Постанова
від 07.03.2014 по справі п/811/419/14
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 березня 2014 року Справа № П/811/419/14

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кармазиної Т.М., розглянувши у порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом прокурора Новоукраїнського району в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Новоукраїнський Райагропостач" про стягнення штрафних санкцій, -

ВСТАНОВИВ:

Прокурор в інтересах держави, в особі Південного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з ВАТ "Новоукраїнський Райагропостач" штраф у розмірі 22100 грн..

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що ВАТ "Новоукраїнський Райагропостач" в порушення вимог ст.8 „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", не виконано розпорядження уповноваженої особи Національної комісії цінних паперів, а також в порушення ст.40 Закону України „Про цінні папери та фондовий ринок", не подано до територіального управління Комісії регулярну інформацію за 2012 рік, не розміщено її в загальнодоступній інформаційній базі Комісії та не опубліковано в офіційному друкованому виданні. У зв'язку з чим, уповноваженою особою Комісії винесено постанови №204-ПВ-1-Е від 01.08.2013р., №659-ПВ-1-Е, №657-ПВ-1-Е, №658-ПВ-1-Е від 23.08.2013р. про накладення на відповідача санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у загальному розмірі 22100 грн..

Ухвала судді про відкриття скороченого провадження направлялась відповідачу за адресою, зазначеною у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, однак повернуто на адресу суду (а.с.45).

Відповідно до ч.ч.8, 11 ст.35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Таким чином, у розумінні ч.11 ст.35 КАС України, відповідач вважається повідомленим про дату, час та місце судового засідання належним чином.

Враховуючи те, що протягом строку, встановленого п.3 ч.5 ст.183 2 КАС України, до суду не надійшло заперечення відповідача проти позову або ж його заява про визнання позову, суд вважає необхідним здійснення розгляду справи за наявними в матеріалах справи доказами.

Суд, дослідивши письмові докази, оцінивши повідомлені позивачем обставини, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Статтею 121 Конституції України та статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" на органи прокуратури покладено представництво інтересів держави при наявності порушень або загрози порушень економічних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

З матеріалів справи вбачається, що підставою звернення прокурора Новоукраїнського району до суду з позовом стало порушення інтересів держави в особі Південного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, які полягають в недоотриманні коштів відповідним бюджетом.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996р. №448/96-ВР (далі - Закон №448/96-ВР).

Відповідно до ст.1 Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

За правилами частини 1 статті 5 та частини 2 статті 6 Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату.

У відповідності зі статтею 9 Закону №448/96-ВР уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є, зокрема, Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.

Пунктом 8 статті 8 Закону №448/96-ВР визначено, що національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам.

Згідно даної статті уповноважені особи Національної комісії цінних паперів мають право надсилати особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку пінних паперів, обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання відповідних документів, а також накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників.

У відповідності до наведеної норми Закону уповноваженою особою Комісії 11.12.2012р. направлено голові правління ВАТ „Новоукраїнський райагропостач" розпорядження №315-ПВ про усунення порушень законодавства про цінні папери від 06.12.2012р., яким ВАТ „Новоукраїнський райагропостач" зобов'язано до 06.06.2013р. усунути порушення ч.2 ст.11 Закону України „Про акціонерні товариства" та п.5 розділу 17 цього ж Закону (а.с.8).

Доказів виконання даного розпорядження уповноваженої особи Комісії суду не надано.

У зв`язку з невиконанням ВАТ „Новоукраїнський райагропостач" даного розпорядження до вказаного в ньому строку, уповноваженою особою Комісії винесена постанова про порушення справи про правопорушення на ринку пінних паперів за ознаками порушень вимог п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», яка 24.06.2013 направлена порушникові.

Уповноваженою особою НКЦПФР за порушення законодавства про цінні папери відносно ВАТ„Новоукраїнський Райагропостач" складено акт №212 - ПВ -1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів від 11.07.2013, яким встановлено, що ВАТ „Новоукраїнський Райагропостач" порушені вимоги чинного законодавства про цінні напери, а саме: не виконано Розпорядження №315 - ПВ про усунення порушення законодавства про цінні папери від 06.12.2012, що є порушенням п. 10 ст. 8 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів".

За результатами розгляду вказаного акта за фактом порушення законодавства про пінні папери уповноваженою особою НКЦПФР 11.07.2013 винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Постановою № 204-ПВ-1-Е про накладання санкцій за правопорушення на ринку пінних паперів від 01 серпня 2013 року на підставі п.8 ч.1 ст.11 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та п. 1 розділу XVII «Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій», затверджених рішенням НКЦПФР від 16.10.2012 № 1470, вирішено застосувати до ВАТ «Новоукраїнський Райагропостач» санкцію у вигляді накладення штрафу у розмірі 17000 грн..

Відповідно до ст.12 Закону №448/96-ВР уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів. Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.

Відповідно до ч.1 ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 року №3480-IV (далі Закон №3480-IV) регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно ч.4 ст.40 Закону №3480-IV річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.

Строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. (ч.6 ст.40 Закону №3480-IV)

Судом встановлено, що відповідачем не подано до територіального управління Комісії регулярну інформацію за 2012 рік, не розміщено її в загальнодоступній інформаційній базі Комісії та не опубліковано в офіційному друкованому виданні. В зв'язку з чим, позивачем складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів від 05.08.2013р. №666-ПВ-1-Е, №667-ПВ-1-Е, №668-ПВ-1-Е (а.с.21-23), які були направлені на адресу відповідача, що підтверджується списком згрупованих рекомендованих листів та фіскальним чеком про оплату вартості послуг поштового зв'язку.

На розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів призначену на 23 серпня 2013р. відповідач не з'явився.

Право Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів визначено частиною 14 статі 8 Закону №448/96-ВР.

На підставі виявлених порушень уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 23 серпня 2013 року винесено постанови №659-ПВ-1-Е, №657-ПВ-1-Е, №658-ПВ-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів. (а.с.25-27) Даними постановами у відношенні позивача застосовано санкцію - штраф у загальному розмірі 5100 грн.. Зазначені постанови були направлені на адресу відповідача, що підтверджується списком згрупованих рекомендованих листів та фіскальним чеком про оплату вартості послуг поштового зв'язку.

Згідно з ч.3 ст.11 Закону №448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Суд враховує, що постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 01.08.2013р. №204-ПВ-1-Е, від 231.08.2013 року №659-ПВ-1-Е, №657-ПВ-1-Е, №658-ПВ-1-Е про накладення санкцій у визначеному законом порядку не оскаржувались та не скасовані, доказів про сплату штрафних санкцій не подано.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що нарахування суми фінансових санкцій та їх розмір є обґрунтованими, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Згідно з ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Новоукраїнський Райагропостач" (код ЄДРПОУ: 00904842) на користь Державного бюджету України в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку штрафні санкції у розмірі 22100 (двадцять дві тисячі сто) гривень на рахунок 31115106700322 в ГУДКСУ у Кіровоградській області, код за бюджетною класифікацією 21081100, код ЄДРПОУ - 36734791, МФО 823016.

Постанова суду підлягає негайному виконанню.

Постанова суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 КАС України.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подання в 10-денний строк з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, копія якої одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя підпис

З оригіналом згідно:

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду Т.М. Кармазина

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.03.2014
Оприлюднено12.03.2014
Номер документу37523246
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/419/14

Ухвала від 07.03.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Постанова від 07.03.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 08.02.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні