Ухвала
від 26.02.2014 по справі 801/8884/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ухвала

Іменем України

Справа № 801/8884/13-а

26.02.14 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Омельченка В. А.,

суддів Дадінської Т.В. ,

Дудкіної Т.М.

розглянувши апеляційну скаргу Міністерства доходів і зборів України та Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Панов О.І. ) від 22.10.13 у справі № 801/8884/13-а

за позовом Акціонерного товариства закритого типу "Абсолют" (вул. Київська,буд. 4, м.Сімферополь, Автономна Республіка Крим,95053)

до Міністерства доходів і зборів України (пл. Львівська, 8, м.Київ,04655)

Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим (вул. М. Залки, 1/9, м.Сімферополь, Автономна Республіка Крим,95053)

про визнання протиправними дій та спонукання до виконання певних дій,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 22.10.13 адміністративний позов Акціонерного товариства закритого типу "Абсолют" до Міністерства доходів і зборів України, Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим про визнання протиправними дій та спонукання до виконання певних дій задоволено повністю.

Визнані протиправними дії Міністерства доходів і зборів України по неприйняттю як податковий звіт декларації Акціонерного товариства закритого типу "Абсолют" (ідентифікаційний код юридичної особи - 22278204) за липень 2013 року по ПДВ.

Зобов'язано Міністерство доходів і зборів України прийняти податкову декларацію Акціонерного товариства закритого типу "Абсолют" (ідентифікаційний код юридичної особи - 22278204) за липень 2013 року по ПДВ.

Зобов'язано Державну податкову інспекцію у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим прийняти податкову декларацію Акціонерного товариства закритого типу "Абсолют" (ідентифікаційний код юридичної особи - 22278204) за липень 2013 року по ПДВ.

Зобов'язано Державну податкову інспекцію у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим відобразити показники декларації Акціонерного товариства закритого типу "Абсолют" (ідентифікаційний код юридичної особи - 22278204) за липень 2013 по ПДВ в картці особового рахунку з ПДВ.

Зобов'язано Державну податкову інспекцію у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим надати до суду звіт про виконання постанови Окружного адміністративного суду АР Крим по справі від 22.10.2013р. №801/8884/13-а протягом місяця з дня набрання законної сили рішенням.

Стягнуто на користь Акціонерного товариства закритого типу "Абсолют" (ідентифікаційний код юридичної особи - 22278204) судовий збір з Державного бюджету України у розмірі 34,41 грн.

Не погодившись з даною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 22.10.13 та прийняти нове рішення по справі.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права. А саме, апелянт посилається на те, що квитанцією №1 від 19.08.2013 року до позивача доведено, що декларація не була визнана на підставі того, що була подана АОЗТ "Абсолют", яке не зареєстроване платником ПДВ у ДПІ у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 06.02.2014 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Міністерства доходів і зборів України.

Не погодившись з даною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 22.10.13 та прийняти нове рішення по справі.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права. А саме, відповідач посилається на ті обставини, що судом першої інстанції було не вірно застосовано норми діючого законодавства, що призвело до неправильного вирішення справи.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 06.02.2014 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим.

У судове засідання сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.

Згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.

Судом першої інстанції встановлено, що Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 18.01.1994 року зареєстровано як юридичну особу Акціонерне товариство закритого типу "Абсолют" та надане свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №432179. Акціонерне товариство закритого типу "Абсолют" зареєстровано платником податку на додану вартість 28.03.2003, про що відповідачем видане Свідоцтво №00876756.

До Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим АТЗТ "Абсолют" подана декларація з податку на додану вартість за липень 2013 року.

Відповідно до квитанції №1 від 19.08.2013 року декларація Акціонерного товариства закритого типу "Абсолют" за липень 2013 року з податку на додану вартість не була прийнята у зв'язку з тим, що позивач не був платником ПДВ на дату подання звіту.

Судова колегія, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до підпункту 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно пункту 46.1 статті 46 Податкового кодексу України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Пунктами 4.1, 4.2, 4.3 статті 49 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Згідно пункту 49.15 статті 49 Податкового кодексу України, податкова декларація, надіслана платником податків або його представником поштою або засобами електронного зв'язку, вважається неподаною за умови її заповнення з порушенням норм пунктів 48.3 і 48.4 статті 48 цього Кодексу та надсилання контролюючим органом платнику податків письмової відмови у прийнятті його податкової декларації.

Відповідно до пункту 48.3 статті 48 Податкового кодексу України, податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків;

найменування контролюючого органу, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому цього пункту, посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).

Відповідачем не встановлено дефекти заповнення декларації АТЗТ "Абсолют" з ПДВ за липень 2013 року, що впливають на адміністрування податку органом державної податкової служби.

Як вбачається з матеріалів справи, невизнання відповідачем податковою звітністю поданої позивачем декларації з податку на додану вартість за липень 2013 року викликано тим, що позивач відсутній у Реєстрі платників ПДВ.

Однак, наявними в матеріалах справи документами спростовуються доводи відповідача.

30.09.2009 ДПІ у м. Сімферополі АР Крим складений акт №182/15-2 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість АТЗТ "Абсолют" №00876756 від 28.02.2003, на підставі якого 30.09.2009 року анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість АТЗТ "Абсолют".

Підставами складення акту та прийняття зазначеного рішення зазначено абз. "в" пункту 9.8 статті 9 Закону України "Про податок на додану вартість" від 3 квітня 1997 року N168/97-ВР, не знаходження за юридичною адресою та відсутністю основних засобів. Крім того, в описовій частині акту зазначено на порушення позивачем вимог пункту 3 статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" N755-IV, 15.05.2003.

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 12.02.2010 по справі №2а-11986/09/11/0170 позовні вимоги були задоволені, визнано протиправним та скасовано рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість АТЗТ " Абсолют", прийняте на підставі акту №182/15-2 від 30.09.2009.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 24.02.2011 апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим залишено без задоволення. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 12.02.10 по справі №2а-11986/09/11/0170 залишено без змін.

Крім того, ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 15.10.2009 року по справі №2а-11986/09/11/0170 клопотання Акціонерного товариства закритого типу "Абсолют" про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову задоволено. Зупинено дію акту №182/15-2 від 30.09.2009 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Акціонерного товариства закритого типу "Абсолют" до ухвалення судового рішення у справі.

Постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України (частина 1 статті 255 КАС України).

Як вбачається з матеріалів справи, постанова Окружного адміністративного суду АР Крим від 12.02.2010 по справі №2а-11986/09/11/0170 набрала законної сили.

Відтак, враховуючи набрання постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 12.02.2010 по справі №2а-11986/09/11/0170 законної сили, на час подання декларації з податку на додану вартість за червень 2013 року позивач був зареєстрований платником ПДВ, оскільки рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Акціонерного товариства закритого типу "Абсолют", оформлене актом №182/15-2 від 30.09.2009 скасовано.

Відповідно до пункту 183.12 Податкового кодексу України реєстр платників податку на додану вартість веде центральний орган державної податкової служби.

Таким чином, до обов'язків Міністерства доходів і зборів України входить автоматизоване ведення бази Реєстру, а до обов'язків Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим безпосередньо прийом декларацій.

Отже, до повноважень Міністерства доходів і зборів України, як до суб'єкта владних повноважень, не віднесено прийняття рішень щодо неприйняття або прийняття податкових декларацій платників податків.

Відмову в прийнятті податкової декларації з податку на додану вартість АТЗТ "Абсолют" за липень 2013 року було направлено саме Міністерством доходів і зборів України.

Проте, Податковим кодексом не визначено в процедурі прийняття електронної звітності можливість прийняття вказаних рішень ДПС України, оскільки відповідні дії повинні здійснювати тільки органи податкової служби, в яких перебуває на обліку платник податків.

За таких підстав, судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, що у відповідача були відсутні правові підстави вважати позивача особою, не зареєстрованою платником ПДВ, на час подання податкової декларації із ПДВ за липень 2013 року.

Відповідно до Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації від 18.07.2005 N 276, облік, контроль і складання звітності щодо платежів, що надходять до бюджету, здійснюється органами державної податкової служби з використанням автоматизованої інформаційної системи, що забезпечує єдиний технологічний процес уведення.

З метою обліку нарахованих і сплачених сум платежів до бюджету органами державної податкової служби на кожний поточний рік відкриваються особові рахунки за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками. Форми карток особових рахунків мають лицьову та зворотну сторони.

Дані про надходження платежів до бюджету відображаються органом державної податкової служби в особових рахунках платників і в реєстрі надходжень та повернень у день отримання від органів Державного казначейства України відомостей про зарахування та повернення надміру сплачених платежів у вигляді електронного реєстру розрахункових документів.

У картках особових рахунків платників податків на дату проведення останньої облікової операції підбиваються підсумки за всіма графами карток особових рахунків з початку місяця та з початку року (крім граф, що відображають сальдо розрахунків з бюджетом). На кінець місяця після проведення останньої операції здійснюється запис указаних підсумкових рядків до особового рахунку.

Не менше ніж раз на квартал працівником підрозділу адміністрування облікових показників та звітності проводиться вибіркова перевірка правильності проведених операцій в особових рахунках платників.

Податковий борг платника податків, зборів (обов'язкових платежів) обліковується в картках особових рахунків, що ведуться підрозділом адміністрування облікових показників та звітності органу державної податкової служби у порядку, визначеному цією Інструкцією.

Для контролю за погашенням податкового боргу та застосуванням передбачених нормативно-правовими актами заходів з його ліквідації за запитами підрозділів органу державної податкової служби підрозділом адміністрування облікових показників та звітності формуються відомості про платників, що мають податковий борг. Зазначені відомості формуються на дату запиту для подальшої передачі вказаним підрозділам в електронному вигляді.

На суми податкового боргу підрозділом забезпечення податкових зобов'язань органами державної податкової служби формуються податкові вимоги за формою та в порядку, затвердженими наказом ДПА України від 03.07.2001 N 266 "Про затвердження Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових вимог платникам податків". Податкові вимоги формуються засобами програмного забезпечення на підставі облікових даних карток особових рахунків платників податків та реєструються у реєстрі виданих податкових вимог за кожним боржником окремо.

Таким чином, наведені положення законодавства дають підставу для висновку про наявність у платника податків матеріально-правового інтересу в тому, щоб дані карток особових рахунків правильно відображали фактичний стан платежів до бюджету.

За таких підстав, судова колегія враховуючи усі обставини справи, приходить до висновку, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції.

Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.

Керуючись ст. 195; ст. 196; ст. 197; п.1 ч.1 ст. 198; ст. 200; п.1 ч.1 ст. 205; ст. 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Міністерства доходів і зборів України та Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 22.10.13 у справі № 801/8884/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя В.А.Омельченко

Судді Т.В. Дадінська

Т.М. Дудкіна

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2014
Оприлюднено06.03.2014
Номер документу37484238
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/8884/13-а

Ухвала від 21.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 21.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 26.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Ухвала від 06.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Ухвала від 06.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні