Постанова
від 17.02.2014 по справі 808/7982/13-а
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 лютого 2014 року о/об 16 год. 07 хв. провадження №ПР/808/2/14Справа № 808/7982/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Шаповаловій К.І., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Перша українська дистриб'юторська компанія»

про скасування державної реєстрації змін до установчих документів,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області (надалі - позивач або ДПІ у Жовтневому районі м.Запоріжжя) звернулася до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про скасування державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю «Перша українська дистриб'юторська компанія» (надалі - відповідач, ТОВ «Перша українська дистриб'юторська компанія») від 31.03.2011.

У позовній заяві позивачем зазначено, що згідно відомостей отриманих із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, шляхом внесення змін до установчих документів, відповідачем змінено місцезнаходження на адресу: 69059, м.Запоріжжя, вул.Гоголя, буд.100, оф.2. 31.03.2011 Державним реєстратором Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації було внесено запис про внесення змін до установчих документів, що призвело до зміни місцезнаходження ТОВ «Перша українська дистриб'юторська компанія». Позивач, посилаючись на приписи ст.63 Податкового кодексу України, «Порядку обліку платників податків і зборів», затвердженого 09.12.2011 наказом Міністерства фінансів України №1588, зареєстрованого 29.12.2011 в Міністерстві юстиції України за №1562/20300, зазначає, що відповідач не звертався до ДПІ у Жовтневому районі м.Запоріжжя за новим місцезнаходженням, ані з заявою про взяття на облік (форма №1-ОПП), ані за отриманням довідки про взяття на облік платника податків (форма №4-ОПП). Проведеними заходами щодо перевірки відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню ТОВ «Перша українська дистриб'юторська компанія» встановлено, що відповідач за новим місцезнаходженням не знаходиться, що підтверджується довідкою про встановлення фактичного місцезнаходження (місця проживання) платника податків від 29.08.2013.

Представник позивача подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі, на позовних вимогах наполягає.

Відповідач у судове засідання не прибув. Про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином. Заперечень, заяв, клопотань до суду не подавав.

Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.

ТОВ «Перша українська дистриб'юторська компанія» згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зареєстроване як юридична особа за адресою: 69059, Запорізька область, м.Запоріжжя, Жовтневий район, вул.Гоголя, буд.100, офіс 2. Відповідач має ідентифікаційний код 36885193.

Також, у Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зазначено, що 31.03.2011 державним реєстратором Голосіївської районної у місті Києві державної адміністрації внесено запис про: зміну місцезнаходження, зміну відомостей про керівника юридичної особи.

Крім того, у Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зазначено: 04.05.2011 державним реєстратором виконавчого комітету Запорізької міської ради внесено запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації; 30.05.2011 внесено запис про порушення провадження у справі про банкрутство юридичної особи; 16.06.2011 внесено запис про внесення судового рішення про визнання юридичної особи банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури; 26.08.2011 державна реєстрація припинення юридичної особи у зв'язку з визнанням її банкрутом. Разом з цим, 28.09.2012 державним реєстратором виконавчого комітету Запорізької міської ради внесено записи про скасування реєстраційної дії за судовим рішенням, внесення судового рішення про припинення провадження у справі про банкрутство юридичної особи.

Позивачем не надано до суду доказів того, що ДПІ у Жовтневому районі м.Запоріжжя з'ясовувався стан банкрутства відповідача у господарському суді: витребовувались копії судових рішень, документів з реєстраційної справи для встановлення ліквідатора ТОВ «Перша українська дистриб'юторська компанія», результатів розгляду справи про банкрутство тощо.

З вказаних причин суд критично ставиться до наданої позивачем Довідки про встановлення фактичного місцезнаходження (місця проживання) платника податків, підписаної виконуючим обов'язки заступника начальника ОВ ДПІ у Жовтневому районі м.Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області Кавун А.Ю. про те що місцезнаходження платника податків не встановлено та/або встановлено, що суб'єкт господарювання зареєстрований на осіб, які до діяльності юридичної особи або фізичної особи-підприємця ніякого відношення не мають та вжиті всі заходи передбачені п.4.13 розділу ІV Положення.

Відповідно до п.4.12 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків», затвердженого 17.05.2010 наказом Державної податкової адміністрації України №336 (надалі - «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків»), запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків вважається виконаним, якщо: місцезнаходження платника податків встановлено, що підтверджено виходом на відповідну адресу та оформлено документально; встановлено, що платник податків зареєстрований на осіб, які не пов'язані з утворенням та господарською діяльності платника податків, та вжито всіх заходів, передбачених п. 4.13 розділу IV Положення.

Як зазначено у п.3.1 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків», щодо кожного платника податків, який відсутній за місцезнаходженням (місцем проживання) та місцезнаходження (місце проживання) якого не з'ясовано, структурні підрозділ органу ДПС проводить такі заходи: 3.1.1. шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання); 3.1.2. за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків та отримує інформацію стосовно інших платників податків, де зазначені особи є засновниками чи керівниками.

Позивачем не надано до суду жодного доказу про виконання вимог п.3.1 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків».

Відповідно до п.3.2 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків» у разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє до підрозділу податкової міліції (додаток 1).

Як зазначено у п.4.2 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків», підрозділ податкової міліції при прийнятті рішення про організацію заходів із встановлення місцезнаходження платника податків обов'язково здійснює вихід за його адресою. У разі незнаходження за адресою платника податків необхідно: якщо платник податків зареєстрований за адресою жилого приміщення (квартири), опитати власника такого приміщення (квартири) (за згодою) щодо місцезнаходження за вказаною адресою платника податків, а також місцезнаходження посадових осіб платника податків, та оформити відповідно такі заходи (пояснення або рапорт); якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення-орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті (пояснення або рапорт) «…».

Відповідно до п.4.3 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків» за даними адресного бюро Міністерства внутрішніх справ України встановлюються місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом).

За необхідності співробітник податкової міліції звертається із письмовим запитом до відповідного структурного підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо джерел доходів засновників і керівників платника податків (п.4.4 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків»).

Відповідно до п.4.5 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків» за встановленими адресами здійснюються виїзди та опитуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом).

У випадку реєстрації посадових осіб платника податків за межами області, оперативний працівник протягом п'яти робочих днів з часу отримання запиту готує та направляє до регіонального підрозділу податкової міліції запит про проведення опитування щодо створення та діяльності платника податків (п.4.6 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків»).

Згідно з п.4.8 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків» кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом).

Однак, позивач в обґрунтування своїх позовних вимог не надав жодних доказів виконання наведених вимог «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків» щодо встановлення місцезнаходження ТОВ «Перша українська дистриб'юторська компанія».

Як зазначено у п.10.1 «Порядку обліку платників податків і зборів», затвердженого 22.12.2010 наказом Державної податкової служби України №979, зареєстрованого 30.12.2010 в Міністерстві юстиції України за №1439/18734 (який був чинним на день внесення запису про зміну місцезнаходження відповідача до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - 31.03.2011, надалі - «Порядок обліку платників податків і зборів»), підставою для переведення на обслуговування платника податків з одного органу державної податкової служби до іншого (взяття на облік/зняття з обліку) у зв'язку зі зміною місцезнаходження (місця проживання) платника, пов'язаною зі зміною адміністративно-територіальної одиниці, є надходження хоча б до одного з цих органів даних, що свідчать про належну державну реєстрацію таких змін.

Аналогічні підстави передбачені і п.10.1 «Порядку обліку платників податків і зборів», затвердженого 09.12.2011 наказом Міністерства фінансів України №1588, зареєстрованого 29.12.2011 в Міністерстві юстиції України за №1562/20300 (чинного на день звернення з адміністративним позовом, надалі - «Порядок обліку платників податків і зборів»), в якому, зокрема, зазначено, що підставою для переведення на обслуговування платника податків з одного органу державної податкової служби до іншого (взяття на облік/зняття з обліку) у зв'язку зі зміною місцезнаходження (місця проживання) платника, пов'язаною зі зміною адміністративно-територіальної одиниці, є надходження хоча б до одного з цих органів даних, що свідчать про належну державну реєстрацію таких змін.

Відповідно до пп.10.1.3 п.10.1 «Порядку обліку платників податків і зборів» (який був чинним на день внесення запису про зміну місцезнаходження відповідача до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - 31.03.2011) у разі отримання органом державної податкової служби за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків документів або відомостей про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків такий орган протягом десяти робочих днів від дня отримання документів або відомостей направляє до органу державної податкової служби за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) інформаційний лист та копії таких документів або відомостей. Про направлення листа робиться позначка у полі «Примітка» в журналі за ф.№2-ОПП (за ф.№7- ОПП).

Згідно з пп.10.2.2 п.10.2 «Порядку обліку платників податків і зборів» (який був чинним на день внесення запису про зміну місцезнаходження відповідача до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - 31.03.2011) якщо платник податків не подав заяву за ф.№1-ОПП про взяття на облік з початку календарного року, на який сформовано реєстр, до органу державної податкової служби за новим місцем обліку, стосовно такого платника податків центральним органом державної податкової служби приймається рішення про зміну основного місця обліку та переведення на облік у спеціалізований чи інший орган державної податкової служби за ф.№2-ВПП (додаток 15). Рішення направляється платнику податків та по одній копії до відповідних органів державної податкової служби. Після отримання копії рішення про зміну основного місця обліку платника податків орган державної податкової служби за попереднім місцем обліку здійснює передачу облікової справи платника податків у 10-денний строк після прийняття такого рішення, а орган державної податкової служби за новим місцем обліку - взяття на облік протягом 20 календарних днів після прийняття такого рішення незалежно від того, отримана чи ні облікова справа такого платника податків від органу державної податкової служби за його попереднім місцем обліку.

Позивачем в обґрунтування своїх позовних вимог не надано жодного документального підтвердження виконання ДПІ у Жовтневому районі м.Запоріжжя приписів «Порядку обліку платників податків і зборів» (як у редакції затвердженій 22.12.2010 наказом Державної податкової служби України №979, зареєстрованій 30.12.2010 у Міністерстві юстиції України за №1439/18734, так і в редакції, затвердженій 09.12.2011 наказом Міністерства фінансів України №1588, зареєстрованій 29.12.2011 у Міністерстві юстиції України за №1562/20300).

Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Передача реєстраційних справ здійснюється в разі: зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці; утворення, зміни меж або ліквідації адміністративно-територіальної одиниці (ч.1 ст.14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»).

Відповідно до ч.2 ст.14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» передача реєстраційних справ у випадку, який передбачено абзацом другим частини першої цієї статті, здійснюється на підставі державної реєстрації відповідних змін до установчих документів юридичної особи або державної реєстрації зміни місця проживання фізичної особи-підприємця.

Як зазначено у ч.1 ст.6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (у редакції на день внесення запису про зміну місцезнаходження відповідача до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - 31.03.2011), державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб-підприємців.

Згідно з ч.3 ст.8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Відповідно до ч.1 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Як зазначено у ч.2 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вносяться у зв'язку із зміною місцезнаходження та/або найменування юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення таких змін.

Згідно з ч.4 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частинами першою-третьою цієї статті.

Державний реєстратор за відсутності підстав для залишення без розгляду документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, зобов'язаний внести не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження запис про внесення змін і в той самий день подати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України інформацію з реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису (ч.9 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»).

Відповідно даних Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 31.03.2011 державним реєстратором Голосіївської районної у місті Києві державної адміністрації внесено запис про: зміну місцезнаходження, зміну відомостей про керівника юридичної особи, що є внесенням змін до відомостей про юридичну особу, які не пов'язані зі змінами в установчих документах.

За приписами п.67.2, п.67.3 ст.67 Податкового кодексу України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів. У разі припинення юридичної особи її відокремлені підрозділи підлягають зняттю з обліку в контролюючих органах.

Установчими документами суб'єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання (ч.1 ст.57 Господарського кодексу України).

Згідно вимог ч.2 ст.57 Господарського кодексу України в установчих документах повинні бути зазначені найменування суб'єкта господарювання, мета і предмет господарської діяльності, склад і компетенція його органів управління, порядок прийняття ними рішень, порядок формування майна, розподілу прибутків та збитків, умови його реорганізації та ліквідації, якщо інше не передбачено законом.

Позивачем не доведено, що 31.03.2011 відбулися саме зміни до установчих документів ТОВ «Перша українська дистриб'юторська компанія», оскільки у Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зазначено, що 31.03.2011 внесено запис лише про: зміну місцезнаходження, зміну відомостей про керівника юридичної особи, що є внесенням змін до відомостей про юридичну особу, які не пов'язані зі змінами в установчих документах.

Звідси, зміни відомостей про юридичну особу, які відбулися у ТОВ «Перша українська дистриб'юторська компанія» 31.03.2011 ще не є змінами в установчих документах.

Отже, позивачем порушено визначену законодавством компетенцію, встановлену п.67.2, п.67.3 ст.67 Податкового кодексу України.

Враховуючи викладене, суд вважає вимоги позивача щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «Перша українська дистриб'юторська компанія» від 31.03.2011 незаконними та необґрунтованими, у зв'язку з чим, позов не підлягає задоволенню.

Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.11, 71, 94, 158-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.

Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.

Постанова виготовлена у повному обсязі 17.02.2014.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.02.2014
Оприлюднено11.03.2014
Номер документу37487305
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/7982/13-а

Ухвала від 24.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Ухвала від 21.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дадим Ю.М.

Постанова від 17.02.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні