ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А і м е н е м У к р а ї н и 21 жовтня 2014 рокусправа № 808/7982/13-а Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Дадим Ю.М. суддів: Богданенка І.Ю. Уханенка С.А. за участю секретаря судового засідання: Сколишева О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 17 лютого 2014 року у справі за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Перша Українська дистриб'юторська компанія» про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, - в с т а н о в и В : Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 17 лютого 2014 року у задоволенні позовних вимог Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області відмовлено. Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивачем подана апеляційна скарга, в якій вона просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою задовольнити її позовні вимоги. Сторони в судове засідання не з'явились, були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, тому у відповідності до положення ст. 41 КАС України фіксування судового процесу не здійснюється. Суд апеляційної інстанції, перевіривши законність та обґрунтованість оскарженої постанови, не знаходить підстав для задоволення апеляційної скарги. Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ТОВ «Перша українська дистриб'юторська компанія» згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зареєстроване як юридична особа за адресою: 69059, Запорізька область, м. Запоріжжя, Жовтневий район, вул.Гоголя, буд.100, офіс 2. Відповідач має ідентифікаційний код 36885193. Також, у Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зазначено, що 31.03.2011 державним реєстратором Голосіївської районної у місті Києві державної адміністрації внесено запис про: зміну місцезнаходження, зміну відомостей про керівника юридичної особи. Крім того, у Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зазначено: 04.05.2011 державним реєстратором виконавчого комітету Запорізької міської ради внесено запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації; 30.05.2011 внесено запис про порушення провадження у справі про банкрутство юридичної особи; 16.06.2011 внесено запис про внесення судового рішення про визнання юридичної особи банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури; 26.08.2011 державна реєстрація припинення юридичної особи у зв'язку з визнанням її банкрутом. Разом з цим, 28.09.2012 державним реєстратором виконавчого комітету Запорізької міської ради внесено записи про скасування реєстраційної дії за судовим рішенням, внесення судового рішення про припинення провадження у справі про банкрутство юридичної особи. Як видно, позивачем не надано доказів того, що ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя з'ясовувався стан банкрутства відповідача у господарському суді: витребовувались копії судових рішень, документів з реєстраційної справи для встановлення ліквідатора ТОВ «Перша українська дистриб'юторська компанія, результатів розгляду справи про банкрутство тощо. Відповідно до п.4.12 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків», затвердженого 17.05.2010 наказом Державної податкової адміністрації України №336 (надалі – «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків»), запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків вважається виконаним, якщо: місцезнаходження платника податків встановлено, що підтверджено виходом на відповідну адресу та оформлено документально; встановлено, що платник податків зареєстрований на осіб, які не пов'язані з утворенням та господарською діяльності платника податків, та вжито всіх заходів, передбачених п. 4.13 розділу IV Положення. Як зазначено у п.3.1 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків», щодо кожного платника податків, який відсутній за місцезнаходженням (місцем проживання) та місцезнаходження (місце проживання) якого не з'ясовано, структурні підрозділ органу ДПС проводить такі заходи: 3.1.1. шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання); 3.1.2. за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків та отримує інформацію стосовно інших платників податків, де зазначені особи є засновниками чи керівниками. Позивачем не надано до суду жодного доказу про виконання вимог п.3.1 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків». Відповідно до п.3.2 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків» у разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє до підрозділу податкової міліції (додаток 1). Як зазначено у п.4.2 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків», підрозділ податкової міліції при прийнятті рішення про організацію заходів із встановлення місцезнаходження платника податків обов'язково здійснює вихід за його адресою. У разі незнаходження за адресою платника податків необхідно: якщо платник податків зареєстрований за адресою жилого приміщення (квартири), опитати власника такого приміщення (квартири) (за згодою) щодо місцезнаходження за вказаною адресою платника податків, а також місцезнаходження посадових осіб платника податків, та оформити відповідно такі заходи (пояснення або рапорт); якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення-орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті (пояснення або рапорт) “…”. Відповідно до п.4.3 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків» за даними адресного бюро Міністерства внутрішніх справ України встановлюються місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом). За необхідності співробітник податкової міліції звертається із письмовим запитом до відповідного структурного підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо джерел доходів засновників і керівників платника податків (п.4.4 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків»). Відповідно до п.4.5 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків» за встановленими адресами здійснюються виїзди та опитуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом). У випадку реєстрації посадових осіб платника податків за межами області, оперативний працівник протягом п'яти робочих днів з часу отримання запиту готує та направляє до регіонального підрозділу податкової міліції запит про проведення опитування щодо створення та діяльності платника податків (п.4.6 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків»). Згідно з п.4.8 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків» кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом). Як зазначено у п.10.1 «Порядку обліку платників податків і зборів», затвердженого 22.12.2010 наказом Державної податкової служби України №979, зареєстрованого 30.12.2010 в Міністерстві юстиції України за №1439/18734 (який був чинним на день внесення запису про зміну місцезнаходження відповідача до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців – 31.03.2011, надалі – «Порядок обліку платників податків і зборів»), підставою для переведення на обслуговування платника податків з одного органу державної податкової служби до іншого (взяття на облік/зняття з обліку) у зв'язку зі зміною місцезнаходження (місця проживання) платника, пов'язаною зі зміною адміністративно-територіальної одиниці, є надходження хоча б до одного з цих органів даних, що свідчать про належну державну реєстрацію таких змін. Як видно, позивачем в обґрунтування своїх позовних вимог не надано жодного документального підтвердження виконання ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя приписів «Порядку обліку платників податків і зборів» (як у редакції затвердженій 22.12.2010 наказом Державної податкової служби України №979, зареєстрованій 30.12.2010 у Міністерстві юстиції України за №1439/18734, так і в редакції, затвердженій 09.12.2011 наказом Міністерства фінансів України №1588, зареєстрованій 29.12.2011 у Міністерстві юстиції України за №1562/20300). Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців – це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Передача реєстраційних справ здійснюється в разі: зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці; утворення, зміни меж або ліквідації адміністративно-територіальної одиниці (ч.1 ст.14 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців”). Відповідно до ч.2 ст.14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» передача реєстраційних справ у випадку, який передбачено абзацом другим частини першої цієї статті, здійснюється на підставі державної реєстрації відповідних змін до установчих документів юридичної особи або державної реєстрації зміни місця проживання фізичної особи-підприємця. Як зазначено у ч.1 ст.6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (у редакції на день внесення запису про зміну місцезнаходження відповідача до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців – 31.03.2011), державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб-підприємців. Згідно з ч.3 ст.8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи. Відповідно до ч.1 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. Як зазначено у ч.2 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вносяться у зв'язку із зміною місцезнаходження та/або найменування юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення таких змін. Згідно з ч.4 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частинами першою-третьою цієї статті. Державний реєстратор за відсутності підстав для залишення без розгляду документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, зобов'язаний внести не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження запис про внесення змін і в той самий день подати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України інформацію з реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису (ч.9 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»). Відповідно даних Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 31.03.2011 державним реєстратором Голосіївської районної у місті Києві державної адміністрації внесено запис про: зміну місцезнаходження, зміну відомостей про керівника юридичної особи, що є внесенням змін до відомостей про юридичну особу, які не пов'язані зі змінами в установчих документах. За приписами п.67.2, п.67.3 ст.67 Податкового кодексу України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів. У разі припинення юридичної особи її відокремлені підрозділи підлягають зняттю з обліку в контролюючих органах. Установчими документами суб'єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання (ч.1 ст.57 Господарського кодексу України). Згідно вимог ч.2 ст.57 Господарського кодексу України в установчих документах повинні бути зазначені найменування суб'єкта господарювання, мета і предмет господарської діяльності, склад і компетенція його органів управління, порядок прийняття ними рішень, порядок формування майна, розподілу прибутків та збитків, умови його реорганізації та ліквідації, якщо інше не передбачено законом. Позивачем не доведено, що 31.03.2011 відбулися саме зміни до установчих документів ТОВ «Перша українська дистриб'юторська компанія», оскільки у Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зазначено, що 31.03.2011 внесено запис лише про: зміну місцезнаходження, зміну відомостей про керівника юридичної особи, що є внесенням змін до відомостей про юридичну особу, які не пов'язані зі змінами в установчих документах. Звідси, зміни відомостей про юридичну особу, які відбулися у ТОВ «Перша українська дистриб'юторська компанія» 31.03.2011 ще не є змінами в установчих документах. Отже, позивачем порушено визначену законодавством компетенцію, встановлену п.67.2, п.67.3 ст.67 Податкового кодексу України. Враховуючи викладене, суд першої інстанції правомірно вважає вимоги позивача щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «Перша українська дистриб'юторська компанія» від 31.03.2011 незаконними та необґрунтованими, у зв'язку з зробив вірний висновок позов не підлягає задоволенню. Переглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що постанова окружного суду відповідає вимогам закону, підстави для її скасування відсутні. Керуючись ст. ст. 198, 200, 205, 206 КАС України, суд, - у х в а л и В: Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області - залишити без задоволення. Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 17 лютого 2014 року - залишити без змін. Ухвала суду набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України та може бути оскаржена відповідно до ст. 212 КАС України. Головуючий: Ю.М. Дадим Суддя: І.Ю. Богданенко Суддя: С.А. Уханенко
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2014 |
Оприлюднено | 06.11.2014 |
Номер документу | 41202022 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дадим Ю.М.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні