Ухвала
від 04.02.2014 по справі 827/1886/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ухвала

Іменем України

Справа № 827/1886/13-а

04.02.14 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Кукти М.В.,

суддів Єланської О.Е. ,

Кучерука О.В.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Держземагенства у м. Севастополі на постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь (суддя Балась Т.П.) від 03.09.13 у справі № 827/1886/13-а

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Трилока ЛТД" (вул. Хрусталева, 83-19,Севастополь,99040)

до Головного управління Держземагенства у м. Севастополі (вул. Демідова, 13,Севастополь,99011)

про визнання дій протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 03.09.13 позов задоволено.

Визнано протиправними дії Головного управління Держземагентства у м.Севастополі щодо застосування у витягу № 47-3.1/5 від 23.01.2013 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки Кф " 2,5" - землі комерційного призначення, при визначенні даних про нормативну грошову оцінку 1 м.кв. земельної ділянки, розташованої за адресою: м. Севастополь, вул. Адм. Фадєєва, 18, кадастровий номер 8536400000:01:017:0038.

Визнано протиправними дії Головного управління Держземагентства у м.Севастополі із застосування у витягу № 46-3.1/5 від 23.01.2013 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, коефіцієнту функціонал земельної ділянки Кф "2,5" - землі комерційного призначення, при визначенні даних про нормативну грошову оцінку 1 м.кв. земельної ділянки, розташованої за адресою: м. Севастополь, вул. Адм. Фадєєва, 18-А, кадастровий номер 8536400000:01:017:0039.

Зобов'язано Головне управління Держземагентства у м.Севастополі видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Трилока ЛТД" новий витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки Кф " 0,5" - інші землі (землі оздоровчого та рекреаційного призначення), при визначенні даних про нормативну грошову оцінку 1 м.кв земельної ділянки розташованої за адресою: м. Севастополь, вул. Адм. Фадєєва, 18, кадастровий номер 8536400000:01:017:0038.

Зобов'язано Головне управління Держземагенства у місті Севастополі видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Трилока ЛТД" новий витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки Кф " 0,5" - інші землі (землі оздоровчого та рекреаційного призначення), при визначенні даних про нормативну грошову оцінку 1 м.кв. земельної ділянки, розташованої за адресою6 м. Севастополь, вул. Адм. Фадєєва, 18-А, кадастровий номер 8536400000:01:017:0039.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Трилока ЛТД" судовий збір у розмірі 68 (шістдесят вісім) гривень 82 копійки.

Не погодившись з даною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 03.09.13 та прийняти нову постанову, якою у задоволені позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Трилока ЛТД" відмовити.

Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

У судове засідання 04.02.2014 сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.

Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.

На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши справу, судова колегія встановила наступне.

З матеріалів справи вбачається, що позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Трилока ЛТД" (код ЄДРПОУ 22287054) зареєстроване як юридична особа Ленінською районною державною адміністрацією у місті Севастополі 03.01.1995 року, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України серії АА№ 621885 (а.с. 10).

16.03.2006 між Севастопольською міською Радою (далі - Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Трилока ЛТД" (далі - Орендар) на підставі рішень XIX сесії Севастопольської міської Ради № 4174 та 4181 (а.с. 50) було укладено договори оренди земельних ділянок розташованих за адресою: м. Севастополь, вул. Адмірала Фадєєва, 18 та 18-А, відповідно до якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельні ділянки для будівництва та обслуговування яхт-клубу з віднесенням цих земель до категорії земель рекреаційного призначення (а.с. 51-60).

10.02.2006 року Головним управлінням Держземагентства в м. Севастополі позивачу було надано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за адресою: м. Севастополь по вул. Адм. Фадєєва, 18 № 1934/1, відповідно до якого до земельної ділянки застосовано коефіцієнт функціонального використання - 0,5, та витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки в м. Севастополь по вул. Адм. Фадєєва, 18 № 1935/1, відповідно до якого до земельної ділянки застосовано коефіцієнт функціонального використання - 0,8; 2,5 (а.с. 64-65).

Згідно з п.п.2.3 п.2 Договору 4181, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить:

а) на період будівництва, до здачі об'єкту в експлуатацію 547 845грн., що підтверджується довідкою щодо грошової оцінки земельної ділянки № 1934/1 від 10.02.2006;

б) на подальший період 2647363грн.що підтверджується довідкою щодо грошової оцінки земельної ділянки № 1935/1 від 10.02.2006.

Згідно з п.п.2.3 п.2 Договору 4174, нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає:

а) на період будівництва, до здачі об'єкту в експлуатацію 707093грн., що підтверджується довідкою щодо грошової оцінки земельної ділянки № 1932/1 від 10.02.2006;

б) на подальший період 3187792грн.що підтверджується довідкою щодо грошової оцінки земельної ділянки № 1933/1 від 10.02.2006.

10.02.2006 року Головним управлінням Держземагентства в м. Севастополі було надано ТОВ "Трилока ЛТД" витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки в м. Севастополь по вул. Адм. Фадєєва, 18-А № 1932/1, відповідно до якого до земельної ділянки застосовано коефіцієнт функціонального використання - 0,5 та витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки в м. Севастополь по вул. Адм. Фадєєва, 18-А № 1933/1, відповідно до якого до земельної ділянки застосовано коефіцієнт функціонального використання - 0,8 ; 2,5.

Відповідно п.п.5.1, 5.2 п.5 Договорів, земельна ділянка передається в оренду для використання на землях рекреаційного зазначення.

Пунктом 5.2 Договорів визначено, що цільове призначення земельної ділянки - будівництво та обслуговування яхт-клубу.

Розглянувши справу в порядку ст. 195, п. 2 ч. 1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Частиною 1 ст. 19 Земельного кодексу України передбачено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Відповідно до ст. 50, 51 Земельного кодексу України до земель рекреаційного призначення належать землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів. До земель рекреаційного призначення належать земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об'єктів фізичної кільтури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об'єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об'єктів стаціонарної рекреації.

Згідно ст. 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення. Зміна цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.

За приписами частини 5 статті 20 Земельного кодексу України види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Частиною 1 статті 206 Земельного кодексу України передбачено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка.

Відповідно до ч. 1 ст. 201 Земельного кодексу України грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі.

Статтею 1 Закону України "Про оцінку земель" від 11.12.2003 року № 1378-IV (далі - Закон № 1378) визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Згідно з ч. 1 ст. 13 Закону № 1378 нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться серед іншого у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону № 1378 дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Постановою Кабінету Міністрів України № 213 від 23.03.1995 року (далі - Постанова № 213), затверджена Методика нормативної грошової оцінки з земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, розділом 3 якої встановлений порядок визначення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів за встановленою формулою, згідно якої враховується коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову чи громадську забудову, для промисловості, транспорту і т.д.).

На виконання пункту 2 Постанови № 213 наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 року № 18/15/21/11 був затверджений Порядок грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів.

Відповідно до підпункту 3.1 пункту 3 Порядку, в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.

Згідно п.3.5 Порядку, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, враховує відносну прибутковість видів економічної діяльності. Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель, затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.1998 року №377, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.1998 року за №788/3228 (далі - Порядок), відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності категорії земель за функцією використання, зокрема, такі коефіцієнти: землі комерційного використання - Кф = 2,5, інші землі (за деякими винятками) - Кф = 0,5.

Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної з кількісного обліку земель, затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.1998 року № 377, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 14.12.1998 за № 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Відповідно до додатку № 1 Таблиці 1.1 Порядку, до земель оздоровчого та рекреаційного призначення (інші землі) застосовується коефіцієнт функціонального використання 0,5.

Відповідно до довідки з Управління статистики м. Севастополя види діяльності ТОВ "Трилока ЛТД" за КВЕД-2010 - діяльність спортивних клубів, інша діяльність у сфері спорту та інша діяльність у сфері охорони здоров'я.

Згідно матеріалів справи та наданих позивачем доказів, судова колегія вважає неправомірними доводи апелянта про віднесення земельної ділянки до категорії земель комерційного призначення, оскільки такі висновки базуються на безпідставній кваліфікації діяльності позивача до секції Н (діяльність готелів та ресторанів) за КВЕД та застосуванні у зв'язку з цим невірного коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки.

Колегія суддів зазначає, що в матеріалах справи відсутні документи, які б визначали цільове чи функціональне використання землі, як комерційне, навпаки, всі наявні докази доводять та визначають призначення землі, як рекреаційне.

Таким чином, застосування відповідачем коефіцієнту функціонального використання як для земель комерційного призначення при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки за даних умов не відповідає фактичним обставинам справи та діючому законодавству, а дії Головного управління Державного комітету із земельних ресурсів у місті Севастополі в частині застосування коефіцієнту функціонального використання для земель комерційного призначення - 2,5 при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка знаходиться у колективні власності позивача є протиправними.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а згідно ст.86 цього Кодексу, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Доводи апеляційної скарги зазначених висновків суду не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи порушено норми чинного законодавства.

Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.

Керуючись статтями 195, 197, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

1. Апеляційну скаргу Головного управління Держземагенства у м. Севастополі на постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 03.09.13 у справі № 827/1886/13-а - залишити без задоволення.

2. Постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 03.09.13 у справі № 827/1886/13-а - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис М.В. Кукта

Судді підпис О.Е.Єланська

підпис О.В.Кучерук

З оригіналом згідно

Головуючий суддя М.В. Кукта

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.02.2014
Оприлюднено05.03.2014
Номер документу37417932
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/1886/13-а

Ухвала від 04.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кукта Максим Валерійович

Ухвала від 02.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кукта Максим Валерійович

Постанова від 03.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Балась Т.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні