Постанова
від 18.02.2014 по справі 257/15853/13-а
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДОНЕЦЬКА

ЄУ№ 257/15853/13

Провадження № 2а/257/44/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 лютого 2014 року Київський районний суд міста Донецька у складі:

головуючого судді Попревича В.М.

за участю секретаря судового засідання - Ребрової К.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні залу суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління пенсійного фонду України в Київському районі м. Донецька про скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

В грудні 2013 року ОСОБА_1 звернулась з адміністративним позовом до Управління пенсійного фонду України в Київському районі м. Донецька про скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії.

В обґрунтування своїх вимог, вказує на те, що з грудня 2006 року вона перебуває на обліку в Управлінні пенсійного фонду України в Київському районі м. Донецька, та отримує пенсію за віком відповідно до ст. 37 Закону України «Про державну службу» .

05 грудня 2013 року вона звернулась до відповідача з заявою про перерахунок пенсії по заробітній платі з доданою до неї довідкою про складові заробітної плати.

Однак, рішенням відповідача від 10 грудня 2013 року їй було відмовлено в перерахунку пенсії, мотивуючи своє рішення тим, що підстави для включення матеріальної допомоги та індексації в заробіток для обчислення пенсії на умовах Закону України «Про державну службу» відсутні.

Позивач вважає вказане рішення незаконним, у зв'язку з чим просить суд:

- рішення №22360/04 Управління пенсійного фонду України в Київському районі м. Донецька від 10 грудня 2013 року про відмову в перерахуванні пенсії ОСОБА_1 визнати незаконним;

- зобов'язати Управління пенсійного фонду України в Київському районі м. Донецька здійснити перерахунок та виплату пенсії, починаючи з 05 грудня 2013 року, з включенням до складу заробітної плати сум матеріальної допомоги на оздоровлення та соціально-побутові потреби, щорічні премії, а також індексацію заробітної плати, зазначені у довідці про заробіток №21946/06, виданої 03 грудня 2013 року Управління Пенсійного фонду України у Київському районі м. Донецька.

Позивач в судове засідання не з'явилася, про дату, час і місце розгляду справи належним чином була повідомлена, надала суду заяву про розгляд справи у її відсутність, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився, був належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи, надав суду заяву про розгляд справи у їх відсутність, заперечують проти позовних вимог. Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу у відсутність сторін на підставі наявних у справі доказів.

Суд, дослідивши письмові матеріали справи, дійшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Згідно ст. 17 КАС України, компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Статтею 18 КАС України визначається, що місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні зокрема адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.

З урахуванням наведеного позивач звернувся за захистом своїх прав до місцевого суду з додержанням правил підсудності та підвідомчості адміністративних справ.

Судом встановлено, що ОСОБА_1, в грудні 2006 року, відповідно до ст. 37 Закону України «Про державну службу» призначена пенсія державного службовця.

05 грудня 2013 року позивач звернулася до Управління пенсійного фонду України в Київському районі м. Донецька з заявою про перерахунок пенсії на підставі ст. 37-1 Закону України «Про державну службу».

Рішенням № 22360/04 від 10.12.2013 виконуючий обов'язки начальника Управління пенсійного фонду України в Київському районі м. Донецька відмовив позивачу в перерахунку пенсії з посиланням на те, що підстави для включення матеріальної допомоги та індексації в заробіток для обчислення пенсії на умовах Закону України «Про державну службу» відсутні.

Згідно Закону України «Про оплату праці» структура заробітної плати складається з основної, додаткової та інших заохочувальних виплат, до яких належать виплати у формі винагород за підсумками роботи за рік, премії за спеціальними системами і положеннями, компенсаційні та інші грошові і матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми.

Загальні засади діяльності, статус державних службовців, які працюють в державних органах та їх апараті, а також особливості правовідносин щодо призначення та перерахунку пенсій державним службовцям, встановлені Законом України «Про державну службу».

Статтею 33 Закону України «Про державну службу» встановлено, що заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранг, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок. Державним службовцям можуть установлюватися надбавки за високі досягнення у праці і виконання особливо важливої роботи, доплати за виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників та інші надбавки і доплати, а також надаватися матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань. Умови оплати праці державних службовців, розмірі їх посадових окладів, надбавок, доплат і матеріальної допомоги визначаються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 37 Закону України «Про державну службу» в редакції від 01.01.2008р., пенсія державним службовцям призначається в розмірі 90 відсотків від сум їх заробітної плати та на підставі ст. 58 Конституції України закони не мають зворотної дії в часі.

Згідно частини 2 статті 37-1 згаданого Закону, перерахунок пенсії здійснюється виходячи із сум заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування працюючого державного службовця відповідної посади та рангу на момент виникнення права на перерахунок пенсії.

Закон України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» не містить визначення заробітної плати, на підставі якої здійснюється розрахунок пенсії, але із змісту статті 40 цього Закону вбачається, що з середньої заробітної плати (доходу) повинні бути сплачені страхові внески.

Таким чином, чинне законодавство як загальне, та і спеціальне відносить до складу заробітної плати також інші виплати.

Крім того, на вищезазначені виплати державним службовцям, такі як допомога на оздоровлення, матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань, а також премії та надбавки нараховуються та утримуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Згідно Наказу Мінпраці та соціальної політики України та Міністерства фінансів України від 11.08.2003р. № 226/509 при перерахунку пенсії необхідно керуватися Порядком коригування розміру виплат, що включаються в заробіток для обчислення пенсії, відповідно до Закону України «Про державну службу».

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги позивачки підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 2,7-9,11,17,18,71,158,160,162,163,167,256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління пенсійного фонду України в Київському районі м. Донецька про скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Скасувати рішення Управління пенсійного фонду України в Київському районі м. Донецька № 22360/04 від 10 грудня 2013 року про відмову в перерахуванні пенсії ОСОБА_1.

Зобов'язати Управління пенсійного фонду України в Київському районі м. Донецька здійснити перерахунок та виплату пенсії, з включенням до складу заробітної плати сум матеріальної допомоги на оздоровлення та соціально-побутові потреби, щорічні премії, а також індексацію починаючи з 05 грудня 2013 року із розрахунком 89% розміру заробітної плати у відповідності зі ст. 37 Закону України «Про державну службу» в редакції від 21.06.2011 року.

Апеляційна скарга на постанову може бути подана до Донецького апеляційного адміністративного суду через Київський районний суд м. Донецька протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду набуває чинності після закінчення строку подання апеляційної скарги. Якщо апеляційна скарга не була подана протягом десяти днів, постанова суду набуває чинності після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набуває чинності після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя

СудКиївський районний суд м.Донецька
Дата ухвалення рішення18.02.2014
Оприлюднено03.03.2014
Номер документу37351040
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —257/15853/13-а

Ухвала від 28.03.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Ухвала від 14.07.2014

Адміністративне

Київський районний суд м.Донецька

Попревич В. М.

Ухвала від 29.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 08.04.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Ухвала від 28.03.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Ухвала від 20.03.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Ухвала від 20.12.2013

Адміністративне

Київський районний суд м.Донецька

Попревич В. М.

Ухвала від 24.12.2013

Адміністративне

Київський районний суд м.Донецька

Попревич В. М.

Постанова від 18.02.2014

Адміністративне

Київський районний суд м.Донецька

Попревич В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні