Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Постанова
Іменем України
Справа № 801/9843/13-а
18.02.14 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Дугаренко О.В.,
суддів Омельченка В. А. ,
Мунтян О.І.
секретар судового засідання Миронова Є.А.
за участю сторін:
представник позивача- Виконавчого комітета Щолкінської міської ради Ленінського району АР Крим- не з'явився,
представник відповідача- Керченської об'єднаної державної фінансової інспекції- Дружкова Ольга Олександрівна, довіреність № 23-18/670 від 15.05.13,
розглянувши матеріали справи № 801/9843/13-а за апеляційною скаргою Керченської об'єднаної державної фінансової інспекції на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Тоскіна Г.Л. ) від 19.11.13
за позовом Виконавчого комітету Щолкінської міської ради Ленінського району АР Крим (а/с 18,м.Щолкіне,Ленінський район, Автономна Республіка Крим,98213)
до Керченської об'єднаної державної фінансової інспекції (вул. Кірова, 17,м.Керч,Автономна Республіка Крим,98300)
про визнання протиправними та скасування п. 6 та 13 вимоги,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 19.11.2013 у справі №801/9843/13-а задоволений адміністративний позов виконавчого комітету Щолкінської міської ради до Керченської об`єднаної державної фінансової інспекції. Постановлено: визнати протиправним та скасувати п.6 та п.13 письмових вимог Керченської об`єднаної державної фінансової інспекції про усунення порушень, виявлених в ході ревізії бюджету, фінансово-господарської діяльності виконавчого комітету Щолкінської міської ради за період з 01.04.2011 по 31.03.2012 вих. №23-13/1154 від 07.08.2013.
Не погодившись з постановою суду відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення суду, прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні адміністративного позову.
Апеляційна скарга мотивована тим, що висновки суду щодо прийняття у якості підстави для задоволення позову розпорядження виконавчого комітету Щолкінської міської ради №57/1 від 02.07.2013 «Про внесення змін до розпорядження №45 від 26.05.2011 та №48 від 11.05.2012» є помилковими. Оскільки ці розпорядження не були надані контролюючому органу під час перевірки, розпорядження, на підставі яких проводились виплати діяли на протязі двох років.
В судовому засіданні представник відповідача підтримала апеляційну скаргу з підстав, що викладені в ній.
Представник позивача в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце слухання справи повідомлений належним чином.
Відповідно до ч.4 ст.196 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що Відповідно до 3.3.6.1 Плану роботи Держфінінспекції в АР Крим на І квартал 2013 року, Керченською об'єднаною держфінінспекцією в особі головного держфінінспектора Давидової Олени Дмитрівни проведена документальна ревізія бюджету, фінансово-господарської діяльності Виконавчого комітету Щолкінської міської ради за період з 01.04.2011 по 31.03.2013.
Проведеною ревізією встановлено ряд порушень та недоліків, що відображені в Акті ревізії від 02.07.2013 №23-21/79, зокрема, під час ревізії встановлено, що в порушення п.п. а, п. 15 Постанови Ради Міністрів СРСР «Про порядок та умови суміщення професій (посад)» від 04.12.1981 №1145 (зі змінами та доповненнями), підп. 1 б), п. З Постанови Кабінету Міністрів України «Про впорядкування умов оплати праці працівників професійної пожежної охорони Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи» від 17 листопада 2001 р. N 1539 (зі змінами та доповненнями), ч. 1 ст. 105 Кодексу Законів про працю України від 10.12.1971 №322-VІІІ (із змінами та доповненнями), п. 27 Положення «Про місцеву пожежну охорону», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 р. N 202 (зі змінами) у період з 01.07.2011 по 01.10.2012 року Щолкінською міською радою проведено безпідставне призначення та сплата доплати за суміщення посад начальнику місцевої пожежної охорони м. Щолкіне ОСОБА_5 на загальну суму 11798,03 грн. та відповідно проведено зайве нарахування та перерахування до державних цільових фондів нарахувань на заробітну плату на суму 4282,68 грн. В ході ревізії порушення частково усунено, а саме працівником відшкодовані необґрунтовано виплачені кошти доплати на загальну суму 975,24 грн. Залишок невідшкодованих порушень склав 10822,79 гривень».
Крім того, під час ревізії встановлено, що в порушення п.2 постанови КМУ "Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати" від 08.02.1995 року №100 (зі змінами та доповненнями), заробітна плата за час відпустки ОСОБА_5 обчислювалася з посадового окладу з урахуванням безпідставно нарахованих коштів доплати за суміщення посад. Внаслідок не належного розрахунку заробітної плати за час відпустки працівнику місцевої пожежної охорони м. Щолкіне, проведено безпідставне нарахування заробітної плати за час відпустки на загальну суму 915,93 грн. та відповідно проведено зайве нарахування та перерахування до державних цільових фондів нарахувань на заробітну плату на суму 304,08 грн.»,
На підставі акту ревізії та висновку на заперечення Керченською об'єднаною фінансовою інспекцією прийняті письмові вимоги про усунення порушень, виявлених в ході ревізії бюджету, фінансово-господарської діяльності виконавчого комітету Щолкінської міської ради за період з 01.04.2001 по 31.03.2013, зокрема, у п 6 вказаних вимог Виконавчому комітету Щолкінській міській раді необхідно відповідно до глави 9 Кодексу законів про працю в Україні запропонувати працівнику повернути необґрунтовано виплачені кошти доплати в сумі 10822,79 грн. та отримати письмову відповідь на пропозицію. Прийняти дієві заходи щодо фактичного повернення (стягнення) необґрунтовано виплачених коштів доплати на загальну суму 10822,79 гривень. У разі повернення коштів провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум внесків до Фонду та повернути зайво сплачені кошти в сумі 4282,68 гривень. В іншому випадку стягнути з винних осіб кошти у порядку та розмірах встановлених ст.ст. 130-136 КЗпП.
У п. 13 вимог зазначено, що Виконавчому комітету Щолкінської міської ради необхідно відповідно до глави 9 Кодексу законів про працю в Україні запропонувати працівнику повернути необґрунтовано виплачені кошти заробітної плати за час відпустки в сумі 915,93 грн. та отримати письмову відповідь на пропозицію. Прийняти дієві заходи щодо фактичного повернення (стягнення) необґрунтовано виплачених коштів заробітної плати за час відпустки на загальну суму 915,93 гривень. У разі повернення коштів провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум внесків до Фонду та повернути зайво сплачені кошти в сумі 304,08 гривень. В іншому випадку стягнути з винних осіб кошти у порядку та розмірах встановлених ст.ст. 130- 136 КЗпП
Проведеною ревізією встановлено, що у період з 01.04.2011 по 01.10.2012 виконавчим комітетом Щолкінської міської ради, на підставі Розпоряджень №45 від 26.05.2011 та №48 від 11.05.2012 «Про створення відомчого рятувального поста м. Щолкіне» начальник Місцевої пожежної охорони м. Щолкіне ОСОБА_5 призначена відповідальною за відомчий рятувальний пост м. Щолкіне з доплатою у розмірі посадового окладу за суміщення посад. Частиною 1 ст. 105 Кодексу Законів про працю України від 10.12.1971 № 322-VIII (із змінами та доповненнями) передбачено суміщення професій (посад), тобто виконання працівником на тому ж підприємстві, в установі, організації поряд зі своєю основною роботою, додаткові роботи за іншою професією (посадою) або обов'язків тимчасово відсутнього працівника без звільнення від основної роботи, однак проведеною перевіркою з питання наявності затверджених у Штатних розписах місцевої пожежної охорони на 2011, 2012 роки посад, пов'язаних з обслуговуванням відомчого рятувального поста м. Щолкіне, не встановлено.
Відповідно до розділу 4.2, додатку а) Національного класифікатора України Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики, Класифікатору посад ДК 003:2010, затвердженого Наказом Держспоживстандарту України від 28.07.2010 №327, посада начальника місцевої пожежної охорони відноситься до керівників інших функціональних підрозділів за кодом КП 1239, код ЗКППТР 23907. Підпунктом А, п. 15 Постанови Ради Міністрів СРСР «Про порядок та умови суміщення професій (посад)» від 04.12.1981 №1145 (зі змінами та доповненнями) та підп. 1 б), п. З
З матеріалів справи вбачається, що Постановою Кабінету Міністрів України «Про впорядкування умов оплати праці працівників професійної пожежної охорони Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи» від 17 листопада 2001 р. N1539 (зі змінами та доповненнями) передбачено, що доплата за суміщення посад не встановлюється керівникам структурних підрозділів та їх заступникам.
З наведеного слідує, що у період з 01.07.2011 по 01.10.2012 в порушення пп. А, п. 15 Постанови Ради Міністрів СРСР «Про порядок та умови суміщення професій (посад)» від 04.12.1981 №1145 (зі змінами та доповненнями), підп. 1 б), п. З Постанови Кабінету Міністрів України «Про впорядкування умов оплати праці працівників професійної пожежної охорони Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи» від 17 листопада 2001 р. N 1539 (зі змінами та доповненнями), ч. 1 ст. 105 Кодексу Законів про працю України від 10.12.1971 № 322-УШ (із змінами та доповненнями), п. 27 Положення «Про місцеву пожежну охорону», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 р. N202 (зі змінами), Щолкінською радою проведено безпідставне призначення та сплата доплати за суміщення посад начальнику місцевої пожежної охорони м. Щолкіне ОСОБА_5 на загальну суму 11798,03 грн. (в тому числі: 2011- 4873,55 грн., 2012- 6924,48 грн.) та відповідно проведено зайве нарахування та перерахування до державних цільових фондів нарахувань на заробітну плату по ставці 36,3% на суму 4282,68 грн. (в т.ч. 2011- 1769,1 грн., 2012- 2513,58 грн.), що суперечить вимогам ст. 8 Закону України "Про внесок та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 №2464-УІ (зі змінами), п.4 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 №21-5.
Відсутність вакансій унеможливлює виконання працівниками крім своєї основної, іншої додаткової роботи. Слід відмітити, що Колективним договором місцевої пожежної охорони м. Щолкіне не передбачені грошові доплати за суміщення посад керівництву місцевої пожежної охорони м. Щолкіне. В акті ревізії відображено порушення з необґрунтованого призначення, нарахування та виплати начальнику місцевої пожежної охорони м. Щолкіне ОСОБА_5 доплати за суміщення посад, нарахованої та виплаченої відповідно до Розпоряджень Щолкінського міського голови Шкалаберди В.М №45 від 26.05.2011 року та №48 від 11.05.2012 року «Про створення відомчого рятувального поста м. Щолкіне» згідно до яких начальник Місцевої пожежної охорони м. Щолкіне ОСОБА_5 призначена відповідальною за відомчий рятувальний пост м. Щолкіне з доплатою у розмірі посадового окладу за суміщення посад.
Судова колегія погоджується з доводами апеляційної скарги стосовно того, що розпорядження виконавчого комітету Щолкінської міської ради №57/1 від 02.07.2013 «Про внесення змін до розпорядження №45 від 26.05.2011 та №48 від 11.05.2012» (а.с.25) не може бути підставою для скасування оскаржуваних пунктів вимоги, оскільки це розпорядження було прийняте 02.07.2013, тобто у час, що не входить до перевіряє мого періоду, його дія, виходячи зі змісту, починається саме з дати прийняття.
Таким чином, судова колегія вважає, що висновки суду, викладені в постанові, суперечать нормам матеріального права та спростовуються доводами апеляційної скарги, тому постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню, а позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 195, 198, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Керченської об`єднаної державної фінансової інспекції задовольнити.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 19.11.2013 у справі №801/9843/13-а скасувати.
Прийняти нову постанову.
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Постанова набирає законну силу з моменту проголошення.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання постанови в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 24 лютого 2014 р.
Головуючий суддя підпис О.В.Дугаренко
Судді підпис В.А.Омельченко
підпис О.І. Мунтян
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.В.Дугаренко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2014 |
Оприлюднено | 26.02.2014 |
Номер документу | 37315802 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Тоскіна Г.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні