служби документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.
У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.
Пунктом 9 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246, встановлений вичерпний перелік причин відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації, а саме: 1) наявність помилок; 2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено при розгляді справи в суді апеляційної інстанції, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних визначено наявність помилок при її оформленні в частині невірного зазначення місцезнаходження юридичної особи продавця товарів.
Однак, колегія суддів зазначає, що у відповідності до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, станом на 02.09.2013 р. підтверджено місцезнаходження позивача за адресою: 41100, Сумська область, м. Шостка, вул.. Шевченка, буд. 45, записи про відсутність позивача за юридичною адресою - відсутні (а.с. 21-23).
Крім того, у свідоцтві про державну реєстрацію юридичної особи ТОВ «Конвалія-Ш» від 09.06.2009 року, свідоцтві про реєстрацію позивача як платника ПДВ та довідці про взяття на облік платника податків ТОВ «Конвалія-Ш» зазначено місцезнаходження товариства: 4110, Сумська область, м. Шостка, вул. Шевченка, буд. 45 (а.с.8, 9, 10).
Також колегія суддів вважає необхідним зазначити, що директор ТОВ "Конвалія-Ш» повідомив Міністерство доходів і зборів України та Шосткинську ОДПІ, що ТОВ «Конвалія-Ш», знаходиться за адресою: Сумська область, м. Шостка, вул. Шевченка, 45, про що свідчить наявна в матеріалах справи копія листа № 39 від 09.07.2013 р. (а.с.13).
Відповідно до абз .2 п. 201.1 ст. 201 ПК України, у податковій накладній зазначаються в окремих рядках обов'язкові реквізити, до яких, зокрема, відноситься: ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку.
Пунктом 45.2. статті 45 ПК України визначено, що податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України.
Згідно ч. 1, 2 ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003 р. № 755-IV, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін; якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні.
Як встановлено пунктами 12.4 - 12.5 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 року за № 1562/20300, щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та нез'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою.
Якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП (додаток 24) для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону.
Копія повідомлення підшивається до реєстраційної частини облікової справи платника податків. Про направлення такого повідомлення вноситься запис до журналу обліку повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 19-ОПП (додаток 25).
При цьому, колегія суддів зазначає, що відповідачем не надано доказів направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи - позивача - за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП.
Крім того, доказів наявності таких даних у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідачем ані до суду першої, ані до суду апеляційної інстанції також не надано.
З огляду на зазначене, враховуючи те, що знаходження позивача за його юридичною адресою під час направлення податкових накладних від 26.06.2013 року № 4 та № 5 до другого відповідача для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підтверджено матеріалами справи, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо необґрунтованості та протиправності відмови у прийнятті до реєстрації податкових накладних від 26.06.2013 року № 4 та № 5, виданих Товариством з обмеженою відповідальністю «Конвалія-Ш».
Підсумовуючи викладене, колегія суддів підтверджує, що при прийнятті судового рішення у справі суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги з наведених підстав висновків суду не спростовують.
Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 197, п.1 ч.1 ст. 198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційні скарги Шосткинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Сумській області, Міністерства доходів і зборів України залишити без задоволення.
Постанову Сумського окружного адміністративного суду від 19.12.2013р. по справі № 818/7689/13-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.
Головуючий суддя (підпис)Перцова Т.С. Судді (підпис) (підпис) Дюкарєва С.В. Жигилій С.П.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2014 |
Оприлюднено | 25.02.2014 |
Номер документу | 37299890 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Перцова Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні