Постанова
від 10.02.2014 по справі 910/493/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44 тел. 284-18-98


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

про визнання боржника банкрутом

10.02.14 Справа № 910/493/14.

За заявоюДержавного підприємства "Український вантажний комплекс" (ідентифікаційний код 36003252) Пробанкрутство Суддя Омельченко Л.В.

Представники:

Від боржникаКороп О.В. - представник за довіреністю від 08.01.2014 р. Арбітражний керуючий не з'явився

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

У січні 2014 року Державне підприємство "Український вантажний комплекс" в особі голови ліквідаційної комісії юридичної особи звернулося до суду із заявою про порушення справи про своє банкрутство у зв'язку з виявленням у ході ліквідаційної процедури кредиторської заборгованості, активи для погашення якої відсутні.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 22.01.2014 р. № 910/493/14 заяву Державного підприємства "Український вантажний комплекс" було прийнято до розгляду, підготовче засідання призначено на 03.02.2014 р., визначеного автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у справах про банкрутство арбітражного керуючого Білика Олександра Анатолійовича зобов'язано подати заяву про участь у справі.

25.01.2014 р. до суду надійшла заява арбітражного керуючого Білика О.А. про участь у справі про банкрутство.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 03.02.2014 р. № 910/493/14 було порушено провадження у справі про банкрутство Державного підприємства "Український вантажний комплекс", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, розгляд справи для вирішення питання про визнання боржника банкрутом призначено на 10.02.2014 р., зобов'язано боржника подати додаткові докази у справі.

10.02.2014 р. у судове засідання з'явився представник боржника, який надав додаткові документи до матеріалів справи, доповів суду обставини припинення боржника у порядку Цивільного та Господарського кодексів України та надав усні пояснення щодо обставин відсутності у Державного підприємства "Український вантажний комплекс" активів для оздоровлення свого фінансового становища зважаючи на необхідність проведення розрахунків з кредитором, що заявив свої претензії в ході ліквідаційної процедури.

Дослідивши подані докази, заслухавши пояснення представника та оглянувши оригінали документів, копії яких залучено до матеріалів справи, суд

ВСТАНОВИВ:

Державне підприємство "Український вантажний комплекс" зареєстровано як юридична особа 23.06.2008 р. Шевченківською районною у м. Києві державною адміністрацією за адресою 04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, 11-г та з присвоєнням ідентифікаційного коду 36003252.

Відповідно до поданих суду документів основними видами діяльності підприємства є: організація перевезення вантажів; складське господарство; консультування з питань підприємницької діяльності та управління; інша допоміжна діяльність у сфері фінансового посередництва; надання інших комерційних послуг.

Відповідно до статуту боржника Державне підприємство "Український вантажний комплекс" є юридичною особою, яка заснована на державній власності відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.05.2008 р. № 622-р та входить до сфери управління Державної митної служби України.

Згідно з поданою до суду заявою про порушення провадження у справі про банкрутство відповідно до наказу від 14.04.2011 р. з огляду на відсутність ведення підприємством господарської діяльності Державною митною службою України було вирішено ліквідувати Державне підприємство "Український вантажний комплекс" та затверджено склад ліквідаційної комісії на чолі з Прокопенком Ярославом Петровичем (голова комісії).

Матеріалами справи підтверджується, що така реєстраційна дія як "внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи" була проведена державним реєстратором в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за № 10741100005030364, а оголошення про припинення підприємницької діяльності Державного підприємства "Український вантажний комплекс" було опубліковано в офіційному спеціалізованому друкованому засобі масової інформації - Бюлетені державної реєстрації № 186 (21) від 05.08.2011 р.

Крім того, у ході здійснення повноважень ліквідаційною комісією було направлено письмові повідомлення про початок процедури припинення юридичної особи від імені Державного підприємства "Український вантажний комплекс" з метою виявлення можливої заборгованості до Управління пенсійного фонду у Шевченківському районі м. Києва, Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів у м. Києві, Шевченківського районного відділення Фонду соціального страхування на випадок безробіття, районних відділень Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, Фонду соціального страхування з тимчасової страти працездатності.

Як вбачається з поданих доказів (акту документальної позапланової виїзної перевірки від 29.08.2013 р. № 763/22-07/36003252, проведеної Державною податковою інспекцію у Шевченківському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів у м. Києві після подання боржником заяви 8-ОПП від 01.08.2011 р., рішення щодо результатів розгляду первинної скарги від 25.10.2013 р., податковими повідомленнями-рішеннями), ліквідаційною комісією було виявлено у Державного підприємства "Український вантажний комплекс" заборгованість перед бюджетом з податку на додану вартість у розмірі 80 163,81 грн., з податку на прибуток у розмірі 79 114,54 грн., з податку на прибуток державних підприємств у розмірі 70 556,00 грн., з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 25 419,10 грн. заборгованості, а також 3 061,00 грн. заборгованості зі сплати штрафних санкцій, нарахованих податковим органом внаслідок порушень, встановлених вказаним вище актом перевірки.

Окрім того, наявними у справі доказами підтверджується заборгованість Державного підприємства "Український вантажний комплекс" перед Управлінням Пенсійного фонду України у Шевченківському районі м. Києва зі сплати страхових внесків на суму 22 564,87 грн. (довідки Управління Пенсійного фонду України у Шевченківському районі м. Києва № 18810/03 від 31.10.2011 р. та № 1209/03 від 29.01.2014 р.) та Київським міським центром зайнятості у розмірі 1 409,15 грн. (заява Київського міського центру зайнятості від 30.01.2014 р. № 08-1161 про визнання кредитором).

Поряд з тим, у боржника відсутня заборгованість по єдиному соціальному внеску станом на 28.01.2014 р. перед Державною інспекцією у Шевченківському районі м. Києва Головного управління Міндоходів України та відсутня заборгованість за страховими внесками станом на 01.01.2014 р. перед Подільською міжрайонною виконавчою дирекцією Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Відповідно до листа Центру безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем від 19.04.2012 р. № 45/1708, наданому у відповідь на запит ліквідаційної комісії, за Державним підприємством "Український вантажний комплекс" зареєстровано автомобіль TOYOTA COROLLA, номер АА 5781 АІ, вартість якого було визначено суб'єктом оціночної діяльності у розмірі 107 315,00 грн. (копія звіту з експертної оцінки майна від 13.03.2013 р. знаходиться у матеріалах справи).

З метою здійснення аналізу фінансово-господарської документації та звітності Державного підприємства "Український вантажний комплекс" ліквідаційна комісія звернулась до Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжнародна аудиторська група", що здійснювало ведення бухгалтерського обліку та фінансової звітності підприємства.

З наданих аудиторською фірмою копій фінансового звіту боржника та оборотно-сальдової відомості за І квартал 2010 року встановлено станом на 01.04.2010 р. дебіторську заборгованість, кредиторську заборгованість за товари, роботи, послуги, поточні зобов'язання за розрахунками: з бюджетом, із страхування, з оплати праці, нематеріальні активи, матеріальні цінності та основні засоби.

Виходячи з наданих Товариством з обмеженою відповідальністю "Міжнародна аудиторська група" відомостей ліквідаційною комісією було складено проміжний ліквідаційний баланс Державного підприємства "Український вантажний комплекс" станом на 01.01.2014 р., затверджений головою комісії з реорганізації Державної митної служби України Дороховським О.М.

Проте, проведеними ліквідаційною комісією у ході здійснення її повноважень заходами щодо виявлення фактичної наявності активів боржника не вдалося встановити конкретних осіб та дебіторів Державного підприємства "Український вантажний комплекс", вказаних у інвентаризаційному описі основних засобів, об'єктів нерухомого майна на балансі підприємства, коштів на рахунках у банківських установах, окрім вказаного вище транспортного засобу, що станом на 10.02.2014 р. знаходиться у розпорядженні ліквідаційної комісії боржника. Вказаний факт зафіксовано у відповідних довідках, складених заступником голови та членом ліквідаційної комісії, що затверджені головою ліквідаційної комісії.

Також, згідно з наданими суду відомостями, у Державного підприємства "Український вантажний комплекс" фактично відсутні такі майнові активи, як нерухоме майно, грошові кошти на рахунку в обслуговуючій боржника банківській установі.

Отже, ліквідаційною комісією товариства було встановлено, що вартості майнових активів юридичної особи, яка ліквідується за рішенням власника, недостатньо для погашення виявленої кредиторської заборгованості.

Заява про порушення провадження у справі про банкрутство Державного підприємства "Український вантажний комплекс" була подана до Господарського суду міста Києва 16.01.2014 р., тобто вже після спливу двомісячного строку з дня публікації повідомлення про його припинення та повідомлення податкового органу.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 110 Цивільного Кодексу України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи , уповноваженого на це установчими документами, у тому числі, у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягнення мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Згідно з вимогами ч. 3 ст. 110 Цивільного Кодексу України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа ліквідується у порядку, встановленому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

У ч. 1 ст. 22 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" встановлено, що інформація про проведення державної реєстрації юридичної особи, про прийняття засновниками (учасниками) або уповноваженим ними органом рішення щодо припинення юридичної особи тощо підлягає обов'язковому опублікуванню в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.

Згідно зі ст. 1 вказаного Закону спеціалізований друкований засіб масової інформації - видання спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації, в якому відповідно до цього Закону публікуються відомості з Єдиного державного реєстру.

Бюлетень державної реєстрації є єдиним спеціалізованим друкованим засобом масової інформації, в якому обов'язково розміщуються відомості про реєстраційні дії, зокрема, відомості про прийняття засновниками (учасниками) рішення щодо припинення юридичної особи. Таке повідомлення здійснюється за встановленою формою і містить всі передбачені законом обов'язкові реквізити.

Частиною 5 ст. 60 Господарського Кодексу України встановлено, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію.

Нормами ч. 1 ст. 37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.1992 р. у редакції від 22.12.2011 р. зі змінами та доповненнями (надалі - Закон) встановлено, що у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.

Відповідно до ч. 1 ст. 95 Закону якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

Згідно з ч. 2 ст. 95 Закону за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора у порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна.

Враховуючи наявні у матеріалах справи докази та встановлені у ході судового розгляду обставини, зокрема, щодо недостатності майна боржника для задоволення вимог його кредиторів, господарський суд приходить до висновку щодо наявності підстав для визнання боржника банкрутом та введення процедури ліквідації. При цьому, судом враховано та перевірено дані уточненого бухгалтерського балансу боржника станом на 01.01.2014 р., з якого слідує, що його пасиви перевищують активи, що свідчить про його неплатоспроможність. Крім того, суд виходить з того, що ліквідаційною комісією Державного підприємства "Український вантажний комплекс" було дотримано порядок ліквідації юридичної особи, встановлений чинним законодавством.

Разом з тим, як було вказано вище, автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство був визначений арбітражний керуючий Білик О.А.

Приписами ст. 114 Закону встановлено, що кандидатура арбітражного для виконання повноважень розпорядника майна визначається судом самостійно із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України. Під час прийняття заяви про порушення справи про банкрутство суд в ухвалі зобов'язує визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого надати заяву на участь у даній справі та, у разі неотримання судом від нього такої заяви, розпорядник майна призначається судом без застосування автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.

У судове засідання 10.02.2014 р. арбітражний керуючий Білик О.А. не з'явився, проте виклав у письмовому вигляді свою згоду на участь у справі, подавши відповідну заяву до суду.

Дослідивши подані арбітражним керуючим Біликом О.А. документи, суд вважає за можливе призначити саме його ліквідатором банкрута у даній справі, що сприятиме об'єктивному і незалежному підходу до ліквідаційної процедури Державного підприємства "Український вантажний комплекс" у межах провадження у справі про його банкрутство.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 37, 97, 95, 114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 32, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Визнати банкрутом Державне підприємство "Український вантажний комплекс" (04119, м. Київ, Шевченківський район, вул. Дегтярівська, 11-г, ідентифікаційний код 36003252).

2. Відкрити ліквідаційну процедуру Державного підприємства "Український вантажний комплекс" (04119, м. Київ, Шевченківський район, вул. Дегтярівська, 11-г, ідентифікаційний код 36003252).

3. Призначити ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Білика Олександра Анатолійовича (свідоцтво № 929 від 03.07.2013 р., поштова адреса: 18029, м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, 7).

4. Офіційно оприлюднити повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у встановленому законодавством порядку.

5. Підприємницьку діяльність банкрута завершити.

6. Строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважати таким, що настав 10.02.2014 р.

7. Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), відсотків та інших фінансових (економічних) санкцій за всіма зобов'язаннями банкрута.

8. Припинити повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном з 10.02.2014 р.

9. Скасувати арешти, накладені на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.

10. Зобов'язати ліквідатора відкрити спеціальний банківський рахунок, на який зараховуються кошти, отримані від продажу майна банкрута, та здійснюються розрахунки з кредиторами банкрута, відомості про рух кошті на рахунках боржника за останні півтора роки.

11. Зобов'язати ліквідатора надати суду ліквідаційний баланс банкрута та звіт ліквідатора до 10.01.2015 р.

12. Зобов'язати Державного реєстратора за місцем знаходження боржника внести до Єдиного державного реєстру запис про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та відомості про ліквідатора боржника.

13. Копію постанови направити державному реєстратору за місцем знаходження боржника для виконання, податковому органу та органу державної виконавчої служби за місцезнаходженням банкрута.

Суддя Л.В. Омельченко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.02.2014
Оприлюднено25.02.2014
Номер документу37300372
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/493/14

Ухвала від 16.04.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 16.04.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 11.07.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Ухвала від 16.06.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Ухвала від 16.06.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Ухвала від 16.06.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Постанова від 10.02.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Ухвала від 03.02.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Ухвала від 22.01.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні