КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/12661/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Огурцов О.П.
Суддя-доповідач: Бабенко К.А
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 лютого 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Бабенка К.А., суддів: Ключковича В.Ю., Собківа Я.М. секретаря Чепурко Н.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві на Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 жовтня 2013 року за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ДІМАЛС ЛТД» до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 жовтня 2013 року позов задоволено частково.
Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, Відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить рішення суду першої інстанції в частині задоволення позовних вимог скасувати та прийняти в цій частині нове судове рішення, яким в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника Позивача, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід задовольнити, Постанову суду першої інстанції в частині задоволення адміністративного позову скасувати, ухвалити в цій частині нову Постанову, якою в задоволенні адміністративного позову відмовити, з наступних підстав.
Відповідно до пп. 62.1.3 п. 62.1 ст. 62 Податкового кодексу України , податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу , а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Згідно із п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України , з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Відповідно до п.п. 2 - 4 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1232 , зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатор) шляхом направлення запиту до органу податкової служби (виконавцю) або самим органом державної податкової служби (ініціатором) за умови, що платник податку відносно якого необхідно провести звірку перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту; орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Згідно із п.п. 4.3, 4.4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених Наказом Державної податкової адміністрації від 22 квітня 2011 року № 236, при отриманні запиту про проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання структурний підрозділ органу Державної податкової служби, визначений керівником (заступником керівника) органу Державної податкової служби, відповідальним за її проведення (відповідальний підрозділ), у той самий день проводить аналіз інформації та документального її підтвердження, які містяться в інформаційних базах органу Державної податкової служби та справі суб'єкта господарювання; у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами Державної податкової служби України.
Відповідно до п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок та в інших випадках, передбачених статтею 39 цього Кодексу; виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; у разі проведення зустрічної звірки; в інших випадках, визначених цим Кодексом. Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі. Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту, якщо інше не передбачено Податковим кодексом України. У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
А згідно із п. 5 зазначених Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, у разі неможливості проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання разом із Актом органу Державної податкової служби України - ініціатору надсилаються належним чином засвідчені копії наявних матеріалів, що підтверджують цей факт, матеріалів щодо вжитих заходів з метою проведення зустрічної звірки, а також інших наявних в органі Державної податкової служби України матеріалів, що мають або можуть мати відношення до питань запиту і не підтверджують дані платника податків, наведені у такому запиті. Отримана від суб'єкта господарювання інформація та її документальне підтвердження в подальшому використовується для проведення зустрічних звірок та повинна бути відпрацьована в комплексі з іншими документами суб'єкта господарювання при проведенні чергової документальної планової або позапланової перевірки суб'єкта господарювання із метою підтвердження повноти відображення результатів здійснених господарських операцій у податковому та бухгалтерському обліку.
18.06.2013 року Відповідачем, на підставі п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20, п.73.3 ст. 73 Податкового кодексу України та з метою контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, направлено Позивачу Запит «Про надання інформації» за № 927/10, копія якого наявна в матеріалах справи (а.с.27), щодо надання ним протягом 10 робочих днів з дня надходження Запиту пояснень та їх документального підтвердження відображення в бухгалтерському та податковому обліках господарських відносин з Товариством з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНИЙ ДІМ «АСТОРІОН» (код ЄДРПОУ 37955051), формування за ними у квітні 2013 року витрат та податкового кредиту сум податку на додану вартість згідно накладних, актів виконання робіт (послуг), податкових накладних. Зазначений Запит отримано Позивачем 02 липня 2013 року, що підтверджується Рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, копія якого також наявна в матеріалах справи (а.с. 28).
Як зазначено Позивачем в адміністративному позові, Листом № 10 від 10.07.2013 року ним відмовлено Відповідачу у задоволенні зазначеного Запиту.
15 липня 2013 року Відповідачем, з метою вручення Позивачу Запиту «Про надання інформації» за № 3743/10/26-55-22-04-10, копія якого наявна в матеріалах справи (а.с. 29), щодо надання пояснень та їх документального підтвердження відображення в бухгалтерському та податковому обліках господарських відносин з Товариством з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНИЙ ДІМ «АСТОРІОН» (код ЄДРПОУ 37955051), формування за ними у травні 2013 року витрат та податкового кредиту сум податку на додану вартість згідно накладних, актів виконання робіт (послуг), податкових накладних, здійснено виїзд за адресою Позивача. В зв'язку з відсутністю його за податковою адресою: 1004, м. Київ, Печерський район, вул. Крутий узвіз, буд. 6/2, літера А, Відповідачем складено Акт «Про незнаходження за місцем реєстрації та фактичною адресою ТОВ «ДІМАЛС ЛТД» (код ЄДРПОУ 37955046) № 180 від 15.07.2013 року, копія якого також наявна в матеріалах справи (а.с. 30).
16 липня 2013 року Відповідачем, на підставі п. 73.5 ст.73 Податкового кодексу України, складено Акт «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «ДІМАЛС ЛТД» (код ЄДРПОУ 379955046) щодо підтвердження господарських відносин із платником податків за період квітень, травень 2013 року № 334/26-55-22-01/4/37955046 (далі-Акт зустрічної звірки), копія якого наявна в матеріалах справи (а.с.8-17). Проте в Акті зустрічної звірки зазначено, що відповідно до матеріалів інформаційних баз даних: АІС «Податковий Блок», АРМ Бест Звіт, встановлено відсутність будь - якої інформації про наявність складських приміщень, автомобільного чи іншого транспорту, устаткування, а також трудових ресурсів, що необхідні для здійснення фінансово - господарської діяльності підприємства, в зв'язку з чим, зроблено висновок, що правочини, укладені Позивачем з його контрагентами не спрямовані на реальне настання наслідків та фактичне здійснення Позивачем господарських операцій з його контрагентом - ТОВ «Будівельний Дім «Асторіон» не підтверджено, тобто, Відповідачем зустрічну звірку Позивача фактично проведено .
В зв'язку з вищевикладеним, колегія суддів дійшла висновку, що Відповідачем вжито передбачених чинним законодавством заходів, необхідних для проведення зустрічної звірки за результатами господарських операцій Позивача з його контрагентом - Товариством з обмеженою відповідальністю «Будівельний Дім «Асторіон» за період квітень, травень 2013 року.
Колегія суддів дійшла висновку про відмову в задоволенні адміністративного позову також в частині заборони Відповідачу використовувати складений ним Акт при проведенні та оформленні результатів податкових перевірок контрагентів, тому, як зазначена позовна вимога не може бути відповідним засобом поновлення порушених прав та інтересів Позивача і стосується невизначеного кола осіб - його контрагентів.
Відповідно до ст. 202 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції скасовує постанову суду першої інстанції та приймає нове рішення, якщо встановить порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.
Судом першої інстанції неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи, порушено норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи в частині, тому, апеляційна скарга задовольняється, Постанова Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 жовтня 2013 року в частині задоволення адміністративного позову скасовується, з ухваленням нової Постанови, якою в задоволенні адміністративного позову відмовляється.
Керуючись ст.ст. 196, 198, 200, 202, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві задовольнити, Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 жовтня 2013 року в частині задоволення адміністративного позову скасувати, ухвалити в цій частині нову Постанову, якою в задоволенні адміністративного позову відмовити.
В іншій частині Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 жовтня 2013 року залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складення її в повному обсязі безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Постанову складено у повному обсязі 17.02.2012 року.
Головуючий суддя Бабенко К.А
Судді: Ключкович В.Ю.
Собків Я.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2014 |
Оприлюднено | 03.03.2014 |
Номер документу | 37411266 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бабенко К.А
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні