КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
14 лютого 2014 року Справа № 810/6319/13-а
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Харченко С.В., при секретарі: Колесніковій Н.М., за участю:
представника позивача - ОСОБА_1,
відповідача - Дуплик С.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовомОСОБА_2 до треті особи: про державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Обухівського міськрайонного управління юстиції Дуплик Світлани Іванівни, голова ради Громадської організації Садове товариство «Українська земля» Паризький Ігор Володимирович, голова ліквідаційної комісії Громадської організації Садове товариство «Українська земля» Гаспарян Олег Володимирович, визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, ВСТАНОВИВ: ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Обухівського міськрайонного управління юстиції Дуплик Світлани Іванівни, третя особа: голова ради Громадської організації Садове товариство «Українська земля» Паризький Ігор Володимирович, про визнання протиправною бездіяльності відповідача стосовно скасування в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про державну реєстрацію припинення Громадської організації Садове товариство «Українська земля» в результаті її ліквідації та внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (в частині зміни керівного складу юридичної особи); зобов`язання відповідача виконати постанову Вищого адміністративного суду України від 10.10.2013 в адміністративній справі № 2а-5994/11 у спосіб скасування запису про державну реєстрацію припинення Громадської організації Садове товариство «Українська земля» в результаті її ліквідації та внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відомості про керівний склад Громадської організації Садове товариство «Українська земля» на підставі рішення Виконавчого комітету Старобезрадичівської сільської ради Обухівського району Київської області від 27.01.2011 № 11 (в частині призначення позивача головою ради Громадської організації Садове товариство «Українська земля»).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 08.11.2011 державним реєстратором Обухівської районної державної адміністрації Київської області Алєнніковим О.О. внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Громадської організації Садове товариство «Українська земля» у результаті її ліквідації. Вказані реєстраційні дії вчинені державним реєстратором з метою виконання постанови Оболонського районного суду м. Києва від 21.10.2011 в адміністративній справі № 2а-5994/11, якою його зобов`язано провести державну реєстрацію припинення Громадської організації Садове товариство «Українська земля» у результаті її ліквідації із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про проведення державної реєстрації припинення вказаної юридичної особи в результаті її ліквідації.
У жовтні 2013 року позивач звернувся до відповідача із заявою про скасування запису від 08.11.2011 про державну реєстрацію припинення Громадської організації Садове товариство «Українська земля» в результаті її ліквідації та внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Своє звернення позивач мотивував наявністю постанови Вищого адміністративного суду України від 10.10.2013, якою скасовано постанову Оболонського районного суду м. Києва від 21.10.2011 в адміністративній справі № 2а-5994/11 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 29.05.2013.
Бездіяльність відповідача з приводу відміни державної реєстрації припинення Громадської організації Садове товариство «Українська земля» та внесення за результатами розгляду заяви позивача змін до відомостей про юридичну особу, на думку позивача, не відповідає вимогам Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV, оскільки з моменту ухвалення судом касаційної інстанції рішення в адміністративній справі № 2а-5994/11 запис від 08.11.2011 про проведення державної реєстрації припинення Громадської організації Садове товариство «Українська земля» підлягає скасуванню відповідачем у встановленому вказаним Законом порядку.
У судовому засіданні, призначеному на 17.01.2014, позивач та його представник позовні вимоги підтримали у повному обсязі та просили суд позов задовольнити.
Відповідач позов не визнав, просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог та зазначив, що надаючи позивачу на його заяву відповідь про відсутність законодавчо визначених підстав для вчинення реєстраційних дій, пов`язаних з відміною державної реєстрації припинення Громадської організації Садове товариство «Українська земля» та внесенням змін до відомостей про юридичну особу, діяв у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством України, у зв`язку з чим позовні вимоги задоволенню не підлягають.
У судовому засіданні судом з метою забезпечення всебічного та об`єктивного вирішення справи, на підставі вимог статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України, залучено голову ліквідаційної комісії Громадської організації Садове товариство «Українська земля» Гаспаряна Олега Володимировича до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору.
У судове засідання, призначене на 14.02.2014, з`явились представник позивача та відповідач. Треті особи у судове засідання, не з`явились, були своєчасно та належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду справи. Будь-яких заяв чи клопотань третіх осіб про відкладення судових засідань або повідомлень про причини неприбуття до суду не надходило.
Зважаючи на відсутність підстав для відкладення судового розгляду, передбачених статтею 128 Кодексу адміністративного судочинства України, судом прийнято рішення про розгляд справи за відсутності третіх осіб за наявними у ній матеріалами та доказами.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, враховуючи принципи рівності сторін, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову з огляду на наступне.
Громадська організація Садове товариство «Українська земля» (ідентифікаційний код 26541213) зареєстрована в якості юридичної особи 21.06.2004, про що державним реєстратором Обухівської районної державної адміністрації Київської області внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запис за № 1 342 120 0000 000540 (копія витягу та довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с. 144-149).
12.04.2011 у зв`язку з надходженням до державного реєстратора рішення загальних зборів членів Громадської організації Садове товариство «Українська земля» про припинення юридичної особи у результаті її ліквідації та створення ліквідаційної комісії, оформленого протоколом від 12.04.2011 № 1/04/2011, до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесено запис за № 1 342 110 0015 000540 «Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи».
21.09.2011 подані головою ліквідаційної комісії Громадської організації Садове товариство «Українська земля» документи з метою проведення державної реєстрації припинення юридичної особи залишені державним реєстратором без розгляду з підстав їх невідповідності вимогам частини першої статті 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV.
Не погоджуючись із діями державного реєстратора Обухівської районної державної адміністрації Київської області, пов`язаними із залишенням документів без розгляду, Громадська організація Садове товариство «Українська земля» оскаржила їх до суду.
Постановою Оболонського районного суду м. Києва від 21.10.2011 в адміністративній справі № 2а-5994/11 (залишеною в подальшому без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 29.05.2013) позов Громадської організації Садове товариство «Українська земля» задоволено, визнано протиправними дії державного реєстратора Обухівської районної державної адміністрації Київської області Алєннікова О.О. стосовно залишення без розгляду документів щодо державної реєстрації припинення Громадської організації Садове товариство «Українська земля» в результаті її ліквідації.
Цим же судовим рішенням зобов`язано державного реєстратора Обухівської районної державної адміністрації Київської області Алєннікова О.О. провести державну реєстрацію припинення Громадської організації Садове товариство «Українська земля» в результаті її ліквідації із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про проведення державної реєстрації припинення вказаної юридичної особи в результаті її ліквідації.
08.11.2011 державним реєстратором Обухівської районної державної адміністрації Київської області Алєнніковим О.О. внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запис про проведення державної реєстрації припинення Громадської організації Садове товариство «Українська земля» в результаті її ліквідації.
У жовтні 2013 року за результатами розгляду касаційної скарги позивача на постанову Оболонського районного суду м. Києва від 21.10.2011 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 29.05.2013 в адміністративній справі № 2а-5994/11 Вищим адміністративним судом України винесено постанову від 10.10.2013 № К/800/32306/13, якою скасовано наведені вище рішення судів першої та апеляційної інстанції та прийнято нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.
23.10.2013 ОСОБА_2 звернувся до відповідача із заявою про скасування в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису від 08.11.2011 про проведення державної реєстрації припинення Громадської організації Садове товариство «Українська земля» в результаті її ліквідації. Як на підставу для вчинення відповідачем таких реєстраційних дій позивач посилався на наявність постанови Вищого адміністративного суду України від 10.10.2013 в адміністративній справі № 2а-5994/11.
Крім того, позивач просив відповідача внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відомості про керівний склад Громадської організації Садове товариство «Українська земля» на підставі рішення Виконавчого комітету Старобезрадичівської сільської ради Обухівського району Київської області від 27.01.2011 № 11 (в частині призначення позивача головою ради Громадської організації Садове товариство «Українська земля»).
Листом від 29.10.2013 вих. № 102 державний реєстратор відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Обухівського міськрайонного управління юстиції Дуплик Світлана Іванівна поінформувала позивача про відсутність законодавчо визначених підстав для внесення заявлених позивачем записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, оскільки судове рішення, яким відмінено державну реєстрацію припинення Громадської організації Садове товариство «Українська земля», відсутнє.
Не погоджуючись із бездіяльністю відповідача, що пов`язана з непроведенням відміни державної реєстрації припинення Громадської організації Садове товариство «Українська земля» та невнесенням за результатами розгляду заяви позивача змін до відомостей про юридичну особу, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, регулюються Конституцією України, Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон України № 755-IV) та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Частиною першою статті 4 Закону України № 755-IV передбачено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема, внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру (абзац 4 частини другої статті 4 Закону України № 755-IV).
Відповідно до частини першої статті 17 Закону України № 755-IV, відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
В Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, відомості про дату та номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, підстава для його внесення (частина друга статті 17 Закону України № 755-IV).
Частиною першою статті 33 Закону України № 755-IV визначено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи (частина друга статті 33 Закону України № 755-IV).
Згідно з приписами абзацу 2 частини дванадцятої статті 36 Закону України № 755-IV, дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи.
Порядок та процедура відміни проведеної державним реєстратором державної реєстрації припинення юридичної особи визначені статтею 41 цього Закону.
Так, в силу приписів частини першої статті 41 Закону України № 755-IV підставою для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи є постановлення судом рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи.
Відповідно до частини другої вказаної статті, суд, який постановив рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його державному реєстратору за місцем реєстрації юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи.
Дата надходження судового рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.
Державний реєстратор повинен не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи внести до Єдиного державного реєстру запис про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про внесення такого запису для взяття юридичної особи на облік та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства, а також повідомити юридичну особу про внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації її припинення (частина третя статті 41 Закону України № 755-IV).
В силу приписів статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, зокрема, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи, що спірні правовідносини, що є предметом розгляду, стосуються, зокрема, питання правомірності невнесення державним реєстратором до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації припинення Громадської організації Садове товариство «Українська земля» за результатами розгляду заяви позивача, вирішення даного публічно - правового спору пов`язується з оцінкою висновків відповідача про відсутність на момент звернення позивача законодавчо визначених підстав для вчинення такої реєстраційної дії.
Як вже зазначалось судом вище, статтею 41 Закону України № 755-IV визначено, що запис про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи вноситься державним реєстратором до Єдиного державного реєстру виключно у разі надходження до нього судового рішення про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи.
Судом встановлено, що на момент звернення позивача із заявою до відповідача про вчинення реєстраційних дій судове рішення про відміну державної реєстрації припинення Громадської організації Садове товариство «Українська земля» до державного реєстратора не надходило.
Посилання позивача на наявність постанови Вищого адміністративного суду України від 10.10.2013 в адміністративній справі № 2а-5994/11 як на підставу для внесення відповідачем запису про відміну державної реєстрації припинення Громадської організації Садове товариство «Українська земля» судом до уваги не приймається, оскільки зі змісту цієї постанови вбачається, що судом касаційної інстанції за результатами перегляду рішень судів попередніх інстанцій у цій справі у межах поданої позивачем касаційної скарги скасовано ці рішення та прийнято нове, яким у задоволенні позовних вимог Громадської організації Садове товариство «Українська земля» про визнання протиправними дій державного реєстратора Обухівської районної державної адміністрації Київської області Алєннікова О.О. стосовно залишення без розгляду документів щодо державної реєстрації припинення Громадської організації Садове товариство «Українська земля» в результаті її ліквідації та зобов`язання провести державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації із внесенням до Єдиного державного реєстру відповідного запису, відмовлено.
Водночас, відмовляючи у задоволенні позовних вимог в адміністративній справі № 2а-5994/11, суд касаційної інстанції рішення про відміну державної реєстрації припинення Громадської організації Садове товариство «Українська земля» не приймав.
Крім того, на момент звернення позивача до відповідача із заявою про проведення реєстраційних дій питання про поворот виконання судового рішення в адміністративній справі № 2а-5994/11 у спосіб відміни державної реєстрації припинення наведеної юридичної особи адміністративним судом, в якому знаходилась ця справа, не розглядалось.
За наведених обставин та враховуючи положення статті 41 Закону України № 755-IV, висновок відповідача з приводу відсутності підстав для внесення запису про відміну державної реєстрації припинення Громадської організації Садове товариство «Українська земля» є цілком правомірним, у зв`язку з чим доводи позивача про необхідність визнання бездіяльності державного реєстратора протиправною та зобов`язання його виконати постанову Вищого адміністративного суду України від 10.10.2013 в адміністративній справі № 2а-5994/11 у спосіб скасування запису про державну реєстрацію припинення Громадської організації Садове товариство «Українська земля» в результаті її ліквідації суд вважає необґрунтованими.
Слід також зазначити, що з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, тобто з дати, коли юридична особа в силу приписів статті 33 Закону України № 755-IV вважається такою, що припинилася, за умови відсутності запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи, внесення будь - яких змін до відомостей про юридичну особу, що містяться у Єдиному державному реєстрі, чинним законодавством України не передбачено.
Відтак, вимоги позивача про визнання бездіяльності відповідача з приводу внесення до Єдиного державного реєстру змін до відомостей про керівний склад Громадської організації Садове товариство «Українська земля» та зобов`язання відповідача внести до Єдиного державного реєстру відомості про керівний склад юридичної особи на підставі рішення Виконавчого комітету Старобезрадичівської сільської ради Обухівського району Київської області від 27.01.2011 № 11 (в частині призначення позивача головою ради Громадської організації Садове товариство «Українська земля») суд вважає безпідставними.
За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.
Відповідно до частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, а доказів понесення ним інших витрат, пов'язаних з розглядом справи суду не надано, судові витрати стягненню з позивача не підлягають.
Керуючись статтями 69, 70, 71, 128, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову, - відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови, - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Харченко С.В.
Постанову складено у повному обсязі 19 лютого 2014 року.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2014 |
Оприлюднено | 28.02.2014 |
Номер документу | 37369268 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Харченко С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні