ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
24 березня
2009 року
Справа № 2-а-3163/08
10 год. 50 хв.
Черкаський окружний адміністративний
суд в складі:
головуючого судді: Смілянця Е.С.,
при секретарі: Музиченко В.І.,
за участю прокурора: ОСОБА_3.,
представника позивача: ОСОБА_2,
відповідача: ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому
засіданні в м. Черкаси, адміністративну справу за позовом прокурора
Шполянського району Черкаської області в інтересах Шполянського районного
центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення коштів, виплачених як допомога по
безробіттю,
ВСТАНОВИВ
До Черкаського окружного адміністративного суду з позовною заявою
звернувся прокурор Шполянського району Черкаської області в інтересах
Шполянського районного центру зайнятості, в якій просить стягнути зОСОБА_1.
кошти, незаконно виплачені як допомога по безробіттю в сумі 3070 грн. 26 коп.,
за період з 1 січня 2007 року по 3 липня 2007 року.
В судовому засіданні прокурор ОСОБА_3. та представник позивача
ОСОБА_2. позовні вимоги підтримали в
повному обсязі та пояснили наступне.
Відповідно до ст. 19 Закону України «Про зайнятість населення» державна
служба зайнятості діє в інтересах держави і розпоряджається коштами державного
фонду на випадок безробіття, який утворений як позабюджетний цільовий фонд для
фінансування заходів, передбачених програмою зайнятості населення.
6 листопада 2006 рокуОСОБА_1. звернулася до Шполянського районного
центру зайнятості в пошуках роботи. 13 листопада 2006 рокуОСОБА_1. на підставі
поданої заяви був наданий статус безробітної та призначено виплату допомоги по
безробіттю.
ОСОБА_1. також була попереджена про необхідність інформування
спеціаліста центру зайнятості щодо всіх змін, які відбуваються у період її
перебування на обліку в центрі зайнятості, про відповідальність за надання
недостовірних відомостей, про обставини, що впливають на умови матеріальних
витрат. Відповідач також попереджена про обов»язкове повернення службі
зайнятості незаконно отриманих коштів за весь період перебування в центрі
зайнятості, у випадку не повідомлення або несвоєчасного повідомлення даних, які
впливають на на умови матеріальних витрат.
Працівниками центру зайнятості було проведено перевірку та встановлено,
що під час перебування на обліку в центрі зайнятості,ОСОБА_1. з 1 січня 2007
року надавала агентські послуги по договору дорученню укладеним з ТОВ «ВіЕйБі
Пенсія». За надані послуги відповідач отримала винагороду, з якої утримано
податок на прибуток. Таким чином відповідач з 1 січня 2007 року фактично
відносилася до зайнятого населення. За період з 01.01.2007 року по 03.07.2007
року (дата припинення виплати допомоги по безробіттю), відповідач отримала 3070
грн. 26 коп. допомоги по безробіттю, яка підлягає поверненню.
Відповідач в судовому засіданні позов не визнала. Доводячи свої
заперечення ОСОБА_1 пояснила, що уклавши агентський договір з ТОВ «ВіЕйБі Пенсія» її статус безробітної не
змінився, оскільки відповідно пп. «а» п.3 ст.1 Закону України «Про зайнятість
населення» до зайнятого населення відносяться громадяни, що проживають на
території держави на законних підставах, працюють по найму на умовах повного або
неповного робочого дня (тижня) на підприємствах, в установах і організаціях,
незалежно від форм власності, у міжнародних та іноземних організаціях в Україні
і за кордоном у фізичних осіб. Укладений нею договір не передбачає найму на
умовах повного або не повного робочого дня, саме томуОСОБА_1. не можна віднести
до зайнятого населення. Також договір укладений з 2 лютого 2007 року, в той час
як позивач ставить питання про стягнення коштів починаючи з січня 2007 року.
Заслухавши доводи прокурора, представника позивача, відповідача та
дослідивши наявні у справі докази, суд вважає, що позов підлягає до часткового
задоволенню з наступних підстав.
Стаття 19 Закону України «Про зайнятість
населення» зазначає, що державна служба зайнятості населення діє в інтересах
держави і розпоряджається коштами державного фонду на випадок безробіття, який
утворений як позабюджетний цільовий фонд для фінансування заходів, передбачених
програмою зайнятості населення. Згідно з пп. «б» п. 3 ст. 1 цього закону
громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою , включаючи
підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою
діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у
виробництві, а також члени особистих селянських господарств, діяльність яких
здійснюється відповідно до Закону України «Про особисте селянське
господарство», відносяться до зайнятого населення.
Згідно п.2
та п.3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов»язкове державне соціальне
страхування на випадок безробіття» встановлено, що застраховані особи,
зареєстровані в установленому порядку, як безробітні, зобов»язані своєчасно
подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення
та надання соціальних послуг. Сума виплаченого соціального забезпечення та
вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного
невиконання своїх обов»язків та зловживання ними стягується із цієї особи
відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають
на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Відповідно
до пп.1 п.5.5 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової
її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності,
затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20
листопада 2000 року №307 (далі - Порядок), виплата допомоги по безробіттю
припиняється у разі працевлаштування безробітного, зайняття підприємницькою
діяльністю або іншою діяльністю, пов»язану з одержанням доходу безпосередньо від
цієї діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами (з дня працевлаштування, державної реєстрації
як суб»єкта підприємницької або іншої діяльності, виконання робіт (послуг) за
цивільно-правовими угодами).
Відповідно до п. 6.14 Порядку, якщо під час одержання допомоги по
безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають
на умови її виплати, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по
безробіттю з моменту виникнення цих обставин.
З матеріалів справи вбачається, що 13
листопада 2006 року на підставі поданої заяви,ОСОБА_1. надано статус
безробітної та призначено виплату допомоги по безробіттю.
Судом встановлено, що відповідач, маючи статус безробітної 2 лютого 2007
року уклала договір доручення про надання агентських послуг №А-1819-3 з ТОВ
«ВіЕйБі Пенсія», згідно якого передбачена і винагорода за надання послуг.
Згідно довідки ТОВ «ВіЕйБі Пенсія» №171 від 21 листопада 2008 року,
судом встановлено, щоОСОБА_1. з 2 лютого 2007 року по 31 грудня 2007 року,
надавала послуги по договору доручення про надання агентських послуг №А-1819-3
від 2 лютого 2007 року в ТОВ «ВіЕйБі Пенсія». Сума винагороди за договором за
2007 рік складає 4148 грн. 51 коп. в т.ч. утримано прибутковий податок 622 грн.
25 коп.
Договір доручення про надання агентських послуг №А-1819-3 від 2 лютого
2007 року та довідка ТОВ «ВіЕйБі Пенсія» №171 від 21 листопада 2008 року судом
оглянуті в засіданні, копії даних документів приєднані до матеріалів справи.
Таким чином суд вважає, щоОСОБА_1. маючи статус безробітної, уклала
цивільно-правову угоду, на підставі якої отримувала прибуток. В супереч
законодавству не повідомила про це позивача, що стало підставою для незаконного
отримання коштів у вигляді допомоги по безробіттю.
Що стосується періоду та розміру коштів, які підлягають до
відшкодування, то на думку суду виплачена допомога повинна бути стягнута з
лютого по липень 2007 року ( з часу укладення відповідачем цивільно-правової угоди
та надання послуг по час припинення виплати допомоги по безробіттю). Тобто 3070
грн. 26 коп. (коштів отриманих з січня по липень 2007 року) - 555 грн. 53 коп.
(коштів отриманих відповідачем за січень 2007 року) = 2514 грн. 53 коп.
(коштів, що необхідно стягнути з відповідача). Саме тому позов підлягає до
часткового задоволення.
На підставі ч. 4 ст. 94 КАС
України у справах , в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а
відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати здійснені позивачем, з
відповідача не стягуються.
Керуючись Конституцією України, Законом України «Про зайнятість
населення», Порядком надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової
її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності, ст.ст. 2, 4, 6, 17, 19, 49, 51, 71, 79, 86,
87, 94, 159, 160, 161, 162, 257 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ
:
Позов
задовольнити частково.
Стягнути з
ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Шполянського
районного центру зайнятості (АДРЕСА_2, р\р 37172003000380 в УДК в Черкаській
обл., МФО 854018, код ЄДРПОУ 21368490) кошти, виплачені як допомога по
безробіттю, в сумі 2 514 грн. 53 коп.
ЗвільнитиОСОБА_1.
від сплати судових витрат на підставі ч.4 ст.94 КАС України.
Постанова
може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через
Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання заяви про апеляційне
оскарження протягом 10 днів з дня складення повного тексту постанови та
наступного подання апеляційної скарги протягом 20 днів після подання заяви про
апеляційне оскарження.
Апеляційна
скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне
оскарження у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Головуючий
Е.С. Смілянець
Повний текст
постанови виготовлений та підписаний 30 березня 2009 року.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2009 |
Оприлюднено | 04.06.2009 |
Номер документу | 3746006 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Смілянець Е.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні