8.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
27 лютого 2014 рокуЛуганськСправа № 812/700/14
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді Ушакова Т.С.,
при секретарі судового засідання Білоконі Д.І.,
за участю:
представника позивача: Неженець А.М. (довіреність від 27.01.2014),
представника відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Комунального підприємства «Алчевськпастранс» до Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0012241702 від 30.12.2013,-
ВСТАНОВИВ:
03 лютого 2014 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Комунального підприємства «Алчевськпастранс» до Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0012241702 від 30.12.2013.
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що КП «Алчевськпастранс» отримало податкове повідомлення-рішення заступника начальника Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції головного управління Міндоходів у Луганській області Лаврухіної Н.Є. № 0012241702 від 30.12.2013 про застосування штрафних санкцій за несплату (неперерахування), або невчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, відповідно до якого до позивача застосовано штрафні санкції у розмірі 188 238,44 грн. за період з 01.01.2013 по 31.10.2013. Позивач вважає оскаржуване рішення незаконним, оскільки належним чином оформлений та засвідчений посадовими особами обґрунтований розрахунок фінансової санкції не надано, тому не зрозуміло, яку суму необхідно сплачувати. Крім того, із оскаржуваного рішення не зрозуміло яким чином та на підставі яких документів нараховано фінансові санкції та пеня.
Позивач вважає, що відповідачем не було враховано, що невчасність сплати платежів із страхових внесків мала місце з поважних причин, зокрема, у зв'язку з невчасним перерахуванням підприємству субвенції з державного бюджету в якості компенсації за пільговий проїзд окремих громадян. Надання державної субвенції є основним джерелом для погашення боргів перед кредиторами. Підприємство є збитковим, має заборгованість із заробітної плати та перед кредиторами (борг тільки за тепло - та водопостачання складає 2,9 млн. гривень). Позивач вважає, що зазначені вище факти в порушення ст.ст. 13, 14 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2011 № 2464 не були встановлені та не були взяті до уваги під час прийняття рішення про застосування фінансових санкцій, перевірка підприємства з цього приводу уповноваженими представниками Алчевської ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області здійснена не була, що свідчить про неповноту, допущену під час прийняття рішення.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі, надав пояснення аналогічні викладеним у позові, просив суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області №0012241702 від 30.12.2013.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, до початку судового засідання надав клопотання про розгляд справи за його відсутності, в якому заперечував проти задоволення позовних вимог у повному обсязі. В раніше наданих суду письмових запереченнях проти адміністративного позову зазначив, що позапланова виїзна документальна перевірка КП «Алчевськпастранс» з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності виплати заробітної плати та сплати податку на доходи фізичних осіб з сум нарахованої (виплаченої) заробітної плати за період з 01.01.2013 по 31.10.2013, з питань своєчасності сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.03.2013 по 31.10.2013 була проведена на підставі п.п. 78.1.1 п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України, тобто на підставі постанови від 19.11.2013 №79 Луганської прокуратури з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері про проведення перевірки згідно з наказом Алчевської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Луганській області від 29.11.2013 №322. Наказ Алчевської ОДПI від 29.11.2013 №322 та направлення від 02.12.2013 №384/12-06-17-02, від 02.12.2013 №383/12-06-17-02 було вручено 02.12.2013 під розписку директору КП «Алчевськпастранс» - Кондруцькому В.І.
Проведеною перевіркою повноти перерахування сум податку на доходи фізичних осіб за період з 01.01.2013 по 31.10.2013 встановлено неперерахування податку на доходи фізичних осіб станом на 31.10.2013 в сумі 395 115,86 грн., а саме: за червень 2013 року в сумі 35 221,45 грн., за липень 2013 року в сумі 90 616,60 грн., за серпень 2013 року в сумі 92 041,15 грн., за вересень 2013 року в сумі 86 791,90 грн. з сум не виплаченої заробітної плати. Не перерахований податок на доходи фізичних осіб за жовтень 2013 року в сумі 90 444,76 грн. - поточна сума, термін перерахування податку - до 30.11.2013.
Порядок перерахування податку на доходи фізичних осіб до бюджету за період з 01.01.2013 по 31.10.2013 повинен здійснюватись на підставі п.п. 168.1.2, п. 168.1 ст.168 Податкового кодексу України.
Проведеною перевіркою встановлено порушення підпункту 168.1.2 пункту 168.1 статті 168 підпункту 168.1.5 підпункту 168.1 статті 168, Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями), в частині неперерахування податку на доходи фізичних осіб у сумі 304 671,11 грн., у тому числі: червень 2013 року - 35 221,45 грн., липень 2013 року - 90 616,60 грн., серпень 2013 року - 92 041,15 грн., вересень 2013 року - 86 791,90 грн.
Перевіркою встановлено, що первинними документами, відповідно до яких обліковуються суми, на які нараховується єдиний внесок, є головна книга за 2013 рік, звіти про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за 2013 рік, щомісячні зведені відомості з заробітної плати (нарахування, утримання) за період з січня по жовтень 2013 року, щомісячні видаткові відомості до журналу №5 за період з січня по жовтень 2013 року, установчі документи платника, документи що підтверджують виплату заробітної плати, банківські документи, що підтверджують перерахування внесків.
Враховуючи вищевикладене, згідно пункту 127.1 статті 127 Податкового кодексу України, до не перерахованого станом на 31.10.2013 податку на доходи фізичних осіб у сумі 304 671,11 грн. застосовано штрафні санкції:
- червень 2013 року - 25% суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету,
- липень 2013 року - 50% суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету,
- серпень 2013 року - 75% суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету,
- вересень 2013 року - 75% суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Представник відповідача у письмових запереченнях на позов не погоджується з доводами позивача стосовно ненадання відповідачем належним чином оформленого та засвідченого посадовими особами розрахунку фінансової санкції, оскільки листом № 13983/12-06-17-02 від 30.12.2013 Алчевською ОДПІ на адресу КП «Алчевськпастранс» було надіслано оскаржуване податкове повідомлення-рішення та належним чином оформлений, нормативно обґрунтований та підписаний посадовими особами Алчевської ОДПІ розрахунок штрафних санкцій.
Позивач посилається на порушення Алчевською ОДПІ приписів ст.ст. 13, 14 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», звертає увагу на неповноту проведення перевірки та посилається на те, що підприємство збиткове, має заборгованість перед кредиторами. Представник відповідача звертає увагу на те, що предметом позапланової виїзної документальної перевірки КП «Алчевськпастранс» є дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності виплати заробітної плати та сплати податку на доходи фізичних осіб з сум нарахованої (виплаченої) заробітної плати шляхом дослідження первинних документів підприємства позивача. Висновки щодо перевірки були зроблені на основі дослідження значного обсягу первинних документів: установчі, реєстраційні документи по підприємству, угоди, колективний договір КП «Алчевськпастранс», накази на прийом та звільнення працівників підприємства, головна книга, журнали-ордери та оборотно-сальдові відомості по рахункам 641/1, 661, 301, 311, касові книги та додатки до них, виписки банку з розрахункових рахунків, загальні відомості по заробітній платі (нарахування, утримання), розрахункова відомість до ж/о №5, картка особового рахунку форма №15, код платежу 11010100, звіти про суми нарахованої заробітної плати (грошового забезпечення, доходу) застрахованих осіб та суми нарахованого і єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України. Щодо приписів ст.ст. 13, 14 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», то ці статті передбачають права та обов'язки органів доходів і зборів. Стаття 13 вищезазначеного закону передбачає проведення документальних та камеральних перевірок згідно з порядком, передбаченим Податковим кодексом України.
На підставі викладеного представник відповідача просив суд відмовити у задоволенні адміністративного позову.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до наступного.
У відповідності з Конституцією України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій, чи бездіяльності органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Судом встановлено, що Комунальне підприємство «Алчевськпастранс» (далі - КП «Алчевськпастранс»), ідентифікаційний код 03328020, зареєстроване управлінням економіки та ринкових відносин Алчевської міської ради 25.11.2002 за № 1685 (а.с. 9).
Матеріалами справи підтверджується, що в період з 02.12.2013 по 13.12.2013 на підставі направлень від 02.12.2013 № 383/12-06-17-02, від 02.12.2013 № 384/12-06-17-02, виданих Алчевською ОДПІ Головного управління Міндоходів у Луганській області, фахівцями відповідача згідно з пп. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, вимоги Луганської прокуратури з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері від 19.11.2013 № 116-2144 вих-13, постанови від 19.11.2013 № 79 Луганської прокуратури з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері про проведення перевірки та наказу Алчевської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Луганській області від 29.11.2013 № 322, поведена позапланова виїзна документальна перевірка Комунального підприємства «Алчевськпастранс», код 03328020, з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності виплати заробітної плати та сплати податку на доходи фізичних осіб з сум нарахованої (виплаченої) заробітної плати за період з 01.01.2013 по 31.10.2013, з питань своєчасності сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.03.2013 по 31.10.2013 відповідно до затвердженого плану перевірки.
За результатами перевірки складено акт від 20.12.2013 № 10616/12-06-17-02/03328020, у висновках якого зазначено, що перевіркою встановлено порушення:
- пп. 168.1.2, 168.1.5 п. 168.1 ст. 168, абз. «а» п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України - після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу в сумі 584 613,89 грн., за період з 01.01.2013 по 31.10.2013 нарахована пеня в сумі 5 646,28 грн., яка підлягає сплаті до бюджету в термін згідно діючого законодавства;
- пп. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168, пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України - встановлено неперерахування податку на доходи фізичних осіб станом на 31.10.2013 в сумі 304 671,11 грн., у тому числі: червень 2013 року - 35 221,45 грн., липень 2013 року - 90 616,60 грн., серпень 2013 року - 92 041,15 грн., вересень 2013 року - 86 791,90 грн.
30.12.2013 Алчевською ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області на підставі зазначеного акту винесено податкове повідомлення-рішення № 0012241702, яким КП «Алчевськпастранс» збільшено суму грошового зобов'язання за платежем «Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника» на 188 238,44 грн. (за штрафними (фінансовими) санкціями).
Матеріалами справи підтверджується, що 30.12.2013 Алчевською ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області листом № 13983/12-06-17-02 від 30.12.2013 було направлено на адресу КП «Алчевськпастранс» податкове повідомлення-рішення від 30.12.2013 № 0012241702 з розрахунком штрафних санкцій (отримано позивачем 09.01.2014) (а.с. 68-72).
Суд вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийнято Алчевською ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області відповідно до вимог податкового законодавства, виходячи з наступного.
Згідно п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Статтею 78 Податкового кодексу України визначено порядок проведення документальних позапланових перевірок.
Так, відповідно до п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється, якщо отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.
Відповідно до п. 162.1 ст. 162 Податкового кодексу України визначено, що платниками податку є:
162.1.1. фізична особа - резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи;
162.1.2. фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;
162.1.3. податковий агент.
Порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку до бюджету визначається статтею 168 Податкового кодексу України.
Відповідно до пп. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.
Згідно пп. 168.4.1 п. 168.4 ст. 168 Податкового кодексу України податок, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до бюджету згідно з Бюджетним кодексом України.
Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Згідно п. 51.1 ст. 51 Податкового кодексу України податковий агент зобов'язаний подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, а також сум нарахованого та утриманого з них податку контролюючому органу за місцем свого обліку.
Відповідно до п. 54.2 ст. 54 Податкового кодексу України грошове зобов'язання щодо суми податкових зобов'язань з податку, що підлягає утриманню та сплаті (перерахуванню) до бюджету в разі нарахування/виплати доходу на користь платника податку - фізичної особи, вважається узгодженим податковим агентом або платником податку, який отримує доходи не від податкового агента, в момент виникнення податкового зобов'язання, який визначається за календарною датою, встановленою розділом IV цього Кодексу для граничного строку сплати податку до відповідного бюджету.
Пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України визначено, що податковий агент зобов'язаний сплатити суму податкового зобов'язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку - фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені цим Кодексом.
Згідно пп. 168.1.5 п. 168 ст. 168 Податкового кодексу України, якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.
Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).
Відповідно до пп. 54.3.5 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом.
Згідно п. 127.1 ст. 127 Податкового кодексу України ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Дії, передбачені абзацом першим цього пункту, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Відповідальність за погашення суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виникає внаслідок вчинення таких дій, та обов'язок щодо погашення такого податкового боргу покладається на особу, визначену цим Кодексом, у тому числі на податкового агента.
Матеріалами справи підтверджується, що станом на сума не перерахованого КП «Алчевськпастранс» податку на доходи фізичних осіб станом на 31.10.2013 становить 304 671,11 грн. (червень 2013 року - 35 221,46 грн., липень 2013 року - 90 161,60 грн., серпень 2013 року - 92 041,15 грн., вересень 2013 року - 86 791,90 грн.).
Сума штрафних санкцій, нарахованих відповідно до п. 127.1 ст. 127 Податкового кодексу України складає 188 238,44 грн. (червень 2013 року - 8 805,36 грн., липень 2013 року - 45 308,30 грн., серпень 2013 року - 69 030,86 грн., вересень 2013 року - 65 093,92 грн.).
Суд критично оцінює доводи позивача стосовно ненадання відповідачем належним чином оформленого та засвідченого посадовими особами розрахунку фінансової санкції, оскільки, як вже було зазначено судом вище, листом № 13983/12-06-17-02 від 30.12.2013 Алчевською ОДПІ на адресу КП «Алчевськпастранс» було надіслано оскаржуване податкове повідомлення-рішення та належним чином оформлений, нормативно обґрунтований та підписаний посадовими особами Алчевської ОДПІ розрахунок штрафних санкцій.
Крім того, позивач у своєму позові посилається на порушення Алчевською ОДПІ приписів ст.ст. 13, 14 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».
Вищевказаними статтями Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» визначені права та обов'язки органів доходів і зборів.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 13 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» органи доходів і зборів мають право проводити перевірки на підприємствах, в установах і організаціях, у фізичних осіб - підприємців бухгалтерських книг, звітів, кошторисів та інших документів про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску, достовірності відомостей, поданих до Державного реєстру, отримувати необхідні пояснення, довідки і відомості (зокрема письмові) з питань, що виникають під час такої перевірки.
Документальні та камеральні перевірки проводяться у порядку, встановленому Податковим кодексом України.
Актом перевірки підтверджується, що предметом позапланової виїзної документальної перевірки КП «Алчевськпастранс» є дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності виплати заробітної плати та сплати податку на доходи фізичних осіб з сум нарахованої (виплаченої) заробітної плати шляхом дослідження первинних документів підприємства позивача. Висновки щодо перевірки були зроблені на основі дослідження значного обсягу первинних документів, а саме: установчих, реєстраційних документів по підприємству, угод, колективного договору КП «Алчевськпастранс», наказів на прийом та звільнення працівників підприємства, головної книги, журналів-ордерів та оборотно-сальдових відомостей по рахункам 641/1, 661, 301, 311, касових книг та додатків до них, виписок банку з розрахункових рахунків, загальних відомостей по заробітній платі (нарахування, утримання), розрахункової відомості до ж/о №5, картки особового рахунку форма №15, коду платежу 11010100, звітів про суми нарахованої заробітної плати (грошового забезпечення, доходу) застрахованих осіб та суми нарахованого і єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України.
Викладене свідчить про те, що Алчевська ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області при проведенні позапланової виїзної документальної перевірки КП «Алчевськпастранс», код 03328020, з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності виплати заробітної плати та сплати податку на доходи фізичних осіб з сум нарахованої (виплаченої) заробітної плати за період з 01.01.2013 по 31.10.2013, з питань своєчасності сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.03.2013 по 31.10.2013 та винесенні на підставі акту про результати зазначеної перевірки податкового повідомлення-рішення №0012241702 від 30.12.2013 діяла відповідно до вимог чинного законодавства України.
Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги Комунального підприємства «Алчевськпастранс» про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0012241702 від 30.12.2013 необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Судові витрати зі сплати судового збору покладаються на позивача.
Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України від 08 липня 2011 року №3674-VI «Про судовий збір».
Законом України від 19 вересня 2013 року №590-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору», який набув чинності 23 жовтня 2013 року, внесені зміни до Закону України від 08 липня 2011 року №3674-VI «Про судовий збір».
Згідно із частиною 1 статті 3 Закону України від 08 липня 2011 року №3674-VI «Про судовий збір» судовий збір, зокрема, справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України від 08 липня 2011 року №3674-VI «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Статтею 8 Закону України від 16.01.2014 №719-VII «Про Державний бюджет України на 2014 рік» установлено на 2014 рік мінімальну заробітну плату у місячному розмірі: з 1 січня - 1218 гривень.
Згідно із частиною 2 статті 4 Закону України від 08 липня 2011 року №3674-VI «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду після 23 жовтня 2013 року позовної заяви майнового характеру встановлена ставка судового збору у розмірі 2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати, що на дату звернення з даним адміністративним позовом складає 1 827,00 грн. та не більше 4 розмірів мінімальних заробітних плат - 4 872,00 грн.
Згідно ч. 3 ст. 2 Закону України «Про судовий збір» із змінами, внесеними Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору» від 19.09.2013 № 590-VII, який набрав законної сили 23.10.2013, під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.
Враховуючи, що позивачем при зверненні до суду з позовом майнового характеру сплачено 1 882,38 грн. (платіжне доручення № 97 від 28 січня 2014 року), з позивача підлягає стягненню на користь Державного бюджету України судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1 882,39 грн.
Згідно ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні, у якому закінчився розгляд справи, оголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено представників сторін про те, що постанову у повному обсязі буде виготовлено та підписано 04.03.2014.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Відмовити у задоволенні адміністративного позову Комунального підприємства «Алчевськпастранс» до Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0012241702 від 30.12.2013.
Стягнути з Комунального підприємства «Алчевськпастранс» на користь Державного бюджету України (отримувач УДКСУ у м. Луганську, код ОКПО 37991503, МФО 804013, банк одержувача ГУДКСУ у Луганській області, рахунок 31213206784006, код класифікації доходів (ККД) 22030001, символ звiтностi банку 206, назва Судовий збір (Державна судова адміністрація, 050) судовий збір за заявлені майнові вимоги у розмірі 1 882,39 грн. (одна тисяча вісімсот вісімдесят дві гривні 39 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 04.03.2014.
Суддя Т.С. Ушаков
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2014 |
Оприлюднено | 07.03.2014 |
Номер документу | 37478801 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.С. Ушаков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні