УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 лютого 2014 р. Справа № 30749/11/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого-судді Костіва М.В.,
суддів Шавеля Р.М., Савицької Н.В.
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 28.02.2011 р. у справі №2а-11273/10/1370 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Дукат» до Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій,
встановив:
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 28.02.2011 р. у справі №2а-11273/10/1370 за позовом ТзОВ «Дукат» до ДПІ у Галицькому районі м. Львова про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0001303311 від 22.02.2010 р. позов задоволено частково: визнано протиправним та скасовано прийняте Державною податковою інспекцією у Галицькому районі м. Львова, рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 22.02.2010 р. за №0001303311 в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 549408,50 грн.. В іншій частині в задоволенні позову відмовлено.
В апеляційній сказі апелянт просить скасувати постанову суду в частині задоволених позовних вимог і в цій частині відмовити у позові. Апеляційна скарга мотивована неврахуванням висновків перевірки та наявністю підстав для застосування штрафних санкцій.
Позивач апеляційну скаргу заперечив з мотивів, зазначених у запереченнях. Посилається на належну реєстрацію реєстратора розрахункових операцій, відповідність висновків суду першої інстанції правовій позиції Вищого адміністративного суду України в ухвалі від 01.12.2010 р. у справі №К-19969/10.
Колегія суддів дійшла висновку про можливість розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами на підставі ч.1 ст.197 КАС України.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ній доводів, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як правильно встановив суд першої інстанції, за результатами перевірки ТзОВ «Дукат» за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, ДПІ у Галицькому районі м. Львова складено акт (довідку) від 29.12.2009 р. та прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 22.02.2010 р. за №0001303311, яким до відповідача застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 549748,50 грн. Перевіркою встановлено проведення позивачем розрахункових операцій через зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений у фіскальний режим роботи реєстратор розрахункових операцій з роздрукуванням та видачею невідповідних розрахункових документів (касових чеків), зокрема, ці документи не містять обов'язкового реквізиту - назви господарської одиниці (магазину). Загальна сума проведених розрахунків з роздрукуванням та видачею невідповідних розрахункових документів становить 109881,70 грн., що підтверджується записами в Книзі обліку розрахункових операцій (КОРО) за №1304007335/3. Встановлено також незберігання позивачем фіскальних звітних чеків, а саме в КОРО за №1304007335/3 відсутній Z-звіт за №01197.
Відповідно до п.1 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані, зокрема, проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок. Згідно з абзац. 15 ст.2 даного Закону розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну.
Статтею 8 цього ж Закону визначено, що форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов'язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій або використанням розрахункових книжок, встановлюються Державною податковою адміністрацією України. Як передбачено п.3.1 і п.3.2 ст.3 Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000 року за №614 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2001 року за №105/5296 (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), фіскальний касовий чек на товари (послуги) - це розрахунковий документ, надрукований реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги). Касовий чек повинен містити такі обов'язкові реквізити: назву господарської одиниці; адресу господарської одиниці; для СПД, що зареєстровані як платники ПДВ, - індивідуальний податковий номер платника ПДВ, який надається згідно з Законом України «Про податок на додану вартість»; перед номером друкуються великі літери «ПН»; для СПД, що не є платниками ПДВ, - ідентифікаційний код за ЄДРПОУ або ідентифікаційний номер за ДРФО, перед яким друкуються великі літери «ІД»; якщо кількість придбаного товару (отриманої послуги) не дорівнює одиниці виміру, - то кількість, вартість придбаного товару (отриманої послуги); вартість одиниці виміру товару (послуги); найменування товару (послуги); літерне позначення ставки ПДВ праворуч від надрукованої вартості товару (послуги); позначення форми оплати (готівкою, карткою, у кредит, чеками тощо) та суму коштів за даною формою оплати; загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово «СУМА» або «УСЬОГО»; для СПД, що зареєстровані як платники ПДВ, окремим рядком - літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка - великі літери «ПДВ»; порядковий номер касового чека, дату (день, місяць, рік) та час (година, хвилина) проведення розрахункової операції; фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери «ФН»; напис «ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК» та логотип виробника.
Відповідно до реєстраційного посвідчення за №1304007335 від 10.05.2006 р. ДПІ у Галицькому районі м. Львова здійснено реєстрацію реєстратора розрахункових операцій DATEST MP 50, заводський №ДУ02013755, фіскальний №1304007335, версія програмного забезпечення MP50.40. Даний реєстратор розрахункових операцій належить ТзОВ «Дукат», код ЄДРПОУ 19161355, та призначений для використання в магазині по вул. Удатного, 5 у м. Львові.
Судом першої інстанції підставно встановлено, що в наявних в матеріалах справи фіскальних чеках, які містяться в КОРО за №1304007335/3, зазначено податковий номер ТзОВ «Дукат» та номер реєстратора розрахункових операцій - унікальний номер реєстратора розрахункових операцій, який надається органом державної податкової служби при реєстрації реєстратора розрахункових операцій, за яким можна ідентифікувати суб'єкта господарювання та відповідний засіб обліку розрахункових операцій.
Відповідно до п.1 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» за порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність, - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки. Відтак, суд першої інстанції дійшов підставного висновку, що остання не передбачає застосування до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), штрафних санкцій за невідповідність розрахункового документа вимогам статті 8 даного Закону.
Відтак, органом державної податкової служби неправомірно застосовано до відповідача штрафні (фінансові) санкції, оскільки він здійснював розрахункові операції з роздрукуванням та видачею розрахункових документів з яких можливо ідентифікувати господарську одиницю в якій проводилась дана операція, а стаття Закону на підставі якої застосовано штрафні (фінансові) санкції не передбачає такого порушення.
Водночас, щодо порушення товариством вимог п.9 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суд першої інстанції правильно встановив, що штрафні (фінансові) санкції в сумі 340 грн. застосовано правомірно, оскільки факт зберігання в КОРО Z-звіту за №01197 не знайшов свого підтвердження наявними матеріалами справи.
Згідно зі ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасовано правильне по суті рішення суду з одних лише формальних міркувань. Скаржник у встановленому законом порядку не довів наявність передбачених законом підстав для скасування постанови суду, не надав інших доказів, які б не подавались суду першої інстанції з обґрунтуванням неможливості їх подання такому суду.
Враховуючи наведене, судове рішення відповідає закону та матеріалам справи.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, апеляційний суд -
ухвалив:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 28.02.2011 р. у справі №2а-11273/10/1370 - без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена протягом двадцяти днів після набрання законної сили, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя : Костів М.В.
Судді: Шавель Р.М.
Савицька Н.В.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2014 |
Оприлюднено | 28.02.2014 |
Номер документу | 37347691 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Костів М.В.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні