cpg1251 8.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 лютого 2014 рокуЛуганськСправа № 812/29/14
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Матвєєвої В.В.
при секретарі Захаровій Ю.О.
за участю сторін:
представника позивача Герасименко К.Ю.,
представника відповідача Бойка В.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Дочірнього підприємства «Алчевський ринок» Луганської обласної спілки споживчих товариств до Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області про скасування податкових повідомлень-рішень №0001042230 від 25.07.2013, №0001032230 від 25.07.2013, №0001012230 від 25.07.2013,-
ВСТАНОВИВ:
08.01.2014 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Дочірнього підприємства «Алчевський ринок» Луганської обласної спілки споживчих товариств до Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області, яким позивач просив скасувати податкові повідомлення-рішення від 25.07.2013 року про донарахування податкового зобов'язання штрафної санкції за порушення законодавства про регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг №0001042230 у сумі 34 513,00грн., №0001032230 у сумі 29 099,50грн., №0001012230 у сумі 1 020,00грн.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що 09.07.2013 року ДП «Алчевський ринок» Луганської обласної спілки споживчих Товариств (далі ДП «Алчевський ринок» ) отримало акт №7/223/01548059 від 21.06.2013 про результати документальної позапланової виїзної перевірки ДП «Алчевський ринок» (код за ЄДРПОУ 01548059) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2012 р. по 31.03.2013 р..
В акті перевірки фахівцями Алчевської ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області вказано на порушення:
-п. 2.6 глави 2 «Положення про ведення касових операцій в національній валюті України» № 637 від 15.12.2004 року, а саме не своєчасно (не у день одержання готівкових коштів) оприбуткування готівкових коштів (5819,90 грн. та 6902,60 грн. ) у загальній сумі 12722,50 гри. ;
- п.3.9 ст.З ЗУ № 265 -підприємством не забезпечено щоденне друкування 3 фіскальних звітних чеків на реєстраторі розрахункових операцій ;
ДП «Алчевський ринок» не згодне з висновками перевіряючих щодо порушення своєчасності оприбуткування готівки на загальну суму 5819 грн.90кон за період з 01.06.12р. по 06.06.12р. та зазначило, що готівка була оприбуткована своєчасно, у день надходження, але для зручності ведення книги обліку розрахункових операцій було повторно записано (продубльовано) відповідні записи про облік руху готівки та сум розрахунків за період з 01.06.12 по 06.06.12 та підклеєні копії Z-звітів №0945, №0946, №0947, №0948, №0949, що не може розцінюватись як порушення.
ДП «Алчевський ринок » не згодне з висновком щодо порушення своєчасності оприбуткування готівки на загальну суму 6902 грн.60коп, а саме: на реєстраторі розрахункових операцій «Кроха», заводський №ДМ05001967, фіскальний №1206062415 не були роздруковані фіскальні звітні чеки (Z -звіт) 15.12.2012, 17.01.2013 та 29.03.2013. по об'єктивним обставинам, оскільки через вимушене відключення електроенергії та проведення аварійних робот, у зв'язку із аварійними ситуаціями, що виникали, акумулятор на РРО на при кінець робочого дня розряджався.
Разом з тим, в наступні дні по виконанню ремонта електрообладнання та лінії подач електроенергії та підключенням акумулятора РРО до електроенергії фіскальні звітні чеки за попередні дні були роздруковані на загальну суму 6902 грн.60коп . а саме : Z- звіт №1116 за 15.12.2012 на суму 835 грн. роздруковано 16.12.2012 о 10:29; Z - звіт №1141 за 17.01.2013 на суму 2720,60 грн. роздруковано 18.01.2013 о 08:34; за 29.03.2013 звіт №1202 на суму 3347 грн. роздруковано 30.03.2013 о 08:25.
Відповідні записи про облік руху готівки та сум розрахунків за період 15.12.2012 р., 17.01.13 р., 29.03.12р. зроблено на сторінці № 12, 24, 48 книги обліку розрахункових операцій №1206062415/5 що свідчить про те, що готівкові кошти обліковані у КОРО своєчасно та прийняті касиром згідно прибуткового касового ордеру № 638 від 15.12.2012 року, прибуткового касового ордеру № 19 від 17.01.2013 року, прибуткового касового ордеру № 206 від 29.03.2013 року.
ДП «Алчевський ринок » зазначає, що під час тимчасового виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій та аварійного відключення електроенергії, розрахункові операції із застосуванням зареєстрованого реєстратора розрахункових операцій не проводилися, про що свідчать записи контрольної стрічки, які були надані в ході перевірки , а тільки невиконаний щоденний друк фіскального звітного чеку.
У Законі України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.95 №265/95-ВР №265 відсутні вимоги, щодо обов'язкової реєстрації резервного РРО для виконання щоденного фіскального звітного чеку при виході з ладу РРО та здійснення його ремонту або у разі тимчасового , але не більше 72 годин (7 робочих днів), відключення електроенергії. Таким чином позивач зазначив, що у зв'язку з відключенням електроенергії та відсутністю резервного РРО він з незалежних від нього причин не зміг своєчасно роздрукувати щоденний звітний фіскальний чек за 15.12.2012 р., 17.01.13 р., 29.03.12р.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, надав пояснення, аналогічні викладеному у запереченнях, позов просив задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні не визнав позовні вимоги, надав заперечення на адміністративний позов, в яких зазначив, що працівниками ГУ Міндоходів у Луганській області та Алчевської ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області з 30.05.2013 по 21.06.2013 було проведено документальну позапланову виїзну перевірку ДП «Алчевський ринок» Луганської облспоживспілки, за результатами якої складено акт перевірки від 21.06.2013 №7/223/01548059, в якому зафіксовано порушення позивачем п. 9 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». На підставі зазначеного акту відповідачем 25.07.2013 були винесені податкові повідомлення-рішення про застосування штрафних санкцій в загальному розмірі 64632,50 грн. Порушення, допущені позивачем, полягають в не своєчасному роздруковані фіскальних звітних чеків у зв'язку із аварійними ситуаціями, що призвели до розрядження акумуляторів на РРО. Статтею 5 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено, що на період виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій та здійснення його ремонту або у разі тимчасового, але не більше 72 годин (7 робочих днів), відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного реєстратора розрахункових операцій. Як пояснив представник відповідача, після відновлення електроенергії звітні чеки за попередні дні були роздруковані на наступний день, що призвело до повторності оприбуткування готівкових коштів в книзі обліку розрахункових операцій.
Штрафна санкція за порушення пункту 2.6 Положення про ведення касових операцій в національній валюті України, у частині несвоєчасного оприбуткування готівкових коштів складає 34513 грн. (6902,60 грн. х5) виходячи із несвоєчасного оприбуткування в книзі обліку розрахункових операцій від 07.06.2012 №1206062415/4 готівкових коштів за 01.06.2012, 02.06.2012, 03.06.2012, 05.06.2012, 06.06.2012 на загальну суму 5819,90 грн., а саме у книзі зберігаються (підклеєні) та внесено відповідний запис по наступним фіскальним звітним чекам (Z - звітам): №0945 від 01.06.2012 на суму 1426,40 грн.; №0946 від 946 від 02.06.2012 на суму 2305,50 грн.; №0947 від 03.06.2012 на суму 753,50 грн.; №0948 від 05.06.2012 на суму 768,50 грн.; №0949 від 06.06.2012 на суму 566,00 грн.
На підставі викладеного, представник відповідача просив відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, дослідивши матеріали справи, оцінивши фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини, приходить до наступного.
Судом встановлено, що позивач Дочірнє підприємство «Алчевський ринок» Луганської обласної спілки споживчих товариств зареєстрований в якості юридичної особи виконавчим комітетом Алчевської міської ради Луганської області 23.03.2001 за №13841200000001123 (а. с. 42, 47).
Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до наказів Алчевської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Луганській області від 27.05.2013 №399 та від 03.06.2013 №419 та направлень від 30.05.2013 №458/223, №459/223 та від 03.06.2013 №480/223, №481/223, №482/223, у період з 29.05.2013 по 03.06.2013 спеціалістами Алчевської ОДПІ було проведено документальну позапланову виїзну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2012 по 31.03.2013, про що складений акт від 21.06.2013 №7/223/01548059 (а. с. 15-37), згідно якого виявлено порушення:
- п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188 Податкового Кодексу України, в результаті чого занижено податкове зобов'язання з податку на додану вартість за період з 01.01.2012 по 31.03.2013 на загальну суму 2000,00 грн., у тому числі за січень 2012 року - 500,00 грн., за червень 2012 року - 500,00 грн., за січень 2013 року - 750,00 грн., за березень 2013 року - 250,00 грн.;
- п. 135.1, п. 135.2, п. 135.4 ст. 135, п. 137.1 ст. 137 Податкового Кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток за період з 01.01.2012 по 31.03.2013 в розмірі 1050,00 грн., у тому числі за І квартал 2012 року на суму 525,00 грн., за півріччя 2012 року на суму 525,00 грн.;
- п. 2.6 глави 2 «Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні» в частині несвоєчасного (не у день одержання готівкових коштів) оприбуткування готівкових коштів у загальній сумі 12722,50 грн.;
- п. 3.9 ст. 3 Закону України №265 - підприємством не забезпечено щоденне друкування 3 фіскальних звітних чеків на реєстраторі розрахункових операцій.
На підставі акту перевірки Алчевською ОДПІ за порушення позивачем законодавства про регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг 25.07.2013 були прийняті податкові повідомлення-рішення:
- №0001012230, згідно якого до позивача застосовано штрафну санкцію в розмірі 1020,00 грн. (а. с. 38);
- №0001032230, згідно якого до позивача застосовано штрафну санкцію в розмірі 29099,50 грн. (а. с. 39);
- №0001042230, згідно якого до позивача застосовано штрафну санкцію в розмірі 34513,00 грн. (а. с. 40).
Розмір та порядок нарахування штрафних санкцій наведено у розрахунку (а. с. 41).
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до п. п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (далі - ПК України), органи державної податкової служби мають право, окрім іншого, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Пунктом 75.1 ст. 75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до ст. 14 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990 №509-XII зі змінами та доповненнями, рішення, дії або бездіяльність органів державної податкової служби та їх посадових осіб можуть бути оскаржені у встановленому законом порядку.
Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», №265/95-ВР від 06.07.1995 (далі - Закон №265/95), визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Відповідно до ст. 2 Закону №265, реєстратор розрахункових операцій - пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг). До реєстраторів розрахункових операцій відносяться: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, комп'ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо;
- розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрований у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну;
- книга обліку розрахункових операцій - прошнурована і належним чином зареєстрована в органах доходів і зборів книга, що містить щоденні звіти, які складаються на підставі відповідних розрахункових документів щодо руху готівкових коштів, товарів (послуг).
Відповідно до п. 3, 5 ст. 3 Закону №265, суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, з додержанням встановленого порядку їх застосування; у разі незастосування реєстраторів розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом, проводити розрахунки з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки з додержанням встановленого порядку їх ведення, крім випадків, коли ведеться облік через електронні системи прийняття ставок, що контролюються у режимі реального часу центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.
З матеріалів справи вбачається, що штрафні санкції застосовані по відношенню до позивача за порушення законодавства про регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а саме:
1) за несвоєчасне роздрукування фіскальних звітних чеків (Z - звітів) за 15.12.2012, 17.01.2013 та 29.03.2013, за що було застосовано фінансову санкцію у розмірі 1020,00грн. відповідно до податкового повідомлення-рішення від 25.07.13 №0001012230;
2) за несвоєчасне оприбуткування готівки на загальну суму 5819,90грн. за період з 01.06.12 по 06.06.12 за що було застосовано фінансову санкцію у розмірі 29 099,50грн. відповідно до податкового повідомлення-рішення від 25.07.13 №0001032230;
3) за несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів в сумі 6 902,60грн. за 15.12.2012, 17.01.2013 та 29.03.2013 за що було застосовано фінансову санкцію у розмірі 34 513,00грн. відповідно до податкового повідомлення-рішення від 25.07.13 №0001042230.
Згідно з п. 2.6 глави 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України 15.12.2004 №637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 року за №40/10320 (далі - Положення), уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.
Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.
У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).
Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.
Відповідно до п. 3.2 Положення, приймання готівки в каси проводиться за прибутковими касовими ордерами, підписаними головним бухгалтером або особою, уповноваженою керівником підприємства.
Відповідно до п. 4.2 Положення, усі надходження і видачу готівки в національній валюті підприємства відображають у касовій книзі.
Як пояснив представник позивача, у період з 01.06.12 по 06.06.12 оприбуткування готівки у сумі 5819,90грн. було здійснено вчасно, про що свідчать записи у книзі обліку розрахункових операцій №1206062415/3, та касовій книзі. Потім для зручності підрахунків у наступній книзі обліку розрахункових операцій №1206062415/3 записи від 01.06, 02.06, 03.06, 05.06 та 06.06.2012 року з відповідними сумами готівки були продубльовані та підклеєні ксерокопії фіскальних звітних чеків за цей період у зв'язку з тим, що зазначена книга була розпочата не традиційно з першого числа місяця а з 07.06.12 року по закінченню попередньої книги, останнім днем запису у якій було 06.06.12.
Суд приймає зазначені доводи представника позивача до уваги, оскільки вони підтверджуються оглядом у судовому засіданні Книги обліку розрахункових операцій (КОРО) №1206062415/3, розпочата 03.06.11, закінчена 06.06.2012 року у якій у додатку №2 маються Z-звіти за період з 01.06.12 по 06.06.12 включно на суму 5819,90грн. та обліковано рух готівки на зазначену суму. Вчасне оприбуткування готівки також підтверджено оглядом касової книги та прибутковими касовими ордерами (по касовому апарату 1206062415): №274 від 01.06.12 року, про оприбуткування 1426,40грн.; №276 від 02.06.12 про оприбуткування 2305,50грн.; № 278 від 03.06.12 про оприбуткування 753,50грн., №280 від 05.06.12 про оприбуткування 768,50грн., №283 від 06.06.12 про оприбуткування 1244,00грн.
Оглядом касової Книги обліку розрахункових операцій №1206062415/4 встановлено, що вона розпочата 07.06.12, але у розділі 2 «Облік руху готівки та сум розрахунків» обліковані кошти починаються з періоду 01.06.12 та за період з 01.06.12 по 06.06.12 у тих самих розмірах, які зазначені у попередній книзі обліку на загальну суму 5819,90грн. Також у зазначеній книзі маються копії Z-звітів за період з 01.06.12 по 06.06.12 включно на суму 5819,90грн. які за змістом співпадають із Z-звітами, які долучені до книги обліку розрахункових операцій №1206062415/3, (розпочата 03.06.11, закінчена 06.06.2012 року).
Як вбачається із Акту №7/223/01548059 від 21.06.2013 року перевіркою порядку ведення касових книг і касових документів, їх оформлення порушень не встановлено, про що не заперечував представник податкового органу і в судовому засіданні.
Аналогічно і за період 15.12.2012, 17.01.2013 та 29.03.2013 оприбуткування готівкових коштів в сумі 6 902,60грн. було зроблено вчасно, саме у дні надходження виручки, що підтверджується оглядом касової книги за грудень та прибутковим касовим ордером №638 від 15 грудня 2012 року на суму 835,00грн., оглядом касової книги за січень 2013 року та прибутковим касовим ордером №19 від 17 січня 2013 року на суму 2720,60, оглядом касової книги за березень 2013 року та прибутковим касовим ордером №206 від 29 березня 2013 року на суму 3347,00грн. Оглядом книги обліку розрахункових операцій №1206062415/5 (розпочата 01.12.2012, закінчена 31.05.2013) встановлено , що готівкові кошти, які надійшли 15.12.2012, 17.01.2013 та 29.03.2013 відповідно у розмірах 835,00грн., 2720,60грн. та 3347,00грн. були обліковані у розділі 2 «Облік руху готівки та сум розрахунків» вчасно, саме у зазначені дні.
Таким чином суд прийшов до висновку, що оприбуткування готівкових коштів у розмірі 5819,90грн. за період з 01.06.12 по 06.06.12 та у розмірі 6 902,60грн. за 15.12.2012, 17.01.2013 та 29.03.2013 відбулось вчасно, саме у зазначені дні, що свідчить про відсутність порушення позивачем вимог п.2.6 глави 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України 15.12.2004 №637.
Суд критично оцінює посилання відповідача на не роздрукування фіскального звітного чеку як на доказ несвоєчасного оприбуткування готівки 15.12.2012, 17.01.2013 та 29.03.2013 в сумі 6 902,60грн., оскільки незабезпечення щоденного друку такого чеку та його зберігання у книзі обліку розрахункових операцій не є тотожнім поняттю обліку та оприбуткуванню готівкових коштів також не є складовою частиною порядку оприбуткування коштів. Обов'язок щоденно друкувати звітний чек передбачений Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», №265/95-ВР, який регулює правовідносини зовсім в іншій сфері, а саме у сфері застосування спеціальних приладів при проведенні розрахункових операцій та порядок проведення таких операцій, наявність порушень у зазначеній сфері не може бути достатньою підставою для притягнення до відповідальності за несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів.
Суд також не погоджується із висновком відповідача Алчевської ОДПІ, що наявність копій фіскальних звітних чеків (Z-звітів) за період з 01.06.12 по 06.06.12 року розмірі 5819,90грн. може слугувати підтвердженням несвоєчасного оприбуткування готівкових коштів, оскільки такий висновок спростовується наявністю належним чином оформлених фінансово-бухгалтерських документів, а саме книгами обліку розрахункових операцій, касовою книгою та прибутковими ордерами.
Таким чином суд вважає, що податкове повідомлення-рішення від 25.07.13 №0001032230, яким до позивача було застосовано фінансову санкцію у розмірі 29 099,50грн. за несвоєчасне оприбуткування готівки на загальну суму 5819,90грн. за період з 01.06.12 по 06.06.12 та податкове повідомлення-рішення від 25.07.13 №0001042230, яким до позивача було застосовано фінансову санкцію у розмірі 34 513,00грн. за несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів в сумі 6 902,60грн. за 15.12.2012, 17.01.2013 та 29.03.2013 слід скасувати.
Що стосується застосування санкцій за не роздрукування Z-звітів за 15.12.12, 17.01.13, 29.03.13, а саме: Z - звіт №1116 за 15.12.2012 на суму 835,00 грн. роздрукований 16.12.2012; Z - звіт №1141 за 17.01.2013 на суму 2720,60 грн. роздрукований 18.01.2013; Z - звіт №1202 за 29.03.2013 на суму 3347 грн. роздрукований 30.01.2013, то суд виходить з наступного.
Як пояснив представник позивача у цей день сталось відключення електроенергії. Проти цього факту відповідач не заперечував.
Випадки відключення електроенергії та відповідні дії, які повинен здійснити у таких випадках платник податків, який застосовує у своїй діяльності РРО передбачено статтею 5 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.95 № 265/95-ВР - на період виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій та здійснення його-ремонту або у разі тимчасового, але не більше 72 годин (7 робочих днів), відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного реєстратора розрахункових операцій.
Згідно ст.2 глави 1 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.95 №265/95-ВР :
- розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
- фіскальний звітний чек - документ встановленої форми, надрукований реєстратором розрахункових операцій, що містить дані денного звіту, під час друкування якого інформація про обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься до фіскальної пам'яті.
Відповідно до п. 9 ст. 3 Закону №265 суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі ( із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (надання послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані щоденно друкувати на РРО фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.
Відповідно до статті 17 Закону № 265 за порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів доходів і зборів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його не зберігання.
Аналіз змісту цих норм дає підстави для висновку, що зазначена фінансова санкція встановлена за порушення суб'єктами підприємницької діяльності вимоги закону щоденно друкувати фіскальний звітний чек та зберігати його в книзі обліку розрахункових операцій. Не виконуючи протягом певного періоду обов'язок щодня друкувати фіскальний звітний чек, суб'єкт підприємницької діяльності вчиняє продовжуване порушення, а не зберігаючи цей чек у книзі обліку розрахункових операцій - триваюче. Враховуючи, що згідно зі статтею 61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення, за дії (бездіяльність), які у своїй сукупності складають єдине продовжуване чи триваюче правопорушення, можливо притягнути до відповідальності лише один раз. Отже, за вчинення порушень, про які йдеться у пункті 4 статті 17 Закону №265 відповідний орган державної податкової служби України може застосувати лише одну фінансову санкцію у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян незалежно від кількості виявлених під час перевірки суб'єкта підприємницької діяльності, який здійснює розрахункові операції за товари (послуги), випадків невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку та/або його не зберігання в книзі обліку розрахункових операцій.
Приймаючи до уваги, що позивачем не було здійснено роздрукування звітних чеків за 15.12.12, 17.01.13, 29.03.13, тобто було вчинено продовжуване порушення, до нього може бути застосована лише одна фінансова санкція у розмірі двадцяти неоподатковуваних доходів громадян, тобто 340,00грн.(17,00грн.х20).
Як вбачається із податкового повідомлення-рішення №0001012230 від 25.07.2013 та розрахунку фінансових санкцій (а.с.41) за порушення пункту 4 статті 17 Закону №265 до позивача було застосовано санкцію у розмірі 1020,00грн., тобто тричі застосовано санкцію у розмірі 340,00грн., що не відповідає вище зазначеним нормам діючого законодавства.
За таких обставин податкове повідомлення-рішення №0001012230 від 25.07.2013 про застосування до позивача штрафної санкції у розмірі 1020,00грн. за порушення п.9 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» підлягає скасуванню.
Відповідно до положень статті 94 КАС України суд вважає за необхідне стягнути з Державного бюджету України на користь позивача Дочірнього підприємства «Алчевський ринок» Луганської обласної спілки споживчих товариств сплачений ним судовий збір у розмірі 172,05 грн. відповідно до платіжного доручення від 23.12.2013.
Керуючись ст. ст. 17, 18, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Дочірнього підприємства «Алчевський ринок» Луганської обласної спілки споживчих товариств до Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області про скасування податкових повідомлень-рішень №0001042230 від 25.07.2013, №0001032230 від 25.07.2013, №0001012230 від 25.07.2013 - задовольнити повністю.
Скасувати податкове повідомлення - рішення №0001042230 від 25.07.2013, згідно якого до позивача застосовано штрафні санкції за порушення законодавства про регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у сумі 34513,00 грн.
Скасувати податкове повідомлення - рішення №0001032230 від 25.07.2013, згідно якого до позивача застосовано штрафні санкції за порушення законодавства про регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у сумі 29099,50 грн.
Скасувати податкове повідомлення - рішення №0001012230 від 25.07.2013, згідно якого до позивача застосовано штрафні санкції за порушення законодавства про регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у сумі 1020,00 грн.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Дочірнього підприємства «Алчевський ринок» Луганської обласної спілки споживчих товариств сплачений ним судовий збір у розмірі 172,05 грн. відповідно до платіжного доручення від 23.12.2013.
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови складено та підписано 25 лютого 2014 року.
Суддя В.В. Матвєєва
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2014 |
Оприлюднено | 03.03.2014 |
Номер документу | 37360647 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
В.В. Матвєєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні