5.1.2
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
04 березня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/790/14
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючий-суддя: Качуріна Л.С.
при секретарі: Якимчук В.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Дженералойл» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Державної екологічної інспекції у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Дженералойл» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що під час перевірки виявлено порушення вимог природоохоронного законодавства, за які згідно з Кодексом України про адміністративні правопорушення передбачено адміністративна відповідальність. На підставі цього складено протокол від 22.01.2014 № 000649 та постанова про накладення адміністративного стягнення від 23.01.2014 № 000648. Штраф відповідачем сплачено у повному обсязі, чим підтверджено факт правопорушення. На підставі акту, який складено за результатами перевірки, підприємству було наданий припис від 05.12.2013 про усунення порушень вимог природоохоронного законодавства. Термін виконання встановлено до 13 січня 2014 року. Перевіркою Державної екологічної інспекції у Луганській області, яка проводилася у період з 21 січня 2014 року по 23 січня 2014 року, було встановлено, що відповідачем не було виконано припис в частині отримання та надання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря - п. 1 припису та в частині отримання та надання відповідного позитивного висновку державної екологічної експертизи - п. 2 припису. На підставі зазначеного складено протокол від 22.01.2014 № 000648 та постанова про накладення адміністративного стягнення від 23.01.2014 № 000648.
На підставі вищевикладеного, позивач просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
У судове засідання не прибув представник позивача, який був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи належним чином, від нього на адресу суду надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутністю.
У судове засідання не прибув відповідач, який був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи належним чином.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. ст. 69-72 КАС України, суд прийшов до такого.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Дженералойл» здійснює роздрібну торгівлю пальним.
01 листопада 2013 року на адресу позивача надійшов лист Служби безпеки України № 63/25/7534 від 30.10.2013 (а. с. 7). 26.11.2013 року позивач був отриманий лист згода на проведення позапланової перевірки АЗС ТОВ «Дженералойл» (а. с. 8). На підставі зазначених документів Державною екологічною інспекцією у Луганській області 27.11.2013 року був виданий наказ ДКУД № 666 від 27.11.2013 року «Про здійснення позапланового заходу» (а. с. 9) та направлення від 29.11.2013 за № 06/4446 (а. с. 10) на підставі якого була проведена перевірка з 29.11.2013 по 03.12.2013.
За результатами перевірки позивачем був складений акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами (а. с. 12-19), згідно якого були встановлені порушення. Також був складений протокол про адміністративне правопорушення № 005369 від 03.12.2013 (а. с. 20) та постанова про накладення адміністративного стягнення № 004821 від 03.12.2013 (а. с. 21). Зазначений адміністративний штраф був сплачений згідно платіжного доручення від 11 грудня 2013 року (а. с. 22). Крім того, 05 грудня 2013 рок був винесений припис щодо усунення порушень вимог природоохоронного законодавства (а. с. 23), яким відповідача було зобов'язано отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами на АЗС ТОВ «Дженералойл», надати до позивача позитивний висновок державної екологічної експертизи на об'єкт, який може справляти негативний вплив на стан навколишнього природного середовища, надати завірені належним чином копії дозволу та погоджених лімітів на розміщення та утворення відходів. Термін виконання припису встановлено 13 січня 2014 року.
17.01.2014 року Державною екологічною інспекцією у Луганській області був виданий наказ ДКУД № 32 «Про здійснення позапланового заходу» (а. с. 24), а також направлення від 21.01.2014 року № 06/152 (а. с. 25). На підставі зазначених документів була проведена перевірка виконання припису від 05.12.2013 року № 153 та складений акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства яким встановлено не виконання припису від 05.12.2013 року (а. с. 26-33), після чого був складений протокол № 000649 від 22.01.2014 року (а. с. 35) та винесена постанова про накладення адміністративного стягнення від 23.01.2014 року (а. с. 36). Постанова не оскаржувалась.
В судовому засіданні встановлено, що накази про здійснення позапланового заходу не оскаржувалась. Протоколи та постанови про адміністративне правопорушення не оскаржувались також.
Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. № 877-V (надалі - Закон України №877) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Згідно ст. 4 п. п.5, 9 зазначеного Закону, повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Згідно ст. 6 п.1 підставою для здійснення позапланового заходу є перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю); звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства. Позаплановий захід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди центрального органу виконавчої влади на його проведення.
Відповідно до ст. 7 ч. 1,2,8 зазначеного Закону, для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки. На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою. Припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку. Розпорядчі документи щодо усунення порушень вимог законодавства можуть бути оскаржені до відповідного центрального органу виконавчої влади або суду в установленому законом порядку.
В судовому засіданні встановлено, що до позивача надійшов лист від Служби безпеки України про проведення перевірки відповідача, на підставі цього листа був направлений лист до Державної екологічної служби України та отримана згода на проведення перевірки АЗС (а. с. 8), виданий наказ та направлення, після встановлення порушень складений акт та припис, яким був встановлений термін до 13.01.2014 року для усунення порушень. Таким чином судом не встановлено порушення процедури проведення позапланових перевірок відповідача.
Відповідно до ст. 21 зазначеного Закону, суб'єкт господарювання має право звернутися до відповідного центрального органу виконавчої влади або до суду щодо оскарження рішень органів державного нагляду (контролю). У разі надходження такого звернення суб'єкта господарювання відповідний центральний орган виконавчої влади зобов'язаний розглянути його в установленому законом порядку.
Відповідач не оскаржував рішень позивача, що було підтверджено в судовому засіданні.
Відповідно до ст. 10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані: здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо.
Стаття 11 зазначеного Закону передбачає, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до першої групи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення. Порядок проведення та оплати робіт, пов'язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян - суб'єктів підприємницької діяльності, які отримали такі дозволи, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами», стаціонарні АЗС - комплекс споруд для приймання, зберігання та відпуску нафтопродуктів з наземним або підземним розміщенням резервуарів і з не зблокованими з ними паливороздавальними колонками. суб'єкт господарювання повинен дотримуватися вимог Господарського кодексу України, Законів України «Про підприємництво», «Про охорону праці», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про пожежну безпеку», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про захист прав споживачів», Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 2006 р. N 833, цих Правил, інших нормативних документів, що регламентують питання технічної експлуатації АЗС, їх торгівельної діяльності. Всі АЗС повинні відповідати вимогам екологічної безпеки, а проектна документація їх будівництва та реконструкції мати розділ оцінки їх впливу на навколишнє природне середовище. Шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в установленому порядку.
Постановою КМУ від 13.03.2002 року № 302 затверджений порядок проведення та оплати робіт, пов'язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян - підприємців, які отримали такі дозволи. Відповідно до зазначеного порядку. Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (далі - дозвіл) - це офіційний документ, який дає право підприємствам, установам, організаціям та громадянам - підприємцям (далі - суб'єкт господарювання) експлуатувати об'єкти, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші, за умови дотримання встановлених відповідних нормативів граничнодопустимих викидів та вимог до технологічних процесів у частині обмеження викидів забруднюючих речовин протягом визначеного в дозволі терміну. Дозвіл видається суб'єкту господарювання - власнику стаціонарного джерела викиду, з якого надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші. Установа державної санітарно-епідеміологічної служби розглядає заяву та документи на отримання дозволу протягом 30 календарних днів з дати надходження документів та у разі відсутності зауважень готує висновок щодо видачі дозволу, який надається суб'єкту господарювання. У разі наявності зауважень документи повертаються суб'єкту господарювання з викладом їх змісту та зазначенням терміну повторного подання.
Суд дійшов висновку, що обставини адміністративної справи підтверджують необхідність застосування заходів реагування, а саме: тимчасової заборони (зупинення) діяльності, пов'язаної з експлуатацією джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря на АЗС за адресою: 2-й Оборонний проїзд, буд. 5-К, приміщення 5, Ленінський район, м. Луганськ: двох паливно-роздавальних колонок, кожна з яких обладнана 6 патрубками для відпустку бензину та 2 патрубками для відпустку дизельного пального; ємкостей для зберігання бензину марки А95, А92, А80 та дизельного пального; паливно-роздавальної колонки, яка призначена для відпустку скрапленого вуглеводородного газу марки ПБА (пропан-бутан автомобільний); автоцистерни, яка призначена для зберігання скрапленого вуглеводородного газу марки ПБА (пропан-бутан автомобільний), до отримання відповідного Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря; тимчасової заборони (зупинення) діяльності, пов'язаної з експлуатацією об'єкта підвищеної екологічної безпеки, а саме: АЗС за адресою: 2-й Оборонний проїзд, буд. 5-К, приміщення 5, Ленінський р-н, м. Луганськ, до отримання позитивного висновку державної екологічної експертизи.
Станом на час розгляду справи по суті докази виконання вимог припису відсутні, припис в судовому порядку не оскаржено.
Таким чином, на підставі вищевикладеного, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги є законними та обґрунтованими, підтверджені доказами, які містяться в матеріалах справи, тому і підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 04 березня 2014 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 06 березня 2014 року, про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч.4 ст.167 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 69, 94, 158 - 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Дженералойл» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), - задовольнити в повному обсязі.
Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю «Дженералойл» (код ЄДРПОУ 38762396) , наступні заходи реагування:
1) тимчасово заборонити (зупинити) діяльність, пов'язану з експлуатацією джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря на АЗС за адресою: 2-й Оборонний проїзд, буд. 5-К, приміщення 5, Ленінський район, м. Луганськ;
- двох паливно-роздавальних колонок, кожна з яких обладнана 6 патрубками для відпустку бензину та 2 патрубками для відпустку дизельного пального;
- ємностей для зберігання бензину марки А95, А92, А80 та дизельного пального;
- паливно-роздавальної колонки, яка призначена для відпустку скрапленого вуглеводородного газу марки ПБА (пропан-бутан автомобільний);
- автоцистерни, яка призначена для зберігання скрапленого вуглеводородного газу марки ПБА (пропан-бутан автомобільний), до отримання відповідного Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря;
2) тимчасово заборонити (зупинити) діяльність, пов'язану з експлуатацією об'єкта підвищеної екологічної безпеки, а саме: АЗС за адресою: 2-й Оборонний проїзд, буд. 5-К, приміщення 5, Ленінський р-н, м. Луганськ, до отримання позитивного висновку державної екологічної експертизи.
У відповідності до п.10 ч.1 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України постанова підлягає негайному виконанню.
Особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої п.5 ч.1 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо обставини, які стали підставою для вживання заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджуються відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд у порядок і строки, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова складена та підписана в повному обсязі 06 березня 2014 року.
Суддя Л.С. Качуріна
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2014 |
Оприлюднено | 07.03.2014 |
Номер документу | 37492410 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Л.С. Качуріна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні